abonnement Unibet Coolblue
pi_31261372
* Lost?

Lost is een serie die afgelopen jaar is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat clichÈ maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon de standaard aantal personages.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zit hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij heeft zich ontfermd over claire, en het lijkt er op dat er langzaamaan een romance ontwikkelt.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Shannon Rutherford
Shannon is de zus van Boone, die helaas niet meer onder de eilandbewoners is. Ze is een stereotype verwend kind, te lui om te helpen en enkel aan zichzelf denkend. In het begin was ze er van overtuigd dat de groep snel gered zou worden, maar langzamerhand dringt het tot haar door dat dit misschien toch niet het geval is. Ze trekt in ieder geval veel op met Sayid.



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen.



Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas mislukt dat idee door duistere oorzaken...



Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, zijn huidige verblijfplaats is onduidelijk.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat ging niet zo.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels toch?, en dat zorgt voor een hoop confrontaties.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit wordt echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. Zonder dat Jin het weet, spreekt Sun wel Engels. Maar omdat ze niet wilt dat Jin hier achter komt, heeft ze dit geheim slechts aan een select gezelschap toevertrouwd.


Nuttige links:

Officiële sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe
Lost op ABC

Related sites:
Oceanic Air
Oceanic Air 815
Dharma Industries
The Hanso Foundation

Discussie-sites:
http://www.lost-tv.com/
http://www.thefuselage.com
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

***Deze openingspost is hier te vinden!*** met dank aan InTrePidIvity

[ Bericht 9% gewijzigd door splendor op 07-10-2005 21:19:20 ]
-
pi_31261543
En hier weer verder, heeft iemand de orginele OP inclusief plaatjes?
-
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:45:18 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_31261620


Vorige deel
Lost (USA) deel 9
pi_31261656
quote:
Jin

Hij is een Koreaan. Praat totaal geen Engels
Dat is nog niet zeker
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:03:39 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31262211
Jack

Hij is een dokter. De enige dokter op het eiland. Hij helpt iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor min of meer de leider van de groep. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meeste van de groep goed kan opschieten.

Die "communicatieve vaardigheden" naar Locke toe nemen toch aardig af!
censuur :O
pi_31262397
Ik denk dat die arme Jack zijn vrouw mist...
Tri State. Tri State. !
pi_31262611
Weer een week wachten
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:17:28 #8
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_31262619
TVP en mooie serie
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:24:45 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_31262848
Ik vind de tijdlijn van de eerste twee episodes een beetje verwarrend...
Het is net alsoft ze scenes uit episode 2 naar episode 1 hebben geschoven en vice versa.
Verder wel uitermate puik weer natuurlijk
pi_31263095
Vond e3s2 een matige aflevering. Ik hoop dat er volgende week weer wat meer actie in zit.

Natuurlijk is het erg als een vader z'n zoon kwijt is. Natuurlijk weet ik niet hoe dat is, aangezien ik geen kinderen heb.

TOCH BEN IK DAT GEJANK VAN MICHAEL MEER DAN ZAT! (toegegeven, er zat niet zo veel in deze ep. maar dat ie het weer aan Anne-Lucia vroeg was de druppel)

Zo dat lucht op
Fuck you Jane Austen!
pi_31263422
Vond het wel coole aflevering! Locke en Jack gaan nu dus wss in shifts werken voor die numbers En Hurly zal mss wel wat kapot maken of die voedselvoorraad voor zichzelf houden en dan word de rest boos op hem En dan grietje die Sawyer een tik gaf zal wel 'sick' zijn En ik wou nog wat vertellen maar dat weet ik niet meer Oh ja en ik vind dat de andere 30 survivors ook een rolletje mogen Mét text enzo!
pi_31264061
Aan de manier waarop Jack reageerde vermoed ik dat zijn huwelijk niet goed afgelopen is, misschien is zijn vrouw overleden ofzo? En wat krijgt die Sawyer een hoop klappen te verwerken zeg.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:11:17 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31264350
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:10 schreef _Supreme het volgende:
Ik denk dat die arme Jack zijn vrouw mist...
zijn vrouw is toch dood.
pi_31264695
Nog steeds niemand die misschien ergens een theorie over het "Incident" heeft kunnen vinden waar ze het in het filmpje over hadden ?
Lijkt me toch een redelijk belangrijk iets, aangezien dat de reden was dat ze om de 109 minuten die code in moesten voeren.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:29:36 #15
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_31265016
-edit-

1x is wel genoeg

[ Bericht 97% gewijzigd door InTrePidIvity op 07-10-2005 20:32:33 (Teveel...) ]
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:31:30 #16
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_31265080
-edit-
Haal ik deze maar weg, scheelt weer ruimte

[ Bericht 98% gewijzigd door InTrePidIvity op 07-10-2005 21:51:36 (Tsja.) ]
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:40:58 #17
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_31265396
Zo, nieuwe OP, beetje geupdate ook meteen aan de huidige stand van zaken...

Jack's vrouw is volgens mij ook dood..

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar dat incident, ik dacht eerst dat die Franse vrouw er wat mee te maken had, maar dat kan niet omdat die film uit 1980 komt, en zij daar pas 16 jaar zit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_31266786
teeveepee
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_31267511
Heb het zelf niet gecontroleerd, maar het schijnt dat in eht dharma filmpje ook ene B.F. Skinner genoemd werd, die dus echt heeft bestaan.
Zijn theorie-en gingen over :
"B. F. Skinner’s entire system is based on operant conditioning. The organism is in the process of “operating” on the environment, which in ordinary terms means it is bouncing around it world, doing what it does. During this “operating,” the organism encounters a special kind of stimulus, called a reinforcing stimulus, or simply a reinforcer. This special stimulus has the effect of increasing the operant -- that is, the behavior occurring just before the reinforcer. This is operant conditioning: “the behavior is followed by a consequence, and the nature of the consequence modifies the organisms tendency to repeat the behavior in the future.”
Dus vergelijkbaar met "the button", behavior is het invoeren van de code, en de consequentie is dat de klok reset
Meer info op http://www.ship.edu/~cgboeree/skinner.html
Dit heb ik btw van lost-forum, ik ben zelf niet zo uitzoekerig, maar ik dacht dit kan ik hier ook wel kwijt
Nog een mooie quote die ik daar las : "A behavior followed by a reinforcing stimulus results in an increased probability of that behavior occurring in the future."
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:55:09 #20
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31267613
tvp
Seriously!?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:21:17 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31268337
Teuveupeu.
2000 light years from home
pi_31268515
Net de aflevering ook weer gekeken.
Ik moet zeggen dat de op- en aanmerkingen hier af en toe best scherp opgemerkt zijn!

De vrouw van Jack is toch die vrouw uit het ziekenhuis ook, of vergis ik me daarin?
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:42 schreef blonde_rozebottel het volgende:

[..]

Dharma is een boedistische leer die staat voor het verlengen en extra genieten van je leven misschien hebben we eerder met dit project te maken, tenminste er was vrij veel van Dharma te vinden op google...
http://www.dharmaindustries.com/
http://www.oceanic-air.com/
Zijn ook wel coole sites naast die van de hanso project
Bij die eerste site krijg ik steeds: Invalid IP, Access Denied
pi_31268802
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:51 schreef dapluiz het volgende:
[...]
Nog een mooie quote die ik daar las : "A behavior followed by a reinforcing stimulus results in an increased probability of that behavior occurring in the future."
Oftwel ze hebben nu 1x de code ingetoets dus zal jack dat naar alle waarschijnlijkheid ook blijven doen, en niet meer de gok nemen dat er toch niks gebeurt?
-
pi_31270118
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:26 schreef Carport het volgende:
De vrouw van Jack is toch die vrouw uit het ziekenhuis ook, of vergis ik me daarin?
pi_31270851
Geweldige aflevering weer.
Vandaag ook de DVD box van seizoen 1 binnengekregen. Even snel bekeken en er zitten erg veel extra's bij. Binnenkort maar een Lost season 1 marathon houden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')