abonnement Unibet Coolblue
pi_31157703
Nu op Ned.3. De AIVD seint wel eens enge regimes in om reizigers op te pakken en aan de tand te laten voelen. Syrie bijvoorbeeld.

Remkes wil niet bevestigen, noch ontkennen. 'Dat is een geheim uit de keuken van de AIVD en dat willen we graag voorlopig zo houden.'

Zie hier de site+stream:
http://redir.vara.nl/zembla/
pi_31158673
Het lijkt mij ook niet verstandig van Remkes om daar op te reageren, aangezien het zaken betreffen die de veiligheid van Nederland en Nederlanders aangaan. Het werk van inlichtingendiensten is niet voor niets vertrouwelijk.
pi_31159114
Wie reist er nou naar syrie
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31159217
Ach, al die verhalen over iraq worden ook enorm opgeblazen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:26:20 #5
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31161104
De AIVD moet gewoon doen wat in ons strategisch belang is, kan mij niet schelen hoe.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31161270
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:26 schreef Pracissor het volgende:
De AIVD moet gewoon doen wat in ons strategisch belang is, kan mij niet schelen hoe.
ook niet als mensenrechten en internationaal recht wordt geschonden?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:30:38 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_31161275
het verbaast me niks
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:26 schreef Pracissor het volgende:
De AIVD moet gewoon doen wat in ons strategisch belang is, kan mij niet schelen hoe.
mij wel, ik wil geen politiestaat... ik wil gewoon balkenende een eikel kunnen blijven noemen
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:36:50 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31161513
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:30 schreef Sukh het volgende:

[..]

ook niet als mensenrechten en internationaal recht wordt geschonden?
Daarom moet een geheime dienst zulke clandestiene zaken ontrekken uit de openbaarheid. Er moet zeker gemarteld kunnen worden wanneer informatie uit de verdachte mensenlevens kan redden. Dit moet dan wel in het geheim gebeuren, het publiek hoeft dit niet te weten.

Wat denk je dat jouw favoriete aziatische land doet als ze verdachten aanhouden en ondervragen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:38:01 #9
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31161551
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:30 schreef remlof het volgende:
het verbaast me niks
[..]

mij wel, ik wil geen politiestaat... ik wil gewoon balkenende een eikel kunnen blijven noemen
Wanneer een geheime dienst onorthodoxe maatregelen neemt tegen onorthodoxe vijanden is er nog geen sprake van een politiestaat.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31161614
Personen die de Nederlandse staat, het Nederlandse rechtsysteem en de democratische beginselen niet erkennen mogen in mijn ogen anders aan worden gepakt dan andere. Martelen hoeft van mij niet, echter zie ik dit soms als een noodzakelijk kwaad.
pi_31162029
Ik heb de docu gezien, maar vond het niet zo overtuigend. Ze hadden zwakke verhalen. Wie zegt dat de AIVD samenwerkt met Syrie om een irakees op te pakken? Ik heb daar alleen de verdachtmakingen van die man zelf over gehoord. Tja.

Misschien gebeuren er wel rare dingen, maar dat heeft deze docu iig niet aangetoond.
pi_31162088
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:30 schreef Sukh het volgende:
ook niet als mensenrechten en internationaal recht wordt geschonden?
Net zo makkelijk.

By the way, het is hun cultuur.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:57:01 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_31162129
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:38 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wanneer een geheime dienst onorthodoxe maatregelen neemt tegen onorthodoxe vijanden is er nog geen sprake van een politiestaat.
Maar wie bepaald wie een onorthodoxe vijand is? Geheime diensten die te veel vrij spel krijgen gaan bijna altijd over de schreef, met als gevolg onschuldige slachtoffers...
pi_31162163
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:40 schreef _The_General_ het volgende:
Personen die de Nederlandse staat, het Nederlandse rechtsysteem en de democratische beginselen niet erkennen mogen in mijn ogen anders aan worden gepakt dan andere. Martelen hoeft van mij niet, echter zie ik dit soms als een noodzakelijk kwaad.
Martelen is niet alleen onmenselijk en wreed, maar ook nog eens erg dom. Heb jij het nieuws niet gevolgd ofzo? Kees B. werd door een gewoon politie verhoor al zo gestressed dat-ie de schiedamse parkmoord maar bekende en zo onschuldig tot levenslang veroordeeld. Wat denk je dat mensen doen als je hun ballen er af hakt? Ze zeggen gewoon wat je wilt horen, maar je leert er dus niets van.

Martelen is dus onmenselijk wreed en dom, want je komt er nergens mee.
pi_31162219
"AIVD laat martelen" het werd eens tijd
pi_31162265
Wat deed die fundi in syrië?
Hij gaat er zelf naar toe en gaat vervolgens janken dat hij opgepakt wordt.
Die kerel zou ik i.i.g niet vertrouwen.

Wat een over duidelijk gekleurde aflevering van zembla. Valt mij een tegen want het is over het algemeen een redelijke genuanceerde programma. Dit keer dus NIET.
Het lijkt mij een beetje teveel op de retoriek van al jazeera.
Ik zou veel liever hebben willen weten waarom die man op en neer blijft reizen in een oorlogs gebied.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_31162319
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:57 schreef kenz het volgende:

[..]

Martelen is niet alleen onmenselijk en wreed, maar ook nog eens erg dom. Heb jij het nieuws niet gevolgd ofzo? Kees B. werd door een gewoon politie verhoor al zo gestressed dat-ie de schiedamse parkmoord maar bekende en zo onschuldig tot levenslang veroordeeld. Wat denk je dat mensen doen als je hun ballen er af hakt? Ze zeggen gewoon wat je wilt horen, maar je leert er dus niets van.

Martelen is dus onmenselijk wreed en dom, want je komt er nergens mee.
Natuurlijk is wat in de zaak Kees B is gebeurd fout. Maar dat staat hier verder los van. Ik keur het martelen door geheimen dienste goed als daarmee de veiligheid van Nederland en haar inwoners gebaat is. Denk aan het voorkomen van grote aanslagen etc.
pi_31162952
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:02 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Natuurlijk is wat in de zaak Kees B is gebeurd fout. Maar dat staat hier verder los van. Ik keur het martelen door geheimen dienste goed als daarmee de veiligheid van Nederland en haar inwoners gebaat is. Denk aan het voorkomen van grote aanslagen etc.
Maar hoe denk je dat martelen daarbij helpt? Als je Bouyeri had gemarteld, wat had dat opgeleverd?
Je kunt beter slim te werk gaan door mensen te schaduwen en telefoons af te tappen zodat je het netwerk leert kennen. Weet je genoeg, dan zet je ze allemaal het land uit of gooit ze in de bak.

En stel nou dat je een onschuldige z'n ogen uitsteekt of zijn handen afhakt. Wat dan? Foutje, bedankt?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:52:51 #19
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31165017
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:02 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Natuurlijk is wat in de zaak Kees B is gebeurd fout. Maar dat staat hier verder los van. Ik keur het martelen door geheimen dienste goed als daarmee de veiligheid van Nederland en haar inwoners gebaat is. Denk aan het voorkomen van grote aanslagen etc.
Dan hoop ik dat ze jou eens "onterecht" gevangen nemen en jou in het buitenland gaan martelen, echt dat hoop ik
Schijt aan iedereen
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:59:29 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31165102
wat ik er uit opmaak is dat de AIVD geen mensen martelt maar enkel buitenlandse geheime diensten info verschaft over evt verdachten of staatsgevaarlijke figuren
Dat doet Nederland ook voor buitenlandse geheime diensten, alleen Nederlanders martelen niet (zoals het hoort)

dat die figuren daar zelf anders over martelingen denken kun je de aivd niet aanrekenen, het zou pas kwalijk zijn als we die info niet met die gasten delen zoals afgesproken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31165955
Met de nieuwe terroristenwet onderweg, kan in principe alles als staatsgevaarlijk worden beschouwd.

De totalitaire staat is bijna een feit en mensen staan te juichen omdat ze te dom zijn om in te zien, dat die wet er niet komt voor een paar terroristjes maar om de massa onder controle te krijgen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:44:03 #22
120711 Sukh
Pure Desi
pi_31168434
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:36 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Daarom moet een geheime dienst zulke clandestiene zaken ontrekken uit de openbaarheid. Er moet zeker gemarteld kunnen worden wanneer informatie uit de verdachte mensenlevens kan redden. Dit moet dan wel in het geheim gebeuren, het publiek hoeft dit niet te weten.

Wat denk je dat jouw favoriete aziatische land doet als ze verdachten aanhouden en ondervragen?
Dus dat betekent dat jij het niet erg vind dat je moeder eventueel zou worden gemarteld, als de amerikanen verdenken dat zij banden heeft met al qaeda? om maar iets te noemen?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:46:13 #23
120711 Sukh
Pure Desi
pi_31168472
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:55 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Net zo makkelijk.

By the way, het is hun cultuur.
dus dat legitimeert alles?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_31168844
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:46 schreef Sukh het volgende:
dus dat legitimeert alles?
Ja, dat blijkt wel.
pi_31168849
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:40 schreef _The_General_ het volgende:
Personen die de Nederlandse staat, het Nederlandse rechtsysteem en de democratische beginselen niet erkennen mogen in mijn ogen anders aan worden gepakt dan andere. Martelen hoeft van mij niet, echter zie ik dit soms als een noodzakelijk kwaad.
Ouwe pik(dude, leet, doetje, what ever) ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')