abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 september 2005 @ 19:50:01 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31036188
van zijn weblog:
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn € 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord ‘nee’. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
wat vinden we er van. Ik vind dat mevrouw maar zeurt. Ze wil al haar behoeften bevredigen maar snapt niet dat dat niet kan. Maar ipv eens in de spiegel te kijken gaat ze huilen bij Jan ""Sinterklaas"" MArijnissen.

2 597.61 / 3 = 865.87 per maand: een vemogen voor de gemiddelde student maar Bep wil meer, meer en nog eens meer.

Heeft astma maar rookt wel Dan verdien je het gewoon zou je zeggen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 19:53:34 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31036352
Ja, mccarthy, we weten het nu wel. Alles en iedereen zijn parasieten en er mag vooral niet een beetje lol in het leven worden gehad, want dat zou wel eens ten koste kunnen gaan van jouw toekomstige vermogen. Iedereen die zonder werk zit moet vooral alles opgeven, gewoon wel alles blijven betalen, vooral voor alles bijverzekeren en verder zijn kop houden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 29 september 2005 @ 19:56:38 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31036473
het gaat erom dat die Bep zelf niet de tering naar de nering kan zetten en het nu afwentelt op anderen. Daar kots ik zo op. Zoals ik al zei. Als een student dit per maand kreeg zou hij "rijk" zijn. Maar voor Bep is het niet genoeg.

Ze heeft UPC EN Telefoon. Je kan er dus al een schrappen. Ze blijft wel roken ondanks astma.

Misschien dat ze eens een warme trui moet aantrekken en minder moet stoken. Zal wel zo'n figuur zijn die de kachel 's winters permanent laat loeien, ook als ze bijvoorbeeld voor een halve dag weg gaan of zo.

Ik zelf ken in mijn omgeving mensen die doen dat ook. Licht, verwarming, etc. alles blijft permanent aanstaan

Alleen als ze op vakantie gaan doen ze het misschien uit.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 19:57:43 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31036520
"Bep" is 56. Wat geeft jou het idee dat "Bep" niet vanaf haar 15e gewerkt heeft en nu vanwege haar hart en longen is afgekeurd?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_31038971
Wat mij vooral opvalt is de bespottelijk hoge huurprijs die deze mevrouw als alleenstaande betaalt. Woont zeker in de Randstad, gok ik zo. Ik zou eens een ander huisje zoeken in het oosten ofzo...
  donderdag 29 september 2005 @ 21:05:12 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31039178
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:00 schreef dVTB het volgende:
Wat mij vooral opvalt is de bespottelijk hoge huurprijs die deze mevrouw als alleenstaande betaalt. Woont zeker in de Randstad, gok ik zo. Ik zou eens een ander huisje zoeken in het oosten ofzo...
Per kwartaal. Per maand valt het wel mee.

De aflossing bij bank&wehkamp vind ik opmerkelijker. Natuurlijk kan het gebeuren dat je schulden krijgt, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als je krap zit omdat je ze af moet lossen. Mevrouw wil extra geld; eigenlijk vraagt ze gewoon of iemand anders haar schulden af zou willen lossen.

Natuurlijk heb ik makkelijk praten van achter de computer, maar wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. En dat is maar tijdelijk, dus ze heeft iets om naar uit te kijken.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 september 2005 @ 21:18:22 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31039674
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat Marijnissen hier zelf van vindt.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:21:48 #8
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31039808
Ach wat leuk, een klagend studentje.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:29:17 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31040141
240 per maand om van te leven zou 360 per maand worden,als ze geen aflossingen bij bank en Wehkamp had. Als die schulden zijn afgelost zie ik het probleem niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31040314
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:05 schreef MouseOver het volgende: Per kwartaal. Per maand valt het wel mee.
Oops... ik had het even voor een maandbedrag aangezien. Per kwartaal van het inderdaad reuze mee, je hebt helemaal gelijk.
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:05 schreef MouseOver het volgende:
De aflossing bij bank&wehkamp vind ik opmerkelijker. Natuurlijk kan het gebeuren dat je schulden krijgt, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als je krap zit omdat je ze af moet lossen. Mevrouw wil extra geld; eigenlijk vraagt ze gewoon of iemand anders haar schulden af zou willen lossen.

Natuurlijk heb ik makkelijk praten van achter de computer, maar wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. En dat is maar tijdelijk, dus ze heeft iets om naar uit te kijken.
Ook mee eens.
pi_31042088
McCarthy loopt zoals gewoonlijk weer te zeuren.
* Een vergelijking met studenten gaat niet op. Die hebben allerlei gunstige regelingen.
* Wehkamp schuld slaat idd. nergens op. Dat is haar eigen schuld, al zijn bedrijven als Wehkamp, Primeline en eigenlijk alle banken wel heel makkelijk met het verstrekken van leningen. Gratis heroine.
Wasserwunderland
  donderdag 29 september 2005 @ 22:23:46 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31042191
wat voor gunstige regelingen hebben wij dan ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31042663
Goedkope verzekeringen
Een basisbeurs (aanvullend als je arm bent)
Goedkoop lenen voor een % die je bij de bank nooit zult krijgen
Gratis produkten en rondstaan bij banken (want ja, je moet klant blijven)
Een leeftijd die het nog mogelijk maakt een flexibel baantje te krijgen
Veel te veel tijd over omdat de gemiddelde academische opleiding het intellect van een fruitvlieg vereist (behalve wiskunde ;-))
Daarnaast tonen de meeste studenten dat ze echt niet zielig zijn gezien het alcoholgebruik

Allemaal voordelen...ik wou dat ik weer student was...lekker parasiteren op de staat. (en dan heb ik het nog niet gehad over alle voordelen van de welzijnsstaat die er voor gezorgd hebben dat een student de opleiding heeft kunnen genieten die hij/zij voor vervolgstudies nodig heeft)
Wasserwunderland
  donderdag 29 september 2005 @ 22:37:51 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31042782
mevrouw krijgt een vette uitkering van bijna 900 euro per maand
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 22:40:43 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31042921
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:23 schreef McCarthy het volgende:
wat voor gunstige regelingen hebben wij dan ?
Studenten hebben een goede toekomst/denken dat ze een goede toekomst hebben.

Als je 56 bent en 100% afgekeurd is de toekomst wel heel voorspelbaar.
Geen perspectief; daar verandert een hogere uitkering ook niets aan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31042963
Ik zeg toch dat ik Wehkamp schuld e.d. ook onzin vind? Ik zeg alleen dat studenten ook genoeg krijgen. Laat ze maar lenen (investering in je toekomst).
Wasserwunderland
  donderdag 29 september 2005 @ 22:49:48 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31043240
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:42 schreef Tup het volgende:
Ik zeg toch dat ik Wehkamp schuld e.d. ook onzin vind? Ik zeg alleen dat studenten ook genoeg krijgen. Laat ze maar lenen (investering in je toekomst).
Als studenten hun studie bij elkaar moeten lenen, onderschrijf je dan ook dat er voor de wat hogere inkomens lagere belastingen komen?
pi_31043505
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:34 schreef Tup het volgende:
Goedkope verzekeringen
Een basisbeurs (aanvullend als je arm bent)
Goedkoop lenen voor een % die je bij de bank nooit zult krijgen
Gratis produkten en rondstaan bij banken (want ja, je moet klant blijven)
Een leeftijd die het nog mogelijk maakt een flexibel baantje te krijgen
Veel te veel tijd over omdat de gemiddelde academische opleiding het intellect van een fruitvlieg vereist (behalve wiskunde ;-))
Daarnaast tonen de meeste studenten dat ze echt niet zielig zijn gezien het alcoholgebruik

Allemaal voordelen...ik wou dat ik weer student was...lekker parasiteren op de staat. (en dan heb ik het nog niet gehad over alle voordelen van de welzijnsstaat die er voor gezorgd hebben dat een student de opleiding heeft kunnen genieten die hij/zij voor vervolgstudies nodig heeft)
alles klopt behalve dat wiskunde dat kun je beter vervangen door beta studies
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31043893
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef McCarthy het volgende:
van zijn weblog:
[..]

wat vinden we er van. Ik vind dat mevrouw maar zeurt. Ze wil al haar behoeften bevredigen maar snapt niet dat dat niet kan. Maar ipv eens in de spiegel te kijken gaat ze huilen bij Jan ""Sinterklaas"" MArijnissen.

2 597.61 / 3 = 865.87 per maand: een vemogen voor de gemiddelde student maar Bep wil meer, meer en nog eens meer.

Heeft astma maar rookt wel Dan verdien je het gewoon zou je zeggen
Dat wijf moet niet zeiken. 900 netto voor niets doen is riant. Verder zou ze eens wat kostenposten moeten schrappen en niet zo veel schulden aangaan.
pi_31043969
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:42 schreef Tup het volgende:
Ik zeg toch dat ik Wehkamp schuld e.d. ook onzin vind? Ik zeg alleen dat studenten ook genoeg krijgen. Laat ze maar lenen (investering in je toekomst).
Waarom? Studenten zijn de toekomst van het land, zo'n vrouw parasiteert slechts; de studenten van nu zijn degenen die later zulke types zullen onderhouden. Ik ben uiteraard van mening dat deze mensen wel geholpen moeten worden (we zijn tenslotte een beschaafd land), maar je moet niet doen alsof 900 netto per maand in je eentje weinig is, je kunt daar prima van leven.

Verder denk ik niet dat studenten zullen klagen die verzekerd zijn voor ziektekosten voor een bedrag van 51 per maand, dat is echt niet veel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diederik_Duck op 29-09-2005 23:18:33 (rekenfoutje :)) ]
pi_31044054
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat wijf moet niet zeiken. 900 netto voor niets doen is riant. Verder zou ze eens wat kostenposten moeten schrappen en niet zo veel schulden aangaan.
Mee eens. Zolang ze nog peuken koopt moet ze sowieso niet miepen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31045028
Bizar... aflossing van wehkamp en bank slaan nergens op. Bovendien kan je prima leven van 240 euro per maand. En wat doen die onwijs hoge telefoonkosten daar?

Misschien geen vetpot, maar tragisch? Ik denk dat je als land trots mag zijn dat dit mogelijk is.
pi_31045081
mensen moeten leren leven van hun geld dat ze verdienen. daar kan geen jan klaassen of jan marijnissen iets aan doen. en anders steek je jezelf lekker in de schulden zodat de hardwerkende man en vrouw later moet betalen voor de overheidsinstanties die schulden saneren. lekkere kut maatschappij is het hier.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 29 september 2005 @ 23:46:04 #24
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_31045136
Ik moet toch ergens van leven?
pi_31045327
Daar gaat vanaf:
204, 21 (aflossing bank) : moet je maar beter met geld om gaan. Die debetrente die je ontvangt is je eigen schuld.
159,- (aflossing Wehkamp) : koop dan niets als je het geld er niet voor hebt. Ook hier komen weer onnodige aflossingskosten bij kijken.
(...)
47, 59 (UPC) : Tja, wel natuurlijk volledig kabelpakket he. Wat is er mis met een radio, of ned. 1/2/3? Dan kijk je maar geen Big Brother.
166,14 (gas en licht)

(...) Eten, drinken, roken en TV gids teletekst niet voldoende?of boek en wasserette, kleren enz.

(...) Soms rook ik niet: geen geld. Einde van de wereld!
(....) Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Moet je vooral doen. En dan zeuren dat je niet gehoord wordt. (...)

Sorry hoor, ik ben echt een linkse rakker, maar dit is echt om te huilen. Wat een onzinbrief zeg. Iedereen in Nederland krijgt genoeg geld. Dat je dat geld nou besteed aan luxe artikelen is de reden dat je in de penarie komt. Eigen schuld, dikke bult.

En tja, die huurprijs. Hier in Utrecht kan je via Woningnet voor nog geen EUR 250 een 35m2 appartement huren. En dan zit je nog vlakbij het centrum ook .
Heerlijk ook die torenhoge rekening. Ik dacht dat ik veel belde met m'n mobieltje, maar dat haal ik niet eens. Edit: whoops, da's per kwartaal. Niet echt raar dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2005 00:03:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')