Kijk es bij een naaimachine winkel, de meeste hebben wel zacht geprijsde tweedehandsjes staan, zelfs lockmachines
Die zijn me nu nog wat te duur, de naaimachine kosste me al een lieve duit, maar over een jaartje ofzo misschien.
Van het weekend bij mijn moeder geweest, ik had wat lappen stof liggen waar ik allang niet meer van weet wat ik ervan wou maken...
Dat gaan dus een korte en een lange jurk worden, en van de lap donkerblauw fluweel een banenrok met een jasje.
Verder zijn we bezig geweest om een lap donkerblauwe stretchdenim die ik ergens van de lente had gekocht eindelijk eens te knippen. Moeders is zo'n kei in het passen en meten met patroondelen en stof dat het zelfde model jasje als voor de lap fluweel uit de stof kon samen met de zomerjurk
Soms kan ze echt toveren..
Zondag zijn we bezig geweest met het naaien van de stretchdenimstof, het voor en achterpand van de jurk zitten al in elkaar, de zijkant met de rits moet nog, en een gedeelte van het jasje is ook al gebeurd. Er zit een split in de achterkant van de jurk, die was best moeilijk om netjes te maken, maar het is gelukt! Er moet voering in het jasje, dat heb ik nooit eerder gedaan maar een moeder met een berg diploma's (coupeuse, naailerares en weet ik wat meer) is verrekte handig.