abonnement Unibet Coolblue
pi_30955656
Gister reed ik richting huis en op een brede 2baansweg was er een zebrapad (op zich een vrij onlogische plek, want meestal stoppen mensen niet omdat de auto naast ze dat ook niet lijkt te doen). Er stonden 3 mensen te wachten dus ik d8 laat ik eens vriendelijk zijn en stoppen. Vervolgens durfden die mensen in 1e instantie niet over te steken omdat de auto die achter me reed me even ging inhalen (maar op het laatste moment toch stopte om ze voor te laten).
Vaak is het ook zo dat je 5 min zit te wachten voor de mensen het veilig achten om over te steken. Ze kijken je altijd zo aan alsof je ze gaat doodrijden op het moment dat ze een voet op het zebrapad hebben gezet.
Dus als je hier zo naar kijkt lijkt het in de meeste gevallen beter om door te rijden, tenzij de persoon natuurlijk al op het zebrapad is.
Wat vinden jullie hiervan?
En staat er een boete op niet stoppen voor een zebra?
"Trust can kill you, or set you free"
  maandag 26 september 2005 @ 22:10:02 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30955735
Ja zal wel een boete opstaan, maar ik zou toch wel stoppen, want er zijn ook genoeg mensen die toch meteen dat zebrapad opstormen en die wil je natuurlijk niet tegen je bumper heben. Zoals je het vertelt klinkt het trouwens ook als een onlogische situatie en ik snap dat voetgangers dan ook wat huiveriger zijn om over te steken, omdat ze twee banen (met verkeer vanuit dezelfde richting) over moeten steken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30955781
Als mensen aanstalte maken om over te steken op een zebrapad ben je verplicht te stoppen. Dat is de wet en daar zul je het mee moeten doen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30955836
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:07 schreef Ferryfan4ever het volgende:
Er stonden 3 mensen te wachten dus ik d8 laat ik eens vriendelijk zijn en stoppen.
Wat vinden jullie hiervan?
En staat er een boete op niet stoppen voor een zebra?
Geen kwestie van "vriendelijkheid", het is gewoon verplicht. Ook al zijn de voetgangers nog niet op het zebrapad, maar ervoor en geven te kennen over te willen steken. En ja, doe je dat niet, dan staat er een boete op.
pi_30955848
Ik geef altijd wat gas bij als iemand richting zebra loopt.
(hoef ik niet te stoppen)
  maandag 26 september 2005 @ 22:13:54 #6
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_30955874
Ik stop alleen als die personen duidelijk aangeven dat ze willen oversteken. Soms zie je bejaarden gewoon 'rondhangen' op zebrapaden. En als ik stop krijg ik hele stompzinnige blikken. Zo ook met fietsers die van rechts komen en gewoon blijven staan!
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  Milf maandag 26 september 2005 @ 22:14:08 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_30955878
En hoelang heeft de TS zijn rijbewijs
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_30955998
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Geen kwestie van "vriendelijkheid", het is gewoon verplicht. Ook al zijn de voetgangers nog niet op het zebrapad, maar ervoor en geven te kennen over te willen steken. En ja, doe je dat niet, dan staat er een boete op.
de voetgangers stonden voor het zebrapad te praten. aangezien mensen hier meestal minstens 50 rijden (dus ook harder), is het aanstalten maken om over te steken hier al een beetje angstaanjagend dus ze gaven niet echt te kennen dat ze wilden oversteken, maar er was aan de andere kant ook weer niet echt een andere reden waarom ze daar stonden te wachten
maar goed ik lees hier net ook iets over rondhangende bejaarden, dus wellicht was er wel een andere reden
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30956005
Geen voorrang verlenen bij een zebrapad: ¤45
Inhalen vlak voor of op een zebrapad: ¤160

Gewoon stoppen voor het zebrapad. Dat de voetgangers niet zo snel reageren, is niet zo gek... Aangezien auto's nogal wat harder zijn dan zij, nemen ze geen risico en wachten ze tot je echt volledig stil staat...
Da's natuurlijk prettiger dan die kamikazevoetgangers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30956076
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:14 schreef nikky het volgende:
En hoelang heeft de TS zijn rijbewijs
ik zie het belang niet hiervan, maar het staat in [Centraal rijbewijs/rijles]
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30956133
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:17 schreef Ferryfan4ever het volgende:
de voetgangers stonden voor het zebrapad te praten.
OP:
quote:
Er stonden 3 mensen te wachten
Ja, wat is het nou?
pi_30956181
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:19 schreef Ferryfan4ever het volgende:
ik zie het belang niet hiervan, maar het staat in [Centraal rijbewijs/rijles]
Nikky wil graag weten of je 'm bij een pakje boter hebt gekregen
pi_30956220
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:18 schreef Jordy-B het volgende:
Geen voorrang verlenen bij een zebrapad: ¤45
Inhalen vlak voor of op een zebrapad: ¤160

Gewoon stoppen voor het zebrapad. Dat de voetgangers niet zo snel reageren, is niet zo gek... Aangezien auto's nogal wat harder zijn dan zij, nemen ze geen risico en wachten ze tot je echt volledig stil staat...
Da's natuurlijk prettiger dan die kamikazevoetgangers.
dat is wel waar ja, maar sommige mensen moet je, nadat je stilstaat, nog met je hand laten zien dat ze kunnen, voor ze in actie komen (en over die mensen had ik het)
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30956257
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:21 schreef r_one het volgende:

[..]

OP:
[..]

Ja, wat is het nou?
je kunt niet wachten bij een zebra en ondertussen praten?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30956335
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Nikky wil graag weten of je 'm bij een pakje boter hebt gekregen
duur pakje boter dan.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30956427
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:25 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

je kunt niet wachten bij een zebra en ondertussen praten?
Tuurlijk wel, gezellig juist als je maar niet uit het oog verliest dat ze wel degelijk wachtten en auto's moeten stoppen (wat anders dus dan die hangbejaarden)
pi_30956695
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, gezellig juist als je maar niet uit het oog verliest dat ze wel degelijk wachtten en auto's moeten stoppen (wat anders dus dan die hangbejaarden)
ja maar mijn punt was dus dat het stoppen best een gevaarlijke situatie gaf. zo ook stoppen voor hangbejaarden (hoe herken je die? ), want de auto's erachter raken geīrriteerd.

ik loop zelf veel her en der en het valt me echt op dat weinig auto's stoppen en de meeste rijden je dan ook half van de sokken in hun haast weg te komen als je bijna de overkant hebt bereikt.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30957241
Niet stoppen voor zebra is 125 euro. Dus ik zou wel stoppen vriend. Een maat van me heeft zo een boete gehad (hij was niet aangehouden boete was op kenteken gegooid)...

125 euro is TERING veel geld... Helemaal voor zo iets lulligs... Verder is het bij de weg geen voorrang verlenen, dus stel jij knalt uit een weggetje waar jij voorrang moet geven en iemand moet remmen daardoor (terwijl hij duidelijk wou doorrijden) en de plisie ziet dat: 125 euronen.

Edit: geen voorrang verlenen aan ander verkeer (bijv. achteruitrijden) is blijkbaar toch 95 euro. Alleen bij zebra voor voetgangers is het 125 euro...
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:18 schreef Jordy-B het volgende:
Geen voorrang verlenen bij een zebrapad: ¤45
Inhalen vlak voor of op een zebrapad: ¤160

Gewoon stoppen voor het zebrapad. Dat de voetgangers niet zo snel reageren, is niet zo gek... Aangezien auto's nogal wat harder zijn dan zij, nemen ze geen risico en wachten ze tot je echt volledig stil staat...
Da's natuurlijk prettiger dan die kamikazevoetgangers.
Check boetebase.nl maar, is toch echt 125 euronen hoor

Verder klopt die 160 bij vlak voor zebrapad.
pi_30957530
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:55 schreef yup het volgende:
Niet stoppen voor zebra is 125 euro. Dus ik zou wel stoppen vriend. Een maat van me heeft zo een boete gehad (hij was niet aangehouden boete was op kenteken gegooid)...

125 euro is TERING veel geld... Helemaal voor zo iets lulligs... Verder is het bij de weg geen voorrang verlenen, dus stel jij knalt uit een weggetje waar jij voorrang moet geven en iemand moet remmen daardoor (terwijl hij duidelijk wou doorrijden) en de plisie ziet dat: 125 euronen.

Edit: geen voorrang verlenen aan ander verkeer (bijv. achteruitrijden) is blijkbaar toch 95 euro. Alleen bij zebra voor voetgangers is het 125 euro...
[..]

Check boetebase.nl maar, is toch echt 125 euronen hoor

Verder klopt die 160 bij vlak voor zebrapad.
toch heb ik niet t idee dat dat veel gecontroleerd wordt, want anders zouden de mensen toch echt wel eerder stoppen.. of niet? misschien is 125 euro niet veel als je geen zin hebt om te stoppen.
en ik stop ook, maar vroeg me af of t in sommige situaties niet beter was om door te rijden maar aan de andere kant, tis niet jouw verantwoordelijkheid als de voetgangers door de inhaler worden doodgereden of wel.. ?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30957602
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

toch heb ik niet t idee dat dat veel gecontroleerd wordt, want anders zouden de mensen toch echt wel eerder stoppen.. of niet? misschien is 125 euro niet veel als je geen zin hebt om te stoppen.
en ik stop ook, maar vroeg me af of t in sommige situaties niet beter was om door te rijden maar aan de andere kant, tis niet jouw verantwoordelijkheid als de voetgangers door de inhaler worden doodgereden of wel.. ?
Als iemand laat zien dat ie wilt oversteken dan moet je voorrang geven. Stel iemand staat met iemand anders vlakbij een zebra pad te kletsen, dan laten ze niet zien dat ze willen oversteken is het legaal om door te rijden. Tot zover het juridische gebrabbel.

De reden waarom je niet zovaak gepakt word is omdat de politie het gewoon te weinig ziet... Geloof me, stel iemand wilt oversteken en jij rijd er gewoon met 50 langs krijg je gewoon een bekeuring hoor, weet ik zeker... Is gewoon gevaarlijk en je bent verplicht om te stoppen...
pi_30957673
Sterker nog, het is zelfs asociaal en dom om zoeits te doen...

Sommige mensen (en vooral kinderen) gaan er vanuit dat het veilig is om bij een zebrapad over te steken, ze kunnen zonder waarschuwing de weg op komen vliegen... Better safe then sorry ga je maar stoppen en ze duidelijk maken met een handgebaar zodat ze over mogen steken...
pi_30957713
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:07 schreef yup het volgende:

[..]

Als iemand laat zien dat ie wilt oversteken dan moet je voorrang geven. Stel iemand staat met iemand anders vlakbij een zebra pad te kletsen, dan laten ze niet zien dat ze willen oversteken is het legaal om door te rijden. Tot zover het juridische gebrabbel.

De reden waarom je niet zovaak gepakt word is omdat de politie het gewoon te weinig ziet... Geloof me, stel iemand wilt oversteken en jij rijd er gewoon met 50 langs krijg je gewoon een bekeuring hoor, weet ik zeker... Is gewoon gevaarlijk en je bent verplicht om te stoppen...
dus als je bij een zebrapad staat op zo'n weg, waar dus bijna niemand voor je stopt, moet je de hele tijd in een soort van starthouding staan zonder kletsen, omdat de auto's anders niet eens in de fout zijn?

*of je kletst en wacht tot je eindelijk wel kunt oversteken omdat er geen auto's meer rijden*
*of je loopt 500 m verder naar de dichtstbijzijnde verkeerslichten*
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30957778
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:09 schreef yup het volgende:
Sterker nog, het is zelfs asociaal en dom om zoeits te doen...

Sommige mensen (en vooral kinderen) gaan er vanuit dat het veilig is om bij een zebrapad over te steken, ze kunnen zonder waarschuwing de weg op komen vliegen... Better safe then sorry ga je maar stoppen en ze duidelijk maken met een handgebaar zodat ze over mogen steken...
heb jij niet ergens gezegd dat je fietsers van rechts geen voorrang wilt geven? of was dat iemand anders in dat topic? *gaat op zoek*
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30957787
Dude, als auto ben je altijd fout als het aankomt op auto versus voetganger. Laat dat duidelijk zijn.

Ten tweede, je kan echt wel zien of iemand een babbeltje zit te doen bij een VOP, of wilt oversteken. Als iemand recht voor een VOP staat (naar de overkant gericht dus) dan wilt ie echt wel oversteken...

Het komt vaak voor dat iemand dichtbij een zebrapad NIET wilt oversteken hoor...
pi_30957901
Fietsers is een ander verhaal. De aller irritantste bestuurders na scooter rijdertjes.

Ten eerste, ze kennen de wet meestal niet. BIJ EEN VOP HEEFT EEN FIETSER DIE FIETST GEEN VOORRANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een voetganger met fiets in handen heeft voorrang, maar iemand die fietst NIET!!!!

Ten tweede, ze komen van rechts, jij komt rustig aan rijden en staat stil. Ze staan een beetje raar te kijken. Ja doei ik ga niet een half jaar wachten totdat die gasten voorbij zijn... Bij auto's weet je zeker dat ze verder rijden omdat die wel weten dat bestuurders van rechts voorgaang op een gelijkwaardige kruising...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')