abonnement Unibet Coolblue
pi_30941624
Blauwe vlaggen hebben ze alleen nog nooit van gehoord, of achterblijvers tussen de koplopers uithalen bij een safety car. Als je het dan spannend probeert te maken doe het dan wel goed, zodat het ook een beetje eerlijk is voor iedereen. Die Oostenrijkste chicane
pi_30941751
Eindelijk weer eens een stevige crash, dat was in de F1 al weer even geleden....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_30953292
Kijkcijfers uitzending RTL7

door Jarno 26.09.2005 - 10:09
Met meer dan een half miljoen kijkers tijdens de hoofdrace van de Engelse GP kan het eerste weekend een succes genoemd worden.


Afgelopen zondag keken meer dan een half miljoen mensen naar de eerste hoofdrace van het A1 Grand Prix kampioenschap. In totaal keken er 539.000 kijkers naar de race op RTL7. De sprintrace werd minder goed bekeken toch keken nog eens 166.000 kijkers naar deze race. A1 Grand Prix is hiermee het best bekeken programma op de zondag van RTL7.

De eerste A1 Grand Prix race kan dus een succes te noemen worden, echter kan het altijd nog beter. Ter vergelijking naar de Formule 1 wedstrijd in Sao Paulo keken meer dan een miljoen mensen. Om precies te zijn 1.028.000 kijkers, keken hoe Alonso kampioen werd in een verder erg saaie race.
pi_30954495
Ik vond het supergaaf in ieder geval, nu scheelt het natuurlijk dat Jos in de hoofdrace echt fantastisch reed zodat we heerlijk hebben kunnen genieten van inhaalacties.

Tuurlijk zijn er nog een hoop dingen die fout gaan maar ja het is ook een nieuwe klasse, de volgende race zullen er vast weer dingen beter gaan organisatorisch
pi_30961088
Michiel zegt:
leuk
pi_30966916
pi_30968701
Wel vette banden he, vooral die achterbanden lijken flink breed. En dan ook nog eens slicks!
Dus...
pi_30970569
erg leuke race, veel actie en spectakel, eindelijk in het winter seizoen ook wat te beleven

De pitstops moet nog echt aan getraind worden bij de meeste teams. Het in beeld brengen wordt hopelijk in de loop van het seizoen aan gewerkt, dat was nu nog erg rommelig (met name in de kwali). Maar de race zelf was toppie
pi_30970900
Beetje jammer van alle reclame, de chaotische weergave en Jos Verstappen, maar verder ben ik positief verrast.
A mind with a heart of it's own
pi_30970929
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:13 schreef Harmen1984 het volgende:
Eindelijk weer eens een stevige crash, dat was in de F1 al weer even geleden....
Fisichella heeft anders in België nog een auto volledig afgeschreven.
A mind with a heart of it's own
pi_30970973
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:40 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Fisichella heeft anders in België nog een auto volledig afgeschreven.
Da's waar, was ik even vergetern...

Maar zondag ging-ie echt met driedubbele koprol, dat was wel lang geleden in de F1....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_30971059
Leuk.

Kom maar op met die volgende race.
pi_30978575
pi_31003226
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:26 schreef MrBadGuy het volgende:
eindelijk in het winter seizoen ook wat te beleven

De pitstops moet nog echt aan getraind worden bij de meeste teams. Het in beeld brengen wordt hopelijk in de loop van het seizoen aan gewerkt, dat was nu nog erg rommelig (met name in de kwali). Maar de race zelf was toppie
volledig mee eens
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_31003561
Die Jos kan natuurlijk wel rijden, dat was uiteindelijk het leukste van de wedstrijd. Ik hoop dat Team The Netherlands, wat beter is dan het boerse Team Holland.., het lek een beetje boven heeft en die auto hebben leren kennen. Verder prima. Beelden worden ook beter, dit was pas de 1e keer.

Al met al: doorgaan!
  woensdag 28 september 2005 @ 22:42:39 #41
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_31011751
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:00 schreef HPoi het volgende:
Kijkcijfers uitzending RTL7

door Jarno 26.09.2005 - 10:09
Met meer dan een half miljoen kijkers tijdens de hoofdrace van de Engelse GP kan het eerste weekend een succes genoemd worden.


Afgelopen zondag keken meer dan een half miljoen mensen naar de eerste hoofdrace van het A1 Grand Prix kampioenschap. In totaal keken er 539.000 kijkers naar de race op RTL7. De sprintrace werd minder goed bekeken toch keken nog eens 166.000 kijkers naar deze race. A1 Grand Prix is hiermee het best bekeken programma op de zondag van RTL7.

De eerste A1 Grand Prix race kan dus een succes te noemen worden, echter kan het altijd nog beter. Ter vergelijking naar de Formule 1 wedstrijd in Sao Paulo keken meer dan een miljoen mensen. Om precies te zijn 1.028.000 kijkers, keken hoe Alonso kampioen werd in een verder erg saaie race.
Kromme vergelijking. De (zuid)-amerikaanse GP's trekken altijd veel kijkers. Ik weet niet wat de kijkcijfers voor een zondagmiddag GP zijn, maar volgens mij ligt dat ook de 700k. Ik denk dat de wedstrijden op Monterrey en Laguna Seca ook wel rond de 1 miljoen kunnen halen als Jos wat leuke resultaten neerzetten in de komende races.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_31012064
Komt wel goed met die A1GP, nadeeltjes: commentaar en reclames, maar dat zijn natuurlijk beide dingen waaraan de sport niet zoveel kan doen.
pi_31012357
ik heb hem helaas zondag gemist, maar het lijkt me een mooie uitdaging voor de teams en
schitterend om te zien voor ons...
pi_31108147
Blauwe vlaggen worden bekeken
(1/10/2005) In de evaluatie van vorig weekend zijn veel tips naar de organisatie van A1 Grand Prix gegaan. Een van de meest voorkomende opmerkingen was het weinig gebruik van blauwe vlaggen, vooral voor auto's die al meerdere ronden achter lagen en absoluut kansloos waren. De sjeik heeft inmiddels de toezegging gedaan om hier wat strengere instructies in te geven, die al op de Lausitzring moeten ingaan.

Ook zijn er veel tips voor de kwalificatie, de puntentelling en de pitstops binnengekomen. Hier wil sjeik Maktoum echter nog even niet op ingaan. Volgens hem moet je ook een beetje zelfregulering de kans geven en eerst enkele races afwachten.

Het blijkt dat er door de coureurs nog wat onervarenheid is met het gebruik van de boost button. Deze wordt soms in de verkeerde versnelling of op topsnelheid gebruikt met als gevolg dat de toerenbegrenzer teniet doet wat de boost opwekt.

Hierdoor komt er dan geen merkbare snelheidsverhoging uit voort. Dat moet door een beetje ervaring makkelijk op te lossen zijn. Ook de pitstops bleken voor sommige teams nog problemen op te leveren. Gebrek aan oefening of gewoon domme pech was daar de oorzaak van. Anderen verklaarden dat dit wel weer wat extra spanning oplevert, maar dat zal de betroffene zeker niet altijd willen beamen.

www.verstappen.nl
pi_31434067
Benieuwd hoe Jos het doet als 'ie niet wordt geramd
Bekijk mijn homepage
Sport liefhebber en verstand ervan? Voorspel allerlei sporten, zoals MotoGP, Formule 1 en Voetbal
pi_31557413
quote:
Veel Nederlandse racefans zijn in de ban van A1GP. Helaas is het voor veel fans niet mogelijk om in het buitenland een race te bezoeken. Daarom is er een actie opgezet om de A1GP (volgend seizoen) naar Nederland (Zandvoort) te krijgen.

Via onderstaand formulier kun jij je steun uitspreken. Alle steunbetuigingen worden aangeboden aan de A1GP organisatie en circuit Zandvoort, verder worden deze gegevens nergens(!) voor gebruikt. Dit is een 100% niet-commercieel initiatief van een groepje autosportliefhebbers.
http://www.a1gptozandvoort.nl/
pi_31601444
quote:
Gedaan, nu al 3343
pi_31601754
3360
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:37:37 #49
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31607014
Vraagje (als Belg dan):

Leeft dit in Nederland? Komt dit op TV, komt dit in de kranten, kortom is dit relevant?

Want in België lees, hoor of zie je er echt niets van, ik weet enkel van het bestaan van die A1GP af dankzij dit forum. Nu zal het feit dat er geen Belg meedoet daar misschien wel wat mee te maken hebben, maar zelfs niet één regel in een krant is wel erg summier. Het zou natuurlijk kunnen dat ik het steeds net heb gemist, maar dat lijkt me toch sterk.

Ik vraag me dan ook af hoe dit in andere landen is die al dan niet meedoen aan dit initiatief.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 21-10-2005 16:54:48 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31607137
Genoeg a1 gp sites in het ned. iig, en ook de meeste ned. f1 sites en ned f1 bladen besteden er aandacht aan. Weliswaar niet als hoofdmoot, maar dat kan veranderen nu het winterseizoen is begonnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')