Natuurlijk is dat een optie, de vraag is alleen of het dat nog waard is. Dat ben ik aan het overwegen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:53 schreef Wojworshebn het volgende:
Koppakking vervangen misschien een optie
Hmmm daar had ik nog niet aan gedacht. Wat zou zoiets kosten ongeveer (zal wel moeilijk te zeggen zijn denk ik)?quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zou kunnen kijken of je ergens een andere motor kunt vinden. kans is dat dat goedkoper is
Ik weet niet op welke sloop jij onderdelen haalt, maar ik zou maar een andere zoeken.quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:58 schreef Wojworshebn het volgende:
Nieuwe (gebruikte) motor +/- 1000 euro of meer,
Ben ik met je eens, ik zou ook voor een andere pakking gaan. Ik reageerde alleen op de genoemde prijs die behoorlijk aan de hoge kant was.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:55 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja zou kunnen, maar dat is toch van de zotte als alleen je pakkingetje lek is
Vlakken zal hoogstwaarschijnlijk wel moeten, de kop is van aluminium en is al heet gelopen geweest.quote:Op zondag 18 september 2005 01:28 schreef PNG het volgende:
Wat hierboven gezegt wordt, onderdelen is het een euro of 300 + distri, kopset, bouten, etc max vlakken hoeft waarschijnlijk bij een Opel 1.6 niet eens,C16NZ ofzo, is ijzer op ijzer. Inclusief Uurloon is het wel veel. Het komt overigens door niet goed warmrijden in 95% van de gevallen (voor volgende keer).
Ligt ook aan rest staat auto, maar heb je goede sleutelaar in de buurt, of kun je zelf, zou ik het doen, weetje idd wat je hebt, ligt ook aan je verdere staat.
2e hands blok kost geen 1000 euro overigens, C20XE kost dat een goeie, C20NE zit al op 300 euro. Dus 1.6 vind je ook wel voor zoiets of minder, maar is ook ergens geen optie = nl nog meer uurloon/werk.
Dus idd garage incl uurloon gaat vrij veel kosten. Puur onderdelen valt het wel mee. Kijk, op zich valt koppakking wel mee, tis alleen ff wat werk. Ben je gebonden aan garage, kost het idd 1000 euro, en zeg je ding roest op de kasten, is het misschien niet de moeite.
Geloof je het zelf... ?quote:Op zondag 18 september 2005 16:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
mijn astra heeft het een jaar geleden gehad, ik heb een 2.0i 16V station uit 1995, koppakking was kapot, enkele kleppen versleten en dergelijke, heb heel de rotzooi laten maken voor 780 euro, het volgende hebben ze gedaan:
kop gevlakt
blok gevlakt (zelfs dat was niet vlak)
8 kleppen vervangen
koppakking vervangen
kopbouten vervangen
uitlaatpakking vervangen
bij die garage zou het alleen voor de koppakking rond de 350 euro kosten, nu waren ze dus veel langer bezig omdat het blok eruit moest om te vlakken, bij opel-dealer was het 712 euro, om alleen de koppakking te vervangen, kop vlakken kostte nog eens 100 euro.... afzetters dus....
waar ik het heb laten doen is de ford-dealer, auto rijd nog steeds perfect, heb er absoluut geen spijt van....
Dan moet ie wel extreem heet zijn geweest incl. zichtbare schade aan cilinder/zuiger....quote:Op maandag 19 september 2005 10:11 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ja want ik heb het zelf gezien....
de betreffende garage heeft me gebeld om te komen kijken en er zaten randen om de middelste 2 cylinders....
ze konden er zo wel weer een koppakking tussen schroeven maar dan kreeg ik geen garantie.
denk dat de koppakking nooit goed geweest is sinds in de auto had, temperatuurmeter ging altijd op en neer en moest regelmatig koelvloeistof bijvullen.... hoeft nu niet meer....
Buurjongen van mij heeft ook een opel gehad (dat was wel een kadet dan) met een 1.6, ook koppakking eruit.quote:Op zondag 18 september 2005 12:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die 1.6 is blijkbaar een gevoelige motor, een collega met bijna exact dezelfde spec. astra heeft hetzelfde gehad. Hij heeft het bij een beun laten repareren voor een paar hondert euro dacht ik. Ik weet het net precies, zal het hem eens vragen volgende week. Maar ook bij hem dikke roest op de kasten overigens.. (auto is van 1995)
heb er waarschijnlijk 2 jaar mee rond gereden.......quote:Op maandag 19 september 2005 10:13 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dan moet ie wel extreem heet zijn geweest incl. zichtbare schade aan cilinder/zuiger....
die blokken kunnen er goed 500000 van rond rijden, laat er eens 5000 van een koppakking kapot zijn gegaan..... is nog maar 1 procentquote:Op maandag 19 september 2005 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Buurjongen van mij heeft ook een opel gehad (dat was wel een kadet dan) met een 1.6, ook koppakking eruit.
Slechte blokken denk ik die 1.6jes, hoor er wel vaker ellende mee.
Tuurlijk kan het bij elke auto gebeuren maar het ene blok is er gevoeliger voor dan de ander.quote:Op maandag 19 september 2005 11:14 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
die blokken kunnen er goed 500000 van rond rijden, laat er eens 5000 van een koppakking kapot zijn gegaan..... is nog maar 1 procent
en het kan bij elke auto gebeuren.....
De C16NZ is op zich geen slechte motor, koppakkkingen komt wel eens voor, maar in een poep en een scheet vervang je zo de pakking.Meestal gaan ze stuk na verschillende keren heet lopen door bijvoorbeeld een kapotte waterpomp.De kop trekt dan krom en de pakking word er tussen uit geblazen.quote:Op maandag 19 september 2005 11:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het bij elke auto gebeuren maar het ene blok is er gevoeliger voor dan de ander.
De 1.4 TU blokjes van citroën hebben er bv ook vaak last van terwijl de 1.6 en hogere blokken er weer nauwelijks last van hebben.
Ook bij me pa's ouwe Kadett was die koppakking eruit geblazen. En de reden was ook de waterpompquote:Op maandag 19 september 2005 12:07 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De C16NZ is op zich geen slechte motor, koppakkkingen komt wel eens voor, maar in een poep en een scheet vervang je zo de pakking.Meestal gaan ze stuk na verschillende keren heet lopen door bijvoorbeeld een kapotte waterpomp.De kop trekt dan krom en de pakking word er tussen uit geblazen.
tja, opel waterpomp hé..
Dr zit toch ook niets voor niets een temp metertje op.. zelfs met een lampje.. dus als hij te heet wordt valt dat wel op lijkt mij toch..quote:Op maandag 19 september 2005 20:03 schreef yup het volgende:
[..]
Ook bij me pa's ouwe Kadett was die koppakking eruit geblazen. En de reden was ook de waterpomp
Naja in ieder geval simpel om te doen zoals je zelf aangeeft.
Ahhhhh... het heeft een post of 30 geduurd maar daar is dan toch de eerste slopel-opmerking. Superbedanktquote:Op maandag 19 september 2005 19:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je kunt beter een ander merk kopen dan een slopel.
Gelukkig heb je wel een NIkon; die doen het altijd, kan je mooi foto's maken van je kapotte Kadettquote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Ahhhhh... het heeft een post of 30 geduurd maar daar is dan toch de eerste slopel-opmerking. Superbedankt
Dat is waar, alleen had ik helaas alleen maar mijn brakke telefoon camera bij me (Nokia 6820):quote:Op maandag 19 september 2005 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig heb je wel een NIkon; die doen het altijd, kan je mooi foto's maken van je kapotte Kadett
Ik hoop het ook.quote:Succes met de operatie.
Hopelijk heb je voor die 650 EUR nog een paar jaar plezier van je bakkie
Uiteraard, das alleen 't vlakken ja, maar je bent dan wel bij een 'doe het zelf' garage. Je kunt dan met enige aanwijzingen van de mensen daar zelf even je koppakking vervangen, de mensen daar kunnen die dingen voor je bestellenquote:- Cylinderkop vlakken (¤ 17.50)
Nee. Zo zit het niet. Nu heb ik een rijdende auto die ik kan verkopen voor meer dan het bedrag wat ik zojuist heb uitgegeven. Vóór de reparatie was de auto nog geen ¤ 25 waard (sloop). Dus wat dat betreft had deze reparatie nog wel zin.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
Daar is de auto geweest...... Of begrijp ik je opmering niet goed?quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:28 schreef woediewokkie het volgende:
Ga naar de garage,zeur zak...........
Geeft niks. Het is klote maar gelukkig is voor mij een luxeprobleem; ik ben voor mijn dagelijkse beslommeringen niet afhankelijk van dat ding. Maar ik vind het vooral vervelend vanwege de tijd en het geld wat het me allemaal weer kot. Ik heb soms het idee dat ik gestraft wordt voor de probleemloze tijd die ik met mijn vorige auto (Kadett) heb gehad....quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gecondoleerd verder, ik weet dat het klote is zoiets.. ik wilde je niet opnaaien ofzo.
De kop ligt eraf, de zuigerveren zijn defect, en je schroeft de kop er weer op.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:07 schreef JeroenH het volgende:
...
Advies van de monteur: het ding op marktplaats zetten en zo gauw mogelijk er van af komen.
een domme lul een krot aansmeren
Dus exit Astra....
Lamme droplulquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
Je weet dat dan het blok eruit moet om direct de zuigerwanden te honen he?quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
Opel blokken kosten geen FUCK 2dehands dus de keus is gemaakt. Ruilblok erin pleuren...quote:Op woensdag 28 september 2005 15:22 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Je weet dat dan het blok eruit moet om direct de zuigerwanden te honen he?
En dat het dan eigenlijk ook wel goed is (als je toch de zut eruit hebt) om dan direct andere lagers erin te doen. En dat je dan eigenlijk ook de krukas moet laten afdraaien als de lagers versleten zijn omdat het dan waarschijnlijk is dat er krassen op de as zitten.
En dat dat nog veel meer geld gaat kosten...
Wel even nadenken eerst hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |