FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Astra met rotte koppakking - decision time....
JeroenHzaterdag 17 september 2005 @ 17:51
Ik heb een Opel Astra 1.6 3-deurs hatchback uit januari 1994 (nu dus bijna 12jr oud), en eergisteren is de koppakking kapot gegaan. De gebruikelijke symptomen; koelwater verdwijnt, motor werd enorm heet, roken, etc.

Om een lang en enorm vervelende verhaal kort te maken heeft een vrachtwagen van de ANWB me om 04:00 's nachts in de stromende regen thuisgebracht. :'(

De vraag is nu natuurlijk: wat moet ik doen. Na het weekend breng ik hem weg en dan vraag ik een prijsopgave wat het kost om het te laten repareren. Ik schat toch wel tegen de ¤ 1000. Maar dan zit ik natuurlijk nog steeds met een 12 jaar oude auto (wat me op zich niet boeit overigens).

Op de sloop inleveren zal me niks opleveren (denk ik?). Een andere auto (direct) kopen zit er niet in, dus inruil is helaas geen optie.

Ik ben aan het overwegen of een dergelijke uitgave het nog wel waard is. Wat zijn de gedachten van mijn medeFOKkers hierover?
Wojworshebnzaterdag 17 september 2005 @ 17:53
Koppakking vervangen misschien een optie
Lord_Vetinarizaterdag 17 september 2005 @ 17:53
Je zou kunnen kijken of je ergens een andere motor kunt vinden. kans is dat dat goedkoper is
JeroenHzaterdag 17 september 2005 @ 17:55
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:53 schreef Wojworshebn het volgende:
Koppakking vervangen misschien een optie
Natuurlijk is dat een optie, de vraag is alleen of het dat nog waard is. Dat ben ik aan het overwegen.
JeroenHzaterdag 17 september 2005 @ 17:56
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zou kunnen kijken of je ergens een andere motor kunt vinden. kans is dat dat goedkoper is
Hmmm daar had ik nog niet aan gedacht. Wat zou zoiets kosten ongeveer (zal wel moeilijk te zeggen zijn denk ik)?
Lord_Vetinarizaterdag 17 september 2005 @ 17:57
Geen idee, maar met een beetje snuffelen op I-net kom je vast wel een beunhaas tegen die dat voor je kan regelen voor een Euro of 500 of zo.
Wojworshebnzaterdag 17 september 2005 @ 17:58
Nieuwe (gebruikte) motor +/- 1000 euro of meer, koppakkingset 100, + koprevissie en nieuwe bouten 250 euro (vlakken en afpersen).
Dus voor 350 euro ben je klaar als je het zelf doet en het is best te doen
Martijn_77zaterdag 17 september 2005 @ 18:17
Idd een koppakking vervangen is goed zelf te doen heb het met met broertje al bij verschillende auto's gedaan.
_Drake_zaterdag 17 september 2005 @ 18:28
zorg wel dat je een momentsleutel hebt, en niet zo'n goedkoop ding.
maar er moet best wel iemand te vinden zijn die het voor 500 wil doen, een koprevissie is trouwens niet altijd nodig.
Hyperdudezaterdag 17 september 2005 @ 18:56
1000 EUR zou ik nooit doen.
Als je zelf aan de slag kunt voor 350 EUR zou ik het proberen.

Hoeveel heeft dat ding al gelopen?
Nu de koppakking, als je pech hebt met de kerst een nwe koppeling.
Meestal zonde van het geld dit soort grote klussen aan ouwe otoos die maar net 1000 EUR opbrengen als ze wel doen.
Wojworshebnzaterdag 17 september 2005 @ 19:00
350 euro hou ik hoog aan. Dus 350 euro kosten en daarna voor 1250 euro verkopen levert nog 900 euro op, anders voor 100 euro naar de sloop brengen. Tja wat je maar wil he?
UberPhreakzaterdag 17 september 2005 @ 20:04
kijk eens op www.opel-forum.nl even registreren, maar daar zitten een hoop liefhebbers en knutselaars. lijkt me dat iemand er echt nog wel een nieuw blok heeft liggen!
vannellezaterdag 17 september 2005 @ 20:37
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:58 schreef Wojworshebn het volgende:
Nieuwe (gebruikte) motor +/- 1000 euro of meer,
Ik weet niet op welke sloop jij onderdelen haalt, maar ik zou maar een andere zoeken.
300 euro voor een andere gebruikte motor is een reeeler bedrag.
Wojworshebnzaterdag 17 september 2005 @ 20:55
Ja zou kunnen, maar dat is toch van de zotte als alleen je pakkingetje lek is
the_contract_killerzaterdag 17 september 2005 @ 22:38
kijk eerst eens naar de staat van je auto,als hij geen roest heeft,verder geen ernstige technische mankementen,nog een goed interieur en er estetisch nog goed uitziet en je voelt je goed in die auto gewoon laten repareren.

nu krijg je namelijk bijna niks meer voor die auto met zo'n lekke koppakking,die krijg je alleen verkocht ver onder de prijs,en zo'n koppakking vervangen is ook niet het einde van de wereld,kost zo'n 600/700 euro.
en als de kop er weer op gaat gelijk een nieuwe distributieriem erbij doen,deze moet er toch af met een nieuwe koppakking en zo'n riem kost maar 50 euro ofzo.
maar als je die los moet vervangen ben je zo'n 250 euro kwijt,en nu moeten ze hem er toch afhalen.

ik zou het persoonlijk dus nog wel doen,want voor die reparatiekosten en het geld wat je nu voor deze auto in deze staat (met dit mankement) nog terug krijgt koop je niet een veel betere auto,en wie weet wat daar weer aan mankeert
vannellezaterdag 17 september 2005 @ 23:20
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:55 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja zou kunnen, maar dat is toch van de zotte als alleen je pakkingetje lek is
Ben ik met je eens, ik zou ook voor een andere pakking gaan. Ik reageerde alleen op de genoemde prijs die behoorlijk aan de hoge kant was.

Ik ben trouwens bang dat in dit geval de kop wel gevlakt moet worden, aangezien er koelwater bij de kop is gekomen. 9 van de 10 keer betekent dat dat de kop ietwat krom is getrokken.
BloodhoundFromHellzondag 18 september 2005 @ 00:05
een auto uit 1994 is doorgaans toch in het "loop of sloop" stadium., oftewel , niks waard. Gewoon in het kanaal rijden en een ander oud bakkie kopen tweedehands, waar je hopelijk meer geluk mee hebt, succes!
JeroenHzondag 18 september 2005 @ 00:13
Iedereen bedankt voor de meningen. Maandag hoor ik wat het gaat kosten en op basis daarvan neem ik de beslissing.

Er is nog iets anders raars met de auto: hij liep al een tijd niet heel mooi stationair (maar sloeg ook niet af of zo). Bij de garage hebben ze met zo'n testcomputer gekeken naar mijn motorcomputer, maar die reageerde niet op de signalen van de testcomputer. Dus dat speelt ook nog mee. Als ik de koppakking zou laten vervangen is dat probleem er dus ook nog.

Ik neig daarom naar wegdoen, maar zoals gezegd wacht ik even af wat het gaat kosten. Ik laat het hier wel even weten.
BloodhoundFromHellzondag 18 september 2005 @ 00:23
als je nog eens zon oud barrel koopt, koop er dan één met carburateurs, zondner elektronica (een oud type alfa 33 (1989 en ouder) is een perfect carb. auto, waar weing mis mee kan gaan en die makkelijk zelf te repareren is. Alleen het roestspook wil bij die auto;s nog wel eens voorkomen, al valt het bij de modellen uit 89 doorgaans mee.)
pefect auto's, heb er 3 gehad!
, die kun je tenminste nog fatsoenlijk afstellen. Niettemin is er natuurlijk ook een argument voor reparatie en dat is dat je als je een andere auto terug wilt kopen ook een nhoop ged kwijt bent en dan weet je ook niet wat je koopt natuurlijk. Welllicht koop je weer zon slopel.

[ Bericht 15% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 18-09-2005 00:38:23 ]
TheSilentEnigmazondag 18 september 2005 @ 00:27
Ik heb een jaar geleden mijn 12 jaar oude Polo nog voor 1150,- een nieuwe koppakking en distributieriem gegeven. Waarom? Omdat ik voor dat bedrag geen auto heb met die kilometerstand (was toen ca. 75.000) waarvan ik weet dat 'ie verder perfect is en waar ik waarschijnlijk nog een aantal jaar veel plezier van zal hebben.
BloodhoundFromHellzondag 18 september 2005 @ 00:37
Als je echt een smaakvolle en betrouwbare auto wilt, koop dan een roestbestendig gemaakte guilia. Kan niks kapot aan gaan als je er een hebt met een goede carrosserie. Enige zwakke puntje is de synchromesh van de 2e versnelling.
\

Heb er 1 gehad nooit problemen mee totdat ik bijna door de totaal verotte bodem zakte. Technisch was hij echter nog perfect.
PNGzondag 18 september 2005 @ 01:28
Wat hierboven gezegt wordt, onderdelen is het een euro of 300 + distri, kopset, bouten, etc max vlakken hoeft waarschijnlijk bij een Opel 1.6 niet eens,C16NZ ofzo, is ijzer op ijzer. Inclusief Uurloon is het wel veel. Het komt overigens door niet goed warmrijden in 95% van de gevallen (voor volgende keer).

Ligt ook aan rest staat auto, maar heb je goede sleutelaar in de buurt, of kun je zelf, zou ik het doen, weetje idd wat je hebt, ligt ook aan je verdere staat.

2e hands blok kost geen 1000 euro overigens, C20XE kost dat een goeie, C20NE zit al op 300 euro. Dus 1.6 vind je ook wel voor zoiets of minder, maar is ook ergens geen optie = nl nog meer uurloon/werk.

Dus idd garage incl uurloon gaat vrij veel kosten. Puur onderdelen valt het wel mee. Kijk, op zich valt koppakking wel mee, tis alleen ff wat werk. Ben je gebonden aan garage, kost het idd 1000 euro, en zeg je ding roest op de kasten, is het misschien niet de moeite.
Herr.Flickzondag 18 september 2005 @ 12:09
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:28 schreef PNG het volgende:
Wat hierboven gezegt wordt, onderdelen is het een euro of 300 + distri, kopset, bouten, etc max vlakken hoeft waarschijnlijk bij een Opel 1.6 niet eens,C16NZ ofzo, is ijzer op ijzer. Inclusief Uurloon is het wel veel. Het komt overigens door niet goed warmrijden in 95% van de gevallen (voor volgende keer).

Ligt ook aan rest staat auto, maar heb je goede sleutelaar in de buurt, of kun je zelf, zou ik het doen, weetje idd wat je hebt, ligt ook aan je verdere staat.

2e hands blok kost geen 1000 euro overigens, C20XE kost dat een goeie, C20NE zit al op 300 euro. Dus 1.6 vind je ook wel voor zoiets of minder, maar is ook ergens geen optie = nl nog meer uurloon/werk.

Dus idd garage incl uurloon gaat vrij veel kosten. Puur onderdelen valt het wel mee. Kijk, op zich valt koppakking wel mee, tis alleen ff wat werk. Ben je gebonden aan garage, kost het idd 1000 euro, en zeg je ding roest op de kasten, is het misschien niet de moeite.
Vlakken zal hoogstwaarschijnlijk wel moeten, de kop is van aluminium en is al heet gelopen geweest.

1000 euro kost dit iig geval niet,zoek een beun op die fixt 'm wel voor 250,-/350,- euro....

BloodhoundFromHellzondag 18 september 2005 @ 12:16
Die 1.6 is blijkbaar een gevoelige motor, een collega met bijna exact dezelfde spec. astra heeft hetzelfde gehad. Hij heeft het bij een beun laten repareren voor een paar hondert euro dacht ik. Ik weet het net precies, zal het hem eens vragen volgende week. Maar ook bij hem dikke roest op de kasten overigens.. (auto is van 1995)
TheOneAndOnlyzondag 18 september 2005 @ 16:25
mijn astra heeft het een jaar geleden gehad, ik heb een 2.0i 16V station uit 1995, koppakking was kapot, enkele kleppen versleten en dergelijke, heb heel de rotzooi laten maken voor 780 euro, het volgende hebben ze gedaan:

kop gevlakt
blok gevlakt (zelfs dat was niet vlak)
8 kleppen vervangen
koppakking vervangen
kopbouten vervangen
uitlaatpakking vervangen


bij die garage zou het alleen voor de koppakking rond de 350 euro kosten, nu waren ze dus veel langer bezig omdat het blok eruit moest om te vlakken, bij opel-dealer was het 712 euro, om alleen de koppakking te vervangen, kop vlakken kostte nog eens 100 euro.... afzetters dus....


waar ik het heb laten doen is de ford-dealer, auto rijd nog steeds perfect, heb er absoluut geen spijt van....
Herr.Flickzondag 18 september 2005 @ 19:26
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:
mijn astra heeft het een jaar geleden gehad, ik heb een 2.0i 16V station uit 1995, koppakking was kapot, enkele kleppen versleten en dergelijke, heb heel de rotzooi laten maken voor 780 euro, het volgende hebben ze gedaan:

kop gevlakt
blok gevlakt (zelfs dat was niet vlak)
8 kleppen vervangen
koppakking vervangen
kopbouten vervangen
uitlaatpakking vervangen


bij die garage zou het alleen voor de koppakking rond de 350 euro kosten, nu waren ze dus veel langer bezig omdat het blok eruit moest om te vlakken, bij opel-dealer was het 712 euro, om alleen de koppakking te vervangen, kop vlakken kostte nog eens 100 euro.... afzetters dus....


waar ik het heb laten doen is de ford-dealer, auto rijd nog steeds perfect, heb er absoluut geen spijt van....
Geloof je het zelf... ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Herr.Flick op 18-09-2005 20:33:26 ]
TheOneAndOnlymaandag 19 september 2005 @ 10:11
ja want ik heb het zelf gezien....

de betreffende garage heeft me gebeld om te komen kijken en er zaten randen om de middelste 2 cylinders....

ze konden er zo wel weer een koppakking tussen schroeven maar dan kreeg ik geen garantie.

denk dat de koppakking nooit goed geweest is sinds in de auto had, temperatuurmeter ging altijd op en neer en moest regelmatig koelvloeistof bijvullen.... hoeft nu niet meer....
Herr.Flickmaandag 19 september 2005 @ 10:13
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:11 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ja want ik heb het zelf gezien....

de betreffende garage heeft me gebeld om te komen kijken en er zaten randen om de middelste 2 cylinders....

ze konden er zo wel weer een koppakking tussen schroeven maar dan kreeg ik geen garantie.

denk dat de koppakking nooit goed geweest is sinds in de auto had, temperatuurmeter ging altijd op en neer en moest regelmatig koelvloeistof bijvullen.... hoeft nu niet meer....
Dan moet ie wel extreem heet zijn geweest incl. zichtbare schade aan cilinder/zuiger....
Giemmaandag 19 september 2005 @ 10:15
De dealer heeft bij ons alle pakkingen vervangen voor 250 tijdens de grote beurd.. dus dat viel nog reuze mee..

Veerschotels waren ook door geroest.. dat koste veel meer...
Metro2005maandag 19 september 2005 @ 10:57
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die 1.6 is blijkbaar een gevoelige motor, een collega met bijna exact dezelfde spec. astra heeft hetzelfde gehad. Hij heeft het bij een beun laten repareren voor een paar hondert euro dacht ik. Ik weet het net precies, zal het hem eens vragen volgende week. Maar ook bij hem dikke roest op de kasten overigens.. (auto is van 1995)
Buurjongen van mij heeft ook een opel gehad (dat was wel een kadet dan) met een 1.6, ook koppakking eruit.
Slechte blokken denk ik die 1.6jes, hoor er wel vaker ellende mee.
TheOneAndOnlymaandag 19 september 2005 @ 11:12
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:13 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dan moet ie wel extreem heet zijn geweest incl. zichtbare schade aan cilinder/zuiger....
heb er waarschijnlijk 2 jaar mee rond gereden.......



de vorige eigenaar is zo vriendelijk geweest om er ook een middeltje in te gooien om koelsysteem te dichten.... radiateur, kachelradiateur, waterpomp, etc etc moeten vervangen....

toen ik em kocht stond er 111000 km op de teller, toen de koppakking gemaakt is stond er 190000 km op, nu staat er 201000 km op en hij rijd beter dan toen er 111000 km op stond
TheOneAndOnlymaandag 19 september 2005 @ 11:14
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Buurjongen van mij heeft ook een opel gehad (dat was wel een kadet dan) met een 1.6, ook koppakking eruit.
Slechte blokken denk ik die 1.6jes, hoor er wel vaker ellende mee.
die blokken kunnen er goed 500000 van rond rijden, laat er eens 5000 van een koppakking kapot zijn gegaan..... is nog maar 1 procent


en het kan bij elke auto gebeuren.....
Metro2005maandag 19 september 2005 @ 11:16
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:14 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

die blokken kunnen er goed 500000 van rond rijden, laat er eens 5000 van een koppakking kapot zijn gegaan..... is nog maar 1 procent


en het kan bij elke auto gebeuren.....
Tuurlijk kan het bij elke auto gebeuren maar het ene blok is er gevoeliger voor dan de ander.
De 1.4 TU blokjes van citroën hebben er bv ook vaak last van terwijl de 1.6 en hogere blokken er weer nauwelijks last van hebben.
Herr.Flickmaandag 19 september 2005 @ 12:07
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan het bij elke auto gebeuren maar het ene blok is er gevoeliger voor dan de ander.
De 1.4 TU blokjes van citroën hebben er bv ook vaak last van terwijl de 1.6 en hogere blokken er weer nauwelijks last van hebben.
De C16NZ is op zich geen slechte motor, koppakkkingen komt wel eens voor, maar in een poep en een scheet vervang je zo de pakking.Meestal gaan ze stuk na verschillende keren heet lopen door bijvoorbeeld een kapotte waterpomp.De kop trekt dan krom en de pakking word er tussen uit geblazen.



tja, opel waterpomp hé..
BloodhoundFromHellmaandag 19 september 2005 @ 19:57
Je kunt beter een ander merk kopen dan een slopel.
yupmaandag 19 september 2005 @ 20:03
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:07 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

De C16NZ is op zich geen slechte motor, koppakkkingen komt wel eens voor, maar in een poep en een scheet vervang je zo de pakking.Meestal gaan ze stuk na verschillende keren heet lopen door bijvoorbeeld een kapotte waterpomp.De kop trekt dan krom en de pakking word er tussen uit geblazen.



tja, opel waterpomp hé..
Ook bij me pa's ouwe Kadett was die koppakking eruit geblazen. En de reden was ook de waterpomp

Naja in ieder geval simpel om te doen zoals je zelf aangeeft.
Giemmaandag 19 september 2005 @ 21:36
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:03 schreef yup het volgende:

[..]

Ook bij me pa's ouwe Kadett was die koppakking eruit geblazen. En de reden was ook de waterpomp

Naja in ieder geval simpel om te doen zoals je zelf aangeeft.
Dr zit toch ook niets voor niets een temp metertje op.. zelfs met een lampje.. dus als hij te heet wordt valt dat wel op lijkt mij toch..

ps mijn moeder ook niet hoor.. totdat er witte rook uit komt
JeroenHmaandag 19 september 2005 @ 21:47
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je kunt beter een ander merk kopen dan een slopel.
Ahhhhh... het heeft een post of 30 geduurd maar daar is dan toch de eerste slopel-opmerking. Superbedankt
JeroenHmaandag 19 september 2005 @ 21:50
Zojuist heb ik de auto weggebracht. De kop werd opengeschroefd waar ik bij was, het was inderdaad de koppakking, je zag bij 2 cylinders duidelijk waar er koelwater de cylinders in lekte. Er was geen zichtbare schade, de kop moet gevlakt, het blok niet.

Prijsopgave ¤ 650.

Ik heb het maar gedaan.....
Hyperdudemaandag 19 september 2005 @ 21:51
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ahhhhh... het heeft een post of 30 geduurd maar daar is dan toch de eerste slopel-opmerking. Superbedankt
Gelukkig heb je wel een NIkon; die doen het altijd, kan je mooi foto's maken van je kapotte Kadett


Succes met de operatie.
Hopelijk heb je voor die 650 EUR nog een paar jaar plezier van je bakkie
JeroenHmaandag 19 september 2005 @ 22:09
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig heb je wel een NIkon; die doen het altijd, kan je mooi foto's maken van je kapotte Kadett
Dat is waar, alleen had ik helaas alleen maar mijn brakke telefoon camera bij me (Nokia 6820):







quote:
Succes met de operatie.
Hopelijk heb je voor die 650 EUR nog een paar jaar plezier van je bakkie
Ik hoop het ook.
spectrumanalysermaandag 19 september 2005 @ 22:43
Stel dat Landgraaf bij je in de buurt is ...
http://www.bremenautomaterialen.nl/default.asp
quote:
- Cylinderkop vlakken (¤ 17.50)
Uiteraard, das alleen 't vlakken ja, maar je bent dan wel bij een 'doe het zelf' garage. Je kunt dan met enige aanwijzingen van de mensen daar zelf even je koppakking vervangen, de mensen daar kunnen die dingen voor je bestellen
JeroenHzaterdag 24 september 2005 @ 20:07
Goed.... het oordeel is geveld. Koppakking vervangen + aanverwante werkzaamheden: ¤ 600 (is al gebeurd) en hij doet het ook weer.

Probleem: het carterdruk is veel te hoog, dat zou komen doordat de zuigerveren niet goed meer zijn (dat zei de monteur), en er zijn nog wat andere dingen mis die problemen gaan geven in de toekomst.

Advies van de monteur: het ding op marktplaats zetten en zo gauw mogelijk er van af komen.

Dus exit Astra....
BloodhoundFromHellzaterdag 24 september 2005 @ 21:09
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
BloodhoundFromHellzaterdag 24 september 2005 @ 21:19
wat een baggermonteur trouwens, hij levert broddelwerk en adviseert dan maar hem zo snel mogelijk te verkopen.
BloodhoundFromHellzaterdag 24 september 2005 @ 21:27
gecondoleerd verder, ik weet dat het klote is zoiets.. ik wilde je niet opnaaien ofzo.
woediewokkiezaterdag 24 september 2005 @ 21:28
Ga naar de garage,zeur zak...........
JeroenHzaterdag 24 september 2005 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
Nee. Zo zit het niet. Nu heb ik een rijdende auto die ik kan verkopen voor meer dan het bedrag wat ik zojuist heb uitgegeven. Vóór de reparatie was de auto nog geen ¤ 25 waard (sloop). Dus wat dat betreft had deze reparatie nog wel zin.

Verder vind ik het een goede beslissing van de monteur dat hij niet heeft voorgesteld de zuigerveren te vervangen. Ten eerste komen daar altijd andere dingen bij kijken en ten tweede kom je misschien nog meer shit tegen (en dat is bij deze auto erg waarschijnlijk ben ik bang).

Overigens is een echte Opel-monteur, geen 'knaken-beunhaas van een woonwagenkamp', gelukkig doe jij geen aannames op basis van weinig info
JeroenHzaterdag 24 september 2005 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:28 schreef woediewokkie het volgende:
Ga naar de garage,zeur zak...........
Daar is de auto geweest...... Of begrijp ik je opmering niet goed?
JeroenHzaterdag 24 september 2005 @ 21:39
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gecondoleerd verder, ik weet dat het klote is zoiets.. ik wilde je niet opnaaien ofzo.
Geeft niks. Het is klote maar gelukkig is voor mij een luxeprobleem; ik ben voor mijn dagelijkse beslommeringen niet afhankelijk van dat ding. Maar ik vind het vooral vervelend vanwege de tijd en het geld wat het me allemaal weer kot. Ik heb soms het idee dat ik gestraft wordt voor de probleemloze tijd die ik met mijn vorige auto (Kadett) heb gehad....

Maar hey, dat weet je met tweedehands auto's. You win some, you lose some....
Hyperdudezaterdag 24 september 2005 @ 22:19
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:07 schreef JeroenH het volgende:
...
Advies van de monteur: het ding op marktplaats zetten en zo gauw mogelijk er van af komen.
een domme lul een krot aansmeren
Dus exit Astra....
De kop ligt eraf, de zuigerveren zijn defect, en je schroeft de kop er weer op.
Toen had je je verlies moeten nemen; nu moet je iemand anders een krot aansmeren om je kosten er weer uit te krijgen. Maar ja, monteurtje had natuurlijk ook niets over die zuigerveren kunnen zeggen, dat spreekt dan weer voor 'm.
En idd. achteraf is gemakkelijk lullen.
Sounddragonzondag 25 september 2005 @ 13:27
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
Lamme droplul
Kimskewoensdag 28 september 2005 @ 02:31
Hoelang heb je dat ding nu dan? toch net 2 jaar ofzo? Ga je nu weer een oud barrel kopen?
Alcyonewoensdag 28 september 2005 @ 15:01
Ach je kan gewoon pech hebben. Ikzelf heb me voorgenomen nooit een auto te kopen jonger dan 15 jaar. Mijn primaire vervoermiddel is 19 jaar oud, mijn tweede is 29 jaar oud en mijn derde is 37. Ik kan veel zelf en steeds meer, dat scheelt.

Mijn visie is simpel: koop een goed ding wat niet meer afschrijf of alleen maar meer waard wordt en leg er LPG in.

Hoeveel heeft die Astra gelopen als ik vragen mag? Versleten zuigerveren voor een auto uit 1994, vind ik bijzonder treurig.
Tjabbowoensdag 28 september 2005 @ 15:22
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker, heb je 600 pleuro uitgegeven aan je slopel, is het nog een wrak. Als het blok toch uit elkaar lag waarom hebben ze dan in vredesnaam de zuigerveren niet meteen vervangen! Slechte knaken- beunhaas , op welk woonwagenkamp heb je het laten doen
Je weet dat dan het blok eruit moet om direct de zuigerwanden te honen he?
En dat het dan eigenlijk ook wel goed is (als je toch de zut eruit hebt) om dan direct andere lagers erin te doen. En dat je dan eigenlijk ook de krukas moet laten afdraaien als de lagers versleten zijn omdat het dan waarschijnlijk is dat er krassen op de as zitten.

En dat dat nog veel meer geld gaat kosten...

Wel even nadenken eerst hoor.
yupwoensdag 28 september 2005 @ 17:47
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:22 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Je weet dat dan het blok eruit moet om direct de zuigerwanden te honen he?
En dat het dan eigenlijk ook wel goed is (als je toch de zut eruit hebt) om dan direct andere lagers erin te doen. En dat je dan eigenlijk ook de krukas moet laten afdraaien als de lagers versleten zijn omdat het dan waarschijnlijk is dat er krassen op de as zitten.

En dat dat nog veel meer geld gaat kosten...

Wel even nadenken eerst hoor.
Opel blokken kosten geen FUCK 2dehands dus de keus is gemaakt. Ruilblok erin pleuren...