abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 2 oktober 2005 @ 23:05:56 #251
17893 Forno
pi_31129526
Zum kotsen. Als dit nummer de top40 kan halen anno 2005, dán is het pas diep triest gestelt met Nederland. Waar zijn de tijden gebleven dat rappers copkillers waren? In plaats van deze paupers met hun zoet gevoileerde 'raps'.
pi_31129820
Ik heb 'm voorbij zien komen op MTV en er viel geen spoor van inspiratie in te ontdekken.

Het klinkt als een borduursel van krantenkoppen. Volkert van der G rijmt op Mohammed B, frikandellen op bestellen. Groep 6 basisschool rijmpjes, meer kan ik er iig niet van maken. Ik snap ook uberhaupt niet waarom die 2 zo populair zijn
pi_31130810
Zo is er wel meer baggermuziek in Nederland. Zo denkt Marco Borsato dat het onwijs vet cool is als Ali B. met hem mee rapt. En TMF is het met hem eens, want Marco heeft de zoveelste award gekregen. Het is dan ook de allerbeste zanger van Nederland. En wat is hij knap; alle meisjes vallen als een blok voor hem.

Maar wat dacht je van de Nederlandstalige volksmuziek? Frans Bauer maakt zulke leuke muziek, en ondanks zijn succes is hij zo gewoon gebleven. En Nederland kan zijn geluk niet op, want er zijn heel veel Frans Bauer klonen. Vrolijk met die handjes in de lucht en we doen met z'n allen de polonaise.

En dan was er natuurlijk André Hazes. De Bob Dylan van Nederland. Hij doopte de pen in zijn hart en wist zo de ontroerendste teksten te schrijven. Heel jammer dat hij ons is ontgaan en zijn beeldschone sympathieke vrouw als weduwe heeft moeten achterlaten. Maar gelukkig had men uit respect voor Dré een eerbiedwaardig afscheid georganiseerd.

Maar we houden ook erg van muziek uit het buitenland. We zijn niet louter nationalistisch. Een Duits kinderliedje doet het bijvoorbeeld erg goed hier, en al helemaal als er een vette housebeat onder zit.

Ik ben toch zo blij dat Nederland zo muzikaal is.

maandag 3 oktober 2005 @ 00:28:56 #254
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_31132780
leuk leuk

maar die 'alternatieve' tekst flowed voor geen meter. Rappen is meer dan rijmen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:46:37 #255
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_31196495
Ik heb het niet zo op nederlandse hiphop en nederlandsemuziek, maar hier zetten ze naar mijn mening toch wel weer een goed nummer neer.
pi_31196624
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:40 schreef Netflier het volgende:
-knip-
En dan was er natuurlijk André Hazes. De Bob Dylan van Nederland. Hij doopte de pen in zijn hart en wist zo de ontroerendste teksten te schrijven. Heel jammer dat hij ons is ontgaan en zijn beeldschone sympathieke vrouw als weduwe heeft moeten achterlaten. Maar gelukkig had men uit respect voor Dré een eerbiedwaardig afscheid georganiseerd.
-knip-

of was dit niet sarcastisch bedoeld?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:06:04 #257
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31196804
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:46 schreef Varr het volgende:
Ik heb het niet zo op nederlandse hiphop en nederlandsemuziek, maar hier zetten ze naar mijn mening toch wel weer een goed nummer neer.
Misschien moet je je dan eerst ff in nederlandse hiphop verdiepen, want dit is echt ruk
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:04:10 #258
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31197727
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:40 schreef Netflier het volgende:
Ik ben toch zo blij dat Nederland zo muzikaal is.

Jan Smit verkoopt in Duitsland als een waanzinnige
Gerard Joling is in Maleisie, Bali, Indonesie niet aan te slepen
Anouk en Direct proberen het in Amerika, maar daar verkoopt Robbie Williams ook niets.
Radar Love van Golden Earring werd onlangs nog gekozen als lekkerste nummer voor in de auto.
Tiesto al een paar jaar beste DJ van de wereld.
En dat terwijl wij maar een klein nietig klote landje zijn met maar 16 mln inwoners.

Ik denk dat het wel meevalt !

OT: Als dit mijn tekst zou zijn aankomende Sinterklaasavond weet ik zeker dat ik behalve het gezeik dat ik me er weer met een Jantje-van-Leijen vanaf heb gebracht, met de kerst een stuk of 3 rijmwoordenboeken cadeau krijg.
En dat komt dan op nr 1 .......... dit is dan het land van.....
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_31197974
Die clip is ook zo grappig. Al die simpele figuren in het publiek die met hun vriendin staan te janken om de wonderschone tekst .
pi_31198034
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:17 schreef blieblie het volgende:
Die clip is ook zo grappig. Al die simpele figuren in het publiek die met hun vriendin staan te janken om de wonderschone tekst .
Vergeleken met wat ze normaal in hun debiele oren geblazen krijgen ("I fucked my bitch in the back of Escalade on piles of Benjamins, while sipping on my crystal and playing with my gat", of de NL tegenhanger "welkom op mijn feestje") is dit behoorlijk intelligente en diepzinnige tekst.
pi_31198042
Lange Frans, Baas B supervisie
pi_31198628
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Vergeleken met wat ze normaal in hun debiele oren geblazen krijgen ("I fucked my bitch in the back of Escalade on piles of Benjamins, while sipping on my crystal and playing with my gat", of de NL tegenhanger "welkom op mijn feestje") is dit behoorlijk intelligente en diepzinnige tekst.
. Ik weet niet waar jij naar luistert, maar dat is géén hiphop .

je verwart het met 'urban'
pi_31199345
volgens mij zei ik ook niet dat het hiphop was......

* SocialDisorder checkt

nee, niet gezegd
pi_31239481
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:05 schreef Forno het volgende:
Zum kotsen. Als dit nummer de top40 kan halen anno 2005, dán is het pas diep triest gestelt met Nederland. Waar zijn de tijden gebleven dat rappers copkillers waren? In plaats van deze paupers met hun zoet gevoileerde 'raps'.
Oja, het moet agressief zijn, dat is pas "dope" man

Ik erger me altijd aan urban/rnb/rap/hiphop (boeit me niet hoe het heet, ga me niet in de muziek verdiepen want het is toch mijn muziek niet) vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip. Moet er eigenlijk om lachen.
Vind dit nummer wel goed voor zo lang als het duurt.
pi_31239661
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Oja, het moet agressief zijn, dat is pas "dope" man

Ik erger me altijd aan urban/rnb/rap/hiphop (boeit me niet hoe het heet, ga me niet in de muziek verdiepen want het is toch mijn muziek niet) vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip. Moet er eigenlijk om lachen.
Vind dit nummer wel goed voor zo lang als het duurt.
ga jij dit hele topic eens helemaal doorlezen: Mensen die rap-muziek stereotyperen
  donderdag 6 oktober 2005 @ 21:20:37 #266
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31240628
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ga jij dit hele topic eens helemaal doorlezen: Mensen die rap-muziek stereotyperen
En luister dan gelijk ff een half uurtje http://www.wefunkradio.com ofzo
pi_31241063
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ga jij de post die ik gequote heb maar eens doorlezen.

Ik heb toch gezegd dat ik me niet in die muziek ga verdiepen; vind het toch kut.
Er zal vast hiphop met degelijke teksten zijn. Dat heb je in elke muziekstijl wel.
Maar ik reageer op één van de vele posts die mijn vooroordeel bevestigen.
Ik val jou toch niet aan?
pi_31241225
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:33 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

ga jij de post die ik gequote heb maar eens doorlezen.

Ik heb toch gezegd dat ik me niet in die muziek ga verdiepen; vind het toch kut.
Er zal vast hiphop met degelijke teksten zijn. Dat heb je in elke muziekstijl wel.
Maar ik reageer op één van de vele posts die mijn vooroordeel bevestigen.
Ik val jou toch niet aan?
oh "vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip"..... geen vooroordelen? ok
  donderdag 6 oktober 2005 @ 21:40:27 #269
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31241301
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe kun je nu in godesnaam een oordeel over muziek geven die je niet kent
pi_31263331
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:38 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

oh "vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip"..... geen vooroordelen? ok
Waar zeg ik dat dat geen vooroordelen zijn? Natuurlijk zijn het dat wel. Alleen het wordt door verscheidene posters - waaronder de door mij gequote - bevestigd. Toch?
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:40 schreef cosmick het volgende:

[..]

Hoe kun je nu in godesnaam een oordeel over muziek geven die je niet kent
Misschien moet je mijn post, en de door mij gequote post, nog eens doorlezen en niet zo los een zinnetje eruit pikken.
pi_31288213
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:39 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dat geen vooroordelen zijn? Natuurlijk zijn het dat wel. Alleen het wordt door verscheidene posters - waaronder de door mij gequote - bevestigd. Toch?
[..]
nee, het wordt niet door de persoon die jij quote bevestigd.
pi_31288270
Wel aardig nummer. Kan me niet in alle lyrics vinden, maar wel aardig.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31464361
Bij mij in de klas wordt dat nummer grijsgedraaid door enkele paupers.
En toen het nummer afgelopen was, zei er één van hen: Tranen in mijn ogen krijg ik ervan.
En ik bescheurde het toen van het lachen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_31464808
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:17 schreef blieblie het volgende:
Welnee, de meeste mensen in het publiek moesten hard lachen om deze zielige vertoning. Maar die paar mensen die het wel konden waarderen zijn in de clip terechtgekomen.
pi_31466714
Man des te vaker is fragmenten van dat nummer hoor, des te afgrijselijker ik het ga vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')