waar zie je die dan staanquote:Op dinsdag 13 september 2005 15:16 schreef Neohammer het volgende:
www.discreet.com de demo staat er echt hoor, 30 dagen trial!
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaasquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:06 schreef thumper het volgende:
Ik zal vanavond wel wat images plaatsen (zit nu op werk)
Hahaha, in werkelijkheid komt het hout er na 5 jaar intensief gebruik inderdaad doorheen, maar in dit geval is het gewoon een slordig toegepaste noise-modifier... Ben alleen te lui geweest om de zitting aan te passenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Kijk maar bij de randen bij de zittingenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.
Bij de eigenschappen voor je verlichting kun je schaduwen aanvinkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:45 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie altijd zo die ondergrond met schaduw?
Mooie scene, ook goed belicht en zo .quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:10 schreef thumper het volgende:
[..]
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaas
[afbeelding]
Duurt dat renderen bij jou lang?quote:Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Mooie scene, ook goed belicht en zo .
En die torus knot maakt het af, ik ben gek op die dingen. Als je een beetje lege plek hebt in een scene is er altijd wel plek voor een "kunstwerkje" wat met de juiste belichting en materials toffe effecten geeft.
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:23 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Duurt dat renderen bij jou lang?
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Bij dit project voor mijn werk bedraagd de render-tijd al gauw drie uur, ook omdat hij rendert op 1280x1024 pixels.Ik heb hem voor deze gelegenheid even verkleind.
Hier zitten ook zo'n 25 lichtpunten in dus dat helpt ook al niet echt mee.
[afbeelding]
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:35 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.
Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:49 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.
Oh, en het meubilair is allemaal kant en klaar spul. Ik heb toegang tot de website van de importeur en kon het zo downloaden. Ik hoefde dus alleen maar de materials toe te kennen.
Achteraf is het dus eigenlijk best wel slecht om over zo'n resultaat een week te doen . Maar goed, het was mijn eerste grote project, en tot nog toe de enige.
Ja, en het is gewoon op een Dell D800 laptop (1,6MHz, 1GB RAM)quote:Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik zie trouwens dat je er nog een nette render tijd op na houd, bij mij duurt het renderen van zo'n scene toch al gauw een half uur, maar dat is misschien omdat ik altijd zo veel mogelijk effecten wil, zoals raytraced shadows, global lighting en caustics en zo.
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...quote:Op woensdag 14 september 2005 00:57 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.
Probeer het verschil maar eens uit
Niet-transparantquote:Op woensdag 14 september 2005 00:59 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |