abonnement Unibet Coolblue
pi_30172439
Eerste was alweer vol, mijn schuld

Hier verder!
Trotse mamma :)
pi_30172460
maak ff een linkje naar deel 1 aub
  donderdag 1 september 2005 @ 18:03:13 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30173128
Koken voor beginners

En je mag het volgende keer ook wel wat liever vragen of even zelf opzoeken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30173976
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:24 schreef Faithz het volgende:

[..]

Vis?
Quornfilet?
  donderdag 1 september 2005 @ 18:48:53 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30174359
Zo ook weer even sticky gemaakt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30184089
Oke dan trap ik af met een recept voor een maaltijdsalade (vooral erg lekker als het zo warm is).

Men koopt in de supermarkt:
* Sla (eikenbladsla bijvoorbeeld)
* Tomaat
* Geitenkaas of brie
* Honing
* Gerookte spekjes (in geval van brie kan je beter kiezen voor walnoten)
* Olie
* Azijn
* Peper en zout
* Afbakstokbroodje

1: Je wast de sla en doet deze in een grote kom
2: Je wast de tomaat en snijd deze in kleine blokjes en gooi deze op de sla
3: Je bakt de spekjes in een koekenpan zonder boter of olie totdat ze knapperig en donkerrood van kleur zijn. Deze doe je ook bij de sla en tomaat.
4: Je zet de oven op 100 graden en snijd de geitenkaas of brie in plakjes
5: Doe een beetje honing over de geitenkaas of brie en zet het dan even (met nadruk op even) in de oven
6: Je neemt een kopje of een beker en giet hier een beetje olie in en een paar drupjes azijn. Een flinke lepel honing en kloppen maar. Je kan zout en peper naar smaak toevoegen.
7: Als de honing over de geitenkaas of brie loopt haal je de kaas uit de oven en leg je deze bovenop je salade.
8: Giet de dressing over de salade en je bent klaar!

Ik weet er nog 1

Je hebt nodig:
* Pasta (liefst verse pasta van Appie)
* Tomaat
* Spekjes
* Brie

1: Je kookt de pasta gaar
2: In een koekenpan bak je de spekjes aan
3: Snijd de tomaat in stukjes en doe deze bij de spekjes (peper en zout naar smaak toevoegen)
4: Snijd de brie in kleine stukjes (ik snijd altijd de harde randjes er vanaf) en gooi de brie bij de spekjes en de tomaat
5: Als de brie gesmolten is krijg je een prutje dat er niet lekker uit ziet maar wel lekker smaakt!

Je kan ook een saus maken met Paturain Cuisine en spinazie en eventueel gerookte zalm of spekjes.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_30235391
tvp, ik zit namelijk net op kamers dus kan wel wat leuke en makkelijke receptjes gebruiken!
Zelf heb ik pas Curry met kip en paksoi gemaakt adhv een recept van de AH, was niet erg moeilijk maar wel erg lekker! Ik heb het recept alleen eventjes niet hier... dat volgt nog.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:15:39 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30235497
Kijk eens op www.ah.nl
Daar staan echt megaveel recepten (al dan niet lekker) op
Misschien zit dat wat jij gemaakt hebt er wel bij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30235589
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:11 schreef M1RR1E het volgende:
tvp, ik zit namelijk net op kamers dus kan wel wat leuke en makkelijke receptjes gebruiken!
Zelf heb ik pas Curry met kip en paksoi gemaakt adhv een recept van de AH, was niet erg moeilijk maar wel erg lekker! Ik heb het recept alleen eventjes niet hier... dat volgt nog.
dit recept? (alle recepten van AH staan op www.allerhande.nl)
  maandag 5 september 2005 @ 15:48:10 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_30290056
Ik ga vanavond weer chinese kip met citroensaus eten.. dit keer met citroensaus uit een pakje (van de toko, is al kant een klaar), hoef ik alleen nog de kip te marineren in rijstwijn en gember, door eigeel en maizena te halen en te frituren..
Normaal maak ik de citroensaus zelf (uit een kookboek, dat wel) maar zag deze variant laatst staan bij de toko dus die gaan we mooi even uitproberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SiGNe op 06-09-2005 18:52:21 ]
pi_30323950
Gister aten we kip uit de wok met zoete soja saus, stoomgroenten van Iglo en rijst. Snel, makkelijk en gezond.

En vanavond eet ik een salade
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:34:20 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30324381
Maak het volgende keer met verse groenten en niet die "stoomgroenten", veel lekkerder, verser en een stuk goedkoper:)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 7 september 2005 @ 23:25:10 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30372910
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Maak het volgende keer met verse groenten en niet die "stoomgroenten", veel lekkerder, verser en een stuk goedkoper:)
Je zou gewoon zo zak / bak wokgroenten kunnen nemen uit de supermarkt. Als je niet alle groenten vers wilt snijden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30383085
Ja je kan voor allerlei soorten groentes kiezen. Toevallig had ik die stoomgroenten nog in de vriezer liggen dus de keuze was snel gemaakt
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 9 september 2005 @ 22:20:58 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30437009
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:19 schreef Cyan het volgende:
Ja je kan voor allerlei soorten groentes kiezen. Toevallig had ik die stoomgroenten nog in de vriezer liggen dus de keuze was snel gemaakt
Smaakt dat eigenlijk een beetje die stoomgroenten? De enige groenten die ik soms uit de diepvries eet is spinazie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30441140
volgens mij zijn die blikgroentes gezonder dan die invries-groentes...of het lekkerder is heb ik geen flauw idee van. Vers groente is goedkoper (markt ) verser ( ) en lekkerder! En snijden is ook best leuk! (mits je maar een goed mes hebt)
  zaterdag 10 september 2005 @ 07:12:55 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30444987
Die stoomgroentes heb ik 2 keer geprobeerd.
1e keer waren de spruitjes niet gaar genoeg en de rest superslap en overcooked...
Toen dacht ik dat het aan mij lag.
2e keer precies hetzelfde, dus die rotzooi koop ik niet meer.

En daarbij groente snijden is heerlijk ontspannend (mits goed mes natuurlijk)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30486977
Die stoomgroenten waren lekker. En inderdaad zitten er in diepvriesgroenten en blikgroenten meer vitamines omdat ze meteen van het land bewerkt worden of ingevroren en zo gaan er minder vitamines verloren.

Ik had trouwens stoomgroenten van Iglo met tuinkruiden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_30487057
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.

Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie

Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  maandag 12 september 2005 @ 23:11:57 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30527342
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.

Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie

Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Klinkt erg lekker!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30529033
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:23 schreef Cyan het volgende:
Ik heb trouwens nog een snel en makkelijk recept.

Je hebt nodig:
* Pasta
* Tomaten
* Mozarella
* Basilicum
* Olijfolie

Kook de pasta beetgaar. Snijd de mozarella en de tomaten in kleine stukjes en meng deze in een kom met een beetje olijfolie en wat blaadjes basilicum. Je kan peper en zout naar smaak toevoegen. Schep de pasta op een bord en schep er het tomaten/mozarella mengsel overheen. Klaar!
Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?
  dinsdag 13 september 2005 @ 19:02:03 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30548415
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 00:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker! ?
Even gecross post! in Goedkoop, Makkelijk/Snel en Lekker!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30554604
Ja en eigenlijk kan je het beste voor pomodori (weet niet of ik het goed schrijf) tomaten kiezen. En buffelmozarella is de echte mozaralla (voller van smaak en romiger).

Je kan dit natuurlijk als hoofdgerecht maken of als pastasalade (dan laat je de pasta gewoon afkoelen)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 18 september 2005 @ 12:25:30 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30691619
Lekkere eiersalade voor bij de lunch/hapjes:

Nodig:
-6 eieren
-kwak mayonaise
-zout&peper
-snufje kerriepoeder

Snijd de eieren met een eiersnijder 2x(kwartslag draaien), zo krijg je kleine vierkante blokjes. Gooi het in een schaal, roer de rest erdoor en klaar!

Wat ook lekker is is een advocado in kleine stukjes er doorheen gooien, maar dan moet je wel minder kerriepoeder gebruiken.
pi_30796964
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen. ik heb 3 kippenbouten liggen en de oven is al aan het voorverwarmen (dus snel antwoord! ) kan ik ze gewoon op een rekje in de oven leggen? of moet dat ik een schaal oid of zilverpapier ofzo? en hoe lang zou het ongeveer in de oven moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')