http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4177912.stmquote:UK researchers are asking for your help to find out exactly what is behind out-of-body experiences (OBEs).
Ik vraag me sowieso af hoe zoiets wetenschappelijk te bewijzen is?! Ten eerste zijn er zoveel tegenstrijdige verhalen/ervaringen van mensen die beweeren OOBEs te hebben gehad dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien bij wijze van spreken. Ten tweede, het hienamaals is niet tastbaar en meetbaar en dus niet wetenschappelijk vast te stellen, lijkt mij.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:14 schreef Stenny het volgende:
Goed! Aleen houd ik mijn hart vast bij de methode en bij de eerlijkheid van de onderzoekers.
Sten
Ik juich het toe dat ze zich ermee bezig houden, veel mensen ervaren het, en dit mag een big item wat mij betreft worden en ik doe daar dan ook alles aan. De geest is immers het ultieme van onszelf, en het is te gek dat ze nu pas wat grootschaliger onderzoek naar uittredingen gaan doen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:12 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af hoe zoiets wetenschappelijk te bewijzen is?! Ten eerste zijn er zoveel tegenstrijdige verhalen/ervaringen van mensen die beweeren OOBEs te hebben gehad dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien bij wijze van spreken. Ten tweede, het hienamaals is niet tastbaar en meetbaar en dus niet wetenschappelijk vast te stellen, lijkt mij.
Voor de duidelijkheid, ik geloof wel in een leven na de dood maar ik denk alleen dat dit project zonde van de tijd is en alleen maar voedingsbodem voor de traditonele 'de-aarde-is-plat-en-het-middelpunt-van-het-heelal'-wetenschapper.
Nee, wat moeten mijn nachtelijke astrale bezoekers daar wel niet van denken.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:58 schreef Hallulama het volgende:
Ik durf te wedden dat Stenny dat ding boven haar bed heeft hangen.
De foto bedoel ik dan he.
Tenzij die er ook zo uitzienquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:45 schreef Stenny het volgende:
Nee, wat moeten mijn nachtelijke astrale bezoekers daar wel niet van denken.
Het klopt, dat kan, ik ben zelf ook sterk bijziend (beide ogen -7), maar tijdens uittredingen, als ik de aardse sfeer verlaat, kan ik weer geheel scherp zien zonder zachte lenzen. De blindheid of in mijn geval bijziendheid is dus echt beperkt tot het specifieke aardse lichaam, in het astrale laat je dat achter je, dat is toch geweldig!quote:Op donderdag 1 september 2005 11:46 schreef DarkY.NL het volgende:
ik weet niet op welke zender ik het zag, maar een blinde vrouw claimde zichzelf te hebben gezien.
Misschien met die nieuwe reeks afleveringen van disc/ngc
http://www.healthsystem.virginia.edu/internet/personalitystudies/quote:The Division of Personality Studies (DOPS) is a unit of the Department of Psychiatric Medicine at the University of Virginia. Utilizing scientific methods, we investigate apparent paranormal phenomena, especially:
* Children Who Claim to Remember Previous Lives (reincarnation)
* Near-Death Experiences
* Out of Body Experiences
* Apparitions and After-Death Communications
* Deathbed Visions
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |