Het meest benieuwd ben ik nog altijd naar Hans Bekx, het is hem, zeker na vorig jaar, zeker gegund om eens heel ver voorop te finishen.quote:Op zondag 4 september 2005 10:52 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Hopen dat ze dit jaar meer luck hebben hoor!
Eindelijk eens die kamas de baas worden dit jaar!
48 Nederlandse equips zul je toch bedoelen hoop ik? want 48 in totaal is wel heel erg weinig hequote:Op donderdag 22 september 2005 23:57 schreef Baan1980 het volgende:
Goed nieuws !!! Anne Kies, wie? Anne kies, de chauffeur van de service truck van het Hutten Hyundai team gaat dit jaar mee doen aan de rally zelf in de fabrieks Ginaf truck van Ginaf Rally power!!!! Het team doet mee met 2 Hyundai`s en 2 racetrucks. De 2e is de Unimog die vorig jaar in spanje te geest gaf.
Bij een presentatie van RTL7 is bekend gemaakt dat 48 equips van start gaan !!!!! Dit zijn 30 motoren en de rest zijn auto`s en vrachtwagens
Ja klopt Alexxxxx, maar de X1 is wel de meest spectaculairste, afgelopen jaar was die in het filmpje op RTL ook elke keer te zien hoe hij Vatanen in de 205 Turbo 16 op topsnelheid het nakijken gaf.quote:Op maandag 26 september 2005 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Er staan wel meer dan alleen de X1 in het museum hoor De meeste PD trucks wel uit de jaren 80 van DAF...
De aanklacht is ingetrokken/laten vallen en er is dus niks gebeurd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:28 schreef stinkie het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat afgelopen jaar is geeindigd met de Rooy en zijn (aan)klacht ivm dat geneuzel van die Russen?
De Ginaf is eigendom van Hans Bekx en wordt al een paar jaar verhuurd, met deze auto heeft hij nog eens zelf gereden samen met Bennie Jolinkquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet toevallig iemand van welk team die Unimog op de bovenste foto is? En de Ginaf F2222?
De Kamaz 4911 is trouwens in grote lijnen een standaard voertuig zoals het aan het Russische leger geleverd wordt, zie deze link http://www.kamaz.net/kamaztrade/sport/4911t_en.pdfquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Helemaal niet jammer. 'vroeger'was het gewon altijd een spannende strijd tussen de DAFs, de mercedes van Groine, de Unimogs, De LIazzen, de Tatra's en de Kamazzen
Wat je moets schrijven is:
Jammer dat die russen tegenwoordig niet meer kunnen winnen zonder vals te spelen...
Het is klote dat het zo is, maar het is wel zo, ik noem zomaar 3 voorbeelden:quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:54 schreef area51 het volgende:
[quote]Op dinsdag 27 september 2005 15:52 schreef JosvG het volgende:
...................................... corrupt .......................................[quote]
inderdaad regels worden naar believen aangepast
Het zal eerder zijn dat de Russen voor geld zorgen....quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:51 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het is klote dat het zo is, maar het is wel zo, ik noem zomaar 3 voorbeelden:
1. De kamazzen die niet kloppen volgens de regelementen
2. De kamazzen die qua homologatie niet overeen komen met de truck zelf
3. Hans Bekx in Dakar 2005 in de op 1 na laatste dag afgekeurd op de 2 bovenste punten die dus voor de Russen wel legaal blijken te zijn.
Tja, de Russen zorgen voor spektakel he...
Voor het geld denk ik niet, wel voor het spektakel immers heeft Hubert "L'Africain" toen nog wedstrijdleider enige jaren geleden Jan de Rooy (in Frankrijk bekent als L'Ourse -de beer-) niet benaderd om weer eens deel te komen nemen, met name om voor spektakel te zorgen. De russen rijden inderdaad regelmatig als gekken, dat hebben we allemaal al op TV kunnen zien, en uit de verhalen van Bekx blijkt dat ook. Bovendien bij die etappe waarbij een parc fermé was waarbij een van de Kamazzen in het dorp gelast moest worden: ik heb zelf 17 jaar bij de plaatselijke vrachtwagen-fabrikant gewerkt en mijn zwager hield zich daar bezig met het "mishandelen" van auto's totdat het kapot ging, en dat valt nog niet mee.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
Het zal eerder zijn dat de Russen voor geld zorgen....
wel 2 eigenlijkquote:Op woensdag 28 september 2005 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Gelukkig is er een communistenvrachtwagenliefhebber in dit topic om de haat wat te compenseren
quote:De ogen van Hubert Auriol glanzen als hij zijn verhaal vertelt.
De twinkeling weerspiegelt zijn diepste gevoelens. ,,Wanneer ik tevreden ben? Als ik glanzende ogen zie. Dat betekent voor mij dat ik mijn werk goed heb gedaan. Dan heb ik de dromen van mensen vervuld en zijn ze gelukkig.’’
Auriol, jarenlang de grote man achter de Dakar Rally, is zelf een gelukkig mens. Hij gaat doen wat hij al lang wilde: terug naar de woestijn, met klassieke motoren. Gewone mensen hun droom laten meemaken. Ook voor hem is Heroes Legend zodoende een droom die in vervulling gaat. ,,Als jonge vent wilde ik niets liever dan op een motor door Afrika. Nu zie ik die wens nog steeds bij anderen. En ook bij mezelf gaat het boek met herinneringen open. Dit is wat ik een liefste doe: met mensen, die dezelfde passie hebben als ik, de woestijn in. Mijn ideaal heb ik verwezenlijkt in Heroes Legend.’’
Hij moest geen minuut nadenken toen Henk Verschuren en Roel den Braven bij hem aanklopten met het idee om een wedstrijd uit te zetten voor Yamaha XT500’s. De motor roept bij Auriol (53) warme herinneringen op. Hij reed er zijn eerste Dakar Rally mee, in 1979. ,,Het was destijds de enige motor waarmee je zoiets kon. Hij was er niet helemaal op gebouwd, maar desondanks was het de enige motor die de woestijn aankon: het was de eerste echte off-road motor. Mijn eerste XT500 was een zwaarbevochten machine. Elke levering die uit Japan kwam, was uitverkocht voor hij aankwam in de haven. Het heeft me een rib uit m’n lijf en heel veel praten gekost om er één te pakken te krijgen.’’
Auriol beschouwt de XT500 als een meesterwerk. De machine kwam op precies het goede moment op de markt. ,,Deze machine is een legende. Het was het begin van een nieuw tijdperk. Erop rijden was een avontuur. Dat geluid, dat stampen… Voor de helft van de rijders was het trouwens een nachtmerrie. Het starten van de motor was een drama. Je moest het trucje kennen, er handigheid in hebben. Ik had dat. Ik mocht dus elke ochtend bij de start voor een man of tien de motor aan de praat helpen…’’
Hij blijkt het nog niet verleerd te zijn. Bij de eerste aanblik op een XT500 wil hij het proberen. Hij trapt – niks. ,,Ik heb het witte stipje te ver laten komen. Nog eens.’’ Met een verbeten gezicht tuurt hij naar het stipje en trapt nog eens. Hoestend slaat de machine aan. ,,Tadááá’’, kirt Auriol triomfantelijk. ,,Ik kan het nog.’’ Auriol gaat met zijn kennis van Afrika en al zijn rally-ervaring voor Heroes Legend de route uitzetten, de bivouacs organiseren en de wedstrijd leiden. ,,Het wordt geen remake van de eerste Dakar Rally’’, waarschuwt hij. ,,We hebben de route aangepast aan de motoren en de deelnemers. Maar ik ga wel de geest van die eerste Dakar laten herleven in Heroes Legend. Daarom beginnen we bij het begin: de Yamaha XT500. Het moet weer worden zoals het vroeger was. Mensen moeten elkaar helpen, deelnemers moeten samen aan de finish komen. Het moet een avontuur zijn, de wedstrijd mag niet overheersen. Het moet wel leuk blijven én voor iedereen haalbaar zijn. Daarom ook hebben we gekozen voor teams, waarin ieder lid op de XT500 mag rijden.’’
De bivouacs zullen kleinschalig zijn. Vliegtuigen worden niet gebruikt – wel een helikopter– dus de aanwezigheid van een vliegveld is niet noodzakelijk. ,,We kunnen dus overal waar we willen een bivouac opslaan.’’ Hij kijkt uit naar het uitzetten van de route van Heroes Legend, door Marokko, Mauritanië en Senegal. Hij zal het op een XT500 doen, om precies te weten wat de machine aankan. ,,Met dit ding kun je niet door hoge duinen van poederzand. Dat trekt ‘ie niet. 30 Jaar is niet oud voor een legendarische motor als deze, maar je kunt er nu niet mee rijden zoals wij toen deden. Toen reden er ook Renault 4’tjes mee; dat zou nu ook niet meer kunnen. Dat neemt niet weg dat het een prachtig avontuur wordt. Dat beloof ik.”
lijkt me geweldig om te zien!quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:40 schreef stinkie het volgende:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |