abonnement Unibet Coolblue
pi_29368836
deel 2 dus met enkele echte springers in ons midden en enkele passieve bewonderaars waaronder de TS
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29383470
Dit weekend begint het dus weer.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29386167
En naar Hinterzarten gaat vanuit Finland de volgende groep: Janne Ahonen, Matti Hautamäki, Janne Happonen, Tami Kiuru, Akseli Kokkonen, Arttu Lappi en Juha-Matti Ruuskanen. Dus stevige ervaring in combinatie met jeugdig entousiasme

Er werd ooit gevraagd of ik beelden van mijzelf had als springer, nou heb ik die nog niet, maar op de website van de Finse skibond sta ik wel als trainer: www.hiihtoliitto.fi -> mäkihyppy en dan het artikel dat begint met de woorden Kitara soi illanvietossa Dit artikel en de twee artikelen eronder gaan over het schansspringfestival in Vuokatti, een jaarlijks terugkerend evenement van 4 dagen, waar de springers en trainers van de nationale A-en B-teams optreden als trainers voor de springertjes. Eigenlijk voor junioren, maar ook een aantal volwassenen waren aanweizig als springer, waaronder ik. Dit jaar waren er ook Duitse en Noorse junioren aanwezig.
Erg leuk en ook een hele goede manier om de kinderen te stimuleren, want ja, als je een paar dagen getraind wordt door Matti Hautamäki of Risto Jussilainen, wil je natuurlijk erg goed je best doen. De trainers van mijn groepje waren Ville Kantee, Herman Huczkowski en Mika Kulmala. Nou zal jullie misschien alleen de eerste naam wat zeggen, maar hou de andere twee in je achterhoofd, wie weet breken ze binnenkort door!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lahti op 03-08-2005 11:33:20 ]
Rane rulezz!!
pi_29386774
Wat is dat fins toch eigenlijk een eenvoudige taal

Maar de finse-inside-information blijft leuk
Atje zeggen is adje doen!
pi_29386916
het afwuiven ziet er professioneel uit lahti
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29394789
Sven Hannawald heeft zijn loopbaan
beëindigd.

***************************************
De Duitser kampte het afgelopen jaar
met de verschijnselen van een burnout.
Daar is hij inmiddels van hersteld,maar
de 30-jarige 'Icarus van Duitsland' kan
de motivatie niet meer opbrengen om
topsport te bedrijven.

Hannawald won de vierschansentoernee in
2002 door als eerste schansspringer
alle vier de wedstrijden winnend af te
sluiten.In hetzelfde jaar veroverde hij
olympisch goud in Salt Lake City.Ook
werd de Duitser tweemaal wereldkampioen
skivliegen.

Bron: NOS-TT
sig verwijderd door FA
pi_29395762
jammer ! maar zoals ex-wereldkampioen,olympischkampioen en trainer TONI INNAUER ooit mooi zij:

het instituut blijft ,maar de acteurs wisselen met de regelmaat van de klok.

auf wiedersehen Hanni
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29400752
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:58 schreef Ambrosius het volgende:
Sven Hannawald heeft zijn loopbaan
beëindigd.

***************************************
De Duitser kampte het afgelopen jaar
met de verschijnselen van een burnout.
Daar is hij inmiddels van hersteld,maar
de 30-jarige 'Icarus van Duitsland' kan
de motivatie niet meer opbrengen om
topsport te bedrijven.

Hannawald won de vierschansentoernee in
2002 door als eerste schansspringer
alle vier de wedstrijden winnend af te
sluiten.In hetzelfde jaar veroverde hij
olympisch goud in Salt Lake City.Ook
werd de Duitser tweemaal wereldkampioen
skivliegen.

Bron: NOS-TT
Hoewel ik eik niet meer verwachtte dat hij nog terug zou komen...

Hoe zit het eik met Martin Schmitt ?
pi_29425082
kijk zondag ff om 1615
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29466496
uitslag team springen hinterzarten

1 duitsland
2 finland
3 oostenrijk
4 rusland
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29467681
ik ga het checken peter van hal
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29468585
Ik ben het skispringen vergeten En vandaag zond de ARD het wel uit, en morgen weer niet
pi_29472653
ChrisJX...ben ik toch heel erg benieuwd hoe een Nederlander aan de tekst van Sinivalkoiset taistelee komt...
Rane rulezz!!
pi_29485875
en dat betekend ??????????????
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29486255
ik heb geen idee, lahti help ons
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29486673
Ollaan ihan missä vaan - Waar we ook zijn
niin varma olla saat - je kan er zeker van zijn
Sinivalkoiset taistelee - dat de blauw-witten strijden

Voor de volledige tekst, met Engelse vertaling, zie www.vieraileva-tahti.com -> music
Rane rulezz!!
pi_29486727
het skispring/nordic combined bandje !!!!!!!!!!!!!!!!
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29489552
peter deed jij vanmiddag het commentaar?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29501716
ja
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29502435
klonk weer lekker enthousiast
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29504341
thanks
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29516769
wanneer ben je er weer
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29516840
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 20:46 schreef Lahti het volgende:
ChrisJX...ben ik toch heel erg benieuwd hoe een Nederlander aan de tekst van Sinivalkoiset taistelee komt...
Simpel Matti Hautamäki tot je favoriete skispringer bombarderen, beetje rondneuzen op het internet, erachter komen dat broerlief in een bandje (idd Vieraileva Tähti) speelt, wat liedjes op de aan hen gewijde fansite beluisteren, deze liedjes leuk vinden en vervolgens ook nog single bestellen

Waar overigens mee mee speelt dat ik Fins wel een gave taal vind en deze ook getracht heb te leren.

Vond laatst de single in mijn cd-toren en aangezien het skispringen toch weer begint vond ik het wel een toepasselijke tekst
pi_29519917
ZONDAG EVEN VOOR 5-EN
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:17 schreef komrad het volgende:
wanneer ben je er weer
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29520713
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:12 schreef petervanhal het volgende:
ZONDAG EVEN VOOR 5-EN

[..]
ik zal zien of ik er dan ook kan zijn, achter de tv dan he
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29522217
WE GAAN OOK VAAK IN DE HERHALING
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29522845
ja dat is een groot minpunt van eurosport
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:50:56 #28
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29523249
ik heb je alweer gehoord hoor
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_29525462
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 18:23 schreef komrad het volgende:
ja dat is een groot minpunt van eurosport


Die herhalingen zijn soms juist wel fijn. Het nadeel van Eurosport vind ik dat er alleen de sport wordt uitgezonden. Geen voorbeschouwing, geen nabeschouwing, geen uitreiking, geen interviews. Is aan de ene kant de kracht van Eurosport, maar als je een bepaalde sport echt leuk vindt, juist de zwakte. Daarom kijk ik altijd naar de Duitser.

Maar nu Peter hier toch is, ik zit al een tijdje met een vraag. Constant als er een skispringer in beeld komt die een interview geeft, gaat het van " Zoals Peter altijd zegt nooit interviews geven voor de laatste springer naar beneden is gekomen" of iets van die strekking. Sag mir, warum
pi_29537506
het is ooit onstaan toen ik met collega Rob vd Brink een 2tal jaren duopresentatie hebben gedaan, toen hebben wij een aantal keren gemerkt, dat enige springers, mn de duitsers wat positiever waren dan de uiteindelijke uitslag. iets wat ik altijd heb onthouden van mijn mediatraining is dat niets vervelender is dan terugkomen op uitspraken. v erder zit je nog vol spanning en adrenaline ed dus er komt dan weinig zinnigs uit als ; "het gevoel is beter , maar we moeten vanavond naar de beelden kijken om te analyseren".
je kent misschien wel de beelden van de hardloper die over de streep komt en direct iets moet gaan zeggen >>> het hopen is dan vaak op die lange diepe kotsgolf over de microfoon >>> dat gevoel heb ik er bij.
het skispringen is in de grote landen zoooo belangrijk geworden voor de media dat die jongens direct weer aan de slag moeten voor de camera. het stoort toch een soort van bezinking, van wat je hebt gepresteerd, waar je staat tov de rest en het ontneemt de tijd die je wilt beleven door naar de anderen te kijken, want zonder hen was er toch ook geen sport !!
de meesten zijn zeeeeer professioneel en doen het odat het erbij hoort, maar diep in het hart doen zij het liever niet, want bij foute uitspraken wordt je altijd genakt
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:03 schreef ChrisJX het volgende:

[..]



Die herhalingen zijn soms juist wel fijn. Het nadeel van Eurosport vind ik dat er alleen de sport wordt uitgezonden. Geen voorbeschouwing, geen nabeschouwing, geen uitreiking, geen interviews. Is aan de ene kant de kracht van Eurosport, maar als je een bepaalde sport echt leuk vindt, juist de zwakte. Daarom kijk ik altijd naar de Duitser.

Maar nu Peter hier toch is, ik zit al een tijdje met een vraag. Constant als er een skispringer in beeld komt die een interview geeft, gaat het van " Zoals Peter altijd zegt nooit interviews geven voor de laatste springer naar beneden is gekomen" of iets van die strekking. Sag mir, warum
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29629203
vassiliev en kranjec sprongen zojuist het best in de training

1545 gaan we proefspringen
1545 voor het echie


uitslag gister in EINSIEDELN 2e wedstr zomer-gp
1. kranjec
2. happonen
3. janda

afwezig vandaag; NOR, FIN, USA, kasai, ito, malyz
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29629262
ook weer live uitzending vandaag?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29631524
yep !! straks 1645
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:12 schreef komrad het volgende:
ook weer live uitzending vandaag?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29632019
oe net op tijd dan, ik ga overschakelen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29633782
verrassende tussenstand

straks gaan we verder
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29642967
van waar doe je dat commentaar eigenlijk peter?? ergens in NL
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:23:04 #37
30919 mitt
Michael Corleone
pi_29643213
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:15 schreef komrad het volgende:
van waar doe je dat commentaar eigenlijk peter?? ergens in NL
Dat wil ik inderdaad ook wel eens weten. Hoe dat in z'n werk gaat.

en wil je even tegen Rob v.d Brink zeggen dat ik zijn grootste fan ben
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_29649269
Ja vind ik ook leuk om te weten, ik heb een keer een interview met een Eurosport commentator gehoort, het scheen toen vanuit een keldertje in het Mediapark in Hilversum te zijn.
pi_29656047
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:37 schreef Remzz het volgende:
Ja vind ik ook leuk om te weten, ik heb een keer een interview met een Eurosport commentator gehoort, het scheen toen vanuit een keldertje in het Mediapark in Hilversum te zijn.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29656123
en we have a winner Remzz schijnt het goed te hebben
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29656633
Kan de website niet meer terugvinden was met een commentator moter cross of zoiets. Stonden wel leuke dingen in.
pi_29691322
Wy zijn regelmatig, zoals dat heet ON-SITE
en regelmatig niet
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29693354
hehe peter, maar in de zomer ben je toch niet on site?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29699923
Maar het centrale broadcast center van Eurosport, da's toch in Parijs? Of was het nou Londen?
pi_29700886
Volgensmij was dat Parijs.
pi_29711973
centrale BC zit idd in parijs als ik het goed heb
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29712831
Dat komt ook tig keer voorbij per dag, "ff wachten op de regie in Parijs"
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29754233



quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:36 schreef zjroentje het volgende:
Dat komt ook tig keer voorbij per dag, "ff wachten op de regie in Parijs"
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29756438
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29756500
't is wat met Parijs
pi_29759452
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 12:06 schreef petervanhal het volgende:
het is ooit onstaan toen ik met collega Rob vd Brink een 2tal jaren duopresentatie hebben gedaan, toen hebben wij een aantal keren gemerkt, dat enige springers, mn de duitsers wat positiever waren dan de uiteindelijke uitslag. iets wat ik altijd heb onthouden van mijn mediatraining is dat niets vervelender is dan terugkomen op uitspraken. v erder zit je nog vol spanning en adrenaline ed dus er komt dan weinig zinnigs uit als ; "het gevoel is beter , maar we moeten vanavond naar de beelden kijken om te analyseren".
je kent misschien wel de beelden van de hardloper die over de streep komt en direct iets moet gaan zeggen >>> het hopen is dan vaak op die lange diepe kotsgolf over de microfoon >>> dat gevoel heb ik er bij.
het skispringen is in de grote landen zoooo belangrijk geworden voor de media dat die jongens direct weer aan de slag moeten voor de camera. het stoort toch een soort van bezinking, van wat je hebt gepresteerd, waar je staat tov de rest en het ontneemt de tijd die je wilt beleven door naar de anderen te kijken, want zonder hen was er toch ook geen sport !!
de meesten zijn zeeeeer professioneel en doen het odat het erbij hoort, maar diep in het hart doen zij het liever niet, want bij foute uitspraken wordt je altijd genakt
Daar zit iets in, maar ik ga ervan uit dat ze uiteraard media-training hebben gehad. En zolang je iets zegt als "Ik sta nu mooi en nu maar hopen dat het zo blijft" kun je weinig verkeerds doen. Het voegt idd niet zoveel toe, maar het heeft gewoon iets om die springers eens te zien en te horen praten, ipv ze alleen ingepakt de schans af te zien gaan. Althans, voor mij dan in een land waar het moeilijk is om aan skispringinfo te komen.
pi_29759488
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:46 schreef petervanhal het volgende:
Wy zijn regelmatig, zoals dat heet ON-SITE
en regelmatig niet


En ik maar denken dat jullie altijd daar waren Pfff, Günther Jauch en Armin Assinger zijn altijd daar waar het plaatsvindt
pi_29775364
die hebben betere arbeidsvoorwaarden

het is toch ook logisch, nederland is geen skispringland en dan ga je toch niet voor alle wedstrijden de commentator heel europa door laten reizen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29775988
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:40 schreef komrad het volgende:
die hebben betere arbeidsvoorwaarden
Idd, die krijgen een foeilelijke rendiertrui
quote:
het is toch ook logisch, nederland is geen skispringland en dan ga je toch niet voor alle wedstrijden de commentator heel europa door laten reizen
Er zit wel wat in, maar ik vind het wel jammer. Maar goed, ik kijk eik geen skispringen op eurosport meer sinds ik de heren commentatoren enkele malen op fouten heb betrapt
pi_29776348
hier is je kans om ze er op te wijzen en dan kunnen ze zich ook nog verdedigen tenminste
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29776414
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:15 schreef komrad het volgende:
hier is je kans om ze er op te wijzen en dan kunnen ze zich ook nog verdedigen tenminste
Dat was vier jaar geleden Sindsdien heb ik vrijwel alleen op de Duitser en de Oostenrijker skispringen gekeken. Maar ook omdat daar veel meer informatie omheen zit, dan krijg je er meer van mee.
pi_29790904
ik kan mij niet voorstellen dat ik niet goed geinformeerd ben.
nogmaals ik ben regelmatig aan de schanzen te vinden, maar ook regelmatig niet
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:17 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat was vier jaar geleden Sindsdien heb ik vrijwel alleen op de Duitser en de Oostenrijker skispringen gekeken. Maar ook omdat daar veel meer informatie omheen zit, dan krijg je er meer van mee.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29791108
overigens is het onrealistisch te denken dat

ca 30 commentatoren uit 19 landen de hele winter de hele wereld overcrossen

en dan hebben we het alleen maar over 1 sport

en dat in een tijd dat reclame inkomsten dalen en dalen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29791298
de prijs van 1 cabine voor 1 dag bij de 4 sch. tournee = 12000 euri per dag
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29791578
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:57 schreef petervanhal het volgende:
de prijs van 1 cabine voor 1 dag bij de 4 sch. tournee = 12000 euri per dag

Maar daar zit je dus wel eens? Ik ging er helemaal van uit dat alles vanuit Hilversum ging.
pi_29792060
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:46 schreef petervanhal het volgende:
ik kan mij niet voorstellen dat ik niet goed geinformeerd ben.
nogmaals ik ben regelmatig aan de schanzen te vinden, maar ook regelmatig niet
Ik kan me echt niet meer herinneren wat hoor, het waren ook geen grote dingen maar van die kleine puntjes waar ik me dan aan stoor. En als ik dan voor de 23ste keer te horen krijg dat Florian Liegl 'de langste man in het veld' is, kan ik het een beetje gehad hebben

De grootste reden om naar de Duitser te kijken is overigens het feit dat er meer informatie omheen zit. Maar RTL is van de kabel geknikkerd, dus de vierschansentoernee moet ik wel op Eurosport kijken
pi_29794916
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:57 schreef petervanhal het volgende:
de prijs van 1 cabine voor 1 dag bij de 4 sch. tournee = 12000 euri per dag
ben je daar wel eens geweest
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29806054
als springer en commentator
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:03 schreef komrad het volgende:

[..]

ben je daar wel eens geweest
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_29808032
hulde
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29862429
Misschien mooi moment om even van onderwerp wisselen. Skispringen is in Nederland aan het groeien. Nou is groeien natuurlijk gemakkelijk als er maar een paar mensen springen.
toch lopen (springen) er inmiddels wel wat talentjes .
Ik heb wat foto's online staan op http://www.vanderaalst.com (volg link skispringen, maar dat lijkt me logisch duh).

Grtz
pi_30037918
groetjes uit zakopane
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30038252
Nu we het toch over Zakopane hebben, is die crisis in het Poolse team (ging toch over hun coaches of wat was het ook alweer?) al weer opgelost?
pi_30039179
luister maar, heb t er zo over
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:40 schreef Leatherface het volgende:
Nu we het toch over Zakopane hebben, is die crisis in het Poolse team (ging toch over hun coaches of wat was het ook alweer?) al weer opgelost?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30050414
ik heb het gemist, hoe zit het peter?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30052270
de coaches mochten uiteindelijk blijven. malyz had veel invloed hierin, want bij een vertrek van kuttin en horngacher zou hij per direct stoppen.
verder bleek die president van de poolse bond zelf ettelijke 100 000-en euries in eigen zak te hebben gestoken aan sponsorgelden , dus kon hij zelf het veld ruimen.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30052765
ja dat laatste had ik meegekregen maar de afloop van de coaches niet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30166176
uitslag zomer gp predazzo


1 janda
2 loitzl
3 kuettel


volgende wedstrijd is bisschoffshofen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  donderdag 1 september 2005 @ 19:09:51 #73
30919 mitt
Michael Corleone
pi_30174975
vraagje voor onze deskundige:

Vind jij ook dat er te weinig echte sterren bij het schansspringen zijn?

Ik heb het gevoel dat de springers vroeger meer uitstraling en verhaal hadden en dan de 'eenheidsworsten' van nu.

Klopt dit een beetje of zit ik er helemaal naast.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_30175217
mijn held is altijd nog tony nieminen maar dat is meer omdat ik toen zelf pas 14 of zo was toen hij won
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30183817
Jakub Janda is goed in vorm. Benieuwd hoe lang hij die vorm kan doortrekken naar de winter.
pi_30255892
ik lees geen pools en fins, noors wel een beetje net als duits, maar 1 ding is zeker de springers zijn in eigen land wereldberoemd.
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:09 schreef mitt het volgende:
vraagje voor onze deskundige:

Vind jij ook dat er te weinig echte sterren bij het schansspringen zijn?

Ik heb het gevoel dat de springers vroeger meer uitstraling en verhaal hadden en dan de 'eenheidsworsten' van nu.

Klopt dit een beetje of zit ik er helemaal naast.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30269465
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:14 schreef petervanhal het volgende:
ik lees geen pools en fins, noors wel een beetje net als duits, maar 1 ding is zeker de springers zijn in eigen land wereldberoemd.
Maar dan kan het nog wel eenheidsworst zijn

Ik weet niet hoe het vroeger was, maar springers als Adam Malysz en Janne Ahonen springen er toch wel duidelijk uit, zou ik zeggen.
pi_30270044
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar dan kan het nog wel eenheidsworst zijn

Ik weet niet hoe het vroeger was, maar springers als Adam Malysz en Janne Ahonen springen er toch wel duidelijk uit, zou ik zeggen.
Ja, ze komen op mij ook wel een beetje saai over. Maar misschien is hun motto gewoon: geen woorden, maar daden.
pi_30281447
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:57 schreef ChrisJX het volgende:

Ik weet niet hoe het vroeger was, maar springers als Adam Malysz en Janne Ahonen springen er toch wel duidelijk uit, zou ik zeggen.
Als wat, eenheidsworst?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_30281600
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:05 schreef zjroentje het volgende:

Als wat, eenheidsworst?
Eenheidsworsten springen er niet uit
pi_30283693
ach, je moet je zo voorstellen dat de meesten, bv uit oostenrijk zo onder de koeien vandaan komen, en ja die scandinaviers zijn en blijven iijskonijnen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30285264
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:47 schreef petervanhal het volgende:
ach, je moet je zo voorstellen dat de meesten, bv uit oostenrijk zo onder de koeien vandaan komen, en ja die scandinaviers zijn en blijven iijskonijnen
IJskonijnen lijkt mij het goede woord

Daarbij denk ik ook dat je er in Nederland gewoon wat minder van meekrijgt. In Oostenrijk of Duitsland liggen interviews e.d. veel meer voor het grijpen.
pi_30288987
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:12 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Eenheidsworsten springen er niet uit
Nou zeg, Ahonen springt er toch echt niet uit hoor. Die heeft niet zo gek veel uitstraling.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_30290472
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:10 schreef zjroentje het volgende:

Nou zeg, Ahonen springt er toch echt niet uit hoor. Die heeft niet zo gek veel uitstraling.
Doordat hij eik helemaal geen uitstraling heeft, vind ik em juist wel uitstraling hebben

Bovendien kun je met die Finnen leuke spelletjes doen: Wie spot als eerste een lachje?
pi_30313291
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:47 schreef petervanhal het volgende:
ach, je moet je zo voorstellen dat de meesten, bv uit oostenrijk zo onder de koeien vandaan komen,
Dat klopt wel. Het is een sport die met name in agrarische landen / gebieden wordt beoefend.

Zo'n Simon Ammann is ook een boerenzoon uit een Zwitsers gehucht, die ze bij wijze van spreken zo uit de alpenweide hebben gehaald.
pi_30317285
hmm...Finland is toch niet zo agrarisch en hier wordt de sport toch veel in de steden beoefend... En in Finland zijn de jongens inderdaad erg beroemd, ook bij de Duitse fans zijn de Finnen trouwens erg geliefd. Er komen hier het hele jaar door Duitse schansspringfans om de Finse springers op hun eigen schansen in actie te zien.
Rane rulezz!!
pi_30317674
eigenlijk is het ook wel logisch dat het allemaal wat vlakker wordt, want er gaat tegenwoordig toch aardig wat geld over de balk. je meot gewoon en erug goed zijn en heel professioneel anders val je heel snel door de mand.

in de jaren 80 was het skispringen een sport waarbij je voor een wereldbeker winst een tv of videorecorder kreeg en plaats drie goed was voor een koekoeksklok ( met eigen ogen gezien). toen viel een kettingrokende bokloev, een zuipende/vechtende adhd-er (officieel geconstateerd) nykaenen niet op/ was niet belangrijk

feit is nog steeds wel dat winnaars van oa de 4 schanzen, en olympisch kampioenen nog steeds helden zijn, vooral in finland en noorwegen, maar ook in duitsland, oostenrijk en tjechie en slovenie. met eiegn ogen en oren kon ik mee maken dat jochen danneberg en ik in kuopio een biertje zaten te drinken en dat de eigenaar ons meldde dat deze en het volgende ronde van het huis waren den dat men vereerd was met de aanwezigheid van de voormalig (1977 ofzo) winnaar van de tournee. alles is dus anders

skispringers zijn tegenwoordig in de media net als AJAX >>> te vaak een balletje breed
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30317775
o ja, schiet me ook nog te binnen: wij waren in juni met 10 van onze junioren in Zakopane op trainingskamp en in Polen worden de schansspringers echt aanbeden. De kampioenen staan daar op een voetstuk en kijken van daaraf naar beneden naar het gepeupel (beetje arrogant) en de fans vinden het allemaal prachtig. Iedere dag dat wij daar waren, kwamen er busladingen vol toeristen een kijkje nemen bij de schansen, ook bij de kleine, waar wij aan het trainen waren en onze jongens moesten ook handtekeningen uitdelen (en dan heb ik het dus over jongens van tussen de 12 en de 16 jaar oud...helemaal niet bekend of zo...)

in Nederland krijg je dat soort dingen gewoon helemaal niet mee, lijken het geen grote helden te zijn, maar in de schansspringlanden zelf is dat toch wel heel anders
Rane rulezz!!
pi_30321597
in oberhof heb ik een keer meegedaan aan een internationale wedstrijd in de herfst en er was toen zo'n 3000-5000 man aan publiek. toen ik gesprongen was en door het publiek liep na mijn 1e sprong riep een bekendevan mij voor de lol dat de nederlandse springer PETER VAN HAL hantekeningen ging uitdelen


ik had het drukker dan jens weissflog, dieter thoma en goldberger bijelkaar
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30323516
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:01 schreef Lahti het volgende:
hmm...Finland is toch niet zo agrarisch en hier wordt de sport toch veel in de steden beoefend... En in Finland zijn de jongens inderdaad erg beroemd, ook bij de Duitse fans zijn de Finnen trouwens erg geliefd. Er komen hier het hele jaar door Duitse schansspringfans om de Finse springers op hun eigen schansen in actie te zien.
Het is idd wel zo dat de meeste grote en middelgrote Finse steden een schans hebben.

Maar veel dorpen hebben ook hun eigen schansspring - vereniging met bijbehorende voorzieningen. In Noorwegen schijnt dat ook zo te zijn, alhoewel ik er daar niet veel heb gezien, op Lillehammer na.
pi_30331680
Lahti, dat is een tijdje geleden.

Hoe zijn je vorderingen met de grotere schans???
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30345326
komrad=ahonen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30361337
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:50 schreef petervanhal het volgende:
komrad=ahonen
ik zal wel iets missen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30418079
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:50 schreef petervanhal het volgende:
komrad=ahonen
ik mis ook iets...

idd n poosje geleden, ben 4 wkn in Nland geweest, net terug en nog niet gesprongen, ga dus eerst maar weer veilig van de 38 springen
Rane rulezz!!
pi_30431843
succes ermee Lahti
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30486534
janda wint 2 maal in japan, hakuba en wint de zomer gp. nu maar wachten totdat wij de winterjassen weer uit de kast kunnen halen, LAHTI zal dat denk ik eerder kunnen doen dan wij.

LAHTI ! hoe leuk is kuusamo ???
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30508724
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:06 schreef petervanhal het volgende:
janda wint 2 maal in japan, hakuba en wint de zomer gp. nu maar wachten totdat wij de winterjassen weer uit de kast kunnen halen, LAHTI zal dat denk ik eerder kunnen doen dan wij.

LAHTI ! hoe leuk is kuusamo ???
...en een Finse winterjas is een stuk dikker dan een Nlandse winterjas

Hoe leuk is Kuusamo...ik neem aan tijdens de nordic opening? Best leuk, het is een kleine plaats, een wintersportgebied, dus het hele springcircus concentreert zich om de schansen en de hotels in de buurt. In het stadje zelf ben ik eerlijk gezegd niet geweest.
En je weet zelf wrsl ook wel dat het schansspringwereldje een "ons-kent-ons" gebeuren is, dus best gezellig. En met een beetje geluk is het Noorderlicht te zien!

Hoezo, ben je van plan live verslag te komen doen, dan?
Rane rulezz!!
pi_30509278
Er zijn plannen, ja , maar helemaal 100 % is het nog niet. verder moet ik het ook nog op de school waar ik werk zien te regelen.
Kuopio(2003) en Lahti (WK 2001) vond ik wel aangenaam, dus vandaar mijn vraag
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30510078
Ik zou zeggen: Tervetuloa! (welkom) Ik ga er wrsl ook heen, dus misschien tot ziens! En anders is Lahti 2006 ook leuk...
Rane rulezz!!
pi_30515185
kiitos

kaksi lapin kulta graag
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:04 schreef Lahti het volgende:
Ik zou zeggen: Tervetuloa! (welkom) Ik ga er wrsl ook heen, dus misschien tot ziens! En anders is Lahti 2006 ook leuk...
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30521925
dat fins volg ik niet zo
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30563373
gewoon 2 bier

misschien ben ik in mn fins wel een beetje dyslectisch
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30584562
2 bier is altijd goed
pi_30584675
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:30 schreef nielsniels het volgende:
2 bier is altijd goed
Nog een schansspringer? Niels de Groot?
pi_30598049
quote:
Op woensdag 14 september 2005 08:30 schreef petervanhal het volgende:
gewoon 2 bier

misschien ben ik in mn fins wel een beetje dyslectisch
Valt wel mee, mist maar 1 a: kaksi Lapin kultaa Voor de niet-kenners: "Lapin kulta" is een Fins biermerk, de naam betekent "Laps goud"
Rane rulezz!!
pi_30609207
en lahti al weer gesprongen??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30628542
Nog steeds niet
Ik was de afgelopen week de enige trainer, moest dus training geven ipv zelf de schans op te kunnen...
Rane rulezz!!
pi_30638899
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:37 schreef Lahti het volgende:
"Lapin kulta" is een Fins biermerk, de naam betekent "Laps goud"
En die naam betekent dan zeker ook ongeveer de prijs
Atje zeggen is adje doen!
pi_30646472
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:11 schreef Lahti het volgende:
Nog steeds niet
Ik was de afgelopen week de enige trainer, moest dus training geven ipv zelf de schans op te kunnen...
kan je niet een keer iemand een foto laten maken als je de schans af gaat, wil ik wel eens zien

geen idee hoe je van de kleinere schansen afkomt omdat je dat nooit op tv ziet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30647079
quote:
Op woensdag 14 september 2005 08:30 schreef petervanhal het volgende:
gewoon 2 bier

misschien ben ik in mn fins wel een beetje dyslectisch
Tyhmä, juusto !
pi_30748884
ga gewoon een keer naar winterberg, een weekendje skieen/zuipen. kan je ook nog kleine schansjes zien
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 20:48 schreef komrad het volgende:

[..]

kan je niet een keer iemand een foto laten maken als je de schans af gaat, wil ik wel eens zien

geen idee hoe je van de kleinere schansen afkomt omdat je dat nooit op tv ziet
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30768799
ja maar wel schansen met Lahti die eraf gaat he
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30788187
Als LAHTI gaat ga JIJ ook
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30796283
geloof je het zelf
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30799827
ik in iedergeval ook niet meer >>>>> 80 kg schoon aan de haak
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_30835181
dan hoef ik het ook niet te proberen

wat is het ideale gewicht ongeveer (in relatie tot lengte)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_30852138
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:22 schreef komrad het volgende:
geloof je het zelf
kom kom, van zo'n mini-schansje durf je toch wel af te glijden? Dan heb je geen enkel probleem, zelfs als je niet echt springt

En wat gewicht betreft...dat heeft op zo'n klein schansje ook niet echt heel veel effect.
Rane rulezz!!
pi_30867514
geloof me dat ik niet echt goed los kom, haha
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31167595
Afgelopen zondag wedstrijden in Helsinki, waar de grootste schans een K46 is, dus de volwassenen-serie was ook op die schans, m.a.w. ik kon ook meespringen! Eervolle laatste, maar dat wist ik vantevoren Ik heb iig heel goed gesprongen, ook tot tevredenheid van mijn trainers.
Ik heb weer even "ingewreven" gekregen wat voor een supergave sport dit toch eigenlijk is...
Rane rulezz!!
pi_31173498
jammer dat er zo weinig in nederland zijn die dat ook vinden !!! verder zou ik ook wel een schansje in de buurt willen hebben om weer eens te vliege. de laatste van mij waren in oberhof op de HS 132
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_31181052
maar probeer eens te beschrijven hoe het voelt om te vliegen??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31184783
ben net vader geworden en het gevoel is vergelijkbaar
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_31188966
jammer dat er zo weinig in nederland zijn die dat ook vinden ==>

Wij doen er iets aan en het worden er steeds meer! Vereiniging is in oprichting. Kijk maar onder www.skispringers.nl. 15 oktober zijn wij weer voor een week met een grote groep kinderen (10 t/m 16 jaar) trainen in Villach. Gesprongen wordt er op de K30, K60 + K90. Supporters welkom!
pi_31214941
deze oude rot zal je een wijze raad geven;

ga naast de N ski V vooral je eigen weg, wacht niet op dingen die gezegd worden wachten kost tijd en die heb je nodig om te trainen ,leg contacten en maak er gebruik van.
het kost jou zelf iets meer geld, maar als je iets wilt bereiken moet je eigenwijs zijn
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:36 schreef skispring-ster het volgende:
jammer dat er zo weinig in nederland zijn die dat ook vinden ==>

Wij doen er iets aan en het worden er steeds meer! Vereiniging is in oprichting. Kijk maar onder www.skispringers.nl. 15 oktober zijn wij weer voor een week met een grote groep kinderen (10 t/m 16 jaar) trainen in Villach. Gesprongen wordt er op de K30, K60 + K90. Supporters welkom!
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_31216614
peter wanneer bne je weer op de buis
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31225812
met de start van het seizoen in het laatste weekend van november
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:32 schreef komrad het volgende:
peter wanneer bne je weer op de buis
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_31234713
mooi zo, ik heb er weer zin in, in het skispringen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31303054
heb alle mooie verhalen alweer klaar..........................
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:40 schreef komrad het volgende:
mooi zo, ik heb er weer zin in, in het skispringen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_31303073
nog spannende nieuwe dingen die je gaat vertellen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31377768
Kijken en luisteren zou ik zeggen Ook goed voor mijn kijkcijfers hahahahaha
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:13:29 #131
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31378209
De 4 schansen-tournee pak ik altijd wel mee, maar verder zie ik vrij weinig...
pi_31391974
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:50 schreef petervanhal het volgende:
Kijken en luisteren zou ik zeggen Ook goed voor mijn kijkcijfers hahahahaha
ik kijk toch wel hoor
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31862287
Het begint al te kriebelen: nog een paar weken en het hele circus gaat weer beginnen! In Rovaniemi (hoofstad van Fins Lapland) zijn op 11 nov. de eerste wedstrijden, ik ga de 13e voor 2 wkn naar Kuusamo om de eerste sprongen op sneeuw te maken en hard te werken in de organisatie van de opening van het wereldbekerseizoen (wrsl stadionspeaker, goed luisteren, misschien kom ik wel de huiskamer binnen )

Dit alles is ntrlk afhankelijk vd weergoden die ons tot nu toe nog niet echt gunstig gezind zijn...meer sneeuw en vorst graag!
Rane rulezz!!
pi_31863903
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Lahti het volgende:
Het begint al te kriebelen: nog een paar weken en het hele circus gaat weer beginnen! In Rovaniemi (hoofstad van Fins Lapland) zijn op 11 nov. de eerste wedstrijden, ik ga de 13e voor 2 wkn naar Kuusamo om de eerste sprongen op sneeuw te maken en hard te werken in de organisatie van de opening van het wereldbekerseizoen (wrsl stadionspeaker, goed luisteren, misschien kom ik wel de huiskamer binnen )
In het Engels of het Fins?
quote:
Dit alles is ntrlk afhankelijk vd weergoden die ons tot nu toe nog niet echt gunstig gezind zijn...meer sneeuw en vorst graag!
Als het zo tegen Rusland aan al niet meer wil sneeuwen gaat het toch wel hard. Maar harde sneeuw is toch ook niet wat je wilt? *klap
pi_31922032
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

In het Engels of het Fins?
In het Engels, Duits, Frans, paar woordjes Russisch hier en daar (helaas geen Nlanders in het veld..) en als het moet ook in het Fins, maar we zijn met zn 2en en de andere is een Fin...dus die mag van mij lekker Fins kletsen
Rane rulezz!!
pi_32055704
Het ziet er treurig uit...in Lahti is het 10 graden boven nul en het regent. In Ruka (Kuusamo), waar over 2 weken het wereldbekerseizoen moet beginnen, is het ook weer gaan dooien en zijn de schansen verre van springklaar. De wedstrijden in Rovaniemi en Kuusamo op 11 en 13 november zijn volgens mij al afgelast.
Rane rulezz!!
pi_32062716
geen paniek in een week is een schans klaar, het kan dus nog.

nog wat HEET fins-springers nieuws lahti???????????
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32073136
Jammer dat de eerste wedstrijden op de tocht staan.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32110011
dat heb je , met die FINSE winden

met een beetje vorst is een schans in 5-8 dagen klaar
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:20 schreef komrad het volgende:
Jammer dat de eerste wedstrijden op de tocht staan.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32110969
Rovaniemi

Brings back memories
pi_32114381
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:58 schreef petervanhal het volgende:

nog wat HEET fins-springers nieuws lahti???????????
HEET springersnieuws...helaas, niet echt.Of het moet zijn dat ik nieuwe ski's gekregen heb

Iedereen baalt dat de weergoden ons zo tegen zitten, trainingskamp van het A-team is afgelast (ze zouden vandaag naar Ruka gaan). Nu hoopt men volgende week te gaan, zodat er iig nog wat getraind kan worden vķķr de WB.

Zag overigens dat "Eurosport-Dutch" definitief live aanwezig is. Betekent dat dat er een crew meekomt, of kom je alleen, Peter?
Rane rulezz!!
pi_32121417
ik voel hier een meeting komen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32124338
ik kom niet, ben bij moeders en kind
quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:45 schreef Lahti het volgende:

[..]

HEET springersnieuws...helaas, niet echt.Of het moet zijn dat ik nieuwe ski's gekregen heb

Iedereen baalt dat de weergoden ons zo tegen zitten, trainingskamp van het A-team is afgelast (ze zouden vandaag naar Ruka gaan). Nu hoopt men volgende week te gaan, zodat er iig nog wat getraind kan worden vķķr de WB.

Zag overigens dat "Eurosport-Dutch" definitief live aanwezig is. Betekent dat dat er een crew meekomt, of kom je alleen, Peter?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  woensdag 9 november 2005 @ 19:06:17 #144
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32124639
Wanneer kunnen we ons weer verheugen van live springen op Eurosport?

en peter, zorg er eens voor dat ze het algemene klassement eens wat vaker laten zien, dan is het beter bij te houden!
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_32141574
alles is een tijdskwestie, hier hebben wij geen invloed op. wij kunnen het alleen noemen.
vanaf 26 november zijn wij er weer. ik krijg waarschijnlijk o.a. versterking van Niels de Groot.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32201593
Zo ik heb weer zin in het nieuwe seizoen ... zijn er nog wat nieuwe mensen waar we op moeten letten of blijft het dit seizoen bij de oude garde?
pi_32368388
DE WEDSTRIJDEN VOLGEND WEEKEND ZIJN ZEKER GESTELD. 5000 TON SNEEUW IS DE AFGELOPEN DAGEN GEPRODUCEERD EN ALLES IS MAANDAG GEREED.
VEEL TEAMS HEBBEN BIJ GEBREK AAN SNEEUW NOG OP MATTEN GETRAIND OM TE BLIJVEN SPRINGEN.
MAANDAG DUS DE 1E SNEEUWSPRONGEN

VRIJDAG EN ZATERDAG SCHUIFT NIELS DE GROOT AAN
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32398904


maar het mag zonder de caps lock
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32402494
Had mn bril niet op ;0
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32456330
Zow valt het wel op
pi_32462566
Groeten uit Kuusamo!

Vanaf afgelopen zondag (o, dat is gisteren...) hebben de Tsjechen, Slovenen, Duitsers en Finnen gesprongen. Vandaag zijn er nog een stel teams bijgekomen en morgen wordt het echt druk op de schans. Zoals het er nu naar uit ziet, zijn de grote jongens nog steeds in goeie vorm, Janda, Peterka, Amman en ntrlk JANNE AHONEN maken een zeer sterke indruk.

Peter, zijn er Nlanders van Eurosport (staat nl op de medialijst), of is iedereen thuis gebleven?
Rane rulezz!!
pi_32462679
O ja, ik ben overigens geen stadionspeaker, maar aan de schans met van alles en nog wat beschäftigt. Tijdens de wedstrijden moet ik de jongens eruit halen die naar de FIS controle moeten...o jee, misschien kom ik wel op TV
Rane rulezz!!
pi_32473030
ik ben er niet, kon geen vrij krijgen op de school waar ik werk en ik het net een dochtertje van 2 maanden jong >>> juliët heet ze en zij is net als haar moeder om op te eten
, dus ik ben beter even thuis.


gijbrecht brouwer is er wel, hij doet de langlauf wedstrijden en het lopen van de nordic combined
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:55 schreef Lahti het volgende:
Groeten uit Kuusamo!

Vanaf afgelopen zondag (o, dat is gisteren...) hebben de Tsjechen, Slovenen, Duitsers en Finnen gesprongen. Vandaag zijn er nog een stel teams bijgekomen en morgen wordt het echt druk op de schans. Zoals het er nu naar uit ziet, zijn de grote jongens nog steeds in goeie vorm, Janda, Peterka, Amman en ntrlk JANNE AHONEN maken een zeer sterke indruk.

Peter, zijn er Nlanders van Eurosport (staat nl op de medialijst), of is iedereen thuis gebleven?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32505379
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 09:21 schreef petervanhal het volgende:
ik ben er niet, kon geen vrij krijgen op de school waar ik werk en ik het net een dochtertje van 2 maanden jong >>> juliët heet ze en zij is net als haar moeder om op te eten
, dus ik ben beter even thuis.
Groot gelijk heb je, en nog gefeliciteerd!

Vandaag +2 graden en mist in Ruka (Kuusamo), tot aan vrijdag rond de nul, daarna weer een paar graden vorst...het is echt triest Maar de wedstrijden zouden door moeten kunnen gaan, zoals het er nu naar uitziet
Rane rulezz!!
pi_32508306
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:11 schreef Lahti het volgende:

[..]

Groot gelijk heb je, en nog gefeliciteerd!

Vandaag +2 graden en mist in Ruka (Kuusamo), tot aan vrijdag rond de nul, daarna weer een paar graden vorst...het is echt triest Maar de wedstrijden zouden door moeten kunnen gaan, zoals het er nu naar uitziet
Klinkt als 'ruka' weer
pi_32539780
kunnen we finland niet omdopen tot windland
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32540809
Na heel veel werk vd schanscrew, gaat over ruim een uur de officiële training beginnen. Daarna wordt gekeken of de qualificatie ook plaatsvindt of dat daar vanaf gezien wordt.
Inmiddels is het weer een beetje kouder geworden, de neerslag is van regen overgegeaan in sneeuw en de berichten voor het weekend zijn dat het een graad of 2 vriest. Nu dus maar flink de duimen draaien dat dat ook het geval is. Dit is volgens de statistieken de warmste herfst en begin vd winter in 45 jaar!
Rane rulezz!!
pi_32541974
scheelt lekker in de stookkosten
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  donderdag 24 november 2005 @ 20:58:53 #159
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32547683
We horen je weer luid en duidelijk peter!
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_32549143
ik heb het gemist
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 24 november 2005 @ 21:52:15 #161
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32549428
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:43 schreef komrad het volgende:
ik heb het gemist
Hij deed je nog de groeten
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_32549520
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32590358


Doe volgende keer maar de groeten aan het hele sport forum van Fok! Peter
pi_32594312
vandaag supersaturday !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 wedstrijden op 1 dag
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32596103


Ik dacht dat de boel vandaag pas begon, heb ik de wedstrijd van gisteren dus gemist

Zo maar de ZDF aanzetten Maar ik kan dus niet de hele wedstrijd afkijken, 't gaat weer lekker
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:16 schreef petervanhal het volgende:
vandaag supersaturday !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 wedstrijden op 1 dag
Ik zie alleen het Einzelspringen staan, wat is er nog meer dan?
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:46:51 #166
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_32596289
OP eurosprot nu ook skispringen erop. Is dat per wat nu commentaar aan het geven is???
Net efkes anges
pi_32596586
Ik heb Eurosport net opgezet, maar geen skispringen te bekennen Of was de qualificatie net afgelopen?

Je verzint het niet Ik ben niet thuis en deze tv heeft geen ZDF. Wel ARD en WDR, maar geen ZDF Nou ja, dan maar Eurosport
pi_32596633
leuk begin van het seizoen verrassende winst van janda, ahonen still going strong.
verder valt er nog weinig te zeggen over de stand van zaken, want er is nog weinig getraind en dus zullen de komende weken uitwijzen hoe de stand van zaken is.

eigenlijk is een wedstrijd over 1 sprong ook best wel leuk, moeten ze vaker doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32596649
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:03 schreef petervanhal het volgende:
eigenlijk is een wedstrijd over 1 sprong ook best wel leuk, moeten ze vaker doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Drie jaar geleden (oid) bestond de helft van alle wedstrijden uit één sprong omdat de boel steeds platgelegd moest worden
pi_32596812
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:03 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Drie jaar geleden (oid) bestond de helft van alle wedstrijden uit één sprong omdat de boel steeds platgelegd moest worden
Maar vandaag is er geschiedenis geschreven, want het is de eerste keer dat er een wedstrijd van 1 ronde vantevoren gepland is, die andere wedstrijden werden halverwege onderbroken.
Vandaag perfecte omstandigheden, het is eindelijk weer gaan vriezen (en niet te hard, een graad of 4), er is verse sneeuw gevallen, de schans is in perfecte staat...het is alleen wel stevig aanpoten met 2 wedstrijden achter elkaar (en tussendoor ook nog een quali...), maar we klagen niet
Rane rulezz!!
pi_32596867
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:11 schreef Lahti het volgende:
Maar vandaag is er geschiedenis geschreven, want het is de eerste keer dat er een wedstrijd van 1 ronde vantevoren gepland is, die andere wedstrijden werden halverwege onderbroken.
Vandaag perfecte omstandigheden, het is eindelijk weer gaan vriezen (en niet te hard, een graad of 4), er is verse sneeuw gevallen, de schans is in perfecte staat...het is alleen wel stevig aanpoten met 2 wedstrijden achter elkaar (en tussendoor ook nog een quali...), maar we klagen niet
Ik geloof dat ik het eindelijk snap Gisteren is de wedstrijd afgebroken en daarom was voor vandaag een wedstrijd van 1 ronde gepland die dus is gewonnen door Janda? En dan gaan we nu naar de wedstrijd kijken die al op zaterdag hoorde te zijn?

EDIT: idd, met dank aan de commentator
pi_32596923
klopt helemaal!
Rane rulezz!!
pi_32597159
Ha, ZDF gevonden
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:31:06 #174
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32597263
inderdaad supersaturday
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:01:20 #175
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32597960
Janda nu niet goed.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:02:10 #176
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32597981
Kranjec verrassend aan de leiding.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_32612568
en de verrassende winnaar.
volgende week in trondheim start hij in het geel
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32612933
en weer gemist ivm reizen.

Gaat lekker tot nu toe, heb nog niets gezien
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32666235
heerlijk eidelijk winter en heel nederland staat op zn kop.

trondheim wordt lillehammer. door slechte weersomstandigheden (dooi) is de schans nauwelijks te prepareren en dus wordt waarschijnlijk een ruil gemaakt met lillehammer die oorsprongkelijk een station was in de nordic tournament in maart.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32667340
quote:
Op zondag 27 november 2005 08:51 schreef petervanhal het volgende:
en de verrassende winnaar.
volgende week in trondheim start hij in het geel
Jahaa...samen met Janne? Hoe zit dat eigenlijk, krijgen ze allebei een geel hesje?? Ze hebben nl allebei 160 punten...
Rane rulezz!!
pi_32683535
peter, ik heb je vandaag gehoord (hoewel een herhaling), klonkt weer enthousiast
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 30 november 2005 @ 00:27:18 #182
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_32686490
Argh.. Ik presteer het elk jaar weer om de eerste wedstrijden te missen... Zit dan waarschijnlijk nog teveel met mijn hoofd bij de autosport...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_32704112
kranjec heeft 1 wedstrijd gewonnen ..............................
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef Lahti het volgende:

[..]

Jahaa...samen met Janne? Hoe zit dat eigenlijk, krijgen ze allebei een geel hesje?? Ze hebben nl allebei 160 punten...
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32704170
peter hoe is het met je telg?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32720535
gaat ok. gelukkig lijkt ze in alles op haar moeder hahahahahahahahaha. ik kan redelijk doorslapen vanaf 2330-700 dus het valt allezins mee. ik kan helaas niet meer alle programma's doen deze winter, want ik moet gewoon ook af en toe thuis zijn, ik werk nl ook nog 32 uur op een school voor kinderen met een sociaal-emotione problematiek. ik krijg versterking van NIELS DE GROOT al laat dat nog heel even op zich wachten, want zomaar op zender komen is ook geen doen dus dit weekend is ROB VD BRINK mijn vervanger op de zondag.

maar die kleine krijgen jullie deze winter nog in het forum te zien
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:56 schreef komrad het volgende:
peter hoe is het met je telg?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  zondag 4 december 2005 @ 14:37:13 #186
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32807313
met Rob kan ik me ook prima vermaken hoor

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_32858442
Janda won in Lillehammer (?).
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32859051
yep voor bystoel en kuettel
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:40 schreef zjroentje het volgende:
Janda won in Lillehammer (?).
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_32876456
bystoel is wel goed, is wel relatief nieuw of niet?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32884367
bystoel is altijd de 4 e 5 e 6 e man geweest in het team, en samen met stennsrud, forfang die genen die nog geen wb op hun naam hebben.
bystoel is vaak in opspraak geweest van wege alkoholmisbruik, de laatste keer is hij zelfs in de haven van trondheim belandt en bijna verdronken na een vechtpartij
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  woensdag 7 december 2005 @ 10:10:54 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32905761
ach hij kan wel springen en zijn biertjes lust hij ook wel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33044247
het was weer een lekker weekend in harrachov. eindelijk is de wereldbeker weer spannend. komend weeken zijn we weer live in engelberg
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  woensdag 14 december 2005 @ 19:28:59 #194
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33078992
Ik vind Bystoel eng

Anyway, zal me effe kort voorstellen, aangezien dit m'n 1e post is.
Ben Relin, 21 jaren jong en kijk nu sinds enige jaren naar het springen.
Zo in de hoogtij jaren van Goldi keek ik ook wel, omdat m'n mams keek, maar dat stopte bij haar op een gegeven moment en daarna heb ik het ook een tijdlang niet meer gezien.

Begon weer te kijken in 2000 ofzo, was toen fan van Hanni ( ) maar eigenlijk nadat hij het 4schanzen toernee had gewonnen ben ik d'r vanaf gestapt en nu ben ik een diehard Finnen (en romoeren) fan

Ben de afgelopen 2 jaar naar het zomerspringen in Hiza geweest en tijdens mijn vakantie in finland in 2004 heb ik enige jongens/mannen zien trainen en ik vind ze maar idioot hoor! vrijwillig van een schans springen om meer dan 1 voetbalveld verderop weer te landen

ga in Januari voor 4 maanden naar Finland en hoog op de lijst staat een bezoek brengen aan de competitie in Lahti. Betwijfel of de financiën het toelaten om ook naar Kuopio te gaan

Lahti> Mag ik jou wat vragen? Weet jij misschien iets over Axu en zijn motivatie? Op een bepaald forum gaan heel sterk de geruchten dat Axu d'r geen zin in heeft, oa omdat hij een vriendin heeft ed. Jammer genoeg zit het niet al te best met z'n sprongen, maar ik hoop dat het een andere oorzaak heeft dan motivatie problemen.

Oh jah...en ik vind het uncool dat Matti Hautamäki zo brak springt!
Volgens Toni Nieminen lag het aan z'n houding, waardoor z'n afsprong niet al te best was, waardoor de rest van de sprong ook ruk werd *zucht*
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33079836
Toni weet momenteel alleen nog maar hoe je met je rechterarm bier hijst

of is hij er weer bovenop?

Trouwens Toni was wel een grote held
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 14 december 2005 @ 22:06:26 #196
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33085093
Volgens mij ben je in de war met Matti Nykanen en zit die niet weer in de bak?

Toni Nieminen doet dacht ik commentaar voor MTV3
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33097966
toni wordt vader en heeft een rustig leven volgens mij . nykanen zit weer in de bak, hij was voorwaardelijk vervroegd vrijgekomen, maar heeft toen even zijn (ex) vrouw op dr bek geslagen. axu is lang geblesseerd geweest. kantee is gestopt.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  donderdag 15 december 2005 @ 12:01:44 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 15 december 2005 @ 23:12:36 #199
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33118775
dank je
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:14:54 #200
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33163128
Nou, vandaag weer lekker naar ARD gekeken. Zodra ik die kerel op eurosport waarvan ik de naam niet weet 'Keutel' hoorde zeggen heb ik de tv maar snel omgezet naar ARD.
Om de een of de andere reden (uitspraak van namen misschien?) kan ik die kerel niet uitstaan en baal ik onwijs als hij het commentaar doet.
Zo een onmogelijke naam heeft Küttel nou toch ook weer niet?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33163202
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:14 schreef Relin het volgende:
Nou, vandaag weer lekker naar ARD gekeken. Zodra ik die kerel op eurosport waarvan ik de naam niet weet 'Keutel' hoorde zeggen heb ik de tv maar snel omgezet naar ARD.
Om de een of de andere reden (uitspraak van namen misschien?) kan ik die kerel niet uitstaan en baal ik onwijs als hij het commentaar doet.
Zo een onmogelijke naam heeft Küttel nou toch ook weer niet?
Jij maakt vrienden hier
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:27:51 #202
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33163453
Ach jah...kan moeilijk iedereen lief vinden heh?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33163962
Zal Peter idd kunnen waarderen, maar wie deed het commentaar eigenlijk vandaag Remzz?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33164596
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:48 schreef komrad het volgende:
Zal Peter idd kunnen waarderen, maar wie deed het commentaar eigenlijk vandaag Remzz?
Ik dacht Peter aan de stem te horen maar ben er niet helemaaal zeker van.
pi_33166225
Rob en Niels deden het commentaar
  zondag 18 december 2005 @ 12:20:45 #206
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33186404
Neuh, 't was idd niet Peter, die vind ik nl wel oke

Maar die andere, kan er gewoon niet naar luisteren, soms heb je dat. Kan hij denk ik ook niks aan doen

't weer is wel stukken beter trouwens in Engelberg, dus waarschijnlijk krijgen we vandaag wel een volledige competitie en heeft Rohwein niks om over te zeuren...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33214021
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:28 schreef Relin het volgende:

Lahti> Mag ik jou wat vragen? Weet jij misschien iets over Axu en zijn motivatie? Op een bepaald forum gaan heel sterk de geruchten dat Axu d'r geen zin in heeft, oa omdat hij een vriendin heeft ed. Jammer genoeg zit het niet al te best met z'n sprongen, maar ik hoop dat het een andere oorzaak heeft dan motivatie problemen.
Ik heb Axu al een poosje niet echt gesproken, weet dus niet precies hoe het met zn motivatie zit,m aar hij is idd lang geblesseerd geweest (sleutelbeen gebroken) De hele zomer zijn zn sprongen niet echt goed geweest en dat is dus nog steeds zo. Veel trainen en de vorm weer terug vinden, dat is het enige wat nu helpt Hij heeft een nieuwe vriendin, maar dat zou toch geen motivatieproblemen moeten opleveren??

Alvast welkom in Finland, waar ga je heen?
Rane rulezz!!
pi_33214119
Relin -> mocht je zelf een poging willen wagen op de lange latten als je in Finland bent...laat t me weten, we kunnen wel wat regelen, ben per slot van rekeining trainer Mijn telefoonnummer kan je vinden op de website van de Lahti Skiclub (Lahden Hiihtoseura) onder mäkihyppy (schansspringen)
Rane rulezz!!
  maandag 19 december 2005 @ 12:22:07 #209
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_33214211
Eindelijk weer eens een wedstrijd gezien! De bekende namen weer vooraan eigenlijk. En blijkbaar het eerste podium voor de Oostenrijkers dit jaar
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 19 december 2005 @ 22:12:07 #210
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33228830
Lahti> Mjah, maar dat zijn nogal een stel ehm...typische Duitse fans daaro, dus dan krijg je al snel te horen dat z'n vriendin er de oorzaak van is *zucht*
Ik zit vanaf 29 januari in Helsinki, in de buurt van het treinstation van Pasila, maar m'n school staat in Espoo.
hahah!! Ik aan het springen? Ik zou als een baksteen naar beneden zakken!! Ben veel te zwaar om te springen. Ik hou het wel gewoon bij kijken en foto's maken
Maar ik zal vast nog wel es op enige tips vragen als ik naar Lahti ga voor het springen, maar zelf springen, dat lijk me niet zo een best idee
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33303166
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:12 schreef Relin het volgende:
Lahti> Mjah, maar dat zijn nogal een stel ehm...typische Duitse fans daaro, dus dan krijg je al snel te horen dat z'n vriendin er de oorzaak van is *zucht*
hahah!! Ik aan het springen? Ik zou als een baksteen naar beneden zakken!! Ben veel te zwaar om te springen. Ik hou het wel gewoon bij kijken en foto's maken
Tja, Duitse fans....die zijn inderdaad nogal typisch die moet je met een flinke korrel zout nemen. Ik heb Axu gister gesproken en maak je geen zorgen, hij is op de weg terug en "motivatieproblemen" is een onbekend woord!

Zeg nooit nooit, een Duitse vriendin van mij, die nogal aan de maat is, heeft het ook gedaan en is veilig geland, nema problema. Haha, ik wil gewoon iedereen aan het springen krijgen
Rane rulezz!!
pi_33356466
Lahti, is Lahti ook mooi als vakantieplaats? en kan je vanaf Lahti naar de poolcirkel reizen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33364330
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:36 schreef Lahti het volgende:

[..]

ik wil gewoon iedereen aan het springen krijgen
Ik zou et best wel eens willen proberen, alleen dan moet ik naar et buitenland (of kan et ook in Nederland?) en ik ben ook maar een arme student
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:18:57 #214
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_33366771
Zijn er tegenwoordig eigenlijk nog Nederlandse springers? Een aantal jaar geleden hadden we Jeroen Nikkel, Boy van Baerle en een aantal Oostenrijkers, wat is er van hen geworden?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:56:39 #215
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33367695
Lahti> Top! Nu maar hopen dat we hem weer snel in de wereldbeker zien! Oh wn over dat springen, ik zeg nog geen jah hoor!! maar ook geen neej

Komrad> Als vakantieplaats weet ik niet, ik ben er alleen maar geweest om een stop te maken bij de schans, daarna zijn we door gegaan naar Helsinki. Maar wat bedoel je met reizen naar de poolcirkel? Als ik het lees zoals je het schrijft, dan kan je zelfs vanuit zuidafrika naar de poolcirkel reizen Maar de poolcirkel ligt bij Rovaniemi in de buurt en da's nog wel een eindje karren vanaf lahti

4-elements> Jeroen en Boy zijn gestop volgens mij en zo ook die oostenrijk/NL jongens. De enige waarvan ik weet dat hij het redelijk goed doet is Jermo Ribbers. Zijn ouders zijn NL, maar ze wonen in Zwitserland. Geloof dattie zo een jaar of 11 is en hij is er onwijs trots op dattie voor NL gaat springen, omdat zijn ouders dus NL zijn. Dacht dattie het bij de Zwitserse jeugdkampioenschappen (of hoe ze dat daar noemen) het wel oke deed!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33374790
dan je Relin, mijn finse topo is niet zo goed
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33448202
Peter geef je dit jaar ook commentaar bij de vierschanschen tournee?
pi_33580786
hai daaaar ben ik weer. tot nu toe hebben wij toch een leuke tournee gezien, na 1 wedstrijd dan tenminste. ahonen heeft mij verrest, ik had hem zeker rond turijn op zn strekst verwacht. kuettel heeft wat goed te maken en janda blijft sterk. het hopen is op een paar oplevingen van de japanners en de oostenrijkers.
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:20 schreef Remzz het volgende:
Peter geef je dit jaar ook commentaar bij de vierschanschen tournee?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_33581308
Over de Vierschanzentoernee kan ook in:
[Skispringen] Vierschanzentournee 2005 / 2006
pi_33652057
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:33 schreef komrad het volgende:
Lahti, is Lahti ook mooi als vakantieplaats? en kan je vanaf Lahti naar de poolcirkel reizen?
tis maar wat je van een vakantieplaats verwacht. De stad zelf is niet heel erg mooi ofzo, maar er is hier van alles te doen op gebied van sport, muziek, cultuur...en dat het hele jaar door. Er komen hier veel toeristen, dus in die zin wel een vakantieplaats De poolcirkel is hiervandaan nog zo'n 1000km.

En Janne aan de leiding in de toernee!!!
Rane rulezz!!
pi_33860454
komend weekend skivliegen op de KULM in bad-mitterndorf in oostenrijk.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_33874049
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:25 schreef Lahti het volgende:

[..]

tis maar wat je van een vakantieplaats verwacht. De stad zelf is niet heel erg mooi ofzo, maar er is hier van alles te doen op gebied van sport, muziek, cultuur...en dat het hele jaar door. Er komen hier veel toeristen, dus in die zin wel een vakantieplaats De poolcirkel is hiervandaan nog zo'n 1000km.

En Janne aan de leiding in de toernee!!!
he lahti, misschien een rare vraag, maar hoe ben je daar zo beland?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33904310
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:43 schreef komrad het volgende:

[..]

he lahti, misschien een rare vraag, maar hoe ben je daar zo beland?
Best een begrijpelijke vraag, hoor

Tja...in '96 met vakantie in Fins Lapland, verliefd geworden op het land. Een jaar later teruggekomen (vakantiewerk in Lahti) en toen besloten dat ik na mijn studie "voor een jaar" naar Finland wilde om de taal te leren en het echte finse leven te leren kennen. Eerst nog een wereldreis gemaakt, maar Finland was nog in mijn achterhoofd. September 2002 met een rugzak hierheen, inmiddels ruim 3 jaar verder en begin na te denken of het niet weer s tijd is in nederland verder te gaan...
Rane rulezz!!
pi_33908210
BLIJF LEKKER ! je lijkt wel gek terug te gaan, veel te druk hier, en FINLAND is 1 van de meest sociale landen volgens mij.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_33914854
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:11 schreef Lahti het volgende:

[..]

Best een begrijpelijke vraag, hoor

Tja...in '96 met vakantie in Fins Lapland, verliefd geworden op het land. Een jaar later teruggekomen (vakantiewerk in Lahti) en toen besloten dat ik na mijn studie "voor een jaar" naar Finland wilde om de taal te leren en het echte finse leven te leren kennen. Eerst nog een wereldreis gemaakt, maar Finland was nog in mijn achterhoofd. September 2002 met een rugzak hierheen, inmiddels ruim 3 jaar verder en begin na te denken of het niet weer s tijd is in nederland verder te gaan...
en dan de logische vervolgvraag, hoe ben je voor het eerst met het springen in aanraking gekomen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33935171
Tja...de eerste maand dat ik hier was, werkte ik in het skimuseum, dat gesitueerd is in het sportcentrum, waar oa de schansen zijn. Daar zag ik iedere dag de "grote jongens" trainen en dacht dat het best gaaf zou zijn als ik het ook eens zou kunnen proberen. Ik had mn voetbalschoenen meegenomen uit Nland om hier ook te gaan voetballen en zo nieuwe mensen te kunnen leren kennen, maar ja, dat kan ik wel weer doen als ik terug ben in Nland, schansspringen niet.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ik het ook nog zou kunnen leren (zou ik niet te oud zijn...ik was tenslotte "al" 25) en ben inmiddels helemaal verknocht geraakt aan deze sport!

En het plan om via sport nieuwe mensen te leren kennen, is heel erg goed gelukt, ik ken inmiddels heel veel mensen via het schansspringen, in heel Finland en zelfs heel Europa
Rane rulezz!!
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:24:30 #227
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33939761
Ooooh! 't ski museum in Lahti, daar ben ik ook geweest!
Heb je zo'n briljante spring-simulator staan en daar ben ik ook vanaf gemäkihyppyd!
Die man die er toen rondliep was danig onder de indruk van mijn wereldsprong *kuch* Vraag me niet meer hoever het was, maar 't was iig best een eind

Ben het trouwens met peter eens. Blijf lekker in Finland!!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33945939
ik denk dat je dat vooral lekker zelf moet weten lahti
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33969644
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:24 schreef Relin het volgende:
Ooooh! 't ski museum in Lahti, daar ben ik ook geweest!
Heb je zo'n briljante spring-simulator staan en daar ben ik ook vanaf gemäkihyppyd!
Mijn record op de simulator is 125 meter

We hebben afgelopen winter nieuwe beelden gefilmd voor de simulator, het programma moet nu toch bijna klaar zijn...werd wel tijd, de huidige beelden zijn van heeeel lang geleden
Rane rulezz!!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:40:15 #230
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34051106
Hmmz...ik geloof dat mijne 112 was ofzo, maar dat weet ik dus niet meer zeker.

anyway, WK skivliegen is geweest, terechte winnaar, Roar Ljoekelsoey, die z'n titel heeft verdedigd.
Afscheid van Goldi
En de Finnen (muv Happi) die lichtelijk tegenvielen.

Morgen teamspringen, Oostenrijk zal wel gaan winnen, want die zaten er de afgelopen 2 dagen al perfect bij...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34052380
Ljoekelsoy opnieuw wereldkampioen skivliegen.

Die Noor is in goede doen de laatste tijd
pi_34077001
@lahti, in het OWS topic wordt al gesproken om vrouwen schansspringen olympisch te maken, doe je dan mee
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 15 januari 2006 @ 20:02:57 #233
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34096133
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:40 schreef Relin het volgende:
Morgen teamspringen, Oostenrijk zal wel gaan winnen, want die zaten er de afgelopen 2 dagen al perfect bij...
Zat ik daar effe fout!
Maar jah, wat wil je ook met zo een verrotte sprong van Kofler!

Wel erg goed van team Suomi!
Suomi Powerrrrr!!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34195997
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:55 schreef komrad het volgende:
@lahti, in het OWS topic wordt al gesproken om vrouwen schansspringen olympisch te maken, doe je dan mee
als ik nou heeeeeeeel erg hard ga trainen, heb ik misschien nog een piepklein kansje... Ik denk dat ik eerder kans heb om als trainer "mijn" meisjes zover te krijgen, haha
Rane rulezz!!
pi_34210425
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:35 schreef Lahti het volgende:

[..]

als ik nou heeeeeeeel erg hard ga trainen, heb ik misschien nog een piepklein kansje... Ik denk dat ik eerder kans heb om als trainer "mijn" meisjes zover te krijgen, haha
het was eigenlijk meer een aansporing om je over te halen daar eens te posten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:06:26 #236
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_34254722
Ben van de zomer in Duitsland geweest (Bayern). In Marktredwitz om precies te zijn. Nu zag ik op het laatste stuk van de reis vanaf de lokale weg. Een skischans liggen. Weet iemand misschien welke dit is. De lokale weg is de weg vanaf de A9 tot Marktredwitz (in de buurt van het fichtelgebirge. plaats in de buurt is Bayreuth.
Net efkes anges
pi_34287759
ik denk die van WARMENSTEINACH K90
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  zondag 22 januari 2006 @ 12:20:20 #238
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34338958
Nou, 't is dus toch niet zo goed met Axu. Z'n seizoen is over
quote:
My season is 'done'
I have had bad jumps for two years now which has taken its toll both mentally and physically.
If one have to be honest, ending my jumping career has been in my lips since this summer. The injure I had two years ago does not mind me at all anymore but still it has been one turn to worse for me. At the moment I do not find anything interesting in this sports and I have completely lost all my interest in it. I feel very bad about people who I have talked about my problems and that they have just turned their backs on me. Now I know where my true friends and close family stands and I appriciate them even more now. I am finally with the right people but eventually a bit too late. I have trusted in many wrong people during my career and I have faced many financial difficulties too. I am grateful to Kai Lahtinen and Kimmo Kykkänen (my couch) for their understanding and view for better future. Without them I would have quite much sooner.

I will begin everything from square one.

I am getting my life back to trail and the base of my life is getting stronger and stronger. When the base is hard enough I can begin my jumping career again and let the feeling fly again. I know I am physically in great shape and I see my best years as a skijumper are ahead of me.

My plan is to get Dive Master licence which has been my dream already too long. I will go somewhere south (until summer) and I begin my army service in Julie.

Skijumping has been part of my life over 10 years and it has raised me much both physically and mentally. I am grateful for all who believe in me.

Till then good spring to everyone. Axu

axu.info
Maar beter zo dan door blijven prutsen. Nu kan ie effe iets doen wat ie graag doet en dan zien we hem hopelijk weer snel terug in de wereldbeker!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34371370
Nu is het dus officieel, ik kon ntrlk eerder nog niet verkondigen dat ie niet lekker in zn vel zat. Nu maar hopen dat het gauw weer beter met m gaat en dat hem weer meer levensvreugde gegund is.
Rane rulezz!!
pi_34391988
@Lahti ga je nog ooit foto's van jezelf laten zien als je van de schans af komt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34439233
Springfoto's heb ik niet, ik hoop binnenkort digitale foto's te krijgen waar ik iig op de balk zit, die zijn afgelopen week gemaakt voor een interview. Vervolgens moet ik nog zien hoe ik die op het net krijg, want ik ben best een digitale analfabeet, dat heb je met historici
Rane rulezz!!
pi_34451202
waar verschijnt het interview ?????? ik neem aan in finland
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_34453586
lahti, i'll guide you through that part, komt wel goed

Kan je niet iemand foto's van je laten nemen als je vliegt, dat is echt stoer natuurlijk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:26:36 #244
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34463762
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:36 schreef Lahti het volgende:
Springfoto's heb ik niet, ik hoop binnenkort digitale foto's te krijgen waar ik iig op de balk zit, die zijn afgelopen week gemaakt voor een interview. Vervolgens moet ik nog zien hoe ik die op het net krijg, want ik ben best een digitale analfabeet, dat heb je met historici
Oi, dat heb ik ook es gedaan! In Hiza kon je dat afgelopen jaar doen. Was best eng, dan besef je pas wat een stel leipo's die jongens (en meisjes) zijn. Ik zat veilig en wel op de balk, lachen naar de foto en toen er weer af.
Ding begon te wiebelen en toen was het niet cool meer

Had al bedacht om een Loitzl te gaan doen, maar dan zonder ski's als ik niet meer van de balk af kwam

En foto's uploaden is niet zo heel moeilijk. Gewoon een account maken bij photobucket en dan staan ze online
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34476481
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:39 schreef petervanhal het volgende:
waar verschijnt het interview ?????? ik neem aan in finland
In Etelä-Suomen Sanomat ("Zuid-Finse Krant"), zondag 22 januari 2006. Alleen in de papieren versie, heb net even gezocht op de internet-site

In maart heb ik een interview met Skispringer Magazin...

En die foto's...ik doe mn best (probeer ook vliegfoto's te krijgen)
Rane rulezz!!
pi_34491175
mooi lahti, zou erg cool zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 26 januari 2006 @ 22:41:34 #247
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34499498
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:19 schreef Lahti het volgende:

In maart heb ik een interview met Skispringer Magazin...
Ooh cool! Die valt dan wel een keer bij mij in de bus!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34499592
die heb ik niet

ik neem aan dat het hier gepost gaat worden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34509804
@Relin: ben je inmiddels al in Finland gearriveerd?
Rane rulezz!!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:13:27 #250
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34516571
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:34 schreef Lahti het volgende:
@Relin: ben je inmiddels al in Finland gearriveerd?
Neej nog niet. Ben druk bezig met inpakken, alleen past het allemaal niet in de koffer.
Ik vlieg zondag ochten om 9 uur vanaf Keulen.
Hoe koud is het eigenlijk in Finland?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34530949
Relin, ga je springen??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:31:09 #252
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34532952
Nou, ik wil eerst graag effe settelen daar en dan zien we wel weer verder. Misschien is de simulator in het skimuseum een optie, die is niet zo gevaarlijk nl
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34542615
je zo'n K120 schans is wellicht wat veel van goede
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 29 januari 2006 @ 15:52:44 #254
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34582635
Hautemaeki wint z'n 20e wereldbeker, Ahonen maakt het Finse feestje compleet. Janda 4e...
pi_34597117
ahonen blijft gewoon doorgaan, wel sterk van hem
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34608204
SUOMI SUOMI SUOMI!!!!!!!
En vooral super van Tami!

@Relin: het is vandaag hier in Lahti +1 (!), gelukkig wordt de rest vd week weer vorst voorspeld (zo'n 5 ā 7 graden)
Rane rulezz!!
  maandag 30 januari 2006 @ 12:54:06 #257
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34610168
Moi moi vanuit Finland!!
ben nu op school, internet in huis komt morgen als het meezit. Druk druk druk, strontverkouden (afscheidskadootje van Pa )

Toevallig gisteren het springen gezien, want we zaten in de sportsbar te helsinki. WHOOO MATTI!!!

En zaterdag was het feestje helemaal gaaf. SUOMI POWERRR!!!

't is idd niet echt koud hier trouwens, maar wel idioot glad op de stoep zo af en toe. Ik ga vast nog es gigantisch op m'n snuitje. Nou jah...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34611985
Oke...ik heb foto's op een stickie, nu nog hier op het forum zien te krijgen...

HELLUP

iemand?
Rane rulezz!!
pi_34612123
SUOMI VOITTOON!

Dat belooft wat voor de Spelen. Ik dacht toen ik de uitslag zag dat Janda etc. weer waren thuisgebleven.

'Boy, it's like a sauna in here'
pi_34620723
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:57 schreef Lahti het volgende:
Oke...ik heb foto's op een stickie, nu nog hier op het forum zien te krijgen...

HELLUP

iemand?
Doe je stick in de computer. Ga naar de verkenner, als het goed is is er een schrijf bijgekomen. Druk op die schrijf en voila je ziet daar de foto's

Als je webspace hebt(waar je foto's kan uploaden) kun je ze zo online zetten. Anders kun je ze uploaden naar speciale fotosites(kan even niet op een naam komen).
Lukt dat allemaal niet kun je ze me ook ff mailen(mits -10/15 MB) dan zet ik ze ff online
pi_34643029
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

Doe je stick in de computer. Ga naar de verkenner, als het goed is is er een schrijf bijgekomen. Druk op die schrijf en voila je ziet daar de foto's
Haha, hoe ik de foto's kan zien, dat wist ik nog wel. Ik stuur je wel een mail, kan jij ze op het net zetten Kiitos!
Rane rulezz!!
pi_34649656
Haha oké dacht ik al

Hier zijn ze

pi_34657667
met nederlandse vlag
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:04:44 #264
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_34662817
Gaaf chick!!
Heb nu internet in m'n Finse hokje, dus nu ben ik er weer wat vaker. Vanaaf 1e finse les gehad, het gaat een drama worden. Maar jah ach, de meesten spreken wel engels.
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_34662987
De schans houdt trouwens wel op net boven de balk dus hoger kan je daar niet meer, op naar de K90 Lahti
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34672712
Jumalauta Lahti, wat ben jij Stoer!!
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_34677324
...en t was koud die dag! -20 graden en harde wind...brrr En dan zegt de fotograaf: "even lachen". Dat lukte dus niet
Rane rulezz!!
pi_34682191
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:52 schreef pfaf het volgende:
Hautemaeki wint z'n 20e wereldbeker, Ahonen maakt het Finse feestje compleet. Janda 4e...
En de dag ervoor won hij ook al in Zakopane. Matti is dus in vorm.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34686976
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:07 schreef Lahti het volgende:
...en t was koud die dag! -20 graden en harde wind...brrr En dan zegt de fotograaf: "even lachen". Dat lukte dus niet
haha, maar wat voor een schans was dat waar die foto's gemaakt zijn? En heb je nog plannen voor de 'grote' schans, dat zou natuurlijk helemaal zijn, hoewel dit er ook zeker al mag zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34744208
Hey Lathi,

Wanneer mogen je verwelkomen in het Nederlandse team, wij kunnen nog wel vrouwelijke versterking gebruiken! Lara is trouwens nu in Zakopane, zij doet op uitnodiging mee aan de Lotos Cup. Morgen komt ze weer naar huis (met 2 medailles!).
pi_34790182
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:51 schreef skispring-ster het volgende:
Hey Lathi,

Wanneer mogen je verwelkomen in het Nederlandse team, wij kunnen nog wel vrouwelijke versterking gebruiken! Lara is trouwens nu in Zakopane, zij doet op uitnodiging mee aan de Lotos Cup. Morgen komt ze weer naar huis (met 2 medailles!).
De foto's zijn gemaakt op de K38. Afgelopen herfst speelde ik al met de gedachte om naar de 64 te gaan, vooral op aandringen van trainers en andere springers, bv Ahonen Maar van de winter heb ik nog maar heel weinig kunnen springen vanwege trainersproblemen bij de junioren (moest dus trainer zijn, kon niet zelf springen) en nu lopen mn sprongen helemaal niet meer, grrr.

Zakopane is trouwens super, zijn we afgelopen zomer geweest op trainingskamp. Totaal andere beleving dan hier in Finland, daar zijn ze helemaal schansspringmaf Gefeliciteerd met je medailles, Lara!
Wie weet, kom ik het trainersteam nog s versterken. Als springer heb ik niet veel te hopen, gewoon eruit halen wat erin zit, maar een vrouwelijke trainer in een team met vrouwelijke springers...geen slecht idee, of wel?
Rane rulezz!!
pi_34848075
Dat zou inderdaad een goed idee zijn! Kom maar eens langs of nodig de meiden maar uit >:O
pi_34856678
Ik heb al een balletje opgegooid bij Horst om met een stel kids hierheen te komen, hij was enthousiast, maar daarna heb ik niks meer vernomen. Misschien als jullie ook een beetje "druk" erachter zetten, kunnen we vd zomer een trainingskamp in Lahti regelen.
Rane rulezz!!
pi_34865251
dus je blijft nog een jaartje in suomi ??????????
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_34871402
heren en dames, vergeet het OWS skispringtopic niet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34900978
en die op eurosport.nl in het forum over skispringen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:18:50 #277
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35449470
Alex Herr is op z'n teentjes getrapt
quote:
Alexander Herr ist in die Offensive gegangen und hat seinen Abschied von Deutschen Skiverband bekannt gegeben. Nach seinem Rauswurf aus dem Team bei den Olympischen Spielen in Turin erklärte er, dass er nicht länger unter Bundestrainer Peter Rohwein springen möchte. "Die Entwicklungen der letzten Tage und Monate haben mir gezeigt, dass es für mich keine Perspektive gibt, mit dem DSV weiterzuarbeiten", sagte der 27-Jährige in einer Pressemitteilung. Wie es mit ihm weiter geht, weiß der Schwarzwälder noch nicht. Seine sportliche Zukunft stehe momentan noch in den Sternen, er werde das Training aber fortsetzen.
Herr war aus dem Olympiateam geflogen, nachdem er wegen seiner Nicht-Berücksichtigung für das Springen auf der Großschanze die Kompetenz des Bundestrainers in Frage gestellt hatte. Für seine öffentliche Äußerung hat sich Herr mittlerweile entschuldigt, doch das Tischutch zwischen den beiden ist endgültig zerschnitten. Herr gilt als schwieriger Charakter, er trainiert alleine mit seinem Vater Hans-Paul. Nach dem Theater um seine Person bei Olympia erklärte der DSV, dass es diese Sonderbehandlung in Zukunft nicht mehr geben werde. Das dürfte wohl der Auslöser für Herrs Rücktritt gewesen sein.

DSV-Präsident Alfons Hörmann sieht das letzte Wort in der 'Affäre Herr' noch nicht gesprochen: "Ich habe bereits mit seinem Management geredet, dass wir in den nächsten Wochen ein Gespräch mit ihm führen wollen. Wir halten ihm die Tür offen. Unser Angebot steht: Wenn Alexander Herr zur Besinnung kommt, werden wir mit ihm in den nächsten Wochen über eine Rückkehr reden. Wenn er Skispringen will, soll er das für Deutschland tun."
Opgeruimd staat netjes! Moest toch al niks van die kerel hebben. Vind het maar een apart en arrogant mannetje...

Don't let the door hit you on your way out Herr!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35449687
Hij had natuurlijk wel groot gelijk hoor.

Hij springt het hele jaar beter en verder dan Schmitt, en op basis van 1 sprong onder klote omstandigheden wordt hij uit het Duitse team gelaten, ten faveure van Schmitt. Ja, dan zou ik ook goed pissig zijn.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:31:35 #279
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35449942
Jah tuurlijk mag je pissed zijn, maar om dan meteen uit het team te stappen, dan laat je je wel onwijs kennen. Herr heeft nou ook weer niet ZOveel gespresteerd dat hij zo hoeft te doen hoor.

Ik vind dit gewoon een additude van de heer Herr
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35450263
Ik vind het geen overdreven reactie. Rohwein had van mij ook kapot kunnen vallen. Het is geen WB-wedstrijd ofzo, maar de OS. Zoveel kansen daarop zijn er ook niet.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_35505912
herr heeft vals gespeeld door in alle trainingen , die als quali golden met een niet regelementair pak te springen. herr heeft al jaren een uitzonderings positie, want hij traint niet met het team maar met zn vader. die uitzonderingspositie zou miv april komen te vervallen en zijn uitlatingen dat het team in de stront kan zakken en dat zijn belang prio is is de werkelijke reden.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  zondag 26 februari 2006 @ 14:28:34 #282
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35509556
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:23 schreef petervanhal het volgende:
herr heeft vals gespeeld door in alle trainingen , die als quali golden met een niet regelementair pak te springen.
Waar heb je dat vandaan dan?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35552943
geheim van de meester


www.skispringen.de
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  maandag 27 februari 2006 @ 22:43:57 #284
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35558972
Nu is mijn duits niet zo best, maar volgens mij gaat het hier in het stukje nog steeds om geruchten.
En die komen al heel snel tevoorschijn met nieuws als dit.

Eerst bewijs dan geloven
quote:
Wenn die Vorwürfe gegen Herr, er habe sich durch einen zu großen Sprunganzug Vorteile gegenüber seinen eigenen Teamkollegen beschafft, wirklich richtig sind, dann kann die Bestrafung gar nicht hart genug sein
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35569752
is ook bevestigd door de coach tijdens een intervieuw met ARD/ZDF
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_35581937
Frage: "Was sagen Sie zu seinen Vorwürfen, die Nominierung sei nicht fair gewesen?"
Rohwein: "Es gab von mir drei Mal die Ansage, im Training mit Wettkampf-Anzügen zu springen. Die Anzüge müssen vor den Sprüngen auf Maß gebracht werden. Das ist bei ihm nicht geschehen, wie die Kontrolle der FIS gezeigt hat. Deshalb musste ich das Training vom Dienstag als Nominierungs-Kriterium streichen und den einen Sprung am Freitag entscheiden lassen."


goed zoeken Relin hahahahahaha
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_35584235
peter, wat is de volgende wedstrijd?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:51:42 #288
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35599241
Wat een pret heh Peter *zucht*

Komrad: Da's Lahti En daar ga ik heeheen!!

Lahti: Is er toevallig ergens een lijst met aangemelde springers? Weet alleen team Finland, maar jah, er doen er waarschijnlijk nog wel meer mee...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35600603
Die lijsten zijn nog niet gepubliceerd...maar een goede site is altijd www.fis-ski.com en dan onder skijumping -> Lahti -> results. Daar vind je zodra ze beschikbaar zijn programma, startlijsten, resultaten e.d.
Rane rulezz!!
pi_35607915
wie de bal kaatst.....................................................................................
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:29:40 #291
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35608276
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:20 schreef petervanhal het volgende:
wie de bal kaatst.....................................................................................
Sjonge jonge, ik vroeg alleen maar waar je dat vandaan had, want ik had het nog niet gelezen!
En als jij dan de link geeft, prima, dan lees ik dat nieuwbericht en als ik dan lees dat het geruchten zijn, dan heb ik toch alle recht om dat nog niet meteen te geloven?
Dat ik nou niet toevallig continu het net zit af te speuren naar skispring nieuwtjes en ditjes en datjes, sorry, maar ik heb wel meer dingen te doen. Jij bent de commentator, jij hoort die info te hebben en als jij zelf niet de berichten plaatst, maar alleen 1 zinnetje d'r neer pleurt, dan vraag je er ook om!

Lahti> kiitos! Ik ben trouwens al heel vroeg in lahti. Zo rond 9 uur
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35609469
beetje dollen is niet erg toch. en je hebt gelijk i moet eigenlk bijna alles weten. no hard feelings.

dit weeken effe weer genieten van de sprongen, hopelijk werkt het weer een beetje mee en hebben we geen traditionele Lahti wind.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_35639829
Tot nu toe hebben we heel erg mooi weer gehad, volle zon en misschien een beetje koud, maar vandaag is het weer een beetje bewolkt geworden, zodat de temperatuur ook weer wat aangenamer is. Natuurlijk wordt er voor morgen sneeuw verwacht, dat wordt weer spannend tijdens de quali...
Rane rulezz!!
pi_35641832
staat de baan van Nikunen op de helling ? of viel de kritiek mee in de Fins media ?????
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:22 schreef Lahti het volgende:
Tot nu toe hebben we heel erg mooi weer gehad, volle zon en misschien een beetje koud, maar vandaag is het weer een beetje bewolkt geworden, zodat de temperatuur ook weer wat aangenamer is. Natuurlijk wordt er voor morgen sneeuw verwacht, dat wordt weer spannend tijdens de quali...
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:44:39 #295
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35642373
Als ik het goed begrepen had, had de holy Tomster een aanbieding op zak, maar moest ie alleen nog effe tekenen. Weet niet in hoeverre dat klopt, kan nu natuurlijk weer anders zijn, want volgens mij hadden ze wel betere resultaten op de spelen verwacht.

Tommi heeft zelf wel gezegd (dacht ik) dattie het na dit seizoen mooi vond geweest bij de Finnen, en hij zat ook nog met z'n studie ofzo...

Volgens mij helpt dit ook niet echt heh Volgens mij...geloof ik...dacht ik...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35652003
thanks mate
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:12:58 #297
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35656648
Trouwens, goed kijken of ik op tv kom!!!
Ik ben die ene, met dat Finse vlaggetje
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35660343
moet lukken relin, neemt je Lahti ook mee in haar springpak
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_35670059
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:29 schreef petervanhal het volgende:
staat de baan van Nikunen op de helling ? of viel de kritiek mee in de Fins media ?????
[..]
Kritiek?? Nauwelijks. Zo slecht waren ze nou ook weer niet, de Finnen
Rane rulezz!!
  zondag 5 maart 2006 @ 09:22:51 #300
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_35732964
Lahti is liev!

't is erg tofjes hier. Beetje fris, maar ach...je kan niet alles hebben heh...
Zometeen weer op weg naar de schans, dus ga mij spotten!
Oh jah...ik zit trouwens in het hotel waar de springers ook zitten...erg gezellie

Verder nog wat...ehm...ehm...

GOOOO SUOMI!!!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_35733687
wanneer komen die foto's van je meet met lahti relin?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')