abonnement Unibet Coolblue
pi_29331731
Hoe weten ze dat nou?
Zo van: 'Er waren 600.000 mensen bij het Zomercarnaval'.
Of 'Er waren 1.000.000 bezoekers bij de Tilburgse Kermis'.

Ik snap wel dat dat schattingen zijn, maar hoe weten ze dat nou?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29331763
Ruwe schatting met een helictoper ofzo. Je weet hoeveel mensen er ong. op een vierkante meter passen.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 1 augustus 2005 @ 18:54:30 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29331876
als het iets betaalds is wordt het een stuk makkelijker natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:55:22 #4
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_29331901
Soms hebben ze toch ook van die poortjes? Dat als je er doorheen loopt je geteld wordt?
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_29331942
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:55 schreef melismay het volgende:
Soms hebben ze toch ook van die poortjes? Dat als je er doorheen loopt je geteld wordt?
Ja, maar ik heb het nu dus over dingen als het Zomercarnaval, de Tilburgse Kermis, de Red Bull Airraces, Koninginnedag in Amsterdam, enzovoorts.

Dat van die helicopters zou misschien best kunnen ja.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29331967
daar gebruiken ze toch altijd het aantal toilet-doorspoeling per uur voor ?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_29332108
Gewoon schattingen zijn het.
pi_29332146
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:02 schreef Halfgedraaide het volgende:
Gewoon schattingen zijn het.
Je kunt toch niet gewoon in het wilde weg gaan schatten? Daar moeten ze toch ijkpunten voor hebben?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29332230
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:03 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Je kunt toch niet gewoon in het wilde weg gaan schatten? Daar moeten ze toch ijkpunten voor hebben?
Ik denk dat bepaalde ervaren mensen erg goed kunnen schatten hoeveel mensen aanwezig zijn op een evenement. Hoe ze dat precies doen weet ik ook niet.
pi_29332253
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:06 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]
Hoe ze dat precies doen weet ik ook niet.
En dat was dus mijn vraag.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29332388
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:07 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En dat was dus mijn vraag.
Gewoon schatten o.k.?
pi_29332659
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:11 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Gewoon schatten o.k.?
Maar hoe dan? HOE?

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29333065
Ik denk dat de politie per straat / plein weet hoeveel mensen er op kunnen en dat ze door middel van helikopteropnames en observaties op straat bepalen of het maximal aantal mensen is bereikt of niet. Dan het aantal straten / pleinen bij elkaar optellen.
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:39:12 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29333367
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:57 schreef RoaRRR het volgende:
daar gebruiken ze toch altijd het aantal toilet-doorspoeling per uur voor ?
Dixies
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29353195
Nou?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29353225
Door je bluetooth op je telefoon aan te zetten en dan te kijken hoeveel mensen hem vergeten zijn uit te zetten, vemenigvuldig dit getal met 5.62 en je het je aantal.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_29353260
Politie die ruwe schattingen doet.
Hoe,..?
Ervaring.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_29353504
Bijna elke tv-zender geeft zijn eigen schatting, dit loopt vaak erg uiteen en is dus meteen schep zout te nemen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29353627
tvp

Ik vind het ook altijd wel vaag hoe ze dat zo kunnen weten.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_29359293
Vaak worden bezoekersaantallen geregistreerd door de politie ( bij grote evenementen en demonstraties) Bij betaalde evenementen e.d. wordt vaak automatisch geteld hoeveel personen langs de kassa gekomen zijn.
Ook komt het regelmatig voor dat bezoekersaantallen geregistreerd worden via marktonderzoek.
Zie:
<http://www.ibtmarktonderzoek.nl/nl/informatie/parool.html>

BIJNA DRIE MILJOEN SAIL-BEZOEKERS: HET KLOPT EN HET KLOPT NIET

Bijna drie miljoen bezoekers zouden er geweest zijn op SAIL 2000. De politie had dit geregistreerd en de Stichting SAIL sprak het niet tegen. Frans Peeters, redacteur van het Parool, kon het allemaal maar moeilijk geloven. 'Drie miljoen - waarvandaan dan?' was de sprekende kop boven zijn stuk in het Parool van … september j.l......


Bezoekersaantallen worden dikwijls geschat:

20-02-05 Bezoekersaantallen evenementen vaak onwerkelijk hoog

Branchevereniging V.V.E.M. (Vereniging Van EvenementenMakers) wil stimuleren dat onder andere in de media werkelijke aantallen bezoekers van evenementen worden vermeld in plaats van soms wel een veelvoud daarvan.

De aangepaste bezoekersaantallen worden vaak gepubliceerd om sponsoren tevreden te stellen of uit een bepaalde vorm van prestige. De nadelige gevolgen van deze publicaties worden hierbij veelal over het hoofd gezien. De VVEM wil aandacht vragen voor deze nadelige gevolgen voor de branche als geheel en leveranciers in het bijzonder.

Na afloop van grootschalige evenementen wordt vaak een onwerkelijk hoog aantal bezoekers vermeld in publicaties of wordt het aantal bezoekers dat tegelijkertijd aanwezig is geweest niet genoemd. De nadelige gevolgen hiervan voor de volgende edities van deze en andere vergelijkbare evenementen worden hierbij niet onderkend.

Als nadelige gevolgen van deze kunstmatig hoge aantallen kunnen worden genoemd:

- Te grote verplichte politie-inzet
- Te veel beveiliging
- Te grote inkoop door catering
- Te hoge voorbereidingskosten
- Verkeerd beeld van het evenement bij de vergunningverstrekker
- Mogelijke misleiding van subsidiegevers.

De VVEM pleit er dan ook voor dat er alleen reële bezoekersaantallen worden gepubliceerd. Dit is onder meer mogelijk door tellingen te laten verrichten en niet alleen van schattingen uit te gaan. Uiteindelijk zijn investeerders en sponsoren ook gebaat bij werkelijke getallen, die het mogelijk maken om goede en veilige evenementen te blijven realiseren.

bron : <www.nieuwsbank.nl >

Verder hebben veel instellingen als musea, bibliotheken, bioscopen e.d. een bezoekersteller.
pi_29359383
kijk, hier hebben we iets aan, dank Prior!
pi_29359473
Mijn vermoeden dat ze dus gewoon zomaar iets roepen is hierbij dus bevestigd.
Bedankt.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_29360800
Twee methoden worden het meest gebruikt:

  • Grid system: Luchtfoto's van een evenement worden via een raster in vierkanten opgedeeld. Met enkele steekproeven bepaald men de gemiddelde bezetting per vierkant en vermenigvuldigd met het aantal vakjes.

  • Flow rate: Als de route van een demonstratie bekend is, of de toegangswegen naar een evenement, telt men via kamera's of door waarnemers hoeveel personen per minuut voorbij komen. Gecombineerd met de totale tijd waarin de groep voorbij trekt krijg je een schatting voor het aantal personen.

    Aan beide methoden kleven nadelen.

    Het grid system houdt niet goed rekening met variaties in de dichtheid van de menigte, bij flow rate mis je mensen die vooraf naar het verzamelpunt gekomen zijn, en anderen die zich voorbij het observatiepunt bij de groep aansluiten.

    Er wordt gewerkt aan betere methoden, via computermodellen die het gedrag van een menigte analyseren en voorspellen.
  • abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')