abonnement Unibet Coolblue
pi_28857781



Joss Stone, de Engelse diva met haar gouden stem probeert steeds door te breken in de Top 40, en dat lukt haar ook wel aardig. En ze heeft ondertussen al twee soul-albums op haar naam staan. Maar wordt ze ondertussen al als een volwaardige soul-zangeres geacepteerd, of wordt ze door de Soul-fanaten toch als een popartiestje gezien?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:59:46 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_28858194
Ik weet niet of ze kan zingen maar ik zou haar iig niet mijn bed uittrappen
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_28858331
dat is geen soul dat is pop.

ze is blank. soul is voor zwarten.

aretha franklin

ik vind trouwens die stone een vervelend nest ik vind haar stem gewoon op die van een man lijken.. het klinkt eigenlijk nergens naar vind ik.
pi_28858756
Weet er allemaal niet veel van, maar ik las een interview met Angie Stone en die vond haar in elk geval echt soul.

Of is Angie Stone zelf niet echt soul?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:26:23 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28858892
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:05 schreef MidnightRambler het volgende:
ze is blank. soul is voor zwarten.
Wat een volslagen flauwekul. De Rolling Stones zijn zeker ook nep omdat ze met blues (= van oorsprong zwart) zijn begonnen.

Nou ja, 't is mijn muziek verder ook niet helemaal, maar op Live8 klonk het best goed, vond ik. Ik ben verder best een soulliefhebber, maar dan meer uit de oude doos (Otis Redding, Curtis Mayfield etc.)
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28858950
Is ze single?
pi_28859128
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:26 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Wat een volslagen flauwekul. De Rolling Stones zijn zeker ook nep omdat ze met blues (= van oorsprong zwart) zijn begonnen.
nee.. de rolling stones zijn nooit omgedoopt tot bluesgrootheid ofzo.. zij hebben zichzelf zelfs nooit bluesartiest genoemd. maar souldiva is toch wel een sterke term voor een tienertje die een beetje kan zingen en een paart hitjes in de top 40 heeft? dat je je laat inspireren door soul is oke(dat doen veel blanke zangeressen) maar om haar dan een volwaardige souldiva te noemen(het beeld dat de platenmaatschapij ook van haar probeert te vormen)..
pi_28859155
los van soul of niet (ze klinkt wel als een sista) , goeie zangeres, maar haar stem verveelt me al wel snel weer, 2 nummertjes is meer dan zat.

Aretha verveelt nooit
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28862054
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:05 schreef MidnightRambler het volgende:
dat is geen soul dat is pop.

ze is blank. soul is voor zwarten.

aretha franklin

ik vind trouwens die stone een vervelend nest ik vind haar stem gewoon op die van een man lijken.. het klinkt eigenlijk nergens naar vind ik.
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
pi_28862554
nee, pas als zij de niveau van boris bereikt zal ik misschien het woord souldiva in me mond nemen.
pi_28862751
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:44 schreef apekopje2 het volgende:
nee, pas als zij de niveau van boris bereikt zal ik misschien het woord souldiva in me mond nemen.
Offtopic: Zo, wat een zinvolle reply! Echt, jij hebt verstand van zaken... Als jij het niveau van een persoon met een gemiddeld IQ bereikt zal ik het woord "breezah" vergeten. Boris de souldiva.

Ontopic: Joss Stone klinkt wat mij betreft wel aardig, maar toch is het iets teveel pop. M'n zusje heeft beide cd's, en ik vind alleen het nummer "Killing Time" echt leuk, vooral omdat het door Beth Gibbons van Portishead is geschreven...
pi_28863264
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:36 schreef milagro het volgende:
los van soul of niet (ze klinkt wel als een sista) , goeie zangeres, maar haar stem verveelt me al wel snel weer, 2 nummertjes is meer dan zat.

Aretha verveelt nooit
De basis ligt wel, misschien als de persoon achter de stem nog wat verder groeit dat het meer mijn smaak wordt . Nu komt het er nog net iets te gemaakt uit voor mijn oren, maar alsnog een verademing tussen de zangeresjes die continu hun toonladdertjes op het podium moeten oefenen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_28864106
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

De basis ligt wel, misschien als de persoon achter de stem nog wat verder groeit dat het meer mijn smaak wordt . Nu komt het er nog net iets te gemaakt uit voor mijn oren, maar alsnog een verademing tussen de zangeresjes die continu hun toonladdertjes op het podium moeten oefenen.
eensch. Ik vind zeker wel dat het binnen het soulgenre valt, maar de muziek houdt zich nog te veel aan de regels van de gem. popnummers. Voor de rest ziet ze dr iid donders mooi en knap en leuk en lief enzo uit. Valt volgens mij wel binnen mijn idee van 'de ware' voor zover ik haar kan beoordelen.
pi_28864130
Aretha Franklin vind ik dus echt dé souldiva.
Geef mij eerder Macy Gray, Angie Stone, Jill Scott, India Arie, Meshell Ndegeocello, Erykah Badu, Floetry die het voor mij supergoed doen. Maar Joss Stone
Op de één of andere manier vind ik haar stem dus helemaal niet zo geweldig als wat anderen beweren.
Bij soul gaat het voornamelijk om gevoel wat je in muziek legt en dat mis ik bij haar.
pi_28864185
Joss is een boomknuffelende tyfushippie.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28864217
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:56 schreef NiteSpeed het volgende:
Joss is een boomknuffelende tyfushippie.
Blijf dan lekker op de weblog, als je hier toch niks nuttigs te melden hebt.
I intend to live forever, or die trying.
pi_28864256
Het was heel nuttig .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28865107
dwerg: waar komt je avatar eigenlijk vandaan?
pi_28865189
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:31 schreef hydraulix het volgende:
dwerg: waar komt je avatar eigenlijk vandaan?
Gorillaz - Feel Good Inc.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28865227
thanx
  zondag 17 juli 2005 @ 20:39:07 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28890563
Joss is leuk. Ik heb haar 2e album en dat is best leuke muziek. Potentie heeft ze best.

Of ze een volwaardige souldiva a la Aretha Franklin, Minnie Riperton of Billie Holiday is dat moet de tijd uitwijzen. Daar moeten nog wel wat albums overheen. Maar aan de cynici: Geef haar een kans.
pi_28992652
SOULDIVA! Alhoewel.. diva niet.. Maar soul heeft ze zeker.

Ik houd van Joss.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_28994717
Ze ziet er leuk uit en kan goed zingen, dat 2e maak je niet vaak mee in de popmuziek van tegenwoordig.
pi_28994893
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:50 schreef Beathoven het volgende:
Ze ziet er leuk uit en kan goed zingen, dat 2e maak je niet vaak mee in de popmuziek van tegenwoordig.
nee, kan idd niet zeggen dat de Fo Shizzle's en de Britney's nu zulke geweldige muziek maken.
  donderdag 21 juli 2005 @ 12:34:08 #25
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29005975
Ik vind het dus echt wel soul en een prachtige stem!! Waarom moeten mensen zwart zijn om soul te zingen... Ik bedoel, dan kan ik ook wel zeggen dat wij geen rap, jazz, latin ect mogen zingen en ons alleen maar moeten beperken tot het Nederlandse muziek zoals Marco Borsato en Frans Bauwer...

Ten tweede vind ik het onterecht dat Joss Stone wordt vergeleken met Britney Spears...
Ze mag dan er wel qua uiterlijk volgens vele mensen lijken op Britney (ben ik het persoonlijk ook niet mee eens), maar Joss zingt veel beter en heeft daarbij niet zoveel capsones als Britney!!!

Joss Stone

[ Bericht 5% gewijzigd door Orcaman1984 op 21-07-2005 12:42:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')