abonnement Unibet Coolblue
pi_28725727
quote:
Het contact maken met overgegane personen noemt men spiritisme

In het Oude Indië, Tibet, Babylon, Egypte enz bestond het.

De Romeinen en Grieken ( Socrates en Plato) beschreven hun contacten met de geesten.

In de Middeleeuwen werden duizenden heksen vervolgd en gedood omwille van o.m. hun mediumschap.

Emanuel Swedenborg (1688-1772) de bekende Zweedse wetenschapper beschreef in een aantal boeken zijn contacten met de parallelle werelden.

Isaac Newton bestudeerde het spiritisme en een aantal andere (paranormale) verschijnselen.

In de 19e eeuw leefde en werkte de Schot Daniel Dunglas Home (uitspraak ‘Hume’) als zeer gekend en bekwaam medium.

In dezelfde eeuw stichtte de Engelsman William Crookes de Society for Psychical Research, een instituut dat zich bezig hield met het leggen van contacten met en communicatie tussen de parallelle werelden. Een aantal van de toen bekende mediums werkte met hen samen. Deze organisatie gaat heden nog steeds verder met hetzelfde werk.

Er zijn over de hele wereld vele groepen bezig met het contact maken met overgegane personen , dit vaak met mediums. Hun doel is het bestaan van een leven na de dood te bewijzen (wat ze overvloedig doen), de nabestaanden te troosten en te helpen en de kennis van de andere wereld door te geven voor het welzijn van deze zieke wereld.
Geloven jullie hier in, ik heb mijn twijfels.
bla bla
pi_28730817
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_28730962
Vanwaar je twijfels?
pi_28731591
Tatie, welk deel betwijvel je ?
Het stuk geschiedenis, het bestaan van het instituut of het contact kunnen hebben met "de andere kant" ?


Ikzelf geloof wel dat je contact kan hebben.
Of dat daadwerkelijk een extern en compleet iemand is die overleden is... dat zie ik een beetje anders.
Ik denk dat wij allemaal verbonden zijn en dat als je overlijdt het kan zijn dat je nog niet gelijk opgaat in het geheel. Je kan dan dus als compleet pakketje zoals dat eerst in een lichaam zat contact maken. Daarnaast denk ik dat mocht je wel op zijn gegaan in het geheel.. het één, dat de levende persoon contact kan maken met dat één ( je bent immers ook gelinkt.. onderdeel van.. maar je hebt je even afgesplitst) en van daar informatie/ gevoelens e.d. vandaan halen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 12 juli 2005 @ 11:54:12 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28732184
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:32 schreef Mirage het volgende:
Tatie, welk deel betwijvel je ?
Het stuk geschiedenis, het bestaan van het instituut of het contact kunnen hebben met "de andere kant" ?
Vraag ik me ook af

Verder,
dat er soms contact met overleden personen lijkt te zijn geloof ik zeker in.

[ Bericht 5% gewijzigd door livEliveD op 13-07-2005 00:26:17 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28741052
Ik 'geloof' erin ja . Waarom? Omdat ik het zelf heb meegemaakt, omdat ik het indirect (via andere personen) heb meegemaakt en omdat mensen uit mijn omgeving het hebben meegemaakt die ik zeer betrouwbaar acht.
pi_28752812
Ik bedoel, ik heb wel is wat meegemaakt maar zou je kunnen praten met het hiernamaals dan? Kunnen jullie anders mij is wat ervaringen vertellen. Ik heb wel is glaasje gedraaid, maar volgens mij is dat opties bedrog.

Groeten Tatie
bla bla
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:31:47 #8
109323 Mivak
Mivak...The other site!
pi_28790087
Hallo Tatie,
Jazeker kun je praten met het hiernamaals en het Nederlandse woord hiervoor is 'bandstemmen'. Dit omdat men de stemmen die je hoort vroeger opnam met een bandrecorder. Er zijn over de hele wereld duizenden mensen die zich met het bandstemmen fenomeen bezig houden. Wat glaasje draaien betreft...niet meer doen, het is levensgevaarlijk.

Groetjes,
Mivak
pi_28790240
Wat ik me afvraag, ja oke bandstemmen.Maar wat ik will weten wat isser nou eigenlijk eng aan.Waarom is glaasje draaien zo erg.????
bla bla
pi_28791672
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:31 schreef Mivak het volgende:
Hallo Tatie,
Jazeker kun je praten met het hiernamaals en het Nederlandse woord hiervoor is 'bandstemmen'. Dit omdat men de stemmen die je hoort vroeger opnam met een bandrecorder. Er zijn over de hele wereld duizenden mensen die zich met het bandstemmen fenomeen bezig houden. Wat glaasje draaien betreft...niet meer doen, het is levensgevaarlijk.

Groetjes,
Mivak
Nou ja, behalve eventuele "bandstemmen" kan je natuurlijk op tig manieren communiceren met dat wat mensen voor de andere kant houden.
Via automatisch schrift b.v. maar ook doodgewoon op de "normale" manier.....dus zonder tussenkomst van pen/borspel/band.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28791829
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:46 schreef Tatie het volgende:
Wat ik me afvraag, ja oke bandstemmen.Maar wat ik will weten wat isser nou eigenlijk eng aan.Waarom is glaasje draaien zo erg.????
glaasje draaien is op zich niet zo erg als je het stadium van gillende, respectloze puber ontgroeid bent vind ik.
Het glaasje draaien/ Ouijabord gevaar wordt zwaar overtroken naar mijn idee, waar overigens ook wel iets voor te zeggen valt want het kán ook verkeerd uitpakken maar dat ligt dan niet zo zeer aan het bord (stuk karton/hout !!) maar aan jezelf.
En om je dus tegen jezelf te beschermen...... ja daar kan ik inkomen.

Als je bij al je buren aanbelt en rustig 1x ringt (b.v. nadat ze al naar je gezwaaid hebben door het raam), ze vervolgens vraagt of ze tijd/zin hebben voor een praatje is er niets aan de hand.
Als jij bij iedereen het voordeurpad opstamt, je vinger op de bel drukt en hem 20 sec later weer loslaat om vervolgens nóg een keer te drukken... (en dat b.v. terwijl je buurman net heerlijk tegen zijn vrouw aankroop), heb je grote kans dat hij naar buiten komt, je oog blauw slaat en weer naar binnen gaat.
Tsja.. dat heeft wel nawerkingen... 1 het helen van het blauwe oog duurt wel even... 2 je hebt grote kans dat als je de buurman 2 weken later tegenkomt hij je van je fiets rijdt.


Een ander punt is de Christelijke invloed die natuurlijk nog leeft.
Alles op dit gebied was gevaarlijk, eng en Duivels !
En hoewel het Duiveldeel niet meer zo leeft voor velen.... het stuk aangepraatte angst is nog wel doorgegeven.


Nog een punt wat je je misschien moet bedenken...
Angst kan je letterlijk gek maken.
Hoe bang zal jij zijn als er daadwerkelijk een glas over de tafel vliegt ?
Hoe paranoïde zal jij hier van worden ?
Ik denk dat er behoorlijk wat mensen zijn die alleen al door de angst zichzelf allerlei zaken in gaan beelden.. of misschien zelf wel gewoon doordat ze het verwáchten teweeg brengen.
Misschien wordt het gebonk wat ze iedere nacht in huis horen na het glaasje draaien wel veroorzaakt door hunzelf ?
Gewoon omdat ze báng zijn en via die weg zelf dit soort dingen teweegbrengen/oproepen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28819292
Leuk stuk Mirage
bla bla
pi_28874335
Maar mensen hebben het vaak over het openen van een poort, hoe moet ik dat doen, bijvoorbeeld met channeling.
bla bla
pi_28892306
Naar mijn mening is glaasje draaien (om het zo maar even te noemen) alleen gevaarlijk als er geen medium bij is....Dat het gevaarlijk zou kunnen zijn komt doordat je meestal (het makkelijkst) contact maakt met de entiteiten van de eerste laag (er zijn er 7) In de eerste laag zijn entiteiten die de aarde niet los kunnen laten, dat dus nog moeten doen, er zijn entiteiten die niet verder willen, dit zijn voornamelijk de "kwade geesten" of hoe je die ook moet noemen....Als je dus glaasje draait en een boze, kwade geest oproept en er is geen medium bij heb je grote kans dat de entiteit/geest bij je blijft (of in je huis) ...

Overigens ben ik het met mirage ook eens dat de angst die je hebt je paranoïde kan maken....
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')