abonnement Unibet Coolblue
pi_33831072
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:10 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Er staan twee geweldige nummers op maar de rest is poep. Echt helemaal niks bijzonders.
Ik vind ze allemaal geweldig Welke zijn dan de 2 geweldige volgens jou?
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:17 schreef One_conundrum het volgende:
Meddle
Tiepfout
Gecorrigeerd
  zondag 8 januari 2006 @ 16:36:43 #277
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_33835086
Ik vind dat op Meddle er inderdaad wel twee nummers heel erg boven de rest uitsteken : One of these days en Echoes. De rest is niet onaardig .... maar daar blijft het eigenlijk ook wel bij.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 8 januari 2006 @ 19:43:44 #278
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_33841172
tvp onder het mom van a saucerful of secrets is hun beste nummer!
pi_33845861
ik vind 'fearless' ook erg goed.....OOTD en Echoes zijn de toppers maar 'fearless' vind ik ook goed te pruimen. vooral de slide gitaar in het refrein

en Saucerful of Secrets ie zekers een erg goed nummer....op en top mysterieus wat een goed PF nummer kenmerkt. overigens vind ik de album versie uit '68 een stuk minder dan de live versie van UmmaGumma waar het veel krachtiger klinkt allemaal.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:30:04 #280
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_33845927
Fearless met Anfield op de achtergrond. Is idd ook een heel mooi nummer
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 8 januari 2006 @ 22:47:08 #281
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_33849288
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:28 schreef Raphaelo29 het volgende:
ik vind 'fearless' ook erg goed.....OOTD en Echoes zijn de toppers maar 'fearless' vind ik ook goed te pruimen. vooral de slide gitaar in het refrein

en Saucerful of Secrets ie zekers een erg goed nummer....op en top mysterieus wat een goed PF nummer kenmerkt. overigens vind ik de album versie uit '68 een stuk minder dan de live versie van UmmaGumma waar het veel krachtiger klinkt allemaal.
ja daar heb ik het idd over
die live versie:
daar doen ze ook 2 rondjes met zang in het tweede deel ipv 1
pi_33863635
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:28 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Ik vind ze allemaal geweldig Welke zijn dan de 2 geweldige volgens jou?
One of these days en Echoes Behoren meteen tot mijn favorieten

Fearless is niet echt mijn ding. Een live versie ken ik niet, misschien ligt het daaraan.

En dan heb je nog Seamus... Waar dat op slaat vat ik gewoon niet
  maandag 9 januari 2006 @ 16:30:44 #283
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_33869663
Ik vind Fearless wel een cool nummer, moet ik zeggen, en "A Pillow of Winds" vind ik ook wel okee. "Seamus" en "St. Tropez" zijn meer van die "de plaat(kant) moet vol"-niemendalletjes.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_33870170
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:30 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind Fearless wel een cool nummer, moet ik zeggen, en "A Pillow of Winds" vind ik ook wel okee. "Seamus" en "St. Tropez" zijn meer van die "de plaat(kant) moet vol"-niemendalletjes.
Helemaal mee eens.
Het is een beetje een onevenwichtige plaat, dat Meddle. Maar opzich maakt Echoes een hoop goed
  maandag 9 januari 2006 @ 16:51:51 #285
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_33870269
ach Seamus en St tropez is wat meer Easy listening maar dan in PF stijl. Vind et wel te doen. Net als de blues achtige nummers.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 9 januari 2006 @ 17:17:31 #286
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_33871127
Ik vind die blues met die hond op de Pompeii DVD wel leuk om te zien, trouwens. Gewoon grappig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_33894163
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:17 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind die blues met die hond op de Pompeii DVD wel leuk om te zien, trouwens. Gewoon grappig.


  Redactie Frontpage dinsdag 10 januari 2006 @ 09:54:32 #288
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_33894829
Precies, en gelukkig niet zo lang als de gemiddelde Floyd song
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_33910822
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:54 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Precies, en gelukkig niet zo lang als de gemiddelde Floyd song
Tsja, in dit geval is dat inderdaad gelukkig, omdat het niet zo'n goed nummer is.

Wel grappig dat met die honden idd.
pi_33912317
kan iemand mij voorzien van het volgende nummer? Looking Through The Knotholes In Granny's Wooden Leg

het is een bootleg, dus het mag.. toch?
pi_33913617
Euh, google eens op "drooglegging" en "bootleg"
quote:
Bootleg is een begrip met verschillende betekenissen.

Letterlijk is het de kap van een laars, waarin dingen werden verborgen om te smokkelen. Zo werd bootleg een begrip voor iets illegaals, te beginnen met de verkoop van alcoholische dranken waarvoor geen belastingen betaald zijn. Dit gaat terug tot de Amerikaanse drooglegging in de jaren '20, toen het maken en verhandelen van alcoholische drank was verboden.

De term wordt ook op twee verschillende manieren in de muziekwereld gebruikt. De eerste betekenis is een onofficiële, niet uitgebrachte opname die tegen de wil van artiest en/of platenfirma op de markt verschijnt. Vaak zijn dit illegale live-opnamen van concerten.
pi_33914245
oké, dan vraag ik er niet om en raad ik iedereen aan om op zoek te gaan naar die track. het is een goeie aparte versie van Echoes
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:16:59 #293
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_34701640
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:06 schreef Raphaelo29 het volgende:
heb getwijfeld over of ik er heen zou gaan..... tis toch alleen maar Gilmour zonder PF.
Nou, als je de begeleidingsband bekijkt, heb je feitelijk op Nick Mason na de hele band van de PF-tournee van 1994.
Jammer dat ik geen kaartje heb, ik zou dolgraag eens "Shine on you crazy diamond" willen horen
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Moderator donderdag 9 februari 2006 @ 21:58:05 #294
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34916714
Roger Waters gaat weer optreden.

Eenmalig voorlopig.

In Lissabon (Rock in Rio).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_34916761
Damn PULSE komt nu pas 18 september!!!
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:43:19 #296
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_34935173
Vanavond om 0:35 op BBC2 de herhaling van Classic Albums over The Dark Side of the Moon.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_34943577
quote:
[b]
Jammer dat ik geen kaartje heb, ik zou dolgraag eens "Shine on you crazy diamond" willen horen
ik speel zelf in een PF - Tribute Band. we spelen op 25 maart in Asten
heb het ff opgezocht

WAAR LIGT ASTEN?
Asten ligt in Zuidoost Brabant. Aan de zuidkant grenst de gemeente aan de provincie Limburg. Aan de noordkant aan Helmond, de westkant aan Someren en in het noordoosten en oosten aan Deurne.

www.otm.nl & www.pinkfloydtributeasten.nl
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 18:22:11 #298
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34943814
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:14 schreef Raphaelo29 het volgende:

[..]

ik speel zelf in een PF - Tribute Band. we spelen op 25 maart in Asten
heb het ff opgezocht

WAAR LIGT ASTEN?
Asten ligt in Zuidoost Brabant. Aan de zuidkant grenst de gemeente aan de provincie Limburg. Aan de noordkant aan Helmond, de westkant aan Someren en in het noordoosten en oosten aan Deurne.

www.otm.nl & www.pinkfloydtributeasten.nl
Het is dus eenmalig, als ik dat zo lees? Dat is dan een hoop rehearsal voor één concert. Maar... er zijn vast wel plannen om door te gaan daarna.

Doen jullie nog "bijzondere" nummers?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_34944460
nouja, bijzonder....'Fearless' is wel bijzonder denk ik, we zijn bezig met 'Atom Heart Mother' maar dat halen we niet voor de 25e. verder 'Saucerful of Secrets' 'Pro's and Con's of Hitch-Hiking'
"Sheep" spelen we hopelijk de 25e, 'Great Day For Freedom" "High Hopes"
en verder spelen we al het bekende werk wel incl. 'Echoes" maar dan niet het hele stuk.
en nee, het is niet eenmalig. het is wel pas ons 3e optreden.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:42:51 #300
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34944484
quote:
FREEZ FM PRESENTS:

Een unieke samenwerking van 16 Friese muzikanten


Pink Floyd Project Live!:

Het begon met Live8 in juni 2005
Ineens stonden ze na dik twintig jaar weer op één podium, de heren van Pink Floyd in originele bezetting. Hun reünie liet zijn sporen daags na Live8 al direct na: platenzaken meldden een stijging van 1343% in de platenverkoop van de legendarische symfogroep. Voor veel oudere jongeren waren de vier songs die de vier ex-kemphanen speelden een hernieuwde kennismaking met hun eigen jeugd; voor de jeugdigen van dit moment ging er juist een heel nieuwe wereld open, het sprookjeslandschap dat Pink Floyd heet.

Waarom een Pink Floyd Project?
Na het zien van dit korte, wellicht laatste, miniconcert op Live 8 was het voor André Becker (29) gitarist van de Friese band Kevin’s Crew duidelijk: doorzetten en er voor zorgen dat een Pink Floyd Tribute van de grond komt.

“Naast fan, zijn we van mening dat Pink Floyd een enorme invloed heeft gehad op de hedendaagse muziek. Door de experimentele muziek van the Floyd werd underground muziek, progressieve rock.
Naast de uitdaging om onze favoriete muziek vorm te geven in een concert, weten we ook dat er een enorm draagvlak is voor de muziek van Pink Floyd. Zoals gezegd, willen we de jeugd van dit moment kennis laten maken met de muziek van Pink Floyd en heeft Friesland, maar ook de rest van Nederland onder de ‘oudere jongeren’ nog een enorme fanbase. Bewijs dat de Pink Floyd ook commercieel gezien nog interessant is voor jong en oud: Radio Veronica luisteraars selecteerden in het najaar van 2005 Pink Floyd’s ‘Darkside of the moon’ op een zevende plaats in de Album top 1000 aller tijden! Dit bewijst voor ons dat er genoeg draagvlak is om dit initiatief door te zetten en de Friese muziekscène te versterken met een professionele Tribute show.”

Het Project
‘Een muzikale reis door het sprookjeslandschap van Pink Floyd ‘ zo zouden we het willen omschrijven. 24 songs uit het totale oeuvre van ’73 tot ’94 zullen de revue passeren. Een professioneel ensemble bestaande uit 16 muzikanten, samples, een verbijsterende licht- en visualsshow en quadrafonische geluidseffecten moeten ervoor zorgen dat hits zoals Shine on you crazy diamond en Wish you were, maar ook fragmenten uit de legendarisch albumconcepten The Wall en Darkside of the moon zo goed mogelijk worden neergezet in een daverende show van ruim 2 uren.

Het ensemble
De groep bestaat uit professionele en semi-professionele muzikanten, voornamelijk uit Friesland.

André Becker, Eddie Mulder (gitaar, vocalen) ,Thoris, Jos Harteveld (leadvocalen),
Gary Boyce (vocalen), Romke de Jong, Johan Overzet (basgitaar, gitaar),
Remco Hoitsma, Arie Zwart (toetsen), Wilco Zethof (drums), Door Raeymakers (percussie), Jan Zethof (sax), Jan Paul de Bondt (pedalsteal), Elly May Efdé, Carin Seegers Nynke Hoitsma (koor).

Het concert zal op vrijdag 24 maart a.s. gegeven worden in Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden. Voor meer informatie en voorverkoopadressen kijk op www.pinkfloydproject.nl De kaartverkoop start op vrijdag 10 februari a.s.
Pink Floyd Project Live wordt mede mogelijk gemaakt door:

- Freez FM
- Stichting Het Podium Leeuwarden
- GV Audio Rentals
- Panoramax.nl
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')