abonnement Unibet Coolblue
pi_31045689
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:53 schreef gr8w8 het volgende:
Zeg, gekke vraag, kan je daar ook nog een beetje fatsoenlijk naar de kapper?
Vijf jaar geleden was ik met een vriend in Chiang Mai en die moest nodig naar de kapper. Aan de dame van de hostel gevraagd of er een kapper in de buurt was. Dat bleek het geval: om de hoek was er eentje. Daar aangekomen bleek een man van eind 60, begin 70 idd een kapperszaakje gemaakt te hebben van zijn garage. Er stond zo'n echte oude kappersstoel en er hingen wat van die oude, vergeelde foto's. Opa zelf lag lekker een tukje te doen op de bank, maar toen ie ons zag aankomen sprong ie meteen op en gebaarde dat we in zijn stoel konden plaatsnemen. Ik was voor vertrek al geweest dus mijn vriend nam plaats in de stoel. De kapper sprak geen woord engels, maar één term kende hij wel: de 'coupe Kennedy'. Gezien zijn leeftijd zou het me niet verbazen dat deze man ooit nog GI's op R&R uit Vietnam in zijn stoel heeft gehad. Hoe dan ook, de kapper ging aan de slag. Eerst scheren, dan neus en oren (dat schijnt nogal ruw te gaan, hehehe ), en bovenop was het eindresultaat idd een echte coupe Kennedy: een typisch jaren 60 kapsel met de zij- en achterkant opgeschoren en bovenop langer en bedekt. Mijn vriend was er nog best blij mee ook.
pi_31045710
Waar ben je op dit moment trouwens?
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:39:50 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31050018
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:46 schreef Gert het volgende:
Zo, Ozzietukker is nu wel ongeveer door de El Al-beveiliging heen en loopt momenteel een beetje moeilijk.
Zie mijn ervaringen met EL AL in DIT [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2 topic.....

En ehm ik had graag willen zeggen dat het niet zo was en het allemaal wel meevalt.. Maar ehm nou ja voor mij niet dus

Overigens ben ik nu idd in Thailand, op mijn weg naar Rayong, nou ja nu even niet, maar straks wel, en morgen maar ff naar Ko Samet...

@Pietdeprulkarbonkel (of hoe ook) Ik had echt een electronisch ticket, dus alleen een uitdraai op papier, jij hebt gewoon een normaal ticket... maakt uiteindelijk niet veel uit, ze zullen met iedereen voor incheck een persoonlijk gesprek hebben
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31055848
Piel is jaloers !

Als je een biertje gaat drinken bij Tok's op Samet....doe dan ff de groeten aan Geng, Oong, Thon en Sombat....van Lemon uit Holland.

Vind overigens dat je nogal nuchter reageert op ondervragingen en stripsearchen door EL AL.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:11:45 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31109421
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Piel is jaloers !

Als je een biertje gaat drinken bij Tok's op Samet....doe dan ff de groeten aan Geng, Oong, Thon en Sombat....van Lemon uit Holland.

Vind overigens dat je nogal nuchter reageert op ondervragingen en stripsearchen door EL AL.
Ben nog niet op Ko Samet geweest, een ' gewone' vriendin van mij vroeg of ik ff langskwam in Chon Buri, dat heb ik maar gedaan
Ben trouwens nu in Bangkok terug, moet morgen naar Maleisie, nou ja moeten, dat is het plan, ga bij terugkomst nog wel ff naar Ko Samet, en zal ik proberen het e.e.a. te onthouden.

Ach en nuchter reageren, laat ik het zo zeggen dat ik weet hoe ze een ' risico' profiel bepalen, en met bepaalde paspoortgegevens, bezoeken aan landen, weinig bagage mee en niet al te lange verblijven in bepaalde landen.... Tevens is er het feit dat ik een fles LIDL Milk en Honey soap/ shampoo vervoerde en die hebben ze ingevorderd... (Kan hem overigens wel terugkrijgen, thuisbezorgd, alleen al om te sarren laat ik dat doen denk ik, wel nadat ik terug ben gekomen, anders mag ik in Bangkok geneens meer mee....
( Al moet ik eerlijk zeggen dat vliegen met China, Eva, of KLM, Austrian, Lufthansa, Emirates een meer relaxte ervaring was )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31112189
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ben trouwens nu in Bangkok terug, moet morgen naar Maleisie, nou ja moeten, dat is het plan, ga bij terugkomst nog wel ff naar Ko Samet, en zal ik proberen het e.e.a. te onthouden.
blijf je lang in maleisie? als je een paar dagen blijft dan zou ik echt ff naar perhentian kecil gaan, zo mooi vandaaruit kan je dan met de taxi en trein makkelijk naar Ko Samet.
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:50:05 #232
6941 APK
Factual, I think.
pi_31112780
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:34 schreef jimjim1983 het volgende:

blijf je lang in maleisie? als je een paar dagen blijft dan zou ik echt ff naar perhentian kecil gaan, zo mooi vandaaruit kan je dan met de taxi en trein makkelijk naar Ko Samet.
Effe met de taxi en de trein vanuit Maleisie naar Ko Samet?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 16:33:15 #233
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31117626
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:50 schreef APK het volgende:

[..]

Effe met de taxi en de trein vanuit Maleisie naar Ko Samet?
Ja man, met die nieuwe mega-lange spoorbrug over de Golf van Thailand.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31119865
ik had het eigenlijk over Ko Samui
weet niet eens waar Samet ligt
pi_31139563
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:30 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik ben bezig mn videomateriaal van afgelopen vakantie te monteren, nu zoek ik zo'n 'tribute' filmpje dat in de bioscoop wordt afgespeeld voordat de film begint, waarin ze de koning eren. is dat ergens op internet te vinden? of desnoods alleen de muziek.
heb ik wel voor je is wel een gare versie zelf gemaakt met mijn Ixus, maar misschien heb je er wat aan.
pi_31139670
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:03 schreef xela het volgende:

[..]

heb ik wel voor je is wel een gare versie zelf gemaakt met mijn Ixus, maar misschien heb je er wat aan.
graag
ik heb toen zelf ook stiekem een stukje gefilmd, maar je ziet bijna alleen maar zwart
pi_31142409
oke moet je me maar even in MSN adden of mailtje sturen, zie profiel
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

graag
ik heb toen zelf ook stiekem een stukje gefilmd, maar je ziet bijna alleen maar zwart
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:05:03 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31142535
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:34 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

blijf je lang in maleisie? als je een paar dagen blijft dan zou ik echt ff naar perhentian kecil gaan, zo mooi vandaaruit kan je dan met de taxi en trein makkelijk naar Ko Samet.
Ehm helaas blijf ik niet te lang in Maleisie, sterker nog, kan net een vriendin bezoeken, en in Singapore shoppen (hopelijk) voor een Ipod Nano!

In janauari/ februari heb ik wat meer tijd, maar dan ga ik ook naar de filipijnen.. (Ik ben daar nog nooit geweest, en vliegen met Air Asia is niet duur!)

Enneh, het was je al duidelijk, maar ehm op jouw manier kom je niet echt in Ko Samet, overigens, ik vlieg vanaf Singapura terug naar Bangkok (Niks trein, lekker goedkoop en snel met het vliegtuig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31143724
ok jammer als je ooit de kans hebt zou ik er zeker heen gaan, het water is daar mooier dan waar ook in thailand.
pi_31148931
Xela bedankt, Xela bedankt
Xela, Xela, Xela bedankt
  woensdag 5 oktober 2005 @ 05:31:44 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31195662
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:48 schreef jimjim1983 het volgende:
ok jammer als je ooit de kans hebt zou ik er zeker heen gaan, het water is daar mooier dan waar ook in thailand.
De kans zal zeker komen, ik ben namelijk nogal regelmatig in Azie, al moet ik zeggen dat Maleisie en Singapore meer voor werk is, (Hoewel ik me ook daar prima vermaak hoor), Thailand doe ik ook echt voor ontspanning

Over 2 dagen maar ff langs op Ko Samet, en dit keer zelfs met gezelschap
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31199014
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ehm helaas blijf ik niet te lang in Maleisie, sterker nog, kan net een vriendin bezoeken, en in Singapore shoppen (hopelijk) voor een Ipod Nano!

In janauari/ februari heb ik wat meer tijd, maar dan ga ik ook naar de filipijnen.. (Ik ben daar nog nooit geweest, en vliegen met Air Asia is niet duur!)

Enneh, het was je al duidelijk, maar ehm op jouw manier kom je niet echt in Ko Samet, overigens, ik vlieg vanaf Singapura terug naar Bangkok (Niks trein, lekker goedkoop en snel met het vliegtuig).
bereidt je maar voor op "Hi Joe" begroetingen in de Filippijnen Is het voor werk of plezier? Ik kan je wel het een en ander vertellen.
wat een drama toch....
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:35:57 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31254139
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:10 schreef Kumusta het volgende:

[..]

bereidt je maar voor op "Hi Joe" begroetingen in de Filippijnen Is het voor werk of plezier? Ik kan je wel het een en ander vertellen.
Hi Joe???

Ehm ok, ik ben er een week en het is eigenlijk alleen maar voor plezier, als ik terugkom heb ik nog 2 dagen over in Thailand welke zo volgeboekt zijn dat ik wel wat rust ervoor kan gebruiken

Is er ook een centraal Filipijnen topic?

Ben trouwens nu al aan mijn laatste dagen bezig
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31268021
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hi Joe???

Ehm ok, ik ben er een week en het is eigenlijk alleen maar voor plezier, als ik terugkom heb ik nog 2 dagen over in Thailand welke zo volgeboekt zijn dat ik wel wat rust ervoor kan gebruiken

Is er ook een centraal Filipijnen topic?

Ben trouwens nu al aan mijn laatste dagen bezig
Zit je al op Samet?

Mocht je er nog niet geweest zijn: floating restaurant Ban Ploi Samed vlakbij de pier is echt geweldig !

Ken jij Lizzy uit Schotland met de Baan Pu Paan speedboat eigenlijk? Makkelijk te herkennen aan de Pina Colada die nu voor haar staat....of Job uit Amsterdam, de eigenaar van Samet Pizza en tevens adhd koning van Thailand? Wat een stel.

Aaaargh moet nog 59 dagen wachten

Moet je op de terugweg ook 8 uur wachten op Ben Gurion?

Tips over hoe die 8 uur op enigszins aangename wijze door te komen zijn van harte welkom!

Geniet van de laatste dagen!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31277079
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zie mijn ervaringen met EL AL in DIT [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2 topic.....

En ehm ik had graag willen zeggen dat het niet zo was en het allemaal wel meevalt.. Maar ehm nou ja voor mij niet dus
Ik had je dat al kunnen vertellen. Ik heb op dit forum een jaar geleden of zo ook al een stuk geschreven. Ik hoop alleen dat ik je niet al te onzeker maak als ik zeg dat mijn ervaring vanaf BKK een stuk slechter zijn. Ik zou gewoon een uur of 3 voor de vlucht op het vliegveld aanwezig zijn. In BKK maken ze overigens al direct een onderscheid tussen Israelisch en niet Israelisch (een beetje onduidelijk want het staat aangegeven met Foreigner, maar de Thaise passagiers moeten daar dus ook bij staan). Het personeel in BKK is een stuk jonger dan in Amsterdam en hun manieren zijn er dan ook na. Wat ik het meest irritante van de hele procedure vind is dat ze (a) je geen moment met rust laten en zelfs de kleinste dingen als potentieel gevaarlijk worden beschouwd, (b) alles onder het oog van de andere (niet terroristische) passagiers gebeurd, (c) er zo'n overdreven onderscheid wordt gemaakt tussen nationaliteiten.

Ik had in BKK (maar aan je verhaal te horen had jij dat in Amsterdam ook) dat het hele verhaal dat ik opgehouden had tijdens het gesprek al vooraf niet eens als "waar" wordt aangenomen. Waarom mensen interviewen als je ze toch al niet geloofd?

Ik neem aan dat dit ook de reden van jouw keuze was, maar ik vloog El Al gewoon omdat het goedkoper was. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat agv alle security checks ik van mening ben dat het de 300 euro niet waard was.
pi_31280742
D'r zaten nogal wat Amerikanen vroeger en het is nog steeds op de US gericht. Een Amerikaan heet natuurlijk altijd Joe dus de standaard begroeting is dan "Hi Joe" als ze een westerling zien. Valt op zich wel mee overal maar je zal het zeker een keer horen.

Ben je van plan in Manila te blijven of ook nog andere plaatsen op te zoeken? Loop in Manila 's nachts niet al teveel alleen over straat btw, beter om dan een taxi te pakken. Niet dat het nu super onveilig is maar als er wat gebeurt dan is het over het algemeen meteen behoorlijk gewelddadig en er zijn veel te veel vuurwapens in omloop in dit land.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hi Joe???

Ehm ok, ik ben er een week en het is eigenlijk alleen maar voor plezier, als ik terugkom heb ik nog 2 dagen over in Thailand welke zo volgeboekt zijn dat ik wel wat rust ervoor kan gebruiken

Is er ook een centraal Filipijnen topic?

Ben trouwens nu al aan mijn laatste dagen bezig
wat een drama toch....
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 16:44:32 #247
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31310804
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:53 schreef gr8w8 het volgende:
Zeg, gekke vraag, kan je daar ook nog een beetje fatsoenlijk naar de kapper?
Moet op de luchthaven van Bagkok laten doen. Krijg je er meteen een "massage" bij als je wat extra betaalt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:05:19 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31335650
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:05 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik had je dat al kunnen vertellen. Ik heb op dit forum een jaar geleden of zo ook al een stuk geschreven. Ik hoop alleen dat ik je niet al te onzeker maak als ik zeg dat mijn ervaring vanaf BKK een stuk slechter zijn. Ik zou gewoon een uur of 3 voor de vlucht op het vliegveld aanwezig zijn. In BKK maken ze overigens al direct een onderscheid tussen Israelisch en niet Israelisch (een beetje onduidelijk want het staat aangegeven met Foreigner, maar de Thaise passagiers moeten daar dus ook bij staan). Het personeel in BKK is een stuk jonger dan in Amsterdam en hun manieren zijn er dan ook na. Wat ik het meest irritante van de hele procedure vind is dat ze (a) je geen moment met rust laten en zelfs de kleinste dingen als potentieel gevaarlijk worden beschouwd, (b) alles onder het oog van de andere (niet terroristische) passagiers gebeurd, (c) er zo'n overdreven onderscheid wordt gemaakt tussen nationaliteiten.

Ik had in BKK (maar aan je verhaal te horen had jij dat in Amsterdam ook) dat het hele verhaal dat ik opgehouden had tijdens het gesprek al vooraf niet eens als "waar" wordt aangenomen. Waarom mensen interviewen als je ze toch al niet geloofd?

Ik neem aan dat dit ook de reden van jouw keuze was, maar ik vloog El Al gewoon omdat het goedkoper was. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat agv alle security checks ik van mening ben dat het de 300 euro niet waard was.
Ik lees het stuk pas nu ik thuiszit, om eerlijk te zijn waren de securitychecks hier relaxter dan in NL, uiteraard kreeg ik een gesprek, en omdat ik in het bezit was van een oranje sticker (vanaf Amsterdam), kwam er ook een supervisor bij, deze besloot na wat gebabbel onderling, dat ik gewoon in mocht checken, sterker nog, ik mocht 2 tassen inchecken (had ik dat maar niet gedaan trouwens), in plaats van de standaard 1 zodat ik er geen omkijken meer naar had.
(Ze deden ook niet moelijk over het ehm grote aantal cosmetische producten, shampoo, deo, medicijnen, en degelijke die ik in de tassen vervoerde).
Ik was trouwens 2,5 uur van te voren aanwezig, en na 20 minuten mocht ik alweer VRIJ rondlopen... bij het uiteindelijke instappen in het vliegtuig werd ik nog wel even gefouilleerd door dezelfde mensen als bij het inchecken
(Als was dat alleen voor de NIET-Israelisch, dus er wordt inderdaad onderscheid gemaakt).

Wat is het trouwens dat elke Israelie tegen je begint in het Herbreeuws, is dat alleen bij mij of zie ik er gewoon zo Israelisch uit... (wat ook irritant is, bij elke landing gaan ze een beetje zitten klappen, die piloten worden er potverdorie voor betaald, ik zou pas gaan klappen als we ondersteboven landen...)

Bij aankomst kwam trouwens nog wel een fijne verassing, en niet alleen voor mij, de transit passagiers, dus van Bangkok via Tel Aviv naar Amsterdam, de tassen/ koffers waren er helaas niet.... of van samenreizenden 1 koffer wel, een andere niet Als het goed is worden deze nageleverd... maar dat moet ik nog zien (Daar gaan we weer, ik heb er een soort patent op, dat ik wel, maar de koffers niet aankomen, is al de 3de keer).
Dus inderdaad, het ticket was goedkoop (scheelt 200 euro met een directe vlucht) .... maar of ik het nog een keer doe....

@Piel Ehm 8 uur op Ben Gurion??? Ik had op de heenweg 4 uur, en de terugweg maar 2 uur.. ik moet zeggen, die 4 uur is opzich te lang, aan de andere kant, ze hebben in het midden erg confortabele sofa's, als ik tijd heb zal ik ff een foto uploaden welke ik bedoel, deze zitten erg lekker!
Op Ko Samet trouwens heb ik niet al te veel tijd gehad om om me heen te kijken (soms loont het om wat vaker die kant op te gaan!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31338124
Hey ozzietukker...welkom terug in ons kleine kutlandje!

Ik moet op de terugweg echt 8 uur wachten op Ben Gurion...zal wel een andere verbinding zijn dan die jij had...heb er totaal geen zin aan maar op de terugweg is toch alles kut dus dat kan d'r wel bij.

Jammer dat je zo kort op Samet was...toch maar vaker of langer gaan zou ik zeggen!

Nog 56 dagen en dan mag ik weer... jammer genoeg dit jaar slechts voor 2 maanden en 4 dagen...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:19:35 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31338440
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:01 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hey ozzietukker...welkom terug in ons kleine kutlandje!

Ik moet op de terugweg echt 8 uur wachten op Ben Gurion...zal wel een andere verbinding zijn dan die jij had...heb er totaal geen zin aan maar op de terugweg is toch alles kut dus dat kan d'r wel bij.

Jammer dat je zo kort op Samet was...toch maar vaker of langer gaan zou ik zeggen!

Nog 56 dagen en dan mag ik weer... jammer genoeg dit jaar slechts voor 2 maanden en 4 dagen...
Wat vaker gaan Ja dat lijkt me een goed plan, maar ik ga nu al richting Azie elke 3 a 4 maanden (Hoewel het nu in het kleine kutlandje wel lekker weer was).

Overigens, als jij over 56 dagen vertrekt, en daar 2 maanden + 4 dagen verblijft betekent dit in theorie dat je er dus ook bent eind januari... tjees wat een leven.. dat wil ik ook zo lang.. maar dat gaat (voorlopig) niet gebeuren....

Hmzzz 8 uur wachten is wel lang, misschien dat je anders Tel Aviv in kunt gaan, ik bedoel met de trein is dat maar 10 minuten naar het centrum... vooropgesteld dat je wel Israel in mag natuurlijk... hou wel de koffers met het meest noodzakelijke bij je
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')