quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:46 schreef descendent1 het volgende:
Oh jee, lastig...
Dat de breezah cultuur wordt gebasht vindt ik zelf niet meer dan logisch.
Mijns inziens is het belangrijk om je kinderen te leren dat niet alles vanzelfsprekend is. Zaken zoals het hebben van geld, het naar school mogen en kunnen gaan, tot aan democratie en vrijheid van meningsuiting zijn immers niet zo vanzelfsprekend als in Nederland wordt aangenomen.
Ik (als student zijnde) heb zelf een huisgenote die dus dat besef NIET heeft, alles van pappie en mammie krijgt en niet doorheeft hoe blij ze daar mee moet zijn. Haar levensmotto is ongeveer: 'Het maakt mij niet uit, mijn ouders betalen het toch wel'(heeft ze letterlijk een aantal keren zo gezegd) en raad eens wat haar favoriete drankje is?
![]()
Ze heeft dan ook niet gestemd, op de EU grondwet, en de laatste verkiezingen, want het maakt haar toch allemaal niet uit en ze snapt het toch niet (ook min of meer letterlijke quote van haar)
Je kinderen (heb je ze al of hoop je ze te krijgen?) zullen zowieso in aanraking komen met dit soort mensen, met breezah cultuur, oppervlakkigheid et cetera. Belangrijk is dat ze er zelf niet in meegaan, ik zou zeggen: Laat ze wel vrij, tenminste zolang ze laten zien dat ze met die vrijheid om kunnen gaan, maar als je ziet dat t niet goed gaat altijd ingrijpen.
Leer ze echter vooral dingen als verantwoordelijkheid, met geld omgaan, en dat niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt, bv dat mammie wel ff die dure merkbroek voor ze koopt.
Ach, hoor mij nu eens pedagogisch bezig zijn terwijl ik zelf nog maar 5 jaar op mezelf woon....![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ga wel even drie keer nadenken voordat ik kinderen op deze wereld ga zetten. Ik moet er niet aan denken dat ze in zo'n cultuur terecht zullen komen.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:56 schreef hanskepanske het volgende:
Zelf heb ik een hekel aan de bRe3z4h-"cultuur". Voor mij persoonlijk staat het voor sletterige meisjes die met alles en iedereen naar bed gaan, arrogant, labiel en dom zijn.
Ik denk dat ik er wel voor zou vrezen dat mijn dochter zo zou worden...
Ik zou mn dochter graag zien als het meisje waar ik zelf op val
Intelligent, sociaal, een bepaalde ( volgens sommigen misschien conservatieve) levenshouding.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik kick op rokdragende, niet-rokende en -drinkende geitenwollen chickies.. Maar meer zoals de Lisanne die ik laatst heb leren kennen![]()
Zij studeert archeologie, heeft een eigen geloofsovertuiging die ze voor zichzelf houdt, kleedt zich leuk zonder "ordinair" te zijn, spreekt netjes...kortom..zoals ik t graag zie
Eerlijk gezegd twijfel ik er uberhaupt al sterk aan of ik dat zou willen. Maar als ik de huidige jeugdcultuur bekijk, word ik helemaal moedeloos. Ik heb het idee dat het sinds mijn jeugd allemaal hard achteruit is gerend.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou voor jou werkelijk een reden kunnen zijn. om Geen kinderen op deze wereld te zetten?
nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezerenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
Die hele breezer-cultuur wordt overtrokken. Het stelt geen bal voor.
Eens, het stelt echt niets voorquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
Die hele breezer-cultuur wordt overtrokken. Het stelt geen bal voor.
En hoe oud ben jij? Er zijn maar een paar gevallen, die duidelijk in een 'Breezer -cultuur' leven. De rest is echt niet zo ergquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezeren![]()
Ah, das veel beterquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:28 schreef Hollandicus het volgende:
Het beheersen van de Nederlandse taal is niet langer belangrijk, wat dus bij een aantal doorslaat op de schoolresultaten.
Het is maar waar je woont in Gelderland. Hier in mijn dorp is er toch een redelijk percentage BreeZAH figuren, terwijl een dorp verderop dit weer sterk meevalt. Hoe stedelijker de plaats, hoe meer impact de BreeZAH cultuur heeft op de jeugd. Misschien is er een link met het allochtonenpercentage?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:33 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ah, das veel beter. Zo heb 'k later minder concurrentie
. Maar goed, het valt reuze mee. In Gelderland valt het aantal 'Breezah -sletten' wel mee. 'k denk dat het ook met de plaats te maken heeft.
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:51 schreef Hollandicus het volgende:
Misschien is er een link met het allochtonenpercentage?![]()
Laten we hopen dat de mindere concurrentie niet omslaat in een vervanging van de Nederlandse taal naar BreeZAH taal, dan staan we toch even gek te kijken, als dit straks ook als legitiem wordt gezien.
Procentueel zal het best eerlijk verdeeld zijn, daar gaat het ook niet om. Het gaat mij om de associatie en die is in de BreeZAH cultuur hoger. Allochtonen voelen zich over het algemeen goed thuis in deze cultuur. Aangezien het percentage allochtonen in steden hoger is, is het aannemelijk om te zeggen dat de BreeZAH cultuur hier meer volgelingen kent, uitgaande van het feit dat een groot deel bestaat uit meelopers. In dorpen is niet altijd direct een mogelijkheid om mee te lopen als het draagvlak ontbreekt. In de steden is dit draagvlak er wel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:57 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen.
Watskeburtquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:57 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen. Breezah taal?
![]()
Alsjeblieft niet.
Uhm, daar zit wel wat in. Vele allochtonen hebben een 'groep' nodig, en om in het 'Breezer' -groepje terecht te komen, hoef je niet aan veel eisen te voldoenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Hollandicus het volgende:
[..]
Procentueel zal het best eerlijk verdeeld zijn, daar gaat het ook niet om. Het gaat mij om de associatie en die is in de BreeZAH cultuur hoger. Allochtonen voelen zich over het algemeen goed thuis in deze cultuur. Aangezien het percentage allochtonen in steden hoger is, is het aannemelijk om te zeggen dat de BreeZAH cultuur hier meer volgelingen kent, uitgaande van het feit dat een groot deel bestaat uit meelopers. In dorpen is niet altijd direct een mogelijkheid om mee te lopen als het draagvlak ontbreekt. In de steden is dit draagvlak er wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |