abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28329970
Al op FOK! kan je aantal Breezer bash topics niet meer tellen, op verschillende fronten en manieren worden jongeren voor schut gezet, waar ik opzich best wel om kan lachen. Laatst op Planet las ik dat er een profielensite was met 80.000 leden, en weet niet hoe veel 100. duizenden hits per dag.

Is breezah cultuur opvolger geworden van hippie cultuur ofzo iets? En ik zou het echt vrezen dat mijn kinderen, een Breezah chick/dude zou worden. Al heb ik het over hen reputatie op internet?

Hoe is jullie kijk erop? En zouden jullie je kinderen in betreffende geval wel vrijer laten?

Graag allen serieuze reacties
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:46:39 #2
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_28330380
Oh jee, lastig...
Dat de breezah cultuur wordt gebasht vindt ik zelf niet meer dan logisch.
Mijns inziens is het belangrijk om je kinderen te leren dat niet alles vanzelfsprekend is. Zaken zoals het hebben van geld, het naar school mogen en kunnen gaan, tot aan democratie en vrijheid van meningsuiting zijn immers niet zo vanzelfsprekend als in Nederland wordt aangenomen.
Ik (als student zijnde) heb zelf een huisgenote die dus dat besef NIET heeft, alles van pappie en mammie krijgt en niet doorheeft hoe blij ze daar mee moet zijn. Haar levensmotto is ongeveer: 'Het maakt mij niet uit, mijn ouders betalen het toch wel' (heeft ze letterlijk een aantal keren zo gezegd) en raad eens wat haar favoriete drankje is?
Ze heeft dan ook niet gestemd, op de EU grondwet, en de laatste verkiezingen, want het maakt haar toch allemaal niet uit en ze snapt het toch niet (ook min of meer letterlijke quote van haar)

Je kinderen (heb je ze al of hoop je ze te krijgen?) zullen zowieso in aanraking komen met dit soort mensen, met breezah cultuur, oppervlakkigheid et cetera. Belangrijk is dat ze er zelf niet in meegaan, ik zou zeggen: Laat ze wel vrij, tenminste zolang ze laten zien dat ze met die vrijheid om kunnen gaan, maar als je ziet dat t niet goed gaat altijd ingrijpen.

Leer ze echter vooral dingen als verantwoordelijkheid, met geld omgaan, en dat niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt, bv dat mammie wel ff die dure merkbroek voor ze koopt.

Ach, hoor mij nu eens pedagogisch bezig zijn terwijl ik zelf nog maar 5 jaar op mezelf woon....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_28330475
Eigenlijk verpesten die breezahjeugd het voor de overige 10%. Het is niet logisch dat de breezahtjes gebasht worden. Weet je hoe ze zijn als je geen stekeltjeshaar hebt en wel een bril hebt? Als je geen merkkleding hebt maar wel te kleine oren?

Ernstig. Kortzichtig. Meeloperig. Ze zijn alleen sletterig voor de lekkere dingen en de rest spugen (letterlijk!) op.

Dus volledig terecht.
pi_28330532
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:46 schreef descendent1 het volgende:
Oh jee, lastig...
Dat de breezah cultuur wordt gebasht vindt ik zelf niet meer dan logisch.
Mijns inziens is het belangrijk om je kinderen te leren dat niet alles vanzelfsprekend is. Zaken zoals het hebben van geld, het naar school mogen en kunnen gaan, tot aan democratie en vrijheid van meningsuiting zijn immers niet zo vanzelfsprekend als in Nederland wordt aangenomen.
Ik (als student zijnde) heb zelf een huisgenote die dus dat besef NIET heeft, alles van pappie en mammie krijgt en niet doorheeft hoe blij ze daar mee moet zijn. Haar levensmotto is ongeveer: 'Het maakt mij niet uit, mijn ouders betalen het toch wel' (heeft ze letterlijk een aantal keren zo gezegd) en raad eens wat haar favoriete drankje is?
Ze heeft dan ook niet gestemd, op de EU grondwet, en de laatste verkiezingen, want het maakt haar toch allemaal niet uit en ze snapt het toch niet (ook min of meer letterlijke quote van haar)

Je kinderen (heb je ze al of hoop je ze te krijgen?) zullen zowieso in aanraking komen met dit soort mensen, met breezah cultuur, oppervlakkigheid et cetera. Belangrijk is dat ze er zelf niet in meegaan, ik zou zeggen: Laat ze wel vrij, tenminste zolang ze laten zien dat ze met die vrijheid om kunnen gaan, maar als je ziet dat t niet goed gaat altijd ingrijpen.

Leer ze echter vooral dingen als verantwoordelijkheid, met geld omgaan, en dat niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt, bv dat mammie wel ff die dure merkbroek voor ze koopt.

Ach, hoor mij nu eens pedagogisch bezig zijn terwijl ik zelf nog maar 5 jaar op mezelf woon....

Nog geen kinderen, hoop ze ooit wel te krijgen, over een jaar of 5/6, dan zijn we al in 2011 en tegen de tijd dat mijn kinderen pubertijd bereiken is het al 2025 en vraag ik me af wat de jeugd dan al niet flikt

Ik bedoel wil ze wel zelfrespect en dscipline bijleren, maar ook niet verbieden van uitgaan etc, het is allemaal nog zo ver in de toekomst, maar vroeg het me af na zien van zulke sites en berichtgevingen.
pi_28330624
En als toevoeging op descendent1:

je moet ze ook neit te strak aan het lijntje houden, als ze neit eens de halve stad door mogen met de fiets waarbij er bijna geen gevaarlijke punten zijn, kan je rond hun 14e erop rekenen dat ze ineens zomaar met hun fiets ervandoor gaan... (*spreekt uit ervaring)
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:56:30 #6
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28330689
Zelf heb ik een hekel aan de bRe3z4h-"cultuur". Voor mij persoonlijk staat het voor sletterige meisjes die met alles en iedereen naar bed gaan, arrogant, labiel en dom zijn .

Ik denk dat ik er wel voor zou vrezen dat mijn dochter zo zou worden...
Ik zou mn dochter graag zien als het meisje waar ik zelf op val
Intelligent, sociaal, een bepaalde ( volgens sommigen misschien conservatieve) levenshouding.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik kick op rokdragende, niet-rokende en -drinkende geitenwollen chickies.. Maar meer zoals de Lisanne die ik laatst heb leren kennen

Zij studeert archeologie, heeft een eigen geloofsovertuiging die ze voor zichzelf houdt, kleedt zich leuk zonder "ordinair" te zijn, spreekt netjes...kortom..zoals ik t graag zie
===
Blasphemy is bliss
===
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:56:59 #7
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_28330856
Ik ga wel even drie keer nadenken voordat ik kinderen op deze wereld ga zetten. Ik moet er niet aan denken dat ze in zo'n cultuur terecht zullen komen.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_28330890
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ga wel even drie keer nadenken voordat ik kinderen op deze wereld ga zetten. Ik moet er niet aan denken dat ze in zo'n cultuur terecht zullen komen.

Zou voor jou werkelijk een reden kunnen zijn. om Geen kinderen op deze wereld te zetten?
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:09:14 #10
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_28331080
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:56 schreef hanskepanske het volgende:
Zelf heb ik een hekel aan de bRe3z4h-"cultuur". Voor mij persoonlijk staat het voor sletterige meisjes die met alles en iedereen naar bed gaan, arrogant, labiel en dom zijn .

Ik denk dat ik er wel voor zou vrezen dat mijn dochter zo zou worden...
Ik zou mn dochter graag zien als het meisje waar ik zelf op val
Intelligent, sociaal, een bepaalde ( volgens sommigen misschien conservatieve) levenshouding.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik kick op rokdragende, niet-rokende en -drinkende geitenwollen chickies.. Maar meer zoals de Lisanne die ik laatst heb leren kennen

Zij studeert archeologie, heeft een eigen geloofsovertuiging die ze voor zichzelf houdt, kleedt zich leuk zonder "ordinair" te zijn, spreekt netjes...kortom..zoals ik t graag zie
de ideale vrouw, bestaat ze dan toch???
Mag ik haar nummer??

Ja, een meisje met een beetje culturele, intellectuele bagage is altijd mooi meegenomen.
Ik vraag me altijd af hoe een meisje tot oppervlakkig Breezah doosje wordt, zijn het de ouders, die haar een slechte opvoeding geven, haar omgeving, of zit het in de áard' en kun je er niets aan doen als opvoeder?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:12:05 #11
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_28331172
Hebben jullie nou echt niks beters te doen om je over zoiets druk te maken? !
"Omdat er BrEeZaH-cultuur is zet ik geen kinderen op de wereld, strax komen ze in zo een enge wereld terecht"
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:25:16 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28331957
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zou voor jou werkelijk een reden kunnen zijn. om Geen kinderen op deze wereld te zetten?
Eerlijk gezegd twijfel ik er uberhaupt al sterk aan of ik dat zou willen. Maar als ik de huidige jeugdcultuur bekijk, word ik helemaal moedeloos. Ik heb het idee dat het sinds mijn jeugd allemaal hard achteruit is gerend.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 29 juni 2005 @ 11:38:20 #14
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_28331994
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
Die hele breezer-cultuur wordt overtrokken. Het stelt geen bal voor.
nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezeren
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_28332012
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
Die hele breezer-cultuur wordt overtrokken. Het stelt geen bal voor.
Eens, het stelt echt niets voor .
www.pvda.nl
Steun!
pi_28332048
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:38 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezeren
En hoe oud ben jij? Er zijn maar een paar gevallen, die duidelijk in een 'Breezer -cultuur' leven. De rest is echt niet zo erg .
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:22:05 #17
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28333430
Hoewel ik nooit met breezers in aanraking ben geweest vraag ik me wel af wat er allemaal zo slecht is aan die breezer sletjes.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:23:11 #18
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_28333466
weet je wat het grootste probleem is van die rokende, drinkende en sletterige breazah meisjes...? ze hebben het zelf gewoon niet door. Ze denken dat ze heel wat zijn en kleden sletterig. Maar in werkelijk heid zijn ze zielig onzeker en moeten uitkijk niet depressief te wordne over zich zelf.

Dit kom gewoon doordat de sterren zich zo kleden. Die meiden stellen dat als voorbeeld. Neem nou jennifer lopez wie wil nou niet zo'n buikje het gevolg is dat anorexia en bohema(oid) toenemen.

Van thuis krijgen ze geen degelijke opvoeding van pappa of mamma mee omdat die gescheiden zijn. Broers en zussen laten je vallen omdat je arrogant bent. Vrienden laten je vallen omdat ze ook breazeahs zijn. Geen wonder dat die meiden zich sletterig gaan gedragen het is gewoon allemaal aandacht liefde die ze thuis niet krijgen zoeken ze bij hun "vriendje" om vervolgens weer snoeihard op je bek te gaan. en met je kind als tiener moeder achter blijven en vervolgens door niemand geacepteerd te worden.

wat is dus het probleem? Ik denk dat dit komt doordat hun ouders ze teveel hebben los gelaten. dit komt weer omdat de ouders van je ouders ook te streng waren. Ik bedoel ik was 12 en moest om half 9 naar bed ik vond dit zwaar kut dus wat doe ik ik laat mijn kinderen later naar bed gaan (als ik die krijg) omdat ik dat zelf zo stom vond van m'n ouders.

En idd moet je na gaan wat de volgende generatie gaat worden.... Nog meer agressie omdat ze geen liefde kenen. nog meer van alles....

Zo !
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:28:31 #19
123539 Hollandicus
Homo Universalis
pi_28333679
Mijns inziens is de BReeZAH cultuur tijdelijk, al zit er ook een stukje hoop bij. De BreeZAH cultuur laat zich voornamelijk inspireren door zenders als TMF, waarin je overladen wordt met seks, geweld en al het andere wat God ooit verboden heeft Ik denk dat veel pubertjes zich laten inpalmen door deze stroom aan 'informatie' die ze op zich afkrijgen. Veel van hen vallen dan ook te typeren als meelopers. Het jammerlijke aan de BreeZAH cultuur is dat het respect voor een ander maar ook voor jezelf vervaagd. De BreeZAH cultuur staat min of meer op één lijn met de neger & gettocultuur zoals we die vanuit de VS kennen, althans zo trachten de aanhangers deze eerstgenoemde cultuur. Het beheersen van de Nederlandse taal is niet langer belangrijk, wat dus bij een aantal doorslaat op de schoolresultaten.

Op scholen is volgens mij een ware tweestrijd aan de gang. Aan de ene kant de BreeZAH groep en aan de andere kant de Lonsdale jeugd en daar tussenin valt een klein groepje neutralen, die over het algemeen meer neigen richting de BreeZAH kant, maar zich hier niet overdreven in mengen. Vooral op VMBO scholen is deze tendens sterk.

Hopelijk verdwijnt de BreeZAH cultuur snel achter slot en grendel, want het BLING BLING gedoe komt mij zo langzamerhand de strot uit. TMF heb ik dan ook reeds geplaatst op zender 20, zodat ik er niet onbewust langs zap
http://homouniversalis.downfire.com
Mijn vernieuwde website en forum waar politiek en wetenschap met elkaar in verband worden gebracht. Neem eens een kijkje!
pi_28333857
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:28 schreef Hollandicus het volgende:
Het beheersen van de Nederlandse taal is niet langer belangrijk, wat dus bij een aantal doorslaat op de schoolresultaten.
Ah, das veel beter . Zo heb 'k later minder concurrentie . Maar goed, het valt reuze mee. In Gelderland valt het aantal 'Breezah -sletten' wel mee. 'k denk dat het ook met de plaats te maken heeft.
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:51:12 #21
123539 Hollandicus
Homo Universalis
pi_28334504
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:33 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Ah, das veel beter . Zo heb 'k later minder concurrentie . Maar goed, het valt reuze mee. In Gelderland valt het aantal 'Breezah -sletten' wel mee. 'k denk dat het ook met de plaats te maken heeft.
Het is maar waar je woont in Gelderland. Hier in mijn dorp is er toch een redelijk percentage BreeZAH figuren, terwijl een dorp verderop dit weer sterk meevalt. Hoe stedelijker de plaats, hoe meer impact de BreeZAH cultuur heeft op de jeugd. Misschien is er een link met het allochtonenpercentage?

Laten we hopen dat de mindere concurrentie niet omslaat in een vervanging van de Nederlandse taal naar BreeZAH taal, dan staan we toch even gek te kijken, als dit straks ook als legitiem wordt gezien.
Mijn vernieuwde website en forum waar politiek en wetenschap met elkaar in verband worden gebracht. Neem eens een kijkje!
pi_28334741
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:51 schreef Hollandicus het volgende:

Misschien is er een link met het allochtonenpercentage?

Laten we hopen dat de mindere concurrentie niet omslaat in een vervanging van de Nederlandse taal naar BreeZAH taal, dan staan we toch even gek te kijken, als dit straks ook als legitiem wordt gezien.
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen . Breezah taal? Alsjeblieft niet.
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:06:55 #23
123539 Hollandicus
Homo Universalis
pi_28335128
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:57 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen .
Procentueel zal het best eerlijk verdeeld zijn, daar gaat het ook niet om. Het gaat mij om de associatie en die is in de BreeZAH cultuur hoger. Allochtonen voelen zich over het algemeen goed thuis in deze cultuur. Aangezien het percentage allochtonen in steden hoger is, is het aannemelijk om te zeggen dat de BreeZAH cultuur hier meer volgelingen kent, uitgaande van het feit dat een groot deel bestaat uit meelopers. In dorpen is niet altijd direct een mogelijkheid om mee te lopen als het draagvlak ontbreekt. In de steden is dit draagvlak er wel.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:07:54 #24
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_28335166
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:57 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen . Breezah taal? Alsjeblieft niet.
Watskeburt
pi_28335314
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Hollandicus het volgende:

[..]

Procentueel zal het best eerlijk verdeeld zijn, daar gaat het ook niet om. Het gaat mij om de associatie en die is in de BreeZAH cultuur hoger. Allochtonen voelen zich over het algemeen goed thuis in deze cultuur. Aangezien het percentage allochtonen in steden hoger is, is het aannemelijk om te zeggen dat de BreeZAH cultuur hier meer volgelingen kent, uitgaande van het feit dat een groot deel bestaat uit meelopers. In dorpen is niet altijd direct een mogelijkheid om mee te lopen als het draagvlak ontbreekt. In de steden is dit draagvlak er wel.
Uhm, daar zit wel wat in. Vele allochtonen hebben een 'groep' nodig, en om in het 'Breezer' -groepje terecht te komen, hoef je niet aan veel eisen te voldoen . Ach, kudde -gedrag.
www.pvda.nl
Steun!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')