abonnement Unibet Coolblue
pi_28277098
Je hoort zo vaak, als het om paragnosten, paranormaal healers, auralezers magnetiseurs tarotkaartenleggers e.d gaat, dat als ze geld voor hun diensten vragen het wel oplichters zullen zijn, want anders vragen ze toch geen geld voor de dingen die ze doen?

Wat is jullie mening hierover.....?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 27 juni 2005 @ 16:50:26 #2
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28277141
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:49 schreef vamperotica het volgende:
Wat is julie mening hierover.....?
Oplichters die grif gebruik maken van het feit dat deze planeet bevolkt is met labiele, goedgelovige mensen met geld teveel.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:53:38 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277244
zoals met alles zijn er mensen die het werkelijk kunnen en mensen die oplichten. paragnosten zijn geen uitzonderingen. je moet voorzichtig zijn voor je prijs geeft voor een. altijd even kijken en zo.

ik weet gelukkig als mensen liegen of niet dus dan weet ik of ik bij die paragnost moet wezen of juist niet.

als ze relatief veel geld vragen weet je bij voorbaat al dat het niks is
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 27 juni 2005 @ 16:54:41 #4
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_28277278
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:53 schreef Enyalius het volgende:
ik weet gelukkig als mensen liegen of niet dus dan weet ik of ik bij die paragnost moet wezen of juist niet.
Dat lees je af aan hun aura? Mijn god, wat een bullshit... Mag ik eens langskomen en je een leugen vertellen?
pi_28277318
imo..... Als het iemand is die daar een dagtaak van maakt en dus niet toekomt aan een andere manier op het dagelijks brood te verdienen kan er iets voor vragen bij wijze van vergoeding. Maar als je jezelf verrijkt op die manier ben je niet meer puur bezig. Dan verlies je jezelf in geld en zul je je gave verliezen.
En als je er dan geld voor vraagt en je komt iemand tegen die je hulp nodig heeft maar er niet voor kan betalen dan doe je wat je kunt zonder er iets voor te vragen. Want doen wat je kunt voor iemand is de reden dat je die gave hebt. Niet om er zelf schathemeltje rijk van te worden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 27 juni 2005 @ 16:57:59 #6
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277373
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:54 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat lees je af aan hun aura? Mijn god, wat een bullshit... Mag ik eens langskomen en je een leugen vertellen?
is goed. en nee ik lees het niet uit hun aura.

zodra er onzin in een boek staat bijvoorbeeld. hoef ik alleen al in de beurt van het boek te komen en ik weet al, door middel van een enorme migraine die begint op te zetten dat het niet klopt. als ik wegga uit die boekenafdeling verdwijnt de migraine weer. simpel eigenlijk.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 27 juni 2005 @ 16:59:08 #7
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277400
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:55 schreef nokwanda het volgende:
imo..... Als het iemand is die daar een dagtaak van maakt en dus niet toekomt aan een andere manier op het dagelijks brood te verdienen kan er iets voor vragen bij wijze van vergoeding. Maar als je jezelf verrijkt op die manier ben je niet meer puur bezig. Dan verlies je jezelf in geld en zul je je gave verliezen.
En als je er dan geld voor vraagt en je komt iemand tegen die je hulp nodig heeft maar er niet voor kan betalen dan doe je wat je kunt zonder er iets voor te vragen. Want doen wat je kunt voor iemand is de reden dat je die gave hebt. Niet om er zelf schathemeltje rijk van te worden.
zoals een zekere amerikaanse dame die reiki uitbuit. vele boeken en drankjes en amuletten e.d. die ontzettend duur zijn. :S
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28277413
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:54 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat lees je af aan hun aura? Mijn god, wat een bullshit... Mag ik eens langskomen en je een leugen vertellen?
Wat ga je vertellen... dat je hetero bent ?


Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 27 juni 2005 @ 17:00:11 #9
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28277437
uhm...is dat niet een erg duidelijk inkoppert.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 27 juni 2005 @ 17:05:39 #10
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28277596
Geld vragen... meestal staat zoiets mij gelijk al tegen, maar dat komt waarschijnlijk door de extreme bedragen die je af en toe tegen komt.
Toch denk ik niet dat het persé iets over de al dan niet inzichten zegt die de persoon in kwestie heeft. Meer met het materialistische menselijke deel.

Of ik helemaal tegen geld vragen ben ?
nee, die persoon maakt tijd vrij om iets voor jou te doen.
Die tijd had hij/zij ook kunnen gebruiken om te werken of iets anders te doen.
Ikzelf vind het realistisch dat als iemand tijden inpland anderen te helpen dat niet ten koste hoeft te gaan van de persoon zelf.
Een vergoeding vragen vind ik dus ook normaal.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28277699
Artsen proberen je toch ook te genezen tegen een zeer hoge vergoeding?
En laten we wel wezen, dat lukt ook heel vaak niet of gaat fout (ok als je een botbreukje hebt kunnen ze wat, maar verder..). In mijn optiek is het met de reguliere én alternatieve geneeskunde erg slecht gesteld
  maandag 27 juni 2005 @ 17:11:17 #12
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28277747
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:09 schreef flubub het volgende:
Artsen proberen je toch ook te genezen tegen een zeer hoge vergoeding?
En laten we wel wezen, dat lukt ook heel vaak niet of gaat fout (ok als je een botbreukje hebt kunnen ze wat, maar verder..). In mijn optiek is het met de reguliere én alternatieve geneeskunde erg slecht gesteld
Als je op die manier wil redeneren zou alternatieve geneeswijzen ook onder de verzekering moeten vallen.

En trouwens.. niet alles is gericht op genezen. Je hebt allerlei zaken waarvoor je naar ene paragnost e.d. kan gaan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28278159
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:11 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als je op die manier wil redeneren zou alternatieve geneeswijzen ook onder de verzekering moeten vallen.

En trouwens.. niet alles is gericht op genezen. Je hebt allerlei zaken waarvoor je naar ene paragnost e.d. kan gaan.
Het lijkt mij dat je naar een paragnost oid gaat, nadat je al het andere hebt geprobeerd.. Nouja, ik zou verder niet echt weten waarom je erheen gaat.. ik bén er weleens heen geweest, omdat ik maar niet van mijn hoofdpijn afkom, maar het hielp helemaal niks (ik vind het ook onprettig). Mijn verzekering vergoed overigens alternatieve geneeswijzen wel deels.

Waarom gaan mensen er dan nog meer heen? Willen ze dat er voor hun in hun toekomst gekeken wordt of contact met het 'hiernamaals' oid?
pi_28278250
Ik vind het kwakzalverij, geen van hen kan echt keiharde bewijzen of feiten op tafel leggen...

Laat ze maar eens bewijzen dat ze ECHT gelijk hebben.

Iedereen heeft vermoedens en ideeen, daar hoef je geen paragnost voor te zijn.

Ik geloof in het eigengevoel van de mens, als jij denkt beter te worden, dan word je dat ook. Of als je bijv. later gelukkig word, dan word jij dat ook (hopelijk). Zo'n paragnost kan bij een persoon een positieve voorstelling laten zien, waardoor die persoon zich opeens stukken beter voelt. Ligt er dus maar aan of je erin gelooft en wilt geloven


Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28278332
PS. Het lezen van dit bericht kost ¤ 10,- als je gelooft wat ik net schrijf
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28278356
edit:dubbelpost, foutje...

[ Bericht 46% gewijzigd door g1id op 27-06-2005 17:32:09 (dubbelpost) ]
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
  maandag 27 juni 2005 @ 17:32:38 #17
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28278409
tja waarom ga je naar een paragnost.

er zijn hoofd "gaven" war je van uitgaat. helderziendheid, helderwetend, heldervoelend etc.
daarin heb je zoveel verschillende manieren om die gaven te gebruiken, dat verschilt per persoon.

de 1 leest tarot, de ander leest theeblaadjes, ander leest bloemblaadjes, de ander krijgt simpelweg een visioen in hun slaap. allemaal vormen van helderziend zijn. snap je?

op die manier bezitten vele mensen verschillende kwaliteiten. helaas zijn de meeste er niet krachtig in no matter what ze zelf beweren. maar ze zitten wel op het goeie pad en hebben nog wat meer oefening nodig.

er zijn paragnosten die een zielen healing/reading doen bijvoorbeeld. ze bekijken je ziel en je vorige levens. en helpen jouw om bepaalde obstakels te overwinnen om zo verder te groeien. sommige mensen hebben last van chronische nekpijnen bijvoorbeeld die niet genezen kunnen worden door de medische wetenschap. meestal is dit een geval dat je ziel/aura scheef staat. dit kan door een traumatische ervaring uit je vorige leven zijn. die persoon die zielen healing/reading doet kan dit voor je oplossen met jouw hulp en de pijn wegnemen en tegelijker tijd jouw meer inzicht verschaffen.

zo zijn er ook anderen die jouw gids zien en teken en weet ik veel wat voor kleine dingetjes nog meer.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28278756
Ik heb dus al sinds ik me kan herinneren last van hoofdpijn, zo'n 1x in de week ongeveer. Ook heb ik er nog gigantische nekpijn bij, neurologen, artsen, scans, weetikveel, allemaal heb ik het gehad, fysio, chiropractor en shit..het hielp allemaal niks..
Toen ben ik uiteindelijk ook naar een paragnost geweest, magnetiseur, astroloog, acupunctuur en nog wat van dat soort mensen, merkwaardig genoeg kwamen ze allemaal met hetzelfde, namelijk dat ik emotioneel in de knoop zit ofzo.. Ja ik weet het allemaal niet, zelf merk ik daar weinig van en al zou het zo zijn, wat kan ik daar dan aan doen? :/ Ik kan er iig erg weinig mee..
  maandag 27 juni 2005 @ 17:45:08 #19
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28278830
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:42 schreef flubub het volgende:
Ik heb dus al sinds ik me kan herinneren last van hoofdpijn, zo'n 1x in de week ongeveer. Ook heb ik er nog gigantische nekpijn bij, neurologen, artsen, scans, weetikveel, allemaal heb ik het gehad, fysio, chiropractor en shit..het hielp allemaal niks..
Toen ben ik uiteindelijk ook naar een paragnost geweest, magnetiseur, astroloog, acupunctuur en nog wat van dat soort mensen, merkwaardig genoeg kwamen ze allemaal met hetzelfde, namelijk dat ik emotioneel in de knoop zit ofzo.. Ja ik weet het allemaal niet, zelf merk ik daar weinig van en al zou het zo zijn, wat kan ik daar dan aan doen? :/ Ik kan er iig erg weinig mee..
als het goed is hebben ze je ook oplossingen aangedragen.
behandeling b.v.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 27 juni 2005 @ 17:50:51 #20
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28279015
emotioneel in de knoop....tja dat zitten meer mensen ook al denken ze zelf goed in hun vel te zitten. er zijn altijd zaken die niet opgelost zijn, of zaken die je meer aangegrepen hebben dan je zelf dacht. dus zeggen dat je emotioneel in de knoop zit is vaag.

zeiden ze verder niks? wat voor soort emotie en of het iets betreft van dit leven of je vorige?
is weer een typisch iets van "weten dat de bel luid maar de klepel niet kunnen vinden" of iets in die geest

bij mijn pa waren er 2 dingen.
1. was omdat het hele sri lanka gebeuren heb meer had aangegrepen dan hij dacht. niet zo vreemd want hij was daar op vakantie en het water kwam nog geen 3 meter voor zijn neus uit de baai opzetten. maar die vrouw wist niet dat hij daar was geweest. aura op die plek recht gezet en zijn hoofdpijn was weg

2. in zijn vorige leven was er een ongeluk gebeurd met buskruit waardoor hij dus niet 100% kon horen en al angstig word als hij rook ruikt. probleem opgelost en hijs niet meer bang en kan weer beter horen.

fysieke pijnen zijn niet altijd een pijn. het kan net zo vaak een symptoom zijn van de werkelijke emotionele kwaal. psychologie kan dit beamen. ze zeggen niet voor niks "ergens mee in de maag zitten" en dat je maagpijn hebt bij erge emotionele problemen waar je regelmatig over peinst. of dat je iets niet wil horen van iemand en dus oorontsteking krijgt. dit zijn wetenschappelijk psychologisch bewezen voorbeeldjes
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28279156
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:50 schreef Enyalius het volgende:
emotioneel in de knoop....tja dat zitten meer mensen ook al denken ze zelf goed in hun vel te zitten. er zijn altijd zaken die niet opgelost zijn, of zaken die je meer aangegrepen hebben dan je zelf dacht. dus zeggen dat je emotioneel in de knoop zit is vaag.

zeiden ze verder niks? wat voor soort emotie en of het iets betreft van dit leven of je vorige?
is weer een typisch iets van "weten dat de bel luid maar de klepel niet kunnen vinden" of iets in die geest
Nou, in ieder geval wel in dit leven
Ze vragen welis van: Hoe de bevalling was gegaan, of het een moeilijke bevalling was.
Nou ik was helemaal niet moeilijk, ging harstikke prima Maar zelf zoiets zou het dan nog kunnen zijn, zélfs al was dat het, hoe moet ik dat dan gaan verwerken...:p
De astroloog zei dat ik een vreselijk slechte gezinssituatie had, mijn ouders pasten helemaal niet bij mij enzo (mijn moeder vond dat niet zo leuk om te horen ). Nou ze zijn niet gescheiden, geen ruzie, tgaat er hier redelijk harmonieus aan toe
Bovendien zou ik dan denken dat ik toch eerder last moet hebben van hoofdpijn als ik ergens mee zit ofzo. Dit lijkt ook niet het geval, het is volstrekt willekeurig, ik kan een superdag hebben en erna hoofdpijn krijgen of andersom, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik tot nu toe door een ander ook nog niet geholpen ben :p
  maandag 27 juni 2005 @ 17:59:26 #22
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28279281
gaven die mensen specifiek te kennen dat die geboorte het probleem geval is? anders kan het net zo goed een ander moment zijn
en wat ging er mis of juist niet, maar dat hadden hun in gedachte?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28279779
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:59 schreef Enyalius het volgende:
gaven die mensen specifiek te kennen dat die geboorte het probleem geval is? anders kan het net zo goed een ander moment zijn
en wat ging er mis of juist niet, maar dat hadden hun in gedachte?
Nee het was gewoon een vraag, of het toevallig een zware bevalling was, maar als dat niet zo was, dan is het iets anders.
Blijkbaar moet ik dus ergens wel heel erg mee zitten, maar dan ga ik alles na, ik heb echt geen rotjeugd gehad ofzo, dus ik zou het niet weten, ik zal wel gewoon moeilijk in elkaar zitten
Maar dit lijkt me erg offtopic... het ging over paragnosten ed die geld vragen

Ik ben van mening dat veel van deze mensen er echt heilig van overtuigd zijn, dat wat zij uitoefenen ook gewoon klopt. Ik zie het in zo'n optiek als een soort fysiotherapeut ofzo, je doet een therapie met iemand en daar vraag je geld voor, klaar. (dus even helemaal los van het feit of je het zelf onzin vindt) Er zitten heus wel oplichters tussen, maar ik denk niet dat ze allemaal zo zijn van "hey laat ik eens even lekker in theeblaadjes roeren en mensen wat aanpraten", die mensen geloven in zichzelf.
Nouja als er dan mensen bij hun komen die er ook in willen geloven en bereid zijn het bedrag te betalen (even serieus, dat heb je toch zelf in de hand, als je het te duur vindt ga je maar naar een ander), prima.
pi_28280118
a fool and his money will soon be parted
pi_28280586
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:34 schreef smvs het volgende:
a fool and his money will soon be parted
Dus de enige manier om niet 'fool' te zijn is om niets te kopen, en al je geld op te sparen? Wat je ook koopt, je ben toch altijd van je geld af?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')