BMW fahrer training op de ring zekerquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:21 schreef Klasse het volgende:
Heb zelf gelesd in een BMW M3, een BMW 3-serie en een Seat Leon Turbodiesel. Wel wat minder gangbaar en was ook best knallen!
jepquote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:01 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik heb ook in een Astra turbodiesel gelestDie dingen zijn behoorlijk heftig met optrekken
![]()
hier geloof ik dus geen fuck vna, ik hoor aaaallltijd die verhalen van die sjappies , als : Joa! mun Instrukteur zeij vannu Gooi um moar uns naor de hondertenfijvtug,wet jeu pak hoej da is.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:43 schreef Bartholomeus het volgende:
VW Passat 1.9 TDI met 130pk. Vuurrood.
M'n instructeur speelde wel eens voor sirene/zwaailicht, en ik maar gassen
Hij vond het niet erg als ik 'm af en toe eens lekker los trok. Was ie het roet ook weer kwijt
mjahquote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:49 schreef Pumatje het volgende:
nou ja het is geen formule 1 wagen nee, maar echt bagger vond ik het niet.
Hmm dat is niet echt een lesautoquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:27 schreef Gutteguttegut het volgende:
http://www.ferrariles.nl/index_a.htm
Daar dus
Als je ff rechtboven klikt op de knop Rijschool..kom je hier uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:11 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Hmm dat is niet echt een lesautoJe kunt hem huren.
Wil jou wel eens in die Ferrari zien rijden zonder dat je een rijbewijs hebt.
Niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:50 schreef snijder het volgende:
Wees maar blij dat je in een grotere wagen lest. Ik voel me, 15 jaar na het behalen van mijn rijbewijs, nog steeds niet echt op mijn gemak in een grotere auto.
Wat begrijp je niet aan dit topic?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:06 schreef frenkck het volgende:
Toyota Corolla hier, niet echt bijzonder exotisch dus.
Ik rij wel in gotere wagens, maar voel me absoluut lekkerder in een kleinere auto. Ik heb gevoel dat je die beter in de hand hebt en dat het overzichtelijker is.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:55 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Niet?
Ik rij in elke wagen gewoon weg. Busje of een de Mercedes ML van mijn pa. Geen problemen mee.
MAar zelfde geld voor een kleine auto.
GTTquote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:39 schreef NiteSpeed het volgende:
Ben ik echt de enige die in een Subaru Impreza heeft gelest?.
Je hebt gelijk, had de filmpjes nog niet bekekenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:19 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ligt er aan wat voor grotere auto, mn baas heeft een volvo xc90, dat ze me te los op devering en is net te breed, mn pa rijdt mercedes e 400, dat rijdt heerlijk en is ook lekker breed. Ik zelf heb gereden alfa, rover en toyota, moet zeggen rijdt ook super. Het ligt imo meer aan de auto dan aan de grote ervan.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:40 schreef snijder het volgende:
[..]
Ik rij wel in gotere wagens, maar voel me absoluut lekkerder in een kleinere auto. Ik heb gevoel dat je die beter in de hand hebt en dat het overzichtelijker is.
mijn god, hoeveel breezers heeft de bovenstaande zin gekost?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
hier geloof ik dus geen fuck vna, ik hoor aaaallltijd die verhalen van die sjappies , als : Joa! mun Instrukteur zeij vannu Gooi um moar uns naor de hondertenfijvtug,wet jeu pak hoej da is.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:21 schreef Gutteguttegut het volgende:
In Heerhugowaard (NH) was er een rijschool die met een Ferrari reed.
quote:
Er zijn een heleboel regels waar een lesvoertuig tijdens een examen aan moet voldoen. Eén van die regels: "Het voertuig moet zijn voorzien van tenminste vier zitplaatsen die allen afzonderlijk grenzen aan een portier (4/5-deurs)."quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:30 schreef stijgende_ster het volgende:
Heb trouwens ook weleens een mini als leswagen gezien..
Die is dus nog in ontwikkelingquote:De Mini van BMW krijgt er wellicht een langer model bij. In het voorjaar van 2007 zal de producent een vierdeurs van het almaar populairder autootje uitbrengen.
Als de auto voor een bepaalde datum is aangeschaft, is het geen probleem. Deze regel is er nog niet zo heel lang.quote:Op zondag 12 juni 2005 09:42 schreef XMN8R het volgende:
[..]
[..]
[..]
Er zijn een heleboel regels waar een lesvoertuig tijdens een examen aan moet voldoen. Eén van die regels: "Het voertuig moet zijn voorzien van tenminste vier zitplaatsen die allen afzonderlijk grenzen aan een portier (4/5-deurs)."
Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat met bovenstaande auto's rijles wordt gegeven, want ze zijn niet toegestaan als examenvoertuig. (de Smart ForFour is een uitzondering)
ik reed de eerste rijles al op de snelweg...quote:Op zondag 12 juni 2005 09:00 schreef Stormer het volgende:
[..]
mijn god, hoeveel breezers heeft de bovenstaande zin gekost?
Maargoed, als je enige rijlessen heb gehad zal je leren dat er instructeurs zijn die wel degelijk zeggen dat je hem "even door mag trappen". Let hierbij wel dat bij de meeste rijscholen ze je de eerste 4 a 5 lessen niet harder dan 80 zullen laten rijden (uitgezonderd situaties waarbij harder gewoon noodzakelijk is). Er moet namelijk (en dit klinkt stommer dan dat het is) beoordeeld worden of je overweg kan met snel rijden, met name voor op de snelwegen. De eerste rijschool waar ik lessen volgde (Postema lelystad) stond toe op de A6 (lelystad, almere) dat ik de auto doortrok naar de 160, waarna ik hem heel snel weer op 120 moest terugbrengen en klaar. Dit is een uitzonderlijke zaak en ik zal direct toegeven dat dit niet veel voorkomt. De 2e rijschool waar ik lessen volgde (new style, lelystad) heeft me gewoon op een semi-druk moment 120 laten rijden op de A6 om zo te beoordelen of ik het wel of niet aankon.
Het verschil is dat beide methoden het gewenste resultaat zullen geven, maar dat de instructeur zelf bepaalt welke methode hij wil toepassen. Ik moet er ook wel bij vertellen dat ik toen ik bij New style rijlessen nam ik er al 14 lessen op had zitten en ik wel al enige feeling voor het geheel had ontwikkeld![]()
Persoonlijk ben ik een voorstander van de 2e methode. Door de semi-drukte is hij iets gevaarlijker, maar met een goede instructeur is er geen echt gevaar. Daarnaast is het voor de instructeur veel beter om te zien hoe de leerling in drukte op de snelwegen reageert.
Uit eigen ervaring kan ik wel vertellen dat een instructeur dat niet vaak zal toestaan, immers zijn de bekeuringen e.d. voor de instructeur omdat hij de bevoegde bestuurder is van het voertuig en niet de leerling.
Hier nog eenquote:Op zondag 12 juni 2005 10:53 schreef Youp het volgende:
[..]
ik reed de eerste rijles al op de snelweg...
Nijmegen zeker? Daar rijden er heel wat rond.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:39 schreef gexxz het volgende:
VW Beetle
komt misschien wel doordat ik op mn 14e/15e al regelmatig achter het stuur zatquote:
Zo erg was het niet, maar had wel al de nodige rijervaring jaquote:Op zondag 12 juni 2005 11:17 schreef Youp het volgende:
[..]
komt misschien wel doordat ik op mn 14e/15e al regelmatig achter het stuur zat
over brünen, check dit:quote:Op zondag 12 juni 2005 11:34 schreef Kaj_A het volgende:
Ik heb in een Mitsubishi Space Star 1.9 diesel met 102 pk les gehad. Beviel opzich wel goed
Ik weet dat er hier in Enschede een VW Touareg lesauto bij brunen rijdt, maar ik weet alleen niet wat voor een motor er in zit. Lijkt me wel gaaf om in zo'n auto te lessen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |