abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:11:40 #51
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27587307
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:02 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

kijk niet alleen naar de lage kosten,maar ook naar de kwaliteit van de behandeling. zo moet je je bijvoorbeeld niet in turkije of italie laten behandelen.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Hier althans is de kwaliteit uitstekend, bij mijn tandarts dan.
Om een studie te volgen tot tandarts moet men of veel geld hebben, of erg lang studeren plus enkele jaren stages lopen om een eigen praktijk te mogen starten.

Ik ben nu over mijn vrees heen, mede door de tandarts die ik nu heb. Toffe peer, die vrijwel pijnloos kan boren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:13:29 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27587351
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

(...)

Ik ben nu over mijn vrees heen, mede door de tandarts die ik nu heb. Toffe peer, die vrijwel pijnloos kan boren.
Kan hij ook pijnloos verdoven? Crisis, wat doet die prik soms zeer!!
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:14:40 #53
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27587385
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:05 schreef seilram het volgende:
Toevallig van de week de rekening gekregen voor 1 gaatje: 89 euro!

Dus als jij er 2 hebt..... dan zou je zo rond de 170/180 uitkomen, want betekend dat je eigen bijdrage rond de 35/40 euro zal zitten.
Oftewel als je moet declareren en dus eerst zelf betalen, dat je van je ziekenfonds rond de 130/140 euro terug krijgt...
zoiets is het inderdaad
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27587393
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:07 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook niet, maar om aan te geven dat het vanuit die kant kan komen, dat het niet op het snijvlak hoeft te zijn zoals je logischerwijs zou kunnen denken.
caries uit zichvaker tussen de tanden en kiezen in (interdentaal,daarom flossen/tandenstokers gebruiken) dan op de snijvlak. op de tweede plaats staat caries in de groeven van de grote kiezen.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:15:58 #55
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27587432
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan hij ook pijnloos verdoven? Crisis, wat doet die prik soms zeer!!
Het ging er bij mij om dat ik zoveel carries had. (gaatjes in de volksmond).
Hij wilde mij wel een verdoving geven als ik dat wilde, echter ik koos ervoor om zonder verdoving dit alles te ondergaan.
Dus ik ben om de dag naar hem toegegaan en elke dag vulde hij 3 gaatjes. Met porcelijn oid, zodat het er netter uitziet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:17:43 #56
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27587483
ik doe geen oog dicht straks
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:18:12 #57
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27587498
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:14 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

caries uit zichvaker tussen de tanden en kiezen in (interdentaal,daarom flossen/tandenstokers gebruiken) dan op de snijvlak. als tweede staat caries in de groeven van de grote kiezen.
Klopt als een bus. Dat zei mijn tandarts dus ook. Flossen was volgens hem nog zekfs beter dan tandenstokers.
Overigens als men veel zoethoudende dranken nuttigt kan het ook ontstaan aan de achterkant van de voortanden, afhankelijk van hoe men drinkt. Kan dit kloppen MartiniRosso?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:21:49 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27587605
Moet je nou flossen/tandenstoken voor of na het poetsen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_27587644
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Dat zei mijn tandarts dus ook. Flossen was volgens hem nog zekfs beter dan tandenstokers.
Overigens als men veel zoethoudende dranken nuttigt kan het ook ontstaan aan de achterkant van de voortanden, afhankelijk van hoe men drinkt. Kan dit kloppen MartiniRosso?
min of meer; wanneer men veel vruchtensappen,frisdranken mn cola,wodkamixjes,breezers,red bull en zuur fruit nuttigt en ook erg vaak overgeeft (maagzuur)ontstaat er erosie. erosie is het direct oplossen van harde tandweefsels (glazuur/dentine) zonder dat er hier sprake is van een bacteriologisch proces en dit ontstaat idd aan de achterkant van de bovensnijtanden, maar ook de snijranden en de kauwvlakken zijn bij de erosie betrokken.
Erosie ontstaat in monden met een goede mondhygiene.
caries daarentegen ontstaat doordat bacterien suikers om zetten in zuren en die tasten het glazuur aan.
Caries zie je in monden met een slechte mondhygiene
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_27587768
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:21 schreef Lienekien het volgende:
Moet je nou flossen/tandenstoken voor of na het poetsen?
ervoor, want tijdens het flossen/stoken haal je plaque uit de ruimte tussen je tanden en kiezen en als je daarna poetst ben je 100% plaquevrij
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:27:49 #61
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27587797
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:23 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

min of meer; wanneer men veel vruchtensappen,frisdranken mn cola,wodkamixjes,breezers,red bull en zuur fruit nuttigt en ook erg vaak overgeeft (maagzuur)ontstaat er erosie. erosie is het direct oplossen van harde tandweefsels (glazuur/dentine) zonder dat er hier sprake is van een bacteriologisch proces en dit ontstaat idd aan de achterkant van de bovensnijtanden, maar ook de snijranden en de kauwvlakken zijn bij de erosie betrokken.
Erosie ontstaat in monden met een goede mondhygiene.
caries daarentegen ontstaat doordat bacterien suikers om zetten in zuren en die tasten het glazuur aan.
Caries zie je in monden met een slechte mondhygiene
Ok bedankt voor deze beknopte uiteenzetting.

Dan rest mij nog wel een andere vraag, en aangezien jij studeert om later deze richting op te gaan, hoe kan het zo zijn dat de tandheelkundige kosten in Nederland zo torenhoog zijn? (verzekering even niet meegerekend)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27587899
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok bedankt voor deze beknopte uiteenzetting.

Dan rest mij nog wel een andere vraag, en aangezien jij studeert om later deze richting op te gaan, hoe kan het zo zijn dat de tandheelkundige kosten in Nederland zo torenhoog zijn? (verzekering even niet meegerekend)
arbeidsloon (universitaire studie,huisarts is ook duur), materialen zijn erg duur, evenals de praktijkzetting/inventaris/instrumentarium en apparatuur.(een boor kost al 1000 euro) en de assistente moet ook betaald worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door MartiniRosso op 02-06-2005 20:42:05 ]
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:24:32 #63
97079 Jeff89
Conquer All
pi_27589541
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:23 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

min of meer; wanneer men veel vruchtensappen,frisdranken mn cola,wodkamixjes,breezers,red bull en zuur fruit nuttigt en ook erg vaak overgeeft (maagzuur)ontstaat er erosie. erosie is het direct oplossen van harde tandweefsels (glazuur/dentine) zonder dat er hier sprake is van een bacteriologisch proces en dit ontstaat idd aan de achterkant van de bovensnijtanden, maar ook de snijranden en de kauwvlakken zijn bij de erosie betrokken.
Erosie ontstaat in monden met een goede mondhygiene.
caries daarentegen ontstaat doordat bacterien suikers om zetten in zuren en die tasten het glazuur aan.
Caries zie je in monden met een slechte mondhygiene
'
Als je vruchtensap, frisdrank of 1 van de andere genoemde dingen hebt gegeten/gedronken, ALTIJD minstens een uur wachten voor je poetst, anders poets je het zachtgemaakte glazuur van je tanden..
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:11:49 #64
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27605760
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 ergens schreef Lienekien het volgende:

[..]
hmm, nu ben ik weer in de war. Anderszorg schrijft het volgende:
quote:
U bent ziekenfondsverzekerd bij AnderZorg met een @nderZorg Extra Pakket en een @nderZorg Dental Pakket. Het Dental Pakket dekt de meest voorkomende tandartskosten met in mindering gebracht het eigen risico van ¤ 50,- waar u voor hebt gekozen. U kunt op onze site de voorwaarden downloaden. Hierin staat precies vermeld welke behandelingen voor vergoeding in aanmerking komen. Tevens kunt u van onze site een declaratieformulier downloaden.

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen, bezoek dan onze internetsite: www.anderzorg.nl.
Moet ik dit zien als 2x eigen risico of 1 behandeling? En dan heb je weer een verwijzing naar een formulier dat ergens zou staan, maar waarvan men te beroerd is om even het linkje of het als attachment bij te voegen.

Ik haat dit soort produktie-administratie
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_27607231
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:24 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

'
Als je vruchtensap, frisdrank of 1 van de andere genoemde dingen hebt gegeten/gedronken, ALTIJD minstens een uur wachten voor je poetst, anders poets je het zachtgemaakte glazuur van je tanden..
heel goed, en nadat je zure producten genuttigd hebt, even wat water drinken, dan komt de speekselvloed opgang waardoor het zuur sneller geneutraliseerd is.
je kunt ook melk drinken, hier zit calcium in en dat zorgt er ook voor dat het zuur sneller neutraliseert.
het is bovendien ook beter om dit soort producten tijdens een hoofdmaaltijd te nemen dan tussendoor, is minder schadelijk voor het glazuur.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:43:44 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27608642
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:11 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

hmm, nu ben ik weer in de war. Anderszorg schrijft het volgende:
[..]

Moet ik dit zien als 2x eigen risico of 1 behandeling? En dan heb je weer een verwijzing naar een formulier dat ergens zou staan, maar waarvan men te beroerd is om even het linkje of het als attachment bij te voegen.

Ik haat dit soort produktie-administratie
In de dekkingschecklist staat dat het eigen risico geldt per jaar, dus als je eenmaal die 50 euro eigen risico hebt betaald, wordt de rest 100% vergoed.

De voorwaarden die ze noemen, vind je links in het menu, onder downloads en dan voorwaarden: Voorwaarden

Het declaratieformulier vind je onder downloads, formulieren Declaratieformulier
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 03:41:25 #67
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27627399
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In de dekkingschecklist staat dat het eigen risico geldt per jaar, dus als je eenmaal die 50 euro eigen risico hebt betaald, wordt de rest 100% vergoed.

De voorwaarden die ze noemen, vind je links in het menu, onder downloads en dan voorwaarden: Voorwaarden

Het declaratieformulier vind je onder downloads, formulieren Declaratieformulier
tof wijf
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_27632813
Ik heb 4 tandartsen, en ze doen alles gratis
Jullie zoeken toch de verkeerde tandarts uit
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27633090
Na 29 jaar pas een eerste gaatje? Mazzelpik... .
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:57:17 #70
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27633167
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 23:54 schreef DennisMoore het volgende:
Na 29 jaar pas een eerste gaatje? Mazzelpik... .
gewoon geen rare dingen in je mond stoppen, dan is er niets aan de hand
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 5 juni 2005 @ 00:01:55 #71
48233 Auticia
warriorette
pi_27633277
Toen mijn gebit in elkaar stortte heb ik me TandPlus laten verzekeren.
Ik had een prut-tandarts waardoor mijn vulling (had 1 gaatje in mijn tand) er elke keer binnen een week weer uitviel. Aantal keren teruggeweest en kreeg een loeier van een rekening, 130 euro voor 1 gaatje waar ik dus voor terugmoest omdat ie er steeds uitpleurde. .

Nu een andere tandarts.
Half jaar geleden werden er tijdens de controle 3 gaatjes in mijn tandhalzen ontdekt, meteen geboord en gevuld (geen verdoving). En ik moest daar zelf nog 25 euro voor betalen.
I bet you are flying inside.
pi_27633286
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 23:57 schreef Harry_Sack het volgende:

gewoon geen rare dingen in je mond stoppen, dan is er niets aan de hand
De een kan eten wat ie wil, heeft nooit gaatjes. Een ander poetst zich een ongeluk, en houdt altijd last.

Ik hoorde eens dat het toch te maken heeft met de bacterie-huishouding in je mond. Wanneer je als baby al bepaalde (schadelijke) bacteriën in je mond krijgt vóórdat je imuunsysteem zich volledig heeft ontwikkeld, dan worden deze bacteriën gezien als lichaamseigen, en worden ze niet meer bestreden door je lichaam. Kunnen ze dus lekker hun gang gaan.

'k Weet niet of dat klopt. Maar duidelijk is wel dat sommige personen van nature een erg slecht gebit hebben. .
  Redactie Frontpage zondag 5 juni 2005 @ 00:02:51 #73
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27633292
Ik ben ook doodsbenauwd voor de tandarts en ben al ruim twee jaar niet geweest. Nu heb ik een groot gat in mijn linkervoortand, maar het doet geen pijn.Mijn vrouw zegt dat ik naar de tandarts moet, maar ik ga niet heen, bang dat hij nog veel meer gaatjes vindt. En mocht ik een angsttandarts treffen, wordt die dan wel vergoed ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_27633911
quote:
Op zondag 5 juni 2005 00:02 schreef Djeez het volgende:
Ik ben ook doodsbenauwd voor de tandarts en ben al ruim twee jaar niet geweest. Nu heb ik een groot gat in mijn linkervoortand, maar het doet geen pijn.Mijn vrouw zegt dat ik naar de tandarts moet, maar ik ga niet heen, bang dat hij nog veel meer gaatjes vindt. En mocht ik een angsttandarts treffen, wordt die dan wel vergoed ?
www.tandarts.nl >> openbare forum
je hebt er tandartsen, -assistenten en andere angstpatienten die je zo over de streep trekken om naar de tandarts te gaan, ben 1 middag wezen forummen daar en heb de volgende dag al een afspraak gemaakt, ook is was een tijd lag niet geweest.
pi_27633945
wat is een goeie aanvullende tandverzorgingsverzekering ?? wat raden jullie aan ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')