erg handig! heb 'm voorlopig zelfs bij m'n bladwijzers gezetquote:
hey revel,quote:
quote:op dinsdag 21 juni 2005 08:46 schreef crashone het volgende:
http://e-toco.nl/
projectje wat ik een paar maandjes terug heb op gelevert, draait op een eigen geschreven cms.
misschien een beetje flauw van me om moeilijk te doen, maar... lees de openingspost eens en geef iets meer informatie hiero... wel zo handig bij het keuren.quote:openingspost
als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
ziet er heel netjes uit. alleen begrijp ik nooit zo goed waarom je die css validators op je pagina wilt. beetje nerdy trots om te laten zien dat je page compliant is, maar als dat er staat dan zal het wel zo zijn en zal ik er niet op klikkenquote:
thanks! ik heb hier geen last op 800x600 maar ik zal het eens met wat andere browsers testen.quote:- in ieder geval bij de nieuwsberichten per genre verschijnt in opera een hele hoop loze ruimte wanneer je helemaal naar beneden scrollt. in ie niet.
- jammer dat-ie nét niet in z'n geheel op een 800x600 resolutie te bekijken is. je moet voor de laatste kolom steeds ietsje horizontaal scrollen. kun je eea niet zo veranderen dat die hele scrollbalk verdwijnt en hij dus niet zo 'wankel' overkomt?
thanks, ja klopt er zat nog een relatief padje in en dat werkt niet met modrewrite urls. die te lange teksten heb ik ook al aangepast.. nu nog even het aantal items. en al die andere ideën van mensen hier en de dingen die ik zelf nog wil aanpassen enz enz enzquote:op dinsdag 21 juni 2005 08:37 schreef altf4 het volgende:
[..]
...
je mouseover effect waardoor het eerste deel van een bericht verschijnt in een blauw balkje werkt bij mij alleen maar op de "nieuws" pagina en niet op bv "weblog".
...
volgens mij is het redelijk zwaar. maar kom ook wel zwaardere tegen.quote:op woensdag 22 juni 2005 10:19 schreef hadrian het volgende:
ik heb een tijdje geleden een alyssa milano foto-site gemaakt: http://alyssamilano.hadrian.net
nou vraag ik me af of de site niet wat te zwaar is, vooral de achtergrond.
zijn de links goed leesbaar in elke resolutie of kan ik daar beter knoppen voor maken?
de foto's heb ik van het net gehaald, mag ik die zomaar daar neerzetten?
nee, heel simpel. je hebt de rechten niet om de foto's te plaatsen.quote:op woensdag 22 juni 2005 10:41 schreef hadrian het volgende:
is een disclaimer niet genoeg? iets als "photo's copyighted by their respective owners" oid?
cool man!quote:
ik begrijp er werkelijk geen ene moer van waarom je op bijna elke pagina de tekst praktisch onleesbaar maakt door zulke drukke achtergronden te gebruiken! verklein bijvoorbeeld het plaatje achter de indexpagina eens, zet 'm in de rechterbovenhoek en laat de tekst leesbaar worden op een effen achtergrond. ik weet zeker dat je een zucht van verlichting slaakt (en anders ik welquote:
verschrikkelijkquote:
ja ja, nu opeens terugkrabbelen hè? ik geloof er geen barst vanquote:op donderdag 23 juni 2005 00:30 schreef geqxon het volgende:
sorry, misschien een beetje verkeerd topic. deze website is nl. niet van mijzelf maar ik wou meer mijn lachbui met jullie delen
hoewel dit niet echt een toppagina is, moet er wel opgemerkt woprden dat het achtrergrond plaatje perfect past bij de tekst! hiermee praat ik dus niet goed dat her en der wat dingen totaal anders zouden moeten.quote:
echt?quote:op donderdag 23 juni 2005 00:30 schreef geqxon het volgende:
sorry, misschien een beetje verkeerd topic. deze website is nl. niet van mijzelf maar ik wou meer mijn lachbui met jullie delen
quote:op donderdag 23 juni 2005 00:03 schreef addie84 het volgende:
...
de onweerstaanbare neiging oproept om per direct alt+f4 in te drukken
zorg dat het menu zichtbaar is met een resolutie van 800x600.quote:op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef dark_killah het volgende:
http://darkkillah.com/doemvon/
en voor de slimmerds onder ons, neen er staat nog niks op hete gaat puur even om de lay-out, is 'tie mooi gelukt? ik vond hem zelf wel geslaagd maar nu moet ik nog alle info gaan schrijven.
iemand nog tips voor de lay-out zelf?
waar moet de tekst komen? en hoeveel regels tekst wil je per pagina hebben?quote:op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef dark_killah het volgende:
en voor de slimmerds onder ons, neen er staat nog niks op hete gaat puur even om de lay-out, is 'tie mooi gelukt? ik vond hem zelf wel geslaagd maar nu moet ik nog alle info gaan schrijven.
het eerste wat mij opviel was dat ik moest scrollen om de hele pagina te zien. bij een pagina met tekst geen probleem, maar voor een intropagina wel irritant. om vervolgens erachter te komen dat beneden alleen maar een (vrij nutteloze) teller staat met een free counter by bravenet logo.. jech.quote:op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef dark_killah het volgende:
dat zou ik juist niet doen. dit omdat je dan een heel erg afstekend vlak tegen de achtergrond krijgt. of er moet gewerkt gaan worden met een kader. dat een achtergrond kleur op fok zin heeft is dat het een "gesloten" geheel vormt.quote:op donderdag 23 juni 2005 10:52 schreef altf4 het volgende:
overigens kun je de achtergrondkleur misschien juist totaal anders doen. zo zie je dat op dit forum de 'loze ruimte' wordt gevuld door een neutrale andere kleur. dat geeft rust en de gebruiker weet waar hij wél moet zijn.
de plaatjes zien er een beetje te geknipt en geplakt eruit.. het linkerplaatje zou ik wat beter afwerken. vond de vorige layout beter! box met text zit niet mooi onder de kop met menuitems, zit namelijk iets te veel naar links. de tekst in de box zit te dicht op de rand wat niet lekker leest, ook zou ik deze aan de bovenkant van de box uitlijnen.quote:op donderdag 23 juni 2005 21:06 schreef dark_killah het volgende:
ik heb nu wat nieuws gemaakt: hier, ik heb op sommige tips gelet en andere bewust niet opgenomen. zoals een background kiezen, ik vond wit wel mooi staan in deze lay-out, en ik ben nu bezig een andere te maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | body { text-align: center; background-color: #fda000; font-family: verdana, arial; font-size: 12px; } #banner{ width: 700px; height: 50px; } #container { width: 700px; border: 0px solid black; height: 500px; margin-left: auto; margin-right: auto; } table{ width: 600px; } .thumb { border: 2px solid black; width: 200px; height: 150px; padding: 0px; } .horspac { height: 6px; } .vertspac { width: 20px; } |
heb zo'n vermoede dat alle t-shirts bij new staan, lijkt me zelf niet echt de bedoeling. zou eerder een bijvoorbeeld de nieuwst 10 of zo plaatsen.quote:op donderdag 23 juni 2005 23:19 schreef leolinedance het volgende:
ik heb nog geen reacties op www.rudeboy.nl gehad.
iemand suggesties?
hmm ga ik leuk iets bestellen en twee dagen later annulerenquote:heb jij jouw bestelling op tijd gedaan, netjes betaald en het juiste adres en telefoonnummer aan ons doorgegeven en gaat er toch iets fout, dan kan je de bestelling via <knip> annuleren en krijg je 100% van het betaalde bedrag terug.
geen seconde aan gedacht, briljant!quote:op donderdag 23 juni 2005 23:08 schreef roönaän het volgende:
waarom assign je die border niet aan de image? dan zit je toch altijd goed?
mijn hartelijke dankquote:op vrijdag 24 juni 2005 09:53 schreef jagermaster het volgende:
[..]
heb zo'n vermoede dat alle t-shirts bij new staan, lijkt me zelf niet echt de bedoeling. zou eerder een bijvoorbeeld de nieuwst 10 of zo plaatsen.
volgens mij dek je je zelf niet helemaal goed in met je leveringsvoorwaarden. deze voorwaarden werken twee kanten op, voor de klant maar ook voor jou! zie namelijk niets staan over garanties en dergelijke. ook raad ik het je af om je info@mailadres erneer te zetten.
[..]
hmm ga ik leuk iets bestellen en twee dagen later annulerenmisschien ff een tijdseenheid bij vermelden. als na 10 dagen het t-shirt niet is ontvangen dan ... of zoiets of zo.
kwaliteit
leuk verhaal, maar een leek zegt het niets. misschien bijvoorbeeld iets meer uitleg geven over wat een vinyl opdruk is. neem tenminste aan dat je met verf zeefdruk bedoeld.
contact
zou er een contactformulier neer zetten inplaats van een mailadres. ziet er ook beter uit met een contactform.
ons adres is? misschien er boven nog neer zetten aan wie het gericht moet zijn, neem aan aan rudeboy.
boys
t-shirt ninpendo
¤ 0,00
doe er maar 100 ;-)
neem aan dat er een keer meer t-shirts bj gaan komen. om nou zolang naar beneden te scrollen is ook een beetje onzin. misschien is gaan denken aan categorien of meerdere pagina's?
met sommige t-shirts heb je de keuze uit verschillende kleuren. misschien bj het selecteren van eenandere kleur ook het plaatje laten veranderen? dan weet de bezoeker meteen hoe het eruit ziet.
algemeen:
jammer dat het met frames gemaakt is, kan tegenwoordig ook zonder.
in de naam in de head zijn sommige lijnen feller dan andere. ook liggen op sommige plaatsen lijnen een stukje overelkaar heen waardoor je van die puntjes krijgt, dit is vooral te zien in de hoeken.
je hebt onder de online shirtshop van nederland! nog een stuk ruimte, zou dan ook dit stukje tekst iets lager plaatsen zodat het wat minder om rudeboy drukt.
op home heb je een openingsaanbieding. zou deze daarom ook in het bovenste menu voor new zetten. mensen kunnen hierdoor ook sneller weer naar de pagina terug komen waar ze binnen kwamen.
bags
iedereen weeet wel hoe een t-shirt eruit ziet. maar een tasindeling is weer is wat anders. misschien ook foto's plaatsen van de tassen hoe ze er aan de binnenkant eruit zien? als ze open zijn?? roep maar wat..
als ik jou was zou ik er ook bij zetten hoe groot de tassen ongeveer zijn en van wat voor materiaal het isquote:op vrijdag 24 juni 2005 11:33 schreef leolinedance het volgende:
mijn hartelijke dank![]()
we gaan er even naar kijken!
hey lapiz-lazuli,quote:op zaterdag 25 juni 2005 21:52 schreef lapiz-lazuli het volgende:
hallo allemaal,
www.juwelendoos.nl
opbouwende kritiek kan nooit kwaad. dus kijk er eens naar.
de site is redelijk simpel van opzet, maar daarom best de moeite waard.
![]()
daar ben ik het wel mee eens. voor een eerste website is het zeker leuk. zeker leuk dat mensen ook reageren in je gastenboek!quote:voor een eerste poging tot het maken van een website, is deze nog niet zo slecht geworden.
wat aanvullingen op altf4quote:op zaterdag 25 juni 2005 21:52 schreef lapiz-lazuli het volgende:
hallo allemaal,
www.juwelendoos.nl
opbouwende kritiek kan nooit kwaad. dus kijk er eens naar.
de site is redelijk simpel van opzet, maar daarom best de moeite waard.
![]()
weet niet hoe oud je pc is, maar flash kan je draaien vanaf 450 als ik het goed uit me hoofd zeg. zelf heb ik indertijd flash 5 op een p75 gedraaid. hoop dat je niet teveel gadgets in gaat bouwen, want meestal komt dat niet tengoede van de website.quote:wanneer er nog eens een nieuwe en snellere pc wordt aangeschaft, zou ik graag de site willen verfraaien met flash en allerhande leuke gadgets
is een deadlinkquote:mijn steun en toeverlaat op het gebied van computers en webdesign
als je php kunt wel ja. ik gebruik zelf ook phpscripts ervoor. maar... ik denk niet dat iemand die net kan hmlellen al verstand heeft van php. bovendien vraag ik me af of ze php kan draaien. dus vandaar... maargoed: zelf een scriptje draaien is natuurlijk veeel professionelerquote:inplaats van wat altf4 zegt een van de gratisdiensten te gebruiken voor een contactform kan je ook gewoon een php-contactform gebruiken
als het klopt wat bij de host staat, kan er php draaien. beetje google kom je een heel end en anders horen we het hier welquote:op maandag 27 juni 2005 00:53 schreef altf4 het volgende:
[..]
als je php kunt wel ja. ik gebruik zelf ook phpscripts ervoor. maar... ik denk niet dat iemand die net kan hmlellen al verstand heeft van php. bovendien vraag ik me af of ze php kan draaien. dus vandaar... maargoed: zelf een scriptje draaien is natuurlijk veeel professioneler
zit je nou je eigen site te reviewen?quote:op maandag 27 juni 2005 11:55 schreef bigfoot het volgende:
ik ook maar dan.
http://www.denhaag.rafael.nl/kinderkerk
waar ik tevreden over ben is de kleurstelling en het design. het oogt erg kinderlijk en speels, waar het dus ook voor bedoeld is. ook vind ik de navigatie lekker simpel is zodat kinderen op de plaatjes kunnen navigeren.
wat sop al zei, die witrand erboven mag wel wegquote:op maandag 27 juni 2005 11:55 schreef bigfoot het volgende:
ik ook maar dan.
http://www.denhaag.rafael.nl/kinderkerk
waar ik tevreden over ben is de kleurstelling en het design. het oogt erg kinderlijk en speels, waar het dus ook voor bedoeld is. ook vind ik de navigatie lekker simpel is zodat kinderen op de plaatjes kunnen navigeren.
ziet er netjes uit. heb nu zo snel 4 puntjes:quote:op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef dionysuz het volgende:
jehanne d'arc - grootmeester van de tempeliers
<--knip-->
tof, liep eerst met een idee dit ook te doen. vriend van mij is goed in websites maken ik in rotzooi regelen.quote:op dinsdag 21 juni 2005 10:45 schreef leolinedance het volgende:
hallo allemaal.
dit is mijn site www.rudeboy.nl
het is een online shop met t-shirt verkoop (met opdruk).
ik ben er zelf erg tevreden over in principe. vind de layout aardig, en alles is makkelijk te vinden. ook vind ik dat de site er goed uit ziet. het bestellen is eenvoudig enzo (eerste bestellingen zijn al binnen!)
maar ik vind dat iets altijd voor verbetering vatbaar is!
dus als jullie suggesties hebben, brand maar los!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |