Wat hij zegtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:02 schreef pluerbrrot het volgende:
Ik wil niet de moraalridder uithangen maar bedenk wel even het volgende:
Het frame is niet gebouwd op de krachten die vrijkomen bij een motor met meer vermogen dan standaard. Hierdoor wordt het rijgedrag negatief beinvloed. Hetgeen resulteert in een onstabiel geheel en dus levensgevaarlijk.
Zie hier bovenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:05 schreef Geqxon het volgende:
Dat is duidelijk geen moraal-ridder gedragBedankt! Maar zoals ik zei: het is puur voor de sprintjes
Maar zo ziekelijk hard gaat het toch ook niet met 70cc? Dat valt toch wel mee? Ik hoor dingen van puch dat de achterbrug kromtrekt
zonder goede carb heb je niks aan je 70ccquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:08 schreef Geqxon het volgende:
Holy fuck, zo een carb is nog redelijk duur. Kan ik ook eerst die 70cc aanschaffen en iets laten de carb, racefilter en uitlaat?
jep, op me mt heb ik er laatst een van meer dan 200 opgezetquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:15 schreef Geqxon het volgende:
Hhahaha ja daar heb je een puntKlopt het dat een simpele carb al over de 100 euro is?
70cc nemenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:27 schreef Geqxon het volgende:
Voor ik dit topic start: Ik ben op de hoogte van de nederlandse wetgeving, en heb weinig trek in moraalridders. Gekots op bromfietsen, of het duiden op het feit dat een tomos niet cool is, mag in de daarvoor bestemde topics
Ik heb momenteel dus een Tomos S25, met een snelle uitlaat (std uitlaat met korte bocht, ipv. s-bocht). Met deze uitlaat haal ik 10km/h winst.
Nu wil ik deze zomer een beetje sprintjes trekken, en dan heb je niks aan 40km/h. Hoe kan ik dit het beste opvoeren?
Ik zat te denken aan een 70cc eurokit. Heb ik dan nog meer onderdelen nodig? Moet ik mijn carburateur dan vervangen?
Wat doet een filter / powerfilter eigenljk? Die dingen kosten geen drol (net geen tientje), maar helpt het de performance / geluid van mijn brommer?
Als je die Eurokit neemt. Voor het gebruik even de randjes van de poorten afwerken. Gaat de zuiger een stuk langer mee.quote:
Respect man!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef PuFF het volgende:
en origineel he:-)
heb er tijdelijk een combinatie onder gehad van een (pff ff denken is 15 jaar terug bijna) 80 cc blok en een 110 cc kreidler blok, moest met een verlengde voorvork zelfs het onderste gedeelte nog afzagen van het spatbord anders kwam hij nog tegen de cilinder, bij de 115 op de weg tussen de meern en montfoor (stond een meet paal die snelheid aangaf) ben ik gestopt ik scheet peuken op een laag beijdegrondse wankele puch :-)
Een van de mogelijkheden is dat je met een 70cc ook onverzekerd rondrijdt, als je een ongeluk krijgt of veroorzaakt krijg je geen drol van de verzekering. Zet het geld gewoon opzij en koop als je 18 bent gewoon een motor (en motor rijbewijs halen)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:45 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben niet hardnekkig, ik wil gewoon de mogelijkheden weten
Waarom niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef Repeat het volgende:
Maar nu even niet!
Want hij rijdt momenteel niet![]()
Ik heb een speedfight gehad, tot de 80 km/h gaat het nog wel maar daarboven .....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:42 schreef Da_Koen het volgende:
Zoals eerder gezecht werd zijn brommers niet voor hogere snelheden/ snel optrekken gemaakt. Scooters(de meeste) daarintegen wel.
hee! respect voor de maxiquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:30 schreef Geqxon het volgende:
Dit brengt mij toch op andere gedachten
Heb een maxi gehad, en weggedaan omdat het troep was
16/19 is wel erg veel zeg.. met 13/13 ben je al een eind.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:59 schreef dynamiet het volgende:
kijk gewoon even op www.brommerforum.nl. daar staan genoeg onderdelen in het sales gedeelte.
edit: ik zou een 70cc eurokit kopen met een 16/19mm dellorto carbureteur en een proma uitlaat. kijk anders ook op www.50cc.nl hier hebben ze veel onderdelen en kan je al je vragen stellen.
tomos werk met een dubbele centrifugale (schrijf ik zo goedquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:57 schreef kokos het volgende:
Ik fok scooters op als hobby (dat wist je vast).
Gooi er een goede cilinder in carb er in evt nieuwe uitlaat. Koop niet zo maar een uitlaat kijk naar de toeren van je cilinder, ik weet niet of tomos ook met rollen werkt (denk het niet)?
15/16mm is prima voor de 70cc eurokit, niet meer niet minder.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
16/19 is wel erg veel zeg.. met 13/13 ben je al een eind.
Trouwens, misschien kun je zoals al gezegd eerst op zoek naar een ander blok. Het zou kunnen zijn dat je er aan moet gaan zagen om een groter voortandwiel passend te krijgen. Daarnaast is een brommerblok imho altijd een betere start. maar ik moet eerlijk zijn, ik weet niet zeker of daar bij tomos verschil inzit
Oudere tomossen zijn geleverd met encarwi carburateurs. Daar kon je verstelbare spoeiers voor krijgen, ook heel handig als je gaat klooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |