abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26806382
Ik heb midden april een UMTS toestel aangeschaft bij het vodafone city point in Utrecht. Na een week bleek dat er een aantal dingen mis waren met mijn toestel en hij moest worden opgestuurd om te worden gerepareerd. Na een paar dagen weer in mijn bezit en alles was netjes opgelost.
Ik schrok echter toen ik mijn factuur kreeg! Ik had in twee weken tijd 30 euro aan data verslonden. Ik meteen 1200 gebeld en gevraagd of ze het mij konden uitleggen. Het browsen binnen Live! is voor mij gratis aangezien ik een Live budget bij mijn abonnement heb afgesloten. De meneer aan de telefoon legde me uit dat er heel veel off-site is gebrowst met mijn toestel... Toen heb ik uitgelegd dat ik dat dat helemaal niet kan, daar ik alleen een paar keer gebruik maar had van de Live portal. Er was ook nog een mogelijkheid namelijk dat ik mijn mail checkte op mijn telefoon die anders was dan die van Vodafone, ook dit was echter niet het geval. Ik heb ook gevraagd of het misschien lag aan het videobellen wat ik gedaan had, dit is tot en met september gratis, maar ik dacht dat ze misschien daarbij een fout hadden gemaakt. Dit was het ook niet.

Heeft iemand dezelfde ervaring gehad als ik? Of heeft iemand een idee hoe dit kan...
De medewerker legde me ook uit dat ik deze week weer kosten had gemaakt off-site, deze waren niet eens opgenomen op mijn factuur. Ik word volgende week teruggebeld met een evt oplossing. Ik moet er bij zeggen dat ik erg netjes en vriendelijk ben geholpen!
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 18:56:37 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26806816
Denk dat deze in DIG thuishoort.
stiekem..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26807028
Ik hoorde van iemand met beltegoed en UMTS.. dat het geld ook zomaar wegging zonder dat hij wat deed
pi_26807086
Kunnen ze geen specificatie geven van die rekening? Een overzicht waar precies de kosten mee gemaakt zijn?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:08:32 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26807112
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:07 schreef Lucille het volgende:
Kunnen ze geen specificatie geven van die rekening? Een overzicht waar precies de kosten mee gemaakt zijn?
kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt

Excuus is trouwens, heb ik van een vriend, ja je komt af en toe wel eens tegen het knopje aan, de kans is daar groot op.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26807196
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt

Excuus is trouwens, heb ik van een vriend, ja je komt af en toe wel eens tegen het knopje aan, de kans is daar groot op.
leuke knopjes voor Vodafone, 30 euro per maand.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:12:29 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26807211
Dat ging dan wel over gprs, echt bullshit dus
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:07:42 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26813067
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt
Door blijven zeuren en hopen op een gratis uitgebreide factuur. Anders maar accepteren Zal wel iets van 2,50 euro zijn.
pi_26818373
Ja ik ga echt niet toegeven! Ik hoop dat ik een specificatie kan krijgen met welke websites ik dan heb opgevraagd. Ik hoopte dat meer mensen het zelfde probleem hebben gehad. Dan kan ik dat aandragen bij de klantenservice. Sta ik misschien wat sterker.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:45:51 #10
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26858492
gotyce:

- videobellen is gratis tot 30 september dus dat kan het niet zijn.
- Als je live tegoed budget hebt dan betaal je nix voor browsen op live.
- Gespecificeerde factuur kan je gratis downloaden op my.vodafone.nl alleen kan dat helaas niet achteraf. Ik zou wel nu alvast aanmelden want dan krijg je voortaan wel gratis gespecificeerde factuur in pdf formaat en een smsje als je nieuwe factuur weer online is.
Als je factuur van voorgaande maand wilt opvragen dan kan je daarvoor met klantenservice bellen, kost wel een paar euro per achteraf-opvraag.

Maar als je zeker weet dat je niet offline hebt gebrowst dan is er mogelijk iets foutgegaan met de promoties die bij je aangesloten zijn. Dus ga op een rustig moment (beste is doordeweeks) langs die winkel in utrecht en vraag of ze het even voor je uitzoeken. Het komt wel eens voor dat iemand ergens vergeet vinkje aan te zetten en dat je rare kosten krijgt, in dat geval wordt alles netjes achteraf gecrediteerd.

Maar welk toestel heb je precies en wat heb je allemaal met dat toestel gedaan zoal. Heb wat voor sites kan je herinneren en hoe ben je op die sites gekomen via eigen url intypen of allemaal viadat live knopje?

Laat me weten hoe het gegaan is als je er niet uitkomt kan ik wel even voor je kijken.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_26859030
volgens mij kun je een of twee keer gratis een gespecificeerde rekening aanvragen bij vodafone
is mij een jaar geleden verteld toen ik een (normaal) abbo afsloot bij vodafone.
dus misschien heb je geluk en is dat gratis..
  maandag 9 mei 2005 @ 18:14:03 #12
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26859321
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:04 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij kun je een of twee keer gratis een gespecificeerde rekening aanvragen bij vodafone
is mij een jaar geleden verteld toen ik een (normaal) abbo afsloot bij vodafone.
dus misschien heb je geluk en is dat gratis..
online gespecificeerde factuur kan je altijd gratis downloaden maar alleen vanaf het moment dat je je daarvoor aanmeldt niet voor de maanden die reeds voorbij zijn.

Maar als je vermoedt dat er iets fout is gegaan dan hoef je niet te betalen voor je gespecificeerde factuur van voorgaande maand maar je laat de klantenservice of de winkel waar je het gekocht hebt dat uitzoeken en zij dienen je te vertellen wat je precies gebruikt hebt of wat voor tijden.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:45:27 #13
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26879893
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:07 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Door blijven zeuren en hopen op een gratis uitgebreide factuur. Anders maar accepteren Zal wel iets van 2,50 euro zijn.
Bij Orange kun je die gewoon gratis op internet opvragen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_26880545
Ze zijn eruit! Er was een software fout waardoor in de maanden maart en april er aan mensen onterecht kosten werden doorberekend. Ik krijg het op mijn volgende factuur gecrediteerd! Bedankt iedereen!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:49:05 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26881799
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

kost extra dat je een uitgebreide fractuur krijgt

Excuus is trouwens, heb ik van een vriend, ja je komt af en toe wel eens tegen het knopje aan, de kans is daar groot op.
De toetsenbordblokkering moet nog uitgevonden worden?

Dis is Toe Tousend Fajf mên
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:50:08 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26881826
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:08 schreef GoTyce het volgende:
Ze zijn eruit! Er was een software fout waardoor in de maanden maart en april er aan mensen onterecht kosten werden doorberekend. Ik krijg het op mijn volgende factuur gecrediteerd! Bedankt iedereen!
Oh okee kijk da's toch netjes dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:18:10 #17
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_26887726
gytyce: een vriendin belde me toevallig net met zelfde probleem...

ze heeft eind april verlengt met een umts toestel en een lentepakket (dus bellen, smsen en umts budget) en ze heeft iets van 33 euro datakosten op haar factuur.. eigenlijk bijna zelfde als jij..

ik heb haar ook gelijk gerustgesteld dat het gewoon een fout is en dat ze het gecrediteerd gaat krijgen. Ben wel benieuwd hoeveel mensen zo een fout op hun factuur hebben gekregen.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_27788309
Oh oh... Op mijn factuur stond vermeld dat er voor data-verkeer 13 euro wordt gerekend... Zelfde verhaal als vorige keer dus.
Ik heb gebeld met de klantenservice en krijg netjes het geld terug. Ze zei er wel bij dat het al de tweede keer voor mij is en dat het een beetje vreemd is. Op mijn vraag hoe ik het kan voorkomen voor de volgende keer had ze geen antwoord.
Ze verteld me dat ze niet kon zien welke sites er geraadpleegd worden, maar wel de data en tijden. Het meest recente moment was tijdens werktijd, en toen had ik mijn telefoon uit.
Heeft iemand een verklaring voor deze vreemde gebeurtenissen?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 15:25:39 #19
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_27807598
ik heb inmiddels zelf ook op mijn sony ericsson probleem ondervonden.. bij mij slechts 2 euro maar toch..

Ik heb het inmiddels nagecheckt bij the technical afdeling en het zit als volgt in elkaar.

Sommige live sites gebruiken extern-gelinkte plaatjes. En omdat surfen op live gratis is maar surfen buiten live niet krijg je dit soort kosten. Elke keer dat zo een livesite een plaatje van buiten live laadt wordt offnet browsen ingeschakeld en komt er een kwartje aan kosten bij. Je kan het heel mooi zien als je gespecificeerde factuur hebt (kan je online gratis aanvragen).

Het is overigens niet alleen bij v800 maar ook bij andere sonyericssons zoals t610 en z600. Het is zwaar vervelend en ze zijn nog steeds op zoek naar een oplossing... ik baal er wel van want mijn volgende telefoon moet ook een sony ericsson worden.

En over dat je toestel toen uitstond.. ja daar heb ik geen verklaring voor, weet je zeker dat je je niet in de tijd vergist hebt?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_27821745
Bedankt voor je reactie Spooky!!
Ik kan me inderdaad vergist hebben. Misschien had ik laat pauze die dag en heb ik idd op mijn telefoon live aangezet. Ik dacht meer aan iemand die op mijn kosten dingen aan het doen was (terwijl mijn telefoon uitstond). Ben een paranoia geworden door 'The thruth is in here' en dacht aan aftappingen enzo.
Dit verklaart aardig wat! Welke sites bezoek jij meestal?
pi_27822475
Ik hoorde laatst ook van dit probleem. Was ook met een v800 en umts, het probleem was bij vodafone bekend geloof ik...
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:30:30 #22
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_27823893
Probleem is idd bij vodafone bekend maar zoals nu is gebleken speelt het eigenlijk niet zo zeer bij umts maar bij sony ericsson. Want ook een oude t610 waar je live op gaat krijgt zelfde probleem.

Vroeger was het geen probleem want je kreeg een rekening voor je datatotaal.. maar tegenwoordig is binnen live alles gratis maar buiten live 75 cent per 15 minuten. Maar dan moet vodafone wel goed kunnen zien wanneer je op live bent en wanneer op een externe site.

Kennelijk kan vodafone bij alle andere toestellen wel goed zien als er op live wordt gesurft en dus ook juist factureren maar bij sonyericsson toestellen die op een live site een plaatje of onderdeel van de pagina van een andere site halen denkt factureringssysteem van vodafone dat je offnet aan het browsen bent en tikt 75 cent aan..

Gewoon elke factuur even bellen dat ze het crediteren totdat (hopelijk) snel systeem wordt aangepast dat ze dat juist kunnen zien.

Ik had begrepen dat vooral sites zoals Spits plaatjes gebruiken van externe sites maar dat er ook genoeg andere sites zijn die zo zijn opgebouwd. Ik denk dat het makkelijkst zou zijn als vodafone alle live sites bouwers verplicht om niet meer remote te linken, dan is er geen gezeik meer.

Maar toch vreemd dat andere toestellen daar geen problemen mee hebben!
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28365714
Oh oh: het is weer zover. Problemen! Ik heb steeds vaker dat ik gewoon mijn toestel aan heb staan en als mensen me bellen, ze toch mijn voicemail krijgen. Daarnaast valt mijn toestel uit als ik bijvoorbeeld in de trein zit en als klap op de vuurpijl: hij wordt gigantisch heet bij videobellen en bij het opladen.
Ik 1200 gebeld met de vraag waarom ik niet gebeld kon worden. De eerste medewerkster was heel vriendelijk en ging het navragen. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken! Dus ik opnieuw gebeld, en kreeg ik iemand anders aan de telefoon. Die vertelde me dat het heel normaal was dat ik niet gebeld kon worden als ik op het UMTS netwerk was aangemeld!!! Ik in shock... Ik vertelde dat het meestal wel gewoon lukt, waarop ze me uitlegde dat ik maar mijn telefoon moest aanmelden op het gsm/gprs netwerk. Als ik wilde videobellen moest ik hem weer aanmelden op het UMTS-netwerk.
Dat is toch hartstikke onhandig? Als ik gevideobeld word, moet mijn telefoon op UMTS staan, anders doet ie het niet. Dus dan moet diegene me eerst bellen om te vragen of ik me wil aanmelden bij UMTS en me dan vervolgens videobellen.
Ik heb spijt dat ik dit toestel heb genomen in combinatie met UMTS... Ik ben 3 maanden geduldig geweest, maar ik heb alleen maar problemen met Vodafone/UMTS/V800.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 04:18:09 #24
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28377712
Dat je toestel heet wordt tijdens videobellen of tv kijken is logisch, er wordt ook heel veel zendvermogen gebruikt..Bij een v800 is het veel minder dan bij de oude UMTS toestellen zoals eerste samsungs of z1010. En bij de komende UMTS toestellen zal het ook steeds beter worden.
Maar beetje warmte ga je echt niet dood van ;-)

Waarom mensen soms je voicemail te pakken krijgen terwijl je phone aanstaat is een bekend probleem. Oplossing is heel simpel.. 5 seconden later nog een keer bellen en dan werkt het wel. Ik heb ongeveer 1 op de 20-25 keer dat ik iemand op een umts toestel bel dat ik voicemail krijg of bezet toon, gelijk nog een keer bellen levert meestal wel een verbinding op.

Probleem ligt niet in UMTS. Probleem ligt in het switchen tussen UMTS en GSM/GPRS. Als je 100% UMTS dekking had zou je standby tijd veel relaxter zijn en zouden mensen nooit je voicemail krijgen als je toestel aanstaat. Nu heb je in ongeveer helft van NL UMTS dekking en daarom is je toestel hele tijd aan het switchen tussen UMTS en GSM/GPRS netwerken. Soms gaat dat switchen gewoon goed maar soms ook niet en als net dan iemand je probeert te bellen gaat het even mis. Ook wordt je batterij zwaar belast door al dat switchen van netwerken.

Er zijn 2 oplossingen:
- op den duur zal UMTS dekking steeds groter worden dus je zal minder vaak switchen en probleem zal zich minder vaak voordoen
- op den duur wordt netwerksoftware beter waardoor dat switchen soepeler verloopt
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28377728
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:08 schreef GoTyce het volgende:
Ze zijn eruit! Er was een software fout waardoor in de maanden maart en april er aan mensen onterecht kosten werden doorberekend. Ik krijg het op mijn volgende factuur gecrediteerd! Bedankt iedereen!
Jij betaalt gewoon dertig euro voor helemaal niets, omdat Vodafone dat graag wil? Als T-Mobile dat bij mij zou doen werd de hele boel teruggeboekt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')