abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2005 @ 01:21:30 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30064435
Lisa:

Ik heb geen Graves maar Hashimoto, wat inhoudt dat mijn schildklier antistoffen aanmaakt tegen zichzelf, waardoor mijn schildklier een soort van ontsteekt (om het niet te ingewikkeld te maken) en zichzelf daarmee steeds stapje voor stapje meer kapot maakt. Ik maak dus in de loop der jaren steeds minder schildklierhormonen zelf aan, omdat mijn schildklier er langzaam aan steeds meer mee op houdt, is bezig sinds mijn pubertijd.

Na een tijd lang me heel depri, kouwelijk, sloom en rot te voelen ging ik naar de huisarts.
Schildklierwaarden (TSH en FT4) gechecked, waren wat aan de lage kant toen waardoor mijn huisarts het idee had om het gewoon aan te kijken, als het erger werd (leuk als je dat hoort als je 13 bent... ik voelde me echt klote) zou hij een behandeling met hormoonsuppletie starten, dat is dus het opvangen van een hormoontekort door deze met pillen aan te vullen. Met de marges die tegenwoordig aangehouden worden zou het FT4 waarop getest wordt veel te laag zijn geweest overigens...
Toen liep ik nog net niet met zelfmoordneigingen rond en ging mijn huisarts toen ik 15 was dan eindelijk de behandeling starten, met Euthyrox. Dit is FT4, een inactief schildklierhormoon wat in het lichaam omgezet wordt in FT3 , een actief schildklierhormoon, wat je lichaam direct kan gebruiken wanneer het het nodig heeft.
Om een of andere reden, ben er nog steeds niet achter waarom het nou zo is, mijn huidige arts heeft ook geen idee, kan ik het FT4 niet goed en genoeg omzetten in FT3, waardoor mijn lichaam er weinig mee kan doen, aan FT4 zelf heeft je lichaam immers niets.
Rond mijn 18e slikte ik rond de 300 microgram, ongelofelijk veel, maar ik merkte dus helemaal NIETS van die dosis... mijn apotheker was eigenlijk degene die alarm sloeg, omdat het absurd veel was...
Van arts gewisseld en toen ook maar eens het FT3 gemeten in het bloed, wat veel te laag was (FT4 was torenhoog, logisch ) en dat is dus mijn probleem met Euthyrox, ik zet het niet of niet voldoende om in FT3, dus is het waardeloos voor mij.
Ik gebruik nu dierlijk schildklierpoeder, waar vroeger voor de komst van Euthyrox mee gewerkt werd en ik voel me er prima bij, heb me nog nooit zo goed gevoeld Sinds mijn pubertijd niet, echt niet

Maar goed, da's dus een andere situatie dan bij Graves, ik ken het hyperen namelijk niet echt, alleen van het te snel ophogen van mijn medicatie...

Maar het kan zijn dat jouw FT3 ook aan de lage kant is, gebeurt toch best vaak, al zeggen veel artsen van niet... Als ik me daarbij meer had gelegd zat ik nu nog thuis aan de anti-depressiva etc etc etc...
Je kunt het eens laten checken, bij het labformulier er gewoon FT3 bijzetten of vragen of je arts dit wil doen is een kleine moeite als je toch geprikt moet worden voor de rest.

Succes met de slok trouwens, hoop dat het goed gaat
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30065163
BBQ-kip bedankt voor je uitleg. Jemig wat balen zeg om op zo'n jonge leeftijd al zo'n rot vooruitzicht. Je denkt dan natuurlijk dat het hopeloos is vooral omdat je nog eens er depri bij bent. Bedankt ook voor de tip over FT3, ik kan me inderdaad niet herinneren dat die ooit gemeten is (nou wil dat niet veel zeggen want ik vergeet alles op het moment). Bij mij is trouwens een hele tijd verteld dat al mijn klachten "tussen mijn oren" zaten, totdat ik een nieuwe huisarts kreeg en die toevallig zag wat ik zat te trillen. Die had de link gelukkig wel heel snel gelegd.
Ik ga vol vertrouwen (hm, hm) de slok tegemoet, ik baal alleen ontzettend dat ik 3 dagen moet worden opgenomen terwijl de meeste in andere ziekenhuizen wel gewoon naar huis mogen. Maar ach de scans vielen ook ontzettend mee (3 jaar geleden duurden ze 4x zo lang) dus wie weet.
  maandag 29 augustus 2005 @ 02:23:26 #28
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30065353
Ach joh, nu gaat het prima met me, na wat jaren tobben en zelf dingen uitzoeken.
Een goeie begrijpende arts die kennis van zaken heeft is echt een must
Maak me niet druk om de toekomst, komt wel goed, weet nu wel hoe ik qua schildklier in elkaar zit en dat scheelt heel erg.

Ik denk dat je het niet wil horen maar ik vind het juist wel verstandig dat ze je 3 dagen opnemen, dan kun je zeker wten niet je fysieke en sociale omgeving "besmetten" met de radioactieve shit.
Bovendien kunnen dan je waardes vaker gechecked worden als dat nodig is gedurende die dagen
Maar goed, ik weet ook wel dat als je er in moet liggen je er wel anders over denkt...

Nou, succes er maar mee, hoop dat je minder lang over je "weg naar de verlossing" (lekker dramatisch ) hoeft te doen als ik
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 29 augustus 2005 @ 21:38:54 #29
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30077738
Ja klopt BBQ-kip. Het is MG en niet MCG! Thanx voor het zien van de fout!!
Wat heb jij een hoop meegemaakt inderdaad! JEetje ... Als ik nu je verhalen lees ben je een sterke meid zeg! Je weet waar je het over hebt en bent in staat om mensen te ondersteunen. Goed van je....
Het opgefokte was gelukkig vrijdagmiddag al verdwenen. Ik zit nu eenmaal op dit moment in een spannende situatie van een interne sollicitatie waar ik eerdaags de uitslag van krijg. Zelf verwacht ik dat ik de baan niet krijg! Ze vertrouwen me 'nog' niet alleen op die locatie gezien mijn schildklier toestanden.

Lisa succes met je slok. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen met je schildklier en dat ie geen gekke dinge meer gaat doen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:46:38 #30
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30084764
Met redelijk stabiele schildklierwaardes kun je anders prima werken dus het lichte wantrouwen is niet terecht, maar dat hebben mensen nu eenmaal over het algemeen bij (aankomend) collega's die ziek zijn of zijn geweest, zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar he
Hoop dat het lukt allemaal met de sollicitatie, zou mooi zijn
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:28:42 #31
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30336215
Ik zie het eigenlijk niet zo als zijnde dat ik mijn bloed moet laten prikken als ik hyper ben. Te meer omdat het maar anderhalf tot 2 dagen is geweest dat ik me wat gejagen voelde. Kan wel meteen naar het ziekenhuis rennen maar ik wil het ook nog even een kans geven natuurlijk. Te meer omdat ik nog steeds in de fase van instellen zit.

Over 2 weken moet ik weer terug naar endrocrinoloog, dan zie ik wel weer verder hoe het met de T4 en de TSH waardes is. Verder voel ik me eigenlijk best wel weer redelijk goed de laatste 2 weken. Het was voornamelijk spanning voor een interne sollicitatie waarvoor ik onzeker was en je hebt altijd mensen die onzekerheid ruiken en er misbruik van maken of er mee gaan kloojen waardoor je nog onzekerder wordt.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:30:33 #32
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30336288
Nog even ....

Sollicitatie is mislukt.
Motivatie van de directie en het management was als volgt :
Je bent iemand die mensen in haar omgeving nodig heeft dus we willen je nu niet op dat eilandje laten werken nu het beter met je gaat ondanks je schildklier aandoening. !!!

mag ik jullie mening!?
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:58:28 #33
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30337340
Ik zou het lekker naast je neerleggen en je er niet meer druk om maken.
Managers die voor jou denken in plaats van je zelf te laten nadenken zijn niet al te beste managers.
Maar ze bedoelen het waarschijnlijk niet kwaad toch?
Geen energie in steken, niet blijven hangen maar juist vol energie doorgaan naar de toekomst, naar de volgende kansen
  woensdag 7 september 2005 @ 11:41:02 #34
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30348716

Dat is een fijn bericht bbq-kip. Want ik weet natuurlijk dat het een bericht is die zo 'waar' en klaar is als een klontje. Dus ik ga inderdaad op naar de volgende kansen. Ze komen er nog wel aan, dat weet ik zeker. Het duurt wat lang voor mijn gevoel natuurlijk.

Heb me ziek gemeld vandaag. Had van het weekend een fikse keelontsteking. Zondag mijn manager gebeld van : Er is toch niets te doen maandag, vind je het goed dat ik vrij neem? Maar dat was niet goed. Mijn ontsteking ging over in een vervelende kriebelhoest inmiddels. Wat blijkt? Maandag geen bal te doen op het werk. Mijn collega's vonden het maar raar dat ik geen vrij kon nemen!! Nu, woensdag, ziek thuis ... ik was doodop van die kriebelhoest. Tja! En vandaag kon mevrouw me 'echt' niet missen op het werk.
pi_30351141
Pearly, poot stijf houden hoor. Ziek is ziek en ze moeten blij zijn dat je je niet constant ziek meldt (teminste daar ga ik van uit). Ik ben nu even in de ziektewet omdat ik mijn slok heb gehad, maar normaal gesproken meld ik me nooit 100% beter maar maar 99%. Dit na overleg met mijn bedrijfsarts en verzuimmedewerker want op deze manier heb ik niet dat gedonder dat ik iedere keer thuis moet blijven voor controle en iedere keer opnieuw uit moet leggen wat er aan de hand is. Niet dat mijn directe cheffin het hiermee eens is hoor. Zij heeft al een paar keer geroepen dat het vast tussen mijn oren zit. Ik ben normaal gesproken ook niet zo veel ziek maar ik heb wel gemerkt als ik zo in en in moe ben en toch maar door blijf gaan, ik dan andere klachten erbij krijg waardoor ik wel gedwongen word me ziek te melden. In feite fluit mijn lichaam me dan terug.
Ikzelf heb ook veel gehad aan de NVGP-site maar je ziet daar inderdaad weinig positieve verhalen.
  woensdag 7 september 2005 @ 16:43:58 #36
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30357585
ja zeker! Poot stijf gehouden!
Vanmiddag gebeld dat het morgen wel weer gaat lukken en ze was ineens heel aardig. Tegenwoordig zijn managers niet meer diegene die er voor 'jou' zijn. Hopelijk gaat dit allemaal weer veranderen als het goed gaat met onze economie. Nu werken ze onder druk en zie je soms de wanhoop in hun houding.

Ik wist niet dat dat kon? Je voor 99% beter melden. Vandaar natuurlijk dat mijn leidinggevende tegen mij zei : als het niet zou gaan met werken dan hoort je volgende ziekmelding nog altijd bij de 1ste ziekmelding van toen er Graves geconstateerd werd.

Verder had ik ook een fijne bedrijfsarts maar ze wilde me absoluut niet laten werken toen ik vond dat het goed ging! Dat heb ik nog nooit meegmemaakt

Maar goed! Alles weer koek en ei hier. Vanavond een codeine tablet en hopelijk slaap ik nu eens lekker door
pi_30397308
BBQkip. ik wil graag met je mailen.....
  donderdag 8 september 2005 @ 20:46:37 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30398452
Hanneke: heb je even gemaild naar het adres wat in je profiel staat.

Pearly, hoe is het ermee?
  donderdag 8 september 2005 @ 21:00:49 #39
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30399006
Ja! Goed!
Ben weer gaan werken vandaag hoor. Was wat onzeker vanmorgen en kom dan even niet uit dat zogenaamde rot-putje. Dan loop ik even naar mijn manager en vraag hoe de zaken er bij staan op het werk en of ze nog aan me denken dat ik meer vastigheid wil.... Na 15 min. weet ik weer wat meer en kan ik er gewoon weer tegenaan. Putje weg!! RAAR hoor.........
Verder heb ik geen last van mijn instellen van de thyrax volgens mij. Ben nu 4 weken aan het slikken maar ik zou niet weten wat ik moet merken aan het feit dat ik die rommel slik. Behalve dan dat ik af en toe eens onzeker ben ofzo.

Wat betreft het slapen : Dat ging HEERLIJK met die codeine tablet. Voor vannacht dus nog maar eentje!
Bijna weekend, nog maar 1 dagje. Daar leef ik wel erg naar toe hoor, de weekenden!

Maarrrr.... hoe is het met jou dan bbq kip ! Laat ik dat eens vragen
  donderdag 8 september 2005 @ 21:03:26 #40
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30399087
Mooi dat het beter gaat en uit dat putje kom je ook wel uiteindelijk helemaal hoor
Maar merk je helemaal niets van de Thyrax of alleen geen bijwerkingen?

Met mij gaat het wel ok hoor Don't worry.
  donderdag 8 september 2005 @ 22:17:33 #41
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30402121
het enige wat ik misschien merk is dat ik af en toe wat meer mijn hart voel kloppen. Toen ik de strumazol begon duurde het een tijd voordat ik mijn hart niet meer voelde kloppen. Toen ik de juiste T4 waarde had en mijn TSH weer een beetje meetbaar was had ik 'helemaal' niet meer het gevoel van het lichte bonken van mijn hart. Maar nu begint dat weer..... af en toe zo! Het is verder niet storend ofzo. En ook niet gevaarlijk, zeg maar!
Ik geloof zelfs niet dat ik dat een bij werking mag noemen.

Welke bijwerkingen zou ik dan misschien moeten voelen vraag ik me af. Wat is de normale gang van zaken?
Ik lees wel vaak dat mensen 'moe' zijn enzo! Maar dat heb ik ook niet!
  donderdag 22 september 2005 @ 22:25:09 #42
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30840272
jOePiE!
Alles okay!!
TSH 0.036 en T4 16 Precies Goed!

Als de T4 over 6 weken gezakt is moet ik van 00,50 thyrax naar 00,75. Blijft het gelijk of gaat die omhoog dan mag ik gewoon blijven slikken zoals nu. Ik voel me de laatste 2 weken ook goed .... Het kon niet missen dat het goed zat......
Wel heb ik best wat haarklissen in mijn kam hangen na het douche. Ik verlies meer haar als eerst.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:48:15 #43
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_30977897
Hoogstwaarschijnlijk krijg ik donderdag ook te horen dat ik een te snelle schildklier heb.
Dat alles ..na een fitness test,ik schijn nogal een laag vet percentage te hebben voor een jongen van 1'93 en 65 kg (letterlijk een gespierde spijker)

Iemand een idee wat ik kan verwachten?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_30978142
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:48 schreef TimoBasso het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk krijg ik donderdag ook te horen dat ik een te snelle schildklier heb.
Dat alles ..na een fitness test,ik schijn nogal een laag vet percentage te hebben voor een jongen van 1'93 en 65 kg (letterlijk een gespierde spijker)

Iemand een idee wat ik kan verwachten?
AH, even een teeveepee, ik heb nl. verkering met eenzelfde spijker (zijn vetpercentage was maar 8%!), en de klachten die de anderen beschrijven komen me ook bekend voor.

Succes allemaal!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:57:33 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_30978179
Wat zijn de uiterlijke symptomen van zo'n snel werkende schildklier? Ik heb namelijk vaak last van een opgezette schildklier. Ben er meerdere malen voor onderzocht, maar er is nooit iets gevonden, terwijl ik heb juist het idee dat ik een te lángzaam werkende schildklier heb; verklaart driftbuien, overgewicht etc. Heeft iemand een idee?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:52:30 #46
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_30979807
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:56 schreef Syrena het volgende:

[..]

AH, even een teeveepee, ik heb nl. verkering met eenzelfde spijker (zijn vetpercentage was maar 8%!), en de klachten die de anderen beschrijven komen me ook bekend voor.

Succes allemaal!
4,6 %.. ,ik kan zoveel eten als ik wil.. tijd voor wat aktie

Coole Beagle trouwens
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:59:30 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30980022
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:57 schreef Viking84 het volgende:
Wat zijn de uiterlijke symptomen van zo'n snel werkende schildklier? Ik heb namelijk vaak last van een opgezette schildklier. Ben er meerdere malen voor onderzocht, maar er is nooit iets gevonden, terwijl ik heb juist het idee dat ik een te lángzaam werkende schildklier heb; verklaart driftbuien, overgewicht etc. Heeft iemand een idee?
Bij een opgezette schildklier denk ik ook eerder aan een te langzaam werkende schildklier.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:49:22 #48
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30981367
Een opgezette schildklier heet een "struma". En Lienekien ............
Struma is de term, die gebezigd wordt voor een 'vergrote schildklier'. Met de functie van de schildklier heeft dit niet direct iets te maken, die kan volstrekt normaal zijn.
Bij mensen met hyperthyreoidie is hij veelal opgezet.
BRON: http://www.schildklier.net/pagina20202.htm?

Verder buiten een eventuele struma kunnen uiterlijke vertoningen zijn : zweten en een gespannen gezicht in bepaalde situaties of juist totaal anders 'het voor zich uit staren'.
Driftbuien hoeven niet pertinent met een te langzaam werkende schildklier te maken te hebben maar ga eens naar de gegeven internet site in het stukje van BBQ kip www.hypomaarniethappy.nl
Daar vind je meer symptomen die herkenbaar zijn voor een te langzaam werkende schlidklier.

Wees gerust hoor Vinking84 !! Als je ooit bloed hebt laten onderzoeken voor je schildklier, kunnen ze onmiddellijk zéér duidelijk zien of je een te langzame of een te snel werkende schildklier hebt.
pi_30984320
Weet iemand of een schildklierscan eng is?
Ik moet er volgende week 1.
Nav moeheid bloed laten prikken en daar kwam uit dat mijn schildklier iets verhoogd is (en iets verhoogde bezinking)Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de internist omdat hij het wel raar vond. Ik heb namelijk best erg veel overgewicht. En dat komt niet echt vaak voor bij een te snel werkende schildklier. Na 6 weken weer laten prikken en hij is nog steeds iets verhoogd. Ze noemen dit een subklinische nog wat. Maar ze willen nu dus een schildklierscan laten maken om te kijken of deze ontstoken is ofzo. Om te zien dus waar die verhoogde werking vandaan komt. Gelukkig hoef ik (nog) geen medicijnen. Dan zou ik nog dikker worden en dat is nou weer niet de bedoeling.
Mijn verdere klachten zijn, extreem warm hebben, transpireren, soms hartkloppingen en soms beven. Dat afvallen had ik nu weer net wel als bijwerking willen hebben
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 28 september 2005 @ 04:59:53 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30990703
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:39 schreef jessie het volgende:
Weet iemand of een schildklierscan eng is?
Ik moet er volgende week 1.
Nav moeheid bloed laten prikken en daar kwam uit dat mijn schildklier iets verhoogd is (en iets verhoogde bezinking)Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de internist omdat hij het wel raar vond. Ik heb namelijk best erg veel overgewicht. En dat komt niet echt vaak voor bij een te snel werkende schildklier. Na 6 weken weer laten prikken en hij is nog steeds iets verhoogd. Ze noemen dit een subklinische nog wat. Maar ze willen nu dus een schildklierscan laten maken om te kijken of deze ontstoken is ofzo. Om te zien dus waar die verhoogde werking vandaan komt. Gelukkig hoef ik (nog) geen medicijnen. Dan zou ik nog dikker worden en dat is nou weer niet de bedoeling.
Mijn verdere klachten zijn, extreem warm hebben, transpireren, soms hartkloppingen en soms beven. Dat afvallen had ik nu weer net wel als bijwerking willen hebben
Wat is er precies verhoogd, je TSH? Een verhoogde TSH wijst namelijk op een te langzaam werkende schildklier. Je klachten zijn inderdaad wat tegenstrijdig: bij een te snel werkende schildklier denk je eerder aan afvallen dan aankomen.

Maar je vraag was of een schildklierscan erg is. Nee, dus. Je krijgt wat radioactief jodium (geen zorgen, heel lage dosis) dat door de schildklier wordt opgenomen. Je krijgt geen last van dit spul. En de scan is ook pijnloos, 't enige is dat je stil moet liggen.

Ken je deze site al? www.hypomaarniethappy.nl
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')