abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_27224198
De zon scheen heerlijk, jammergenoeg was de wind dit keer de spelbreker. Nu ik niet zoveel tijd meer verlies met op zoek gaan naar en hoe te nemen, heb ik op een uurtje toch nog aardig wat 'klein wild' kunnen schieten







Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 mei 2005 @ 22:24:21 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27229865
Enkele van mijn eerste pogingen met mijn zojuist verworven Tamron 90mm Helaas geen spectaculaire onderwerpen voorhanden, maar dat hoop ik morgen goed te maken.

Jamie (ja, volgende keer eerst oogjes poetsen)


Tros druiven (ja echt waar - in wording)


Druivenblad


Christan eet pannenkoek


Plantje dat zich ongevraagd in mijn plantenbak heeft genesteld


Blaadje - idem


Beauty
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27230821
@ HGT: als ik mijn mening even kwijt mag: je hebt een aantal hele mooie foto's gepost, die met die paarse bloem en die vlieg met de rare snuit springt er echt uit wat mij betreft, maar ook een aantal die onscherp zijn / waarbij de scherpte op de verkeerde plek ligt.

Ik vind dat erg jammer. Nu denk ik: "een aardige serie", had je alleen de echt goede gepost dan had ik nu een veel positievere indruk gekregen (dat zijn er wat mij betreft 3 foto's). Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit wordt wel eens gezegd. Dat zeggen ze niet voor niks.

Dit is slechts mijn mening en ik hoop dat je er iets mee kunt maar vind het gewoon zonde dat een mooie serie wordt verpest door een paar duidelijk mindere foto's.

@Rewimo: gefeliciteerd met je nieuwe lens! Je hebt de portret functie ook al ontdekt zie ik, mooie foto van je zoontje(?). Die laatste van de kat mag er overigens ook zeker wel zijn. Nu op zoek naar de leuke beestjes en anders klein spul, succes en veel plezier ermee.

Hier twee probeersels met mijn 90mm.



voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_27231735
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:51 schreef luap het volgende:
@ HGT: als ik mijn mening even kwijt mag: je hebt een aantal hele mooie foto's gepost, die met die paarse bloem en die vlieg met de rare snuit springt er echt uit wat mij betreft, maar ook een aantal die onscherp zijn / waarbij de scherpte op de verkeerde plek ligt.
....
Ja, ik had 2, 4 en 7 moeten posten en de rest eigenlijk niet want die zijn maar matig.
Bij de gele bloem moest ik meer scherptediepte hebben (maar er was geen licht) omdat het 2kevertjes op elkaar zijn. Bij andere speelde de wind me parten waardoor ze niet helemaal op het juiste punt scherp zijn.
quote:
Hier twee probeersels met mijn 90mm.

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke kant om zo'n hangslot te bekijken. De 2de vind'k erg knap.
Hoe heb je belicht op de 2de foto? Gerbuik je nog een ringflits of zit je er niet heel dichtbij?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 mei 2005 @ 23:31:25 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27232155
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:51 schreef luap het volgende:
@Rewimo: gefeliciteerd met je nieuwe lens! Je hebt de portret functie ook al ontdekt zie ik, mooie foto van je zoontje(?). Die laatste van de kat mag er overigens ook zeker wel zijn. Nu op zoek naar de leuke beestjes en anders klein spul, succes en veel plezier ermee.
Dat is inderdaad mijn zoontje Reken maar dat ik veel zal schieten met deze lens, want macro-en vind ik één van de leukste onderdelen van de fotografie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27232910
hier een makro van mij

gemaakt met kodak dx 4330
en wat vinden jullie ervan?
Hoe ouder hoe wijzer.
  zondag 22 mei 2005 @ 00:00:37 #157
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_27233300



Brrr, en het zijn maar zulke kleine spinnetjes in werkelijkheid

[ Bericht 27% gewijzigd door xstatic1975 op 22-05-2005 00:17:47 ]
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2005 @ 00:03:33 #158
47213 ArmaniMania
pi_27233398
Damn, ik sta versteld van jullie foto`s.... hulde
  zondag 22 mei 2005 @ 00:11:28 #159
118759 oeje
oudje
pi_27233675
nog een van mijn kat joris
Hoe ouder hoe wijzer.
  zondag 22 mei 2005 @ 10:41:52 #160
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27238719
Okee, ik ben gisteren ff op jacht geweest naar klein wild. De meeste beestjes weet ik wel wat ze zijn maar die rupsjes waren heel erg creepy, de complete haag zat ramvol met een raar soort web en daarin zaten hele legers van die rupsjes. Echt een creepy gezicht. Iemand enig idee wat het zijn?













Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27239524
luap, ff je site bekeken. Mijn complimenten, lekker bezig

m.a.w. An is jaloers en moet nog veel leren
  zondag 22 mei 2005 @ 12:43:24 #162
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_27240980


vlieg...bzzzzzzzzzzz
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_27252321
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:29 schreef An24 het volgende:
luap, ff je site bekeken. Mijn complimenten, lekker bezig

m.a.w. An is jaloers en moet nog veel leren
Thanks! Dan heb je zeker ook gezien dat de laatste update van ongeveer een jaar geleden is. Ik moet nog eens wat updaten want ik heb nu nog wel wat meer foto's die web-waardig zijn.

@Puckzzz: mooie foto's hoor, dat lieveheersbeestje is echt heel erg mooi (vooral de eerste). Die rupsen zijn dat misschien van die processierupsen?

@Robertje: die vlieg is erg fraai. Je kunt de stuifmeelkorrels aan zijn poten zien zitten Op high-res is ie vast nog veel mooier.

Hier nog een groene vlieg:



Gemaakt met 300mm met close up filter 250D. Geflitst. Scherptediepte is wat klein helaas.

[ Bericht 10% gewijzigd door luap op 22-05-2005 19:44:07 ]
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_27261486
Knap Luap. De groene vleesvlieg is wel een leuk beestje, een van m'n favoriete vliegen door de mooie reflectie in de zon. Jammer dat er een blad in de weg zat en dat ie er daardoor niet gans opstaat.

Ik heb vandaag een gewone vlieg


en een libelle die aan het eten is


mijn eerste keer dat ik aan een vijver foto's nam van de aanwezige beestjes.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27284011
HGT: ik vond het eigenlijk helemaal niet jammer dat er een blad voor zat. Vond het zo wel wat hebben. Maar goed dat mag iedereen voor zich uitmaken.

Mooie foto's heb je gemaakt! Bij water is altijd een overdaad aan klein vliegend/lopend spul te vinden. Ik ga vooor macro dan ook het liefst naar een klein meertje bij ons in de buurt. Daar is altijd wel wat de fotograferen.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  maandag 23 mei 2005 @ 19:25:28 #166
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_27284569
Ik vind macroën ook leuk
Life is what you make it.
pi_27286085
Hey luitjes,

zaterdag een macro lens gekocht en gelijk maar eens uit proberen. Ik weet het, kan veel beter, maar voor mijn allereerste macro's toch niet slecht vind ik.





Hoewel het niet het beoordeel topic is toch de vraag wat jullie ervan vinden. Met commentaar worden ze alleen maar beter.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:42:25 #168
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27297521
Die spin vinnik niet helemaal lekker. Hij had beter geweest als de spin er helemaal scherp op had gestaan.

Die bloem met bij (?) is goed gelukt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:14:17 #169
119387 Zartos
Not a unique snowflake...
pi_27314217
Men weet hier wel van de bloemetjes en de bijtjes. De vraag is, kent men de tvp's ook?
The greatest of teachers won't hesitate to leave you there by yourself, chained to faith.
pi_27314390
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:14 schreef Zartos het volgende:
Men weet hier wel van de bloemetjes en de bijtjes. De vraag is, kent men de tvp's ook?
Als je nu gewoon een foto plaatst heb je geen tvp nodig

@ An24
Als je de spin langs de ondekant fotografeerd is dat eigenlijk alleen knap als ze iets aan het eten is. Ik snap dat je soms niet ander kan (doordat je niet aan de andere kant van het web kan komen) maar toch is het jammer. Probeer volgende keer een iets kleiner diafragma (groter f getal) zodat je meer scherptediepte hebt, wat je voor zo'n dik beest als een kruisspin wel nodig hebt wil je'm helemaal scherp hebben.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27321494
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:19 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Als je nu gewoon een foto plaatst heb je geen tvp nodig

@ An24
Als je de spin langs de ondekant fotografeerd is dat eigenlijk alleen knap als ze iets aan het eten is. Ik snap dat je soms niet ander kan (doordat je niet aan de andere kant van het web kan komen) maar toch is het jammer. Probeer volgende keer een iets kleiner diafragma (groter f getal) zodat je meer scherptediepte hebt, wat je voor zo'n dik beest als een kruisspin wel nodig hebt wil je'm helemaal scherp hebben.
Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt voor de tip, ga me maar eens wat vaker "in het web wagen"
  woensdag 25 mei 2005 @ 13:18:20 #172
119387 Zartos
Not a unique snowflake...
pi_27337313
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:19 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Als je nu gewoon een foto plaatst heb je geen tvp nodig
Maar natuurlijk komen die nog... Ik zat allen op mijn werk en wilde zeker weten dat ik hem thuis zal terugvinden. Binnenkort ga ik namelijk ook even de natuur in om de macrocapaciteiten van mijn nieuwe ixus40 te testen...
The greatest of teachers won't hesitate to leave you there by yourself, chained to faith.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:56:06 #173
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27357747
Dat lieveheersbeestje is erg mooi!
  donderdag 26 mei 2005 @ 01:04:52 #174
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_27362082
het schiet bij echt niet op, heb die lens een week en heb al precies 3 foto's gemaakt, moet echt even vrije tijd maken en wat resultaten gaan showen... anders wordt het echt pas op vakantie uit proberen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 mei 2005 @ 08:33:27 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27364101
Ik ben ook nog helemaal niet aan macro's met mijn nieuwe lens toegekomen. Afgelopen weekend waaide het veel te hard om er iets fatsoenlijks van te kunnen maken. En komend weekend wordt het ook niks.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')