abonnement Unibet Coolblue
pi_26036888


.~~~~ DEEL X ~~~~.

Het mysterie:
Of hoe het begon

31-03-05

Op eerste paasdag, voor het krieken van de dag, ging ik Ollie (ons hondje) uitlaten in de uitgestrekte wildernis rondom ons huis. Eigenaardige hierbij, en ik sloeg er eerst dan ook geen acht op, was dat Ollie opgegeven moment ging piepen en niet vooruit te branden was. Nu deins ik niet snel terug voor Ollie's kuren en gedram en dus deed ik hem aan de lijn en stap noest met hem verder.

Niet lang daarna hoor ik 1 of andere naderende moter loeien en het scheelde vervolgens niet veel of ik werd van mijn sokken gereden door een kleine gele bulldozer met op de bok een man met een stofbril op en een blauwe helm op zijn hoofd. Vreemd. Wat doet een bulldozer midden in het bos, op eerste paasdag, voor dag en dauw??? Overigens reed dat ding niet de volgens mij toegestane 15 km/u maar minstens het dubbele.

Ik sleur Ollie mee, die inmiddels geen voet (poot) meer verzette, in de richting waarin de bulldozer reed (ik deins immers nergens voor terug). Nog vreemder was het dat ik me opgegeven moment bevond op een zeer recent (met de bulldozer???) aangelegd pad, midden door het bos heen. Daarbij waren op een flink aantal bomen er nieuw uitziende bordjes met verboden toegang gespijkerd. Ik was daar al eerder geweest iig en kende het pad niet en was de bordjes nog nooit tegengekomen. Ook lagen hier en daar van die grote metalen platen om de ondergrond voor zwaar materieel (bijv. vrachtwagens) begaanbaar te maken.

Anyway, ik zie de bulldozer op gegeven moment stilstaan bij een omheining. De man kijkt naar mij om en zet zijn machine weer in beweging verder in tegenovergestelde over het pas aangelegde pad. Ik loop door en kom tot mijn verbazing bij een door een omheining afgerasterd deel van het bos. Hierachter bevond zich een soort afgegraven krater, zeg 15 à 20 m in diameter, met in de grond gestoken tal van (stuk of 12) blauwe en gele pijpen, inverschilldende maten en uitvoeringen. Aan weerszijden van de krater waren lichtmasten opgericht. Ook stond even buiten de omheining zo'n wc-kotje voor bouwvakkers, je kent ze wel.

Ik liep nadat ik 1 en ander goed bekeken had door, achter die bulldozer aan die nu uit mijn gezichtsveld was verdwenen. Vervolgens zie ik bij een flauwe bocht op een afstand van ongeveer 500 m de bulldozer staan en een geel busje. Drie mannen (eveneens met blauwe helmen) staan rondom de bulldozer met de bestuurder ervan te praten en kijken, terwijl ik de bocht afloop, schielijk naar mij om. Meteen stappen ze, naar het lijkt, gehaast of opgeschrikt in hun voertuig en rijden ietwat bruusk (laat ik zeggen: net niet met gierende banden) weg. De bulldozer trekt ook weer op en rijdt het busje achterna, dieper het woud in...

Ik heb de flauwe bocht nog een stukje afgelopen, maar ben toen maar teruggekeerd.

Vanmiddag zijn Stali en ik (zonder phototoestel) naar die plaats teruggegaan en hebben een paar vreemde dingen gezien... en meegemaakt. Morgen gaan we weer kijken, maar dan mét camera, en zullen we een aantal photo's posten en verslag uitbrengen.


De betrokkenen:
  • Ryan3


  • Stali.


  • Ollie



    De visuals:

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

    11.

    12.

    13.

    14.

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    25.

    26.

    27.

    28.

    29.

    30.

    31.

    32.

    33.

    34.

    35.

    36.

    37.

    38.

    39.

    40.

    41.

    42.

    43.

    44.

    45.

    46.

    47.

    48.

    49.

    50.

    51.

    52.

    53.

    54.

    55.


    met dank aan mart81 voor het leveren van de foto's.

    (De lowresjes zijn gelinkt naar de hi-res beelden voor bandbreedtebesparing)

    Opgemerkt door Mastertje: Wat is dit?



    De vorige delen:
  • Deel I
  • Deel II
  • Deel III
  • Deel IV
  • Deel V
  • Deel VI
  • Deel VII
  • Deel VIII
  • Deel IX


    De huidige stand van zaken:

    De gebeurtenissen van afgelopen nacht zijn deze avond besproken in een extra uitzending van FOK!Radio.. Je kunt hier de MP3 van de uitzending beluisteren.

    Ook op IRC wordt er druk gediscussieerd over deze gebeurtenissen.


    keep it low on the slow-chat
  •   woensdag 6 april 2005 @ 23:55:20 #2
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_26036907
    Ben ik de enige die het idee heeft dat dit misschien net zo af gaat lopen als haaahaha's kledingrek ?
    pi_26036927
    Zijn we weer.

    Hoe zit het met politie die erbij gehaald zou zijn?
    slettebak [@] gmail.com
    pi_26036930
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
    Ben ik de enige die het idee heeft dat dit misschien net zo af gaat lopen als haaahaha's kledingrek ?
    .
    Hoi.
      woensdag 6 april 2005 @ 23:56:50 #5
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_26036937
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
    Ben ik de enige die het idee heeft dat dit misschien net zo af gaat lopen als haaahaha's kledingrek ?
    die was ook leuk
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
    pi_26036945


    Op o.a. deze foto is zoooo duidelijk te zien dat het bruine deel een heel ander soort planten is dan het groene deel.

    Hier in de tuin staat een heg met van die struiken. Die zijn ook al de hele winter bruin. En nu vallen zelfs de bladeren er af. Ga ik nu binnenkort dood?
    pi_26036947
    quote:
    Kom je daar nou bij... Tenzij het hoofd mist, echt wel
    oooh dom van mij
    ik zat te bedenken waarom ik die dooie vissen bij de visboer zo verschrikkelijk vindt,
    dacht ff dat et kwam doordat ze geen ogen hadden,
    maar het is juist het tegenovergestelde; ze hebben van die dode ogen die je aanstaren
    We all have a little sin that needs venting,
    what's yours ??
      woensdag 6 april 2005 @ 23:57:34 #8
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_26036948
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
    Ben ik de enige die het idee heeft dat dit misschien net zo af gaat lopen als haaahaha's kledingrek ?
    't zal me niks verbazen...
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_26036977
    Ok.
    slettebak [@] gmail.com
      woensdag 6 april 2005 @ 23:59:27 #11
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_26036981
    Is daar niet gewoon een bodemsanering gaande? Peilbuizen voor de grondwatermonitoring, afzetting hoort erbij. De zuurgraad kan komen worden door de aanwezige vervuiling, evenals de dode vissen enz.

    Oh ja, dat ding waar op ingezoomd werd op die foto is gewoon een pijlbuis natuurlijk.

    Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten, dus pin me er niet op vast
    pi_26036986
    Op de FP:

    In een visvijver in het Limburgse Montfort hebben kinderen dit weekeinde honderden dode kikkers gevonden. De dieren zijn waarschijnlijk tijdens het paren overleden.

    Whaaaa! Een chemische bom heeft nu ook in Limburg dood en verderf gezaaid.
      donderdag 7 april 2005 @ 00:00:16 #13
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_26036999
    Kalmhoutse bossen... let maar op mijn woorden...
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
      donderdag 7 april 2005 @ 00:00:17 #14
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_26037000
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:57 schreef MindlessThoughts het volgende:

    [..]

    oooh dom van mij
    ik zat te bedenken waarom ik die dooie vissen bij de visboer zo verschrikkelijk vindt,
    dacht ff dat et kwam doordat ze geen ogen hadden,
    maar het is juist het tegenovergestelde; ze hebben van die dode ogen die je aanstaren
    Ik krijg zelfs forellen op mijn bord, met ogen

    Ik vind dat gras ook niet zo raar hoor... volgens mij is dat redelijk normaal. Ik heb de meeste topics globaal gevolgd en ik weet niet wat ik moet geloven, maar ik wil wel de afloop weten Dus ik lurk. TVPs hebben weinig zin, elke keer dat je op F5 ramt, zijn er tien nieuwe reacties
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 7 april 2005 @ 00:00:19 #15
    7888 DiSiLLUSiON
    Universal Centric Motion
    pi_26037001
    Wat vreemd, de leukigheid is er vanaf, toch lees ik nog enkele pagina's..
    There is consciousness in all things.
    pi_26037002
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:59 schreef leolinedance het volgende:
    Is daar niet gewoon een bodemsanering gaande? Peilbuizen voor de grondwatermonitoring, afzetting hoort erbij. De zuurgraad kan bepaald worden door de aanwezige vervuiling, evenals de dode vissen enz.

    Oh ja, dat ding waar op ingezoomd werd op die foto is gewoon een pijlbuis natuurlijk.

    Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten, dus pin me er niet op vast
    Ja. Dat is het. Maar het is veel leuker om te denken dat er allerlei spannende dingen gaande zijn.

    Denkt men.
    pi_26037012
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:58 schreef TerroRobbie het volgende:
    Jawi, check mail.
    Prima.
    slettebak [@] gmail.com
    pi_26037017
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 23:59 schreef Cosworth het volgende:
    Op de FP:

    In een visvijver in het Limburgse Montfort hebben kinderen dit weekeinde honderden dode kikkers gevonden. De dieren zijn waarschijnlijk tijdens het paren overleden.

    Whaaaa! Een chemische bom heeft nu ook in Limburg dood en verderf gezaaid.
    ow nee /o\ dan ga ik ook dood
    pi_26037041
    Haha het gaat weer lekker hard .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_26037050
    Even kijken hoe goedgelovig c.q. sensatiebelust jullie zijn.

    Klik eens op de link in mijn sig en meldt jezelf aan. Van het geld financier ik het bier wel voor tijdens het 'onderzoek'...

    *End spam*

    Zijn er nog kansloz... eh... mensen met een leuke complottheorie?
    pi_26037061
    quote:
    Op donderdag 7 april 2005 00:01 schreef Floxxx het volgende:

    [..]

    ow nee /o\ dan ga ik ook dood
      donderdag 7 april 2005 @ 00:03:03 #22
    118447 Tique3
    deze avater kreeg aandacht :7
    pi_26037062
    Als ik alle foto's nog een keer bekijk is het idd een normale sanering.
    Als het goed is is dit gemeld bij de gemeente.
    Het is hoogstwaarschijnlijk een grondwatersanering, deze kan hier uitgevoerd worden omdat die een rustig gebied is. De gemarkeerde bomen zijn waarschijnlijk gemarkeerd om aan te geven tot waar de bomen weggehaald moeten worden of om aan te geven waar het pad is, aangezien de bouw om 0700 uur begint kan het rond dat tijdstip nogal eens donker zijn (winterperiode).
    De omheining staat er i.v.m. gezondheidsrisico, de busjes waren toeval en zijn verzonnen.

    Mystery solved!
    Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
    pi_26037073
    nr. 10 nou moe
    pi_26037082
    Misschien hebben ze gewoon @Home en ligt hun internet eruit...
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_26037087
    Die vis was een voorn volgens m'n pa (hij zal het wel weten, weet niks van vis)

    bovendien kan een plantenkenner ook zien dat de begroeing op een aantal foto's niet zomaar 'dor' is maar echt dood.
    quote:
    Op donderdag 7 april 2005 00:03 schreef Tique3 het volgende:
    Als ik alle foto's nog een keer bekijk is het idd een normale sanering.
    Als het goed is is dit gemeld bij de gemeente.
    Het is hoogstwaarschijnlijk een grondwatersanering, deze kan hier uitgevoerd worden omdat die een rustig gebied is. De gemarkeerde bomen zijn waarschijnlijk gemarkeerd om aan te geven tot waar de bomen weggehaald moeten worden of om aan te geven waar het pad is, aangezien de bouw om 0700 uur begint kan het rond dat tijdstip nogal eens donker zijn (winterperiode).
    De omheining staat er i.v.m. gezondheidsrisico, de busjes waren toeval en zijn verzonnen.

    Mystery solved!
    saneert men ook op feestdagen? (paasdag)

    [ Bericht 34% gewijzigd door mart81 op 07-04-2005 00:15:18 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')