abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:15:08 #1
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26002296
Het grootste werkgelegenheidsproject van NL op dit moment: racisme en discriminatie bestrijding.
Overal wordt je er mee lastig gevallen, via spotjes, affiches langs de weg, festivals (racism beat it). Zowel lokaal (telefoonnummers op de kabelkrant waarnaar je moet bellen als je ook maar vermoedt dat er ergens racisme of discriminatie plaatsvindt) als nationaal. Het lijkt haast wel een nieuwe religie.

Is het nou echt zo belangrijk dat dit allemaal bestreden wordt. Het lijkt wel een vorm van gedachtecontrolle. 1984? Nee dank je.

Om nog maar te zwijgen over de vele miljoenen die er mee gemoeid zijn. Die hadden we kunnen gebruiken om de minima aan een baan te helpen.
De financiering is sowieso wazig aangezien het dus op zowel nationaal, provinciaal als lokaal niveau plaatsvindt.

Het gevaar is ook dat we een anti reactie krijgen zodat we racisme en discriminatie als iets positiefs gaan zien. Net als die docent op de middelbare school die 2 uur lang stond te vertellen dat roken schadelijk was. Na afloop van de les dacht ik: zo nu een sigaretje (terwijl ik nog nooit gerookt had).

Enkele voorbeelden
nationaal:
http://meldpunt.nl/
http://www.lbr.nl/
http://www.gelijkebehandeling.nl/
http://www.magenta.nl/ (een haast lifestlye achtig manier om jongeren aan te spreken)

lokaal:
http://www.meldpuntdiscriminatie.nl/
http://www.adbhaarlem.nl/
http://www.discriminatiezaken-wb.nl/

Het zijn er zo ontiegelijk veel. Is 1 bureau niet voldoende of zo? Misschien wat efficienter?

EDIT: Erg succesvol zijn die bureaus ook niet, bewijst maar eens de moord op van Gogh, Udense jongeren en het feit dat Stormfront nog gewoon in de lucht is.

Dat is een ander punt wat ik eigenlijk voor een ander topic had willen bewaren: maatschappelijke instanties (zoals die racisme en discrimminatie bureaus maar ook CWI en UWV) falen eigenlijk haast altijd. Waar zijn we in godsnaam mee bezig?

[ Bericht 1% gewijzigd door Landmass op 05-04-2005 18:32:20 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:38:55 #2
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_26002883
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:15 schreef Landmass het volgende:

Het zijn er zo ontiegelijk veel. Is 1 bureau niet voldoende of zo? Misschien wat efficienter?
Zo'n bureaus zijn natuurlijk een goede zaak, maar ik ben het met je eens dat 1 bureau eigenlijk wel voldoende zou moeten zijn... Maja, zo lang er geld mee verdiend kan worden (subsidies) is het natuurlijk een lucratieve business...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_26003032
Juist daarom vind ik het meldpunt discriminatie nederlanders van NR erg goed. Normale anti-bureaus doen daar blijkbaar niets aan. De bekrompenheid is wel om te janken. Ik wordt zo vaak gediscrimineerd omdat ik geen vrouw ben. Daar doen ze niets aan.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:50:12 #4
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26003182
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:44 schreef sizzler het volgende:
Juist daarom vind ik het meldpunt discriminatie nederlanders van NR erg goed. Normale anti-bureaus doen daar blijkbaar niets aan. De bekrompenheid is wel om te janken. Ik wordt zo vaak gediscrimineerd omdat ik geen vrouw ben. Daar doen ze niets aan.
http://www.nieuwrechts.nl/meldpunt/
dat is een goeie, zouden zij ook subsidie krijgen?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:14:37 #5
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26003751
Je zou denken dat bemensing van een antidiscriminatiebureau een roeping was, een vrijwillige bijdrage aan de opbouw van de maatschappij vanuit een persoonlijke overtuiging. Daar hoeft vast geen hele subsidiewinkel voor te draaien... Dergelijke initiatieven kunnenvast wel landelijk worden gebundeld opdat mensen hun energie eveneens in verschillende andere vormen van ideologischvrijwillgerswerk kwijt kunnen en zichzelf en anderen zo kunnen bijven ontwikkelen in hun bredere kijk op samenleven.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:20:34 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26003893
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:15 schreef Landmass het volgende:

Is het nou echt zo belangrijk dat dit allemaal bestreden wordt. Het lijkt wel een vorm van gedachtecontrolle. 1984? Nee dank je.
Nee, discriminatie en racisme zijn helemaal niet belangrijk. De wereld heeft namelijk alleen maar goeds aan discriminatie en racisme te danken en er zijn nooit vervelende dingen gebeurd als gevolg van die uitingen.

In de toekomst hoeven we daar dus geen aandacht aan te besteden. Dat bepaalde mensen door anderen vanwege hun huidskleur, religie, afkomst of sexe als minderwaardig worden beschouwd is een totaal onschuldige kwestie.

Mensen die hier tegen strijden willen eigenlijk alleen maar je gedachten controleren en gunnen je geen enkele vrijheid. Die mensen zou je hard moeten aanpakken en je kunt ze niet genoeg afzeiken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:31:02 #7
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26004132
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:14 schreef sjun het volgende:
Je zou denken dat bemensing van een antidiscriminatiebureau een roeping was, een vrijwillige bijdrage aan de opbouw van de maatschappij vanuit een persoonlijke overtuiging. Daar hoeft vast geen hele subsidiewinkel voor te draaien...
niet iets voor jou? De softe sector
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:32:59 #8
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26004175
Erg succesvol zijn die bureaus ook niet, bewijst maar eens de moord op van Gogh, Udense jongeren en het feit dat Stormfront nog gewoon in de lucht is.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_26004319
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:15 schreef Landmass het volgende:
Het grootste werkgelegenheidsproject van NL op dit moment: racisme en discriminatie bestrijding.
...
Om nog maar te zwijgen over de vele miljoenen die er mee gemoeid zijn. Die hadden we kunnen gebruiken om de minima aan een baan te helpen.
Goh ik kan me een topic van laatst herinneren waarin je nogal tekeer ging tegen het geld dat besteed wordt om werklozen aan een baan te helpen :
Weer schoolvoorbeeld werklozen project

Grappig om te zien hoe je kennelijk als een blad aan een boom bent omgeslagen.
pi_26004324
wat is de link tussen een anti-discriminatiebureau en de moord op die vetzak?
__________
pi_26004394
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:44 schreef sizzler het volgende:
Juist daarom vind ik het meldpunt discriminatie nederlanders van NR erg goed. Normale anti-bureaus doen daar blijkbaar niets aan. De bekrompenheid is wel om te janken. Ik wordt zo vaak gediscrimineerd omdat ik geen vrouw ben. Daar doen ze niets aan.
Huilie
pi_26004415
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:32 schreef Landmass het volgende:
Erg succesvol zijn die bureaus ook niet, bewijst maar eens de moord op van Gogh, Udense jongeren en het feit dat Stormfront nog gewoon in de lucht is.
De moord op van Gogh komt omdat de antidiscriminatiebureaus's gefaald hebben?

En die jongens in Uden dat was toch een "kwajongensstreek"? of had het toch iets met discriminatie te maken ?
pi_26004417
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:44 schreef sizzler het volgende:
Normale anti-bureaus doen daar blijkbaar niets aan.
Wie heeft jou dat verteld? Michieltje zeker?
__________
pi_26004418
TS, ben je erg vaak belaagd door die bureaus? Ze zijn er voor mensen zoals jij die antisemitische en racistische teksten produceren. Je kunt er ook gewoon mee stoppen, zijn die bureaus ook weer wat minder nodig
pi_26004426
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:44 schreef sizzler het volgende:
Juist daarom vind ik het meldpunt discriminatie nederlanders van NR erg goed. Normale anti-bureaus doen daar blijkbaar niets aan. De bekrompenheid is wel om te janken. Ik wordt zo vaak gediscrimineerd omdat ik geen vrouw ben. Daar doen ze niets aan.
Uhm, lees je eerst eens in voordat je dit soort flauwekul op het forum gooit Sizzler. Je kunt gewoon in het jaarverslag van het MDI lezen dat ook 'blanke' discriminatie opgenomen wordt in de rapportage. En hoe je kunt beweren dat het 'meldpunt' van Nieuw Rechts een goede zaak is ? Alsof allochtonen geen Nederlanders zijn, ik weet niet wat jij verstaat onder 'Nederlanders' ? Blauwe ogen en blond haar ? NR namelijk wel. Je begint me steeds meer tegen te vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2005 18:44:42 ]
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:46:16 #16
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26004478
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Goh ik kan me een topic van laatst herinneren waarin je nogal tekeer ging tegen het geld dat besteed wordt om werklozen aan een baan te helpen :
Weer schoolvoorbeeld werklozen project

Grappig om te zien hoe je kennelijk als een blad aan een boom bent omgeslagen.
in de vrije sector natuurlijk
Met dat geld hadden we een belastingverlaging kunnen regelen waardoor mensen meer te besteden hebben en minima aan een baan kunnen helpen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_26004482
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:44 schreef sizzler het volgende:
...
Normale anti-bureaus doen daar blijkbaar niets aan.
...
Als dat zo is plegen ze valsheid in geschrifte in hun jaarverslagen.
pi_26004495
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:44 schreef gelly het volgende:
Je begint me steeds meer tegen te vallen.
Nu pas?
Je weet toch dat wolven in schaapskleren het gevaarlijkst zijn.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:57:12 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26004743
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

En die jongens in Uden dat was toch een "kwajongensstreek"? of had het toch iets met discriminatie te maken ?
Beetje lachwekkend inderdaad.

Als het niet zo triest zou zijn dan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_26005159
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:44 schreef gelly het volgende:

Je begint me steeds meer tegen te vallen.
quote:
En hoe je kunt beweren dat het 'meldpunt' van Nieuw Rechts een goede zaak is ?
Is iedere vorm van discriminatie niet ongewenst?
quote:
Alsof allochtonen geen Nederlanders zijn,
Inderdaad. Of zijn autochtonen niet altijd Nederlander?
quote:
ik weet niet wat jij verstaat onder 'Nederlanders' ? Blauwe ogen en blond haar ? NR namelijk wel.
Dat weet ik niet. Bron?

Waar het mij om gaat is dat er op een erg bekrompen manier met discriminatie omgegaan wordt. Je mag geen onderscheid maken op afkomst in personeelsadvertenties, terwijl de overheid dat soms wel doet door te zeggen dat allochtonen voorkeur genieten bij sollicitatie. In dat opzicht is het MDN een goede zaak. Als ik naar een regulier meldpunt ga om te zeggen dat ik geen kamer in Amsterdam kan krijgen omdat ik een man ben zal ik hoogstwaarschijnlijk uitgelachen worden. Of dat meisjes een gratis drankje krijgen in een disco. Pas dat nu eens toe op allochtonen en je hebt de poppen aan het dansen. Doet me denken aan een gesprek dat ik ooit had over discriminatie. Ik vroeg iemand wat erger was, racisme of seksisme. "Racisme!" Was zonder twijfelen het antwoord. "Want die negers konden er ook niks aan doen dat ze zwart waren."
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26005315
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:15 schreef sizzler het volgende:

[..]


hoogstwaarschijnlijk
Aannames, dat zei ik al.
pi_26005557
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Aannames, dat zei ik al.
Jij denkt dat er serieus werk van wordt gemaakt?

Waarom wordt er dan niets aan gedaan?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26005646
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:31 schreef sizzler het volgende:

[..]

Jij denkt dat er serieus werk van wordt gemaakt?

Waarom wordt er dan niets aan gedaan?
Typische manier om racisme goed te lullen. Wordt inderdaad veel gebruikt in NR en Stormfront kringen. Met een huilstemmetje roepen dat je zelf ook gediscrimineerd wordt terwijl je donders en donders goed weet dat mensen vanwege hun huidskleur of achternaam gediscrimineerd worden. Maar dat heb jij altijd gebagettalisseerd dus je reactie hier is ook logisch.

Brrr. Eng en dom
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:42:48 #24
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26005867
Belachelijk dat zulke bureaus nog bestaan.
Wie zich gediscrimineerd voelt gaat maar lekker naar het politiebureau.

Helemaal eens dus met Landmass (voor de verandering )
pi_26005906
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:31 schreef sizzler het volgende:

[..]


Waarom wordt er dan niets aan gedaan?
Geen idee of er niks aan gedaan wordt, jij beweert het. Ik stoor me niet aan gratis drankjes voor vrouwen, of een voorkeur voor allochtonen bij een solliciatie. Ik miep dan ook niet dat zoveel allochtonen werkloos zijn, of vrouwen. Maar als je je eraan stoort moet je vooraal aangifte doen, en niet hier vage aannames gaan plaatsen lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')