Sashimi daar is natuurlijk geen kunst aan. Gewoon keiverse vis kopenquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:20 schreef henkSX het volgende:
wat zijn een aantal makkelijke soorten sushi en sashimi die ik als onervaren 'kok' makkelijk kan maken??
Een goede visboer (winkel of markt) heeft dat wel hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:51 schreef Renata1977 het volgende:
Weet ik niet. Waar kan ik die tobiko kopen? En de paling, waar koop je meestal?
Valt juist reuze mee hoor!!! Daar verbaasde ik me ook over, maar die lukte juist goed de eerste keer dat ik sushi maakte!quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die omgekeerde rolletjes lijken me wel érg moeilijk trouwens. Daar heb ik me nooit aan gewaagd.
O jaaa, dat was jij die dat zo goed konquote:Op vrijdag 8 september 2006 14:40 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Valt juist reuze mee hoor!!! Daar verbaasde ik me ook over, maar die lukte juist goed de eerste keer dat ik sushi maakte!
Zal ik mijn binnenstebuitenrecept even inscannen en plaatsen?quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O jaaa, dat was jij die dat zo goed kon![]()
Nou, de volgende keer ga ik het ook proberen.
Ja!quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:59 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Zal ik mijn binnenstebuitenrecept even inscannen en plaatsen?
Een meester sushichef zei een keer tegen me 'iedereen kan thuis sushi maken, maar goede sushi! en onder tijdsdruk met dure ingredienten, dat is andere koek'.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Sashimi daar is natuurlijk geen kunst aan. Gewoon keiverse vis kopen![]()
Van de sushi is alles een kwestie van een beetje prutsen en dan gaat het snel beter. Die omgekeerde rolletjes lijken me wel érg moeilijk trouwens. Daar heb ik me nooit aan gewaagd.
Alleen al door het zien van dit plaatje raken mijn smaakpapillen helemaal door het dolle heen!quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:57 schreef mirugai het volgende:
Toch een receptje voor een caterpillar roll:
[afbeelding]
Beter laat dan nooit:quote:
Gember is in mijn omgeving vrij makkelijk bij de toko te vinden. AH heeft ze alleen in de sushi pakketten zitten maar die zou ik niet nemen.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:30 schreef Escaflowne het volgende:
Heb nu zo'n beetje alles in huis om zelf sushi te gaan maken!Alleen sesamzaad en gember moet nog geregeld worden. Heb wel verse gember, maar ja, maak daar maar eens van die verrukkelijke plakjes van!
In het verleden wel eens geprobeerd, maar dat was helaas niet zo'n succes
![]()
Ik moet me gauw eens inlezen in dit topic en verder kijken voor tips, want sta nu echt te popelen om zelf eens sushi te gaan maken!mjammie!....
Als het eenmaal zover is zal ik mijn ervaringen hier posten uiteraard!
Je kunt het ook zelf maken en het is niet moeilijk: gember schillen, met een mandoline of keukenmachine flinterdunne plakjes snijden en blancheren. Dan afgieten en inleggen in een mix van rijstazijn, suiker en een beetje zout. Half dagje laten staan, klaar!quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:50 schreef n0a het volgende:
Gember is in mijn omgeving vrij makkelijk bij de toko te vinden. AH heeft ze alleen in de sushi pakketten zitten maar die zou ik niet nemen.
Hoe lang blijft het dan goed? Weet jij misschien hoe lang ik takuan en kampyo kan bewaren? Heb altijd veel over aangezien ik maar voor 2 sushi maak.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:59 schreef mirugai het volgende:
[..]
Je kunt het ook zelf maken en het is niet moeilijk: gember schillen, met een mandoline of keukenmachine flinterdunne plakjes snijden en blancheren. Dan afgieten en inleggen in een mix van rijstazijn, suiker en een beetje zout. Half dagje laten staan, klaar!
Het leuke is dat je kunt experimenteren: soorten azijn evt. verdund, hoeveelheid suiker.
Als je de gember gekoeld en in azijn bewaard, dan blijft het lang goed. Zeker een paar maanden denk ik. Takuan is ingemaakte daikon, dus dat is ook lang houdbaar. Kampyo zal wel wat minder lang houdbaar zijn. Koop je het gedroogd of al geprepareerd?quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:43 schreef n0a het volgende:
Hoe lang blijft het dan goed? Weet jij misschien hoe lang ik takuan en kampyo kan bewaren? Heb altijd veel over aangezien ik maar voor 2 sushi maak.
Iemand trouwens een idee waar ik nog meer tobiko of masago kan kopen in omgeving Rotterdam? Al 3x bij Kazaguruma geweest waar ze het nog steeds niet binnen hadden gekreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |