abonnement Unibet Coolblue
pi_30583492
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:59 schreef Douwe het volgende:
Niet persoonlijk, maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Én, gróót voordeel: FlyingBlue punten en voordelen
Ik heb op Turbulentie.nl gekeken en daar staat 3 recencies van mensen die laaiend enthousiast zijn. FB-punten is ook weer een voordeel. Al moeten ze dan wel mijn Gold Card eens op gaan sturen. Ik wacht er al maanden op.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30583567
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:59 schreef DutchTrain het volgende:
Die Antonovs zijn niet zo groot als die BHFH hier laat zien, maar zijn kleine 8 persoons vliegtuigjes die vaak ook voor parachutisten worden gebruikt.
Maar dan is de grote vraag: wisten die mensen al dat ze een parachutesprong gingen maken voor ze instapten?
pi_30611414
quote:
Geachte heer,

China Airlines vliegt elke maandag naar Bangkok met het aller nieuwste
toestel.

Met vriendelijke groet,

CHINA AIRLINES
Amstelveen de beste
  Moderator zondag 18 september 2005 @ 09:46:23 #279
45833 crew  Fogel
pi_30688605
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand ervaring met Czech Airlines?
Vorige maand Oslo-Praag (en met Malev verder naar Budapest, zie een eerdere review) en weer terug gevlogen met CSA Czech Airlines. In vergelijking met Malev weinig plek, maar de service is niks op aan te merken. Standaard eten, maar met 1 bijzondere uitzondering t.o.v. alle andere maatschappijen waarmee ik gevlogen heb: op de tray, in de koffiebeker stond een 4cl flesje Spaanse Brandy paraat bij iedereen! Dat je zonder te vragen alcohol krijgt is me nog nooit eerder overkomen!
De maatschappij was veel beter (over het algemeen gezien) dan ik verwachtte, maar het haalt het niet bij de SAS of Lufthansa. De prijzen daarintegen zijn zo laag dat dit geen probleem is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 18 september 2005 @ 11:03:30 #280
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30689576
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:27 schreef anisubs het volgende:

[..]
ik heb gevlogen me China airlines naar BKK , ik vond de service prima, maar de ruimte tussen de stoelen is wat minder dan bij veel andere maatschappijen. (747-400) dus iets om rekening mee te houden als je lang bent, zeker bij zon lange vlucht! . Verder is China airlines een maatschappij die veel crashes heeft gehad de afgelopen 10 jaar. , echter allemaal in het traject NA Bangkok.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 18 september 2005 @ 11:10:46 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_30689715
China Airlines heeft nog alijd een grotere afstand tussen de stoelen dan Neerlands trots KLM

Overigens, het is correct dat er een paar vliegtuigen van China Airlines in de zee danwel in het beton zijn geparkeerd, dit is inderdaad nog nooit gebeurd van Amsterdam naar Bangkok, maar ook niet van Bangkok naar Taipei (daar vliegt hetzelfde toestel namelijk verder naar toe na Bangkok).

Overigens heeft China Airlines ook de zogenoemde Dynastie Klasse, welke business klasse stoelen heeft, maar economy service, dit is totaal zo'n 200 Euro duurder (Misschien het overwegen waard, al lukt het mij prima om de paar uur in Economy te moeten zitten, het is wel fijn om af en toe hiervan gebruik te kunnen maken). (Vooral als ik het zelf niet hoef te betalen )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 18 september 2005 @ 11:24:55 #282
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30690012
misschien is dit per vliegtuig verschillend. De 747 waar ik in heb gezeten van C.A. was beduidend krapper dan de 777 van KLM. Verder had vond ik service overigens prima hoor.

hier het rampenlijstje van China airlines:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Date    Airline/Location    Aircraft Type/Registration    Fatalities
01.02.1969    China Airlines    Douglas DC-3    24:24
   Paku, Taiwan    B-309    
08.12.1970    China Airlines    NAMC YS-11    14:31
   Taipei, Taiwan    B-156    
11.21.1971    China Airlines    Sud Aviation SE210 Caravelle    25:25
   Penghu, Taiwan    B-1852    
02.27.1980    China Airlines    Boeing 707-309C    2:135
   Manila, Philippines    B-1826    
02.16.1986    China Airlines    Boeing 737-218    13:13
   Makung, Taiwan    B-1870    
10.26.1989    China Airlines    Boeing 737-209    54:54
   Hualein, China    B-180    
12.29.1991    China Airlines    Boeing 747-2R7F    5:5
   Wanli, Taiwan    B-198    
11.04.1993    China Airlines    Boeing 747-409    0:396
   Hong Kong, China    B-165    
04.26.1994    China Airlines    Airbus A300B4-622R    264:271
   Nagoya, Japan    B-1816    
02.16.1998    China Airlines    Airbus A300-622R    196:196
   Taipei, Taiwan    B-1814    
08.22.1999    China Airlines    McDonnell Douglas MD-11    3:315
   Hong Kong, China    B-150    
05.25.2002    China Airlines    Boeing 747-209B    225:225
   Taiwan Strait - off Penghu, Taiwan    B-18255
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30837152
ik vond Olympic Airways waardeloos! Mee naar Australie geweest, nooit meer! Quantas bij verre de beste maatschapij en Thai Airways!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
pi_30911433
Op 4 september ben ik met Ryanair vanaf Dusseldorf Weeze naar Shannon (Ierland) gevlogen. Voor het eerst vertraging met Ryanair: 2,5 uur door een defect o.i.d. Maar goed, ik heb liever dat ze dat utizoeken dan dat we met een defect toestel de lucht ingaan.
Echter: in de lucht kreeg ik een 'mooie' voorstelling van Hoe om te gaan met een lastige passagier te zien. Kerel (een Nederlander; zat op de rij voor me) had gezopen en begon lastig te doen. Begon tegen 't 'plafond' (waar de zuurstofmaskers zitten) te slaan met z'n vuisten. Beledigde mensen. Werd door een stewardess gemaand om rustig te zijn. Lukte natuuurlijk niet. Daarna begon hij met z'n vuisten hard tegen de ramen van de nooduitgang te slaan. Tsja, wat moet je dan? Er was geen andere plaats in het vliegtuig (het was vol). Stewardess opnieuw erbij. Er werd achter me overlegd met leden van een of andere Duitse motorclub (van die leernichten ), dus op zich moest 't allemaal wel goed komen. Maar het gaf me geen goed gevoel, zeg maar ... Stewardess probeerde op de man in te praten (iets wat z'n vriendin ook al de hele tijd deed). Beledigde haar door z'n broek bijna naar beneden te trekken ('Wanna see this?' ).
Vliegtuig is uiteindelijk veilig aan de grond gekomen. Een zucht van opluchting ging door het vliegtuig. Kan zo'n raam eigenlijk kapot?
Iedereen moest blijven zitten totdat de politie binnenkwam (applaus!). Een week later stuitte ik in een Ierse krant op een lang artikel over deze man. Hij was veroordeeld tot een boete van 1000 euro wegens het in gevaar brengen van hemzelf, crew personeel en passagiers. Niet meer dan terecht .
pi_30911979
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 4 september ben ik met Ryanair vanaf Dusseldorf Weeze naar Shannon (Ierland) gevlogen.
Tja, wordt je toch weer het dupe van anderen. De ramen van de vliegtuigen zijn kogelvrij, ze moeten immers grote druk kunnen weerstaan.
  zondag 25 september 2005 @ 12:48:01 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_30912780
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:14 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Tja, wordt je toch weer het dupe van anderen. De ramen van de vliegtuigen zijn kogelvrij, ze moeten immers grote druk kunnen weerstaan.
Ik heb dat helaas ook mogen ervaren, één of andere dronken mafkees achter mij, die tegen mijn stoel begon te schoppen. Okee bij iedere schop deed ik de stoel express nog verder naar achter....
Gelukkig zijn er bij KLM flink uit de kluiten gewassen stewards aan boord, evenals één of andere gorilla welke van een andere plek werd gehaald en vrolijk in de buurt van de man werd geplaats en hij kreeg van die fijne Ty-repjes (of hoe het ook mag heten om) zodat ie de rest van de vlucht gerestrained verder mocht vliegen.
Bij aankomst in Thailand werd deze man overigens ook door de Thaise coppers meegenomen.. ik ben bang dat ie niet echt veel van zijn vakantie heeft kunnen genieten...

Ben me trouwens nu aan het voorbereiden voor aanstaande woensdag met EL AL via Tel Aviv naar Bangkok. (Ja was het goedkoopste ) Ik ben benieuwd omtrent de security checks en dergelijke.. hoop ook dat die Hamasmafkezen ff rustig blijven en niet mijn El Al toestel naar beneden schieten
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_30987369
- maatschappij?
Aeroflot
- traject?
Amsterdam - Moskou en Moskou - Ulaan Baatar(Mongolie)
- vertraging?
Op mn terugreis (ub->msk) had ik 10 uur "vertraging" (de vlucht was vertraagd/verzet van 9.10 naar 19.10 uur). Later hoorde ik dat onze eerste vlucht was ingenomen door Russische hoogwaardigsheidsbekleders die snel naar Moskou moesten. (of dit echt waar is weet ik overigens niet )
Voor de rest ging alles precies op tijd.
- vriendelijk personeel?
Niks op aan te merken.
- lekker eten?
Op de heenweg behoorlijk goed (soort hachee) op de terugweg ook goed maar heel erg veel.
- entertainment?
Alleen zelf meegenomen of de medereizigers.
- algehele indruk?
Goede maatschappij, op het traject Amsterdam - Moskou had het vliegtuig ruime lederen stoelen met redelijk wat beenruimte. Het vliegtuig op het traject Moskou - Ulaan Baatar was wat minder goed, maar nog steeds prima. (De mongool die met zn hoofd op mijn schoot in slaap viel valt natuurlijk de maatschappij niet aan te rekenen )
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ondanks de vertraging op de terugweg wel, de andere 3 vluchten waren namelijk top.

-----------------------------------------------------------------

Maatschappij?
MIAT (Mongolian Airlines)
Traject?
Bejing - Ulaan Baatar
Vertraging?
Geen
vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk
lekker eten?
Matig, beetje taai vlees
entertainment?
Tekenfilms en mister bean.
Algehele indruk?
Prima maatschappij, met erg vriendelijk personeel.
zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Absoluut

-----------------------------------------------------------------

Maatschappij?
Onur Air
Traject?
Maastricht - Antalya
Vertraging?
Op de heenreis 5 uur, om de 2 uur hoorden we dat het nog 2 uur langer ging duren.
vriendelijk personeel?
Niet bijzonder
lekker eten?
Standaard eten. Er was geen vegetarisch warm eten dus kreeg mijn vriendin nog een ontbijt.
entertainment?
geen
Algehele indruk?
Redelijk; het vliegtuig rammelde wel heel erg toen we landden. (al het plastic binnenin)
zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ik denk het wel, maar geweldig was het allemaal niet.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:29:55 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31049921
Maatschappij:
EL AL (Isreal Airlines)
[b]Traject:[/b]
Amsterdam - Tel Aviv - Bangkok (AMS-TLV-BKK)
Prijs inclusief alle kosten:
¤540
Vliegtuig:
Boeing 757 traject AMS - TLV
Boeing 777 traject TLV - BKK
Comfort:
In de boeing 757 had ik een window seat, opzich niets mis mee, daar ik goed naar buiten kon kijken, maar ik had van die Isrealies naast me welke niet wilden opstaan toen ik naar de WC moest.. dus je wordt ietwat in je vrijheid bekrenkt..
Bij de boeing 777 had ik een aisle seat, 33 c, allergrootste voordeel is dat naast iedereen een eigen videoscherm heeft. (helaas geen spelletjes), bij mij er niemand achter zat, een loze ruimte zat, dus ik kon mijn stoel direct na het opstijgen achterover reclinen zonder dat iemand belemmerd werd met het eten
Vertraging:
Ehm ja, maar dat komt door mij (Nou ja door de Israelische beveiliging, lees meer bij vriendelijk personeel.....
Vriendelijk personeel:
Aan boord redelijk vriendelijk, kreeg asperine voor het opstijgen, en verder kreeg je drinken als je er om vroeg. (Het is wel zo dat die Israelies vaak op de belbutton drukken dus ze zijn wat gewend )

BIJ het inchecken echter had ik geen schijn van kans, waarschijnlijk hadden ze mij van te voren op een lijstje staan ofzo, want bij het aansluiten in de rij werd ik er al uitgehaald, ik dacht nog, zo gaat lekker snel, gelijk een gesprek met 2 ' gewone' medewerkers, na 5 minuten de supervisor, 2 minuten later het hoofd van de beveiliging.. (Waarschijnlijk hielpen die Maleisische en Indonesische stempels niet echt mee ).
Dit betekende dus idd een zogenoemde 'stripsearch' gelukkig betekentdit niet dat je in je nakie voorovergebogen staat, maar wel word je helemaal gefouilleerd en de bagage binneste buiten gekeerd, telefoon en mp3 player + fototoestel op werkzaamheid onderzocht en duurt vrij lang voordat ze alles door de X-ray gehaald hadden..
Het gaat opzich vrij netjes allemaal, maar voorstrekt overbodig.. (ik ben geen terrorist) positief punt is dat je na de search snel door de customs gaat, onder begeleiding van een EL AL securityservice officier en een zwaar bewapend lid van de NL schiphol coppers... ook bij de gate stond ik zo binnen.. nadeel, ik kon nog net 1tijdschrift kopen en een flesje water, want er was niet veel tijd over
Lekker eten:
3x een vedgiemeal, met niet te omschrijven producten, niet geprobeerd, ik kan absoluut niet eten in het vliegtuig.. anders zit ik de rest van de vlucht op de wc..
Entertainment:
Films en radiozenders, op boeing 757 op kleine hoofdschermen, in de boeing 777 op eigen scherm, alleen everybody loves raymond en Mr and Mrs Smith gekeken, voor de rest geslapen.
Algehele indruk:
Ondanks algehele controle (ik was de enige overigens , de rest van de lijst was leeg) best tevreden, alleen jammer dat 4 uur op Ben Guriron opzich lang duurt, (al werd ik ook daar opgeroepen voor nog een controle, en de vraag hoe ik al tot de gate was gekomen, daar gaat mijn transit begeleidster nog iets over horen, ik zag de bui trouwens al hangen bij het omroepen van mijn naam en ze hebben me 3x om moeten roepen, maar ging eerst maar even naar de WC.....
nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ja, ik zal wel moeten, ik moet weer terug, en besides, de koffer van mij had een VIP zegels, dus was er als eerste uit En de rest van de transit passagiers werd niet gecontroleerd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 05:42:29 #289
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31195674
Maatschappij:
Air Asia (budget Airline zoals easyjet)

Traject:
Bangkok - Kuala Lumpur (BKK-KUL)

Kosten inclusief alles:
1499 THB, wat ten tijde van de boeking neerkwam op EUR 28,78
(overigens is een enkele reis met de KLIA express naar Kuala Lumpur Centraal 35 RM, wat ongeveer 8 Euro is)

Vliegtuig:
Boeing 737

Comfort:
Het was een nieuw vliegtuig, en er was opzich voldoende ruimte, zeker omdat met het aantal passagiers wat er waren we ook in een 'Fokker 50' hadden gepast, ik had dus 3 stoelen voor mijzelf, wat de vlucht een stuk aangenamer maakt!

Vertraging:
Geen vertraging, nou ja 2 minuten te laat geland, maar door de snelle afhandeling stond ik exact 14 minuten na de landing op het perron van de KLIA express!

Vriendelijk personeel:
Zeer vriendelijk, en aangezien ik nog niet in het bezit was van RM, en alleen nog maar 60 THB had, kon ik mijn 'Berri Orange' juice ook daarmee kopen, ondanks dat dit eigenlijk 70 THB was.

Lekker eten:
Australische sinaasappelsap is THE BEST

Entertainment:
Ik was nogal moe, dus eerst wat geslapen, en beetje gelezen, naar buiten gekeken...

Algehele indruk:
Goede prijs kwaliteitverhouding!

nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Uiteraard, als je beetje vroeg boekt geweldige prijzen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31205287
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 21:20 schreef Locusta het volgende:
- maatschappij? Gulf Air
- traject? Amsterdam - Abu Dhabi v.v.
- vertraging? Nope.
- vriendelijk personeel? Jazekers, zelfs nog een Nederlandse dame die er werkte
- lekker eten? Hmmm, niet echt. Op de heenweg Arabisch, op de terugweg Nederlands eten.
- entertainment? Filmpjes en muziek, altijd leuk
- algehele indruk? Netjes en verzorgd
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? Jazekers. Niet bijzonder maar wel goed.

- maatschappij? Royal Jordanian
- traject? Amsterdam - Amman - Calcutta - Bangkok - Kuala Lumpur v.v.
- vertraging? Ja, 24 uur
- vriendelijk personeel? Erg beleefd, niet bijzonder vriendelijk
- lekker eten? Wederom Arabisch en niet echt mijn smaak.
- entertainment? Filmpjes en muziek.
- algehele indruk? Niet erg betrouwbaar. Onverklaarbare geluidjes en rare landingen ed.
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? - Nee, zeker niet.

- maatschappij? Britisch Airways
- traject? Amsterdam - London - Cairo v.v.
- vertraging? Ja, 2 uur
- vriendelijk personeel? Jazekers. Netjes en straalden enthousiasme uit
- lekker eten? Engelse kost, maar goed te eten
- entertainment? JA! Zelfs videospelletjes
- algehele indruk? Betrouwbaar, netjes, verzorgd en zeer luxe
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? Graag zelfs, heeft wel mijn voorkeur

- maatschappij? Ryan Air
- traject? Eindhoven - London Stansted
- vertraging? Nope
- vriendelijk personeel? Gewoon, vriendelijk
- lekker eten? Kun je kopen tegen (mijns inziens) belachelijke prijzen! Is dus niet incl. bij je vlucht
- entertainment? Geen
- algehele indruk? Tja, budget maatschappij he. Net een vliegende bus. Zag er verder wel netjes uit
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? - Jazeker. Niet echt duur, makkelijk te boeken (via internet) en zag er netjes uit. Ik bestel er alleen geen kopje thee meer tijdens de vlucht, dat kostte me 2,50e

- maatschappij? Transavia (Volgensmij --> Basiq Air)
- traject? London Stansted - Rotterdam
- vertraging? Nope
- vriendelijk personeel? Erg vriendelijk
- lekker eten? Hoort niet standaart bij de vlucht, kun je wel kopen (zie Ryan Air)
- entertainment? Geen
- algehele indruk? Eigenlijk, net als bij Ryan Air, zag het er netjes uit, maar is het gewoon een vliegende bus. Niet echt bijzonder, wel betrouwbaar
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? - Jep, betrouwbaar en betaalbare prijzen

(British Midland wordt hierboven al genoemd en sluit me er wel bij aan, alleen waren de stewardessen bij mijn vlucht een beetje chagrijnig. Straalden onvrede uit)
(even wat toegevoegd aan mijn eerdere post --> Transavia en Ryan Air)
pi_31206020
- maatschappij?
TAP Air Portugal

- traject?
Amsterdam - Porto (heen)
Faro - Lissabon - Amsterdam (terug)

- vertraging?
Heenweg geen vertraging, terugweg helaas wel. We zouden welgeteld 40 minuten hebben om over te stappen in Lissabon op onze vlucht naar Amsterdam, gelukkig werd deze ook door TAP zelf uitgevoerd en werd het totaal door hen aangegeven als zijnde een verbinding (Faro - Lissabon). In Faro vertrokken we met bijna een uur vertraging (de wachtruimte voor het boarden werd niet op tijd van het slot gehaald waardoor iedereen in de gang kon wachten). De vlucht duurde korter dan gepland, en uiteindelijk waren we in Lissabon (na een stukje rennen van de ene gate naar de andere) een half uur te laat weg. Het vliegtuig had op passagiers naar Amsterdam gewacht gelukkig Vlucht van Lissabon naar Amsterdam was een niet zo fijne vlucht, erg snelle stijging bij het opstijgen en erg snelle daling (van 11,5km) voordat we gingen landen (gevolg: pijnlijke oren die ik normaal nooit heb gehad).
Gelukkig was onze bagage netjes en goed gelabeled, dus in Amsterdam vonden we snel onze koffers terug, ze waren goed meegekomen bij het overstappen.

- vriendelijk personeel?
Gewoontjes, niet opvallend vriendelijk, maar ook niet onvriendelijk.

- lekker eten?
Nee. De avondmaaltijd (we vlogen van 18u tot 22u) bestond uit 1 klein pistoletje met tonijnsalade en een cakeje . Zelfs ik had daar geenszins genoeg aan, en echt lekker was het ook niet te noemen (al had ik daar ook niet veel van verwacht).

- entertainment?
Filmpjes over Portugal, Amsterdam, beetje reclame-achtig. Geen film (korte vlucht mss).

- algehele indruk?
Redelijk. Zeker geen echte aanrader, maar als het moet, dan kan het wel.

- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Prijs was redelijk laag dus wat dat betreft wel ok, verder ben ik er redelijk neutraal over. Ik zal wel naar alternatieven zoeken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:49:45 #292
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_31213150
- maatschappij?
Continental Airlines
- traject?
AMS-EWR
- vertraging?
nee niet echt
- vriendelijk personeel?
ja,
- lekker eten?
Prima te doen, snack, luch en vlakvoor het landen nog een broodje
- entertainment?
Personal Inflight Entertainment, 8 filmkanalen en stuk of wat radio stations + videogames allemaal op je eigen schermpje
- algehele indruk?
zeer goed, aardige mensen en op de heenweg een extra stoel voor mezelf
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Jazeker, prima kwaliteit/prijs verhouding
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:02:31 #293
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31213552
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:29 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij:
EL AL (Isreal Airlines)
[b]Traject:[/b]
Amsterdam - Tel Aviv - Bangkok (AMS-TLV-BKK)
Prijs inclusief alle kosten:
¤540
Vliegtuig:
Boeing 757 traject AMS - TLV
Boeing 777 traject TLV - BKK
Comfort:
In de boeing 757 had ik een window seat, opzich niets mis mee, daar ik goed naar buiten kon kijken, maar ik had van die Isrealies naast me welke niet wilden opstaan toen ik naar de WC moest.. dus je wordt ietwat in je vrijheid bekrenkt..
Bij de boeing 777 had ik een aisle seat, 33 c, allergrootste voordeel is dat naast iedereen een eigen videoscherm heeft. (helaas geen spelletjes), bij mij er niemand achter zat, een loze ruimte zat, dus ik kon mijn stoel direct na het opstijgen achterover reclinen zonder dat iemand belemmerd werd met het eten
Vertraging:
Ehm ja, maar dat komt door mij (Nou ja door de Israelische beveiliging, lees meer bij vriendelijk personeel.....
Vriendelijk personeel:
Aan boord redelijk vriendelijk, kreeg asperine voor het opstijgen, en verder kreeg je drinken als je er om vroeg. (Het is wel zo dat die Israelies vaak op de belbutton drukken dus ze zijn wat gewend )

BIJ het inchecken echter had ik geen schijn van kans, waarschijnlijk hadden ze mij van te voren op een lijstje staan ofzo, want bij het aansluiten in de rij werd ik er al uitgehaald, ik dacht nog, zo gaat lekker snel, gelijk een gesprek met 2 ' gewone' medewerkers, na 5 minuten de supervisor, 2 minuten later het hoofd van de beveiliging.. (Waarschijnlijk hielpen die Maleisische en Indonesische stempels niet echt mee ).
Dit betekende dus idd een zogenoemde 'stripsearch' gelukkig betekentdit niet dat je in je nakie voorovergebogen staat, maar wel word je helemaal gefouilleerd en de bagage binneste buiten gekeerd, telefoon en mp3 player + fototoestel op werkzaamheid onderzocht en duurt vrij lang voordat ze alles door de X-ray gehaald hadden..
Het gaat opzich vrij netjes allemaal, maar voorstrekt overbodig.. (ik ben geen terrorist) positief punt is dat je na de search snel door de customs gaat, onder begeleiding van een EL AL securityservice officier en een zwaar bewapend lid van de NL schiphol coppers... ook bij de gate stond ik zo binnen.. nadeel, ik kon nog net 1tijdschrift kopen en een flesje water, want er was niet veel tijd over
Lekker eten:
3x een vedgiemeal, met niet te omschrijven producten, niet geprobeerd, ik kan absoluut niet eten in het vliegtuig.. anders zit ik de rest van de vlucht op de wc..
Entertainment:
Films en radiozenders, op boeing 757 op kleine hoofdschermen, in de boeing 777 op eigen scherm, alleen everybody loves raymond en Mr and Mrs Smith gekeken, voor de rest geslapen.
Algehele indruk:
Ondanks algehele controle (ik was de enige overigens , de rest van de lijst was leeg) best tevreden, alleen jammer dat 4 uur op Ben Guriron opzich lang duurt, (al werd ik ook daar opgeroepen voor nog een controle, en de vraag hoe ik al tot de gate was gekomen, daar gaat mijn transit begeleidster nog iets over horen, ik zag de bui trouwens al hangen bij het omroepen van mijn naam en ze hebben me 3x om moeten roepen, maar ging eerst maar even naar de WC.....
nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ja, ik zal wel moeten, ik moet weer terug, en besides, de koffer van mij had een VIP zegels, dus was er als eerste uit En de rest van de transit passagiers werd niet gecontroleerd...
dus je moest in je bloke kont gebukt staan? dachten ze dat je drugs wilde smokkelen gimgen ze ook nog met een hand naar binnen zoiets heb ik nog nooit gezien! zag je er zo extreem gevaarlijk uit, heb je arabische voorouders, of ben je lid van extreme organisaties????

het kan toch niet aan stempels van mal. en indo. liggen Ik zou wel een verklaring willen als me zoiets zou overkomen en achteraf zeker mn beklag indienen. Goede Beveiliging ok, maar dit lijkt me toch aardig mensonterend!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:46:41 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31254451
@ Bloodhoundfromhell

Als je goed had gelezen stond er:

quote
.... gelukkig betekentdit niet dat je in je nakie voorovergebogen staat, maar wel .....
unquote

En nee het gaat niet om drugs smokkelen, ze maken gewoon een profiel, (aan de hand van een backgroundonderzoek op voorhand), en dan ben ik klaarblijkelijk een risico ofzo

En ehm, wel als je 1 of 2 keer er bent geweest (Indo of Maleisie) dan niet nee, maar incluis dit bezoek heb ik er nu 32 instaan..... Enne klacht indienen, de Israelische veiligheidsdienst gaat daar echt niet wakker van liggen hoor, want ze vragen steeds netjes of je het goed vindt, uiteraard, werk je niet mee, kan je lopen naar Tel Aviv en Bangkok....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31330949
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:04:21 #296
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_31340674
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
doen toch pakjes vervoeren TNT Post Groep = TPG van die rooie brievenbussen...
No Worries Mate!!!
pi_31342193
TNT is toch ook iets met explosieven...?
pi_31343201
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:04 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

doen toch pakjes vervoeren TNT Post Groep = TPG van die rooie brievenbussen...
ja ik hoop niet dat we in een postzak in het laadruim gedumpt worden
pi_31343255
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:05 schreef jmac het volgende:
TNT is toch ook iets met explosieven...?
dat klopt maar die hebben voor zover ik weet geen logo met de letters TNT in oranje cirkels.. dat heeft de luchtvaartmaatschappij gelukkig wel (als ik de plaatjes op de (karige) website moet geloven)


Maar iemand die ervaring heeft met deze maatschappij??
pi_31346195
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:40 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

dat klopt maar die hebben voor zover ik weet geen logo met de letters TNT in oranje cirkels.. dat heeft de luchtvaartmaatschappij gelukkig wel (als ik de plaatjes op de (karige) website moet geloven)


Maar iemand die ervaring heeft met deze maatschappij??
Nog nooit van gehoord.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')