Gisteren:
BarbershopCalvin (Ice Cube) is eigenaar van een kapsalon (barbershop). Hij zit in de schulden en als enige oplossing ziet hij verkopen van de shop aan een louche zakenman. Enige probleem: hij durft t nieuws niet aan z`n medewerkers te vertellen...
Leuke comedy. Het verhaal is niet echt spannend of goed doordacht maar door een flinke dosis humor blijft de film wel op de been. Dit komt met name door Cedric The Entertainer die gewoon grappig is en de film bijna in z`n eentje draagt. En dat is toch knap, aangezien ie niet echt een hoofdrol heeft.
Verder is t acteerwerk ok, en steven je uiteraard af op een voorspelbaar einde.
Niet te veel achter zoeken dus, maar gewoon lekker kijken
![]()
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 6,2/10
En in de sneak:
Shall We DanceEen man in midlife crisis (Richard Gere) doet al 20 jaar tzelfde werk en iedere dag als ie van z`n werk naar huis gaat komt ie langs een dansschool waar ie iedere dag de mooie Paulina (Jennifer Lopez) voor t raam ziet staan. Op een avond besluit een kijkje te gaan nemen en zowaar gaat ie van t dansen genieten en krijgt z`n leven weer een impuls...
Om deze film kort te omschrijven: those are 2 hours of my life I`ll never get back. Wat een butt film
![]()
. Slaapverwekkend, uber voorspelbaar slecht acteerwerk etc etc etc.
Om te beginnen: het verhaal dat we hier krijgen voorgeschoteld hebben we inmiddels al zovaak gezien dat t niet meer leuk is. En als t dan goed uitgewerkt zou zijn is t nog niet eens zo erg. Maar dat is dus hier niet t geval. De film kent geen enkele snelheid, de humor die grappig moet zijn werkt totaal niet en t einde zie je al vanaf t begin aankomen. Richard Gere is volkomen zielloos in z`n rol en overtuigd dus voor geen meter. Jennifer Lopez doet wel haar best, maar komt niet tot haar recht en dan hebben we nog Susan Sarandon: dat zij zich laat gebruiken voor zo`n rol is voor mij voorkomen onbegrijpelijk.
Na 10 minuten kijken kwam de vraag al bij me op of we nog niet naar huis konden. En dat is dus geen goed teken
![]()
Kort om: mijden als de pest deze troep, tenzij je OF echt niets anders te doen hebt (maar dan zijn er vast nog wel slechte films die beter zijn als deze) OF levensmoe bent...
IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 4,0/10