abonnement Unibet Coolblue
pi_24008933
Ik ben aan het emigreren en heb dus veel shit om te regelen.

Nu heb ik een grote kledingkast die ik niet meeneem en die waarschijnlijk niet meer te verkopen/weggeven valt, dus die wil ik door het grof vuil laten ophalen.

Dus: ik bellen om een afspraak te maken. Eerst moet je dan al zo'n kut-menu doorlopen.. toets 1 als u.. toets 3 als u... toets 5 als u... vervolgens heb je eindelijk je sub menu: ik wil iets laten ophalen. Denk je eindelijk iemand aan de lijn te krijgen... nee, je wordt eerst gedwongen om twee minuten te luisteren naar een bandje met de 'spelregels'. Het moet persoonlijk aangeboden, op de begane grond, blablabla enz enz. Pas daarna kom je in de wachtstand. En hoor je 5 minuten lang 'er is niemand beschikbaar... blijft u wachten...' zonder dat je weet hoeveel wachtenden er nog zijn. Na 10 minuten geef je op en later probeer je het weer, om weer dat hele klote menu en de spelregels door je strot geduwd te krijgen. Herhaal 3x totdat je eindelijk een afspraak hebt.

Vervolgens heb je eindelijk een afspraak, en krijg je te horen dat je of 's ochtends of 's middags aan de beurt ben. Ik vragen of dat niet precieser kan. Ja, je kunt de dag vantevoren om 1600 bellen om te horen of je in het eerste of tweede dagdeel valt. Ja, dan is het al te laat om bij m'n baas aan te geven wanneer ik er niet ben, dus noodgedwongen neem je de hele dag vrij.

De dag zelf. Je moet al om 8 uur op zijn, want ze kunnen van 8 tot 12 komen. Ik dus in het midden van de nacht opstaan om om 8 uur klaar te zijn. Maar natuurlijk zijn ze er dan niet. Om 10:30 ben ik een kwartier afwezig omdat ik naar de tandarts moet, maar dat kwartiertje komen ze vast niet. Toch? 10:15, verdomme, en ze zijn nog niet geweest. De kast staat binnen in de portiek van het appartementencomplex, dus daar kunnen ze niet bij mochten ze in dat kwartiertje komen. Dus: ik de 20 loodzware onderdelen van de kast naar buiten sjouwen en naast de deur plaatsen met een A4 er op met grote zwarte letters "BAT. Kast nr. 14". Niet te missen. Mochten ze in dat kwartier komen, dan kunnen ze hem dus gewoon meenemen.

Ik naar de tandarts. Zoals gewoonlijk 10 minuten in de wachtkamer moeten wachten, dus ik ben pas een half uur weer later thuis. De kast staat er nog. Jammer, ze zijn dus nog niet geweest denk ik. Ik naar binnen, check de brievenbus en wat ligt daar? Een briefje van het BAT, dat ze langsgeweest zijn en ik niet thuis was. Godverdomme, de kast staat toch gewoon naast de deur? Neem die dan mee klootzakken! Wel de moeite nemen om een briefje in de bus te gooien, maar je moet nota bene langs de kast om dat te doen. Dat hebben ze dus NOOIT gemist, ze hebben hem gewoon niet meegenomen.

Ik bellen. Krijg ik na 10 minuten wachten iemand aan de lijn. "We zitten in vergadering, bel om 13:00 maar terug." Het is nu 11:10. Om 1 uur pas terug bellen? Hoe lang duurt die vergadering wel niet? "Verder kan ik je niet helpen bel om 1 uur maar weer". Omdat ze overduidelijk niet geïnteresseerd was -waarom zou ze, ik word tenslotte toch gedwongen gemeentebelasting te betalen- was het enige wat ik er nog uit kon krijgen voordat ze ophing een opmerking over 'typisch ambtenaren weer'.


Nu ga ik om 1300 dus terug bellen, en wee de gebeente als die kanker kast niet opgehaald wordt vandaag dan flikker ik hem gewoon op straat, in het parkje of in de vijver hiernaast, want met dit soort klote bureaucratie hoef je dus ECHT niet bij mij aan te komen.

1. Je moet uren bellen op je eigen kosten voordat je iemand aan de lijn krijgt
2. Je moet de HELE dag vrij nemen omdat ze je niet eens een dagdeel voor het ophalen kunnen vertellen
3. Je MOET het persoonlijk afgeven
4. Als je ook maar 5 minuten weg moet voor iets anders kun je je spullen niet voor de deur zetten met een briefje er op, want dat interesseert ze niet en ze rijden weer weg

Wel 250 euro afvalheffing betalen per jaar, 5 jaar lang, daar NOOIT gebruik van maken behalve 1 vuilniszak per week, maar als het puntje bij het paaltje komt dan krijg je daar geen CENT moeite voor terug. In elke andere stad kun je je zooi gewoon op straat zetten en nemen ze het mee, maar hier niet. Smerige kut ambtenaren, oh wat ben ik benieuwd naar dat telefoongesprek vanmiddag. Je komt hem dus niet alsnog halen? Dan mag je hem volgende week uit de vijver komen vissen, kies maar.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_24009404
wat ik persoonlijk erg fijn vind aan de BAT mannen zijn die gele briefjes waarop staat dat je je afval niet goed gescheiden in de bak hebt gedaan OMDAT EEN OF ANDERE LUL UIT DE PAUPERFLAT TEGENOVER HET NODIG VINDT ZIJN VUILNISZAKKEN IN MIJN CONTAINER TE FLIKKEREN.

[ Bericht 0% gewijzigd door DoctorB op 16-12-2004 12:22:12 ]
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 16 december 2004 @ 12:20:37 #3
59009 paullo
vini vidi vici
pi_24009489
Gooi er een bom binnen
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_24009675
dan is ie zijn kast overigens nog niet kwijt...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 16 december 2004 @ 12:32:03 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24009740






ik bedoel:
typisch...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_24009881
Je gaat toch emigreren?

Nou dan flikker die kast op de stoep klaar als ze niet willen meewerken laat ze dan de %@$@% krijgen.
pi_24009968
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:39 schreef allsystemshalt het volgende:
Je gaat toch emigreren?

Nou dan flikker die kast op de stoep klaar als ze niet willen meewerken laat ze dan de %@$@% krijgen.
juist gewoon de dag van te voren nog bellen! ik ga korgen weg, ik heb het al geprobeerd om het normaal op te komen halen, dus vanaf morgen 12.00 staat het op de stoep en kunnen jullie het komen ophalen... dagggggg...
  donderdag 16 december 2004 @ 12:44:21 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_24009993
la poubelle was ook een optie, nemen hem ook gratis op afspraak mee
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_24010169
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:44 schreef Skull-splitter het volgende:
la poubelle was ook een optie, nemen hem ook gratis op afspraak mee
maar daar moet je OOK thuis voor blijven.
En als ze dan bedenken, "die kast is wel erg zwaar" zeggen ze ook nog vrolijk, nou meneer, daar kunnen we nix mee, die laten we staan. Houdoe war!

la poubelle:
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24010210
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:44 schreef Skull-splitter het volgende:
la poubelle was ook een optie, nemen hem ook gratis op afspraak mee
Volgens mij doen ze dat niet meer....
BAT haalt t op en alles wat nog bruikbaar is gaat naar La Poubelle heb ik me laten vertellen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_24011155
Ik heb dus net gebeld en het verhaal verteld dat ik heel even weg was, om vervolgens een briefje in mijn bus te vinden. De vrouwelijke stem droop van de desinteresse, maar goed ik toch maar proberen.

Vraag ik waarom ze de kast niet meengenomen hebben, terwijl die recht voor hun neus stond. Antwoord: moet persoonlijk aangeboden worden. Vraag ik of ze vandaag nog een keer kunnen komen. Antwoord: nee (meer niet). Vervolgens vertel ik dat ik na deze week het land uit ben en dus geen mogelijkheid om het nog een keer aan te bieden. Antwoord: dag <klik>.

WERKELIJK WAAR, ze hangen godverdomme gewoon de telefoon op! Smerige teringlijers, het is maar goed dat ik niet bij een loket sta want ik had een moord begaan, wat denken dat schuft ambtenaren wijf wel niet?!!! Die kast komt dus vanavond op in het zijstraatje 20 meter verderop te liggen en de brief naar de directie ga ik meteen typen.

kankerlijers, ik heb er ECHT geen andere woorden voor. ONGELOFELIJK.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 16 december 2004 @ 13:38:43 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24011180
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:37 schreef StefanP het volgende:
Ik heb dus net gebeld en het verhaal verteld dat ik heel even weg was, om vervolgens een briefje in mijn bus te vinden. De vrouwelijke stem droop van de desinteresse, maar goed ik toch maar proberen.

Vraag ik waarom ze de kast niet meengenomen hebben, terwijl die recht voor hun neus stond. Antwoord: moet persoonlijk aangeboden worden. Vraag ik of ze vandaag nog een keer kunnen komen. Antwoord: nee (meer niet). Vervolgens vertel ik dat ik na deze week het land uit ben en dus geen mogelijkheid om het nog een keer aan te bieden. Antwoord: dag <klik>.

WERKELIJK WAAR, ze hangen godverdomme gewoon de telefoon op! Smerige teringlijers, het is maar goed dat ik niet bij een loket sta want ik had een moord begaan, wat denken dat schuft ambtenaren wijf wel niet?!!! Die kast komt dus vanavond op in het zijstraatje 20 meter verderop te liggen en de brief naar de directie ga ik meteen typen.

kankerlijers, ik heb er ECHT geen andere woorden voor. ONGELOFELIJK.
Reeshof heeft toch een stadswinkelkantoor?
Ik wil je wel ff helpen sjouwen om die kast daar voor de deur te leggen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 16 december 2004 @ 13:53:38 #13
10710 gday
propria cures
pi_24011505
Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_24011984
Zoveel moeite voor een oude kast? laat die gewoon in het huis staan of in de schuur. Desnoods zet je hem in de fik ofzo.
copyright 2006
  donderdag 16 december 2004 @ 14:37:27 #15
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_24012469
Mijn broer ging verhuizen en die had ook een afspraak met die lui van de BAT, om wat zooi op te halen. Hij dacht ook dat ze niet zo vroeg zouden komen, maar ja toen stonden ze daar om 8 uur. Mijn broer was er ook, alleen de spullen stonden nog niet buiten. Binnen 3 seconden waren ze weer weg met met vrachtwagen, kon ie weer een nieuwe afspraak maken.
pi_24012645
Ik heb daar nog een keer een bedrijvenbezoek gehad. Presentatie in de kantine tussen de snackende paupers
pi_24012704
ik begrijp je helemaal zeg jezus wat een ondankbare honden gadverdamme!
No offence!!
  donderdag 16 december 2004 @ 14:49:31 #18
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_24012755
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:56 schreef StefanP het volgende:


." Het is nu 11:10. Om 1 uur pas terug bellen? Hoe lang duurt die vergadering wel niet?
die vergadering duurt blijkbaar 1 uur en 50 minuten
To infinity…and beyond!
  donderdag 16 december 2004 @ 14:57:14 #19
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_24012920
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:37 schreef StefanP het volgende:
Ik heb dus net gebeld en het verhaal verteld dat ik heel even weg was, om vervolgens een briefje in mijn bus te vinden. De vrouwelijke stem droop van de desinteresse, maar goed ik toch maar proberen.

Vraag ik waarom ze de kast niet meengenomen hebben, terwijl die recht voor hun neus stond. Antwoord: moet persoonlijk aangeboden worden. Vraag ik of ze vandaag nog een keer kunnen komen. Antwoord: nee (meer niet). Vervolgens vertel ik dat ik na deze week het land uit ben en dus geen mogelijkheid om het nog een keer aan te bieden. Antwoord: dag <klik>.

WERKELIJK WAAR, ze hangen godverdomme gewoon de telefoon op! Smerige teringlijers, het is maar goed dat ik niet bij een loket sta want ik had een moord begaan, wat denken dat schuft ambtenaren wijf wel niet?!!! Die kast komt dus vanavond op in het zijstraatje 20 meter verderop te liggen en de brief naar de directie ga ik meteen typen.

kankerlijers, ik heb er ECHT geen andere woorden voor. ONGELOFELIJK.
Duidelijk: voor het loket parkeren, en ook "dag" zeggen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_24014279
Gaat straks op de post:

Stefan Pieterse
p/a XXXX XX
XXXX YYY ZZZZZZZ


De directie
Brabants Afval Team
Postbus 3223
5003 DE Tilburg

Tilburg, 16 december 2004


Betreft: klacht dienstverlening


Geachte mijnheer, mevrouw,


Vandaag had ik een zeer nare ervaring met het Brabants Afval Team. Deze was bijzonder slecht en de telefonische afhandeling door het BAT was dermate beschamend dat mij niets rest dan deze brief te schrijven.

Het betreft het volgende. Ik emigreer deze maand uit Nederland en heb eerder deze week telefonisch bij het BAT aangegeven dat ik graag een oude kast opgehaald wil hebben.

Ten eerste: omdat alle afval om een voor mij onbekende reden persoonlijk moet worden aangeboden en het pas mogelijk is om vanaf half vier de dag vóór de afspraak te horen in welk dagdeel men is ingedeeld, rest men niets dan de hele dag vrij te nemen.

Ten tweede: men wordt gedwongen om bij het bellen steeds de 'spelregels' te beluisteren voordat men de kans krijgt een medewerker te spreken. Daarna volgt veelal een melding 'dat er momenteel niemand beschikbaar is', zonder dat het aantal wachtenden of een geschatte wachttijd bekend wordt gemaakt. Dit betekent dus dat men maar blijft wachten in de hoop iemand te spreken, om na tien minuten op te geven. Bij een volgende poging begint het verhaal vanaf de spelregels tot het wachten weer opnieuw. Een indicatie van het aantal wachtenden is toch zeker wel mogelijk in dit tijdperk?

Deze twee zaken buiten beschouwing gelaten, is mijn klacht als volgt. Ik was door het BAT ingedeeld in de ochtend, dus tussen acht en twaalf uur. Nu had ik om half elf ook een afspraak bij de tandarts. Dit duurt hooguit dertig minuten aangezien de praktijk zich een paar straten verderop bevindt. Om tien voor half elf was het BAT nog niet geweest dus ik heb de kast voor de deur gezet met een groot plakkaat "BAT, kast nr. 14" er op. Om tien voor elf was ik terug, en de kast stond er nog. In de brievenbus lag echter een briefje dat het BAT langs was geweest maar dat ik niet thuis was.

De kast staat récht voor de deur met een duidelijk plakkaat, maar die wordt dus niet eens meegenomen. Vervolgens wordt er wél iets in de brievenbus gegooid, waarvoor er nota bene langs de kast gestapt moet worden!

Echter, dit is niet alles. Ik heb om elf uur meteen het BAT gebeld, alwaar ik te horen kreeg dat ik om één uur nog maar eens moest bellen. Toen ik dat deed kreeg ik wederom een gedesinteresseerde medewerkster aan de lijn, aan wie ik vroeg waarom de kast niet meegenomen was. Dat kon schijnbaar alleen persoonlijk. U kunt toch niet verwachten dat iemand noodgedwongen een halve dag voor het raam gaat zitten alleen om persoonlijk grof vuil te overhandigen? Toen ik daarop vroeg of de kast dan mogelijk die middag nog opgehaald kon worden, was het antwoord kortaf 'nee'. Vervolgens gaf ik aan dat dit mijn laatste week in Nederland is en dat ik geen andere mogelijkheid heb om iets aan te bieden, waarop de medewerkster heel bot 'dag' zei en simpelweg ophing. Hoezo klantvriendelijk?!

Ik sta versteld van zulke minachting en onwil. Men is totaal niet geïnteresseerd en bijkans onbeschoft aan de telefoon, zelfs voor het maken van een afspraak, en op mijn verzoek om i.v.m. mijn onvermogen de kast nogmaals aan te bieden dezelfde middag nog eens te komen werd niet eens gereageerd. Let wel, ik ben continu vriendelijk en netjes geweest, dus haar gedrag was totaal onnodig en beschamend.

Het mag duidelijk zijn dat ik hiervan niet gediend ben. Jarenlang heb ik honderden euro's per jaar aan afvalheffing betaald zonder dat ik iets anders dan één afvalzak per week heb aangeboden. Uiteindelijk maak ik gebruik van een andere dienst van het BAT en daar wordt op een grove, lakse manier duidelijk dat de betalende burger totaal niets in te brengen heeft - zelfs een fatsoenlijk antwoord of uitleg is blijkbaar al teveel gevraagd. Men dient blijkbaar de hele dag persoonlijk aanwezig te zijn, iets wat ik in geen enkele andere stad heb meegemaakt en wat getuigt van onwil als het aangebodene duidelijk en netjes op de stoep geplaatst is.

Ik vertrouw erop dat u maatregelen treft tegen de betreffende medewerkster, en hoor ook gaarne waarom er zulke absurde regels zijn en er op zo'n onbeschofte manier met burgers omgegaan wordt - burgers die middels de gemeentelijke belastingen betalen voor een normale dienstverlening van het BAT.


Hoogachtend,


Grrr, ik ben echt ZO kwaad. Het is nu drie uur later en ik kook nóg van woede.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 16 december 2004 @ 15:59:32 #21
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_24014472
De BATman men
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  donderdag 16 december 2004 @ 16:18:31 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24014902
Goeiemorgen.... Gemeente......... Wij staan niet met de wieltjesss naar de straaaaat.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 16 december 2004 @ 22:48:42 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24024081
Het zijn een blijven ambtenaren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')