abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:06:27 #76
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_23609840
Kunnen die vragen niet beter in 1 topic gegooid worden?
pi_23609952
Vraag 1: A getest
Vraag 2: C
Vraag 3: A Het water gaat koken en bevriest vervolgens. 'k weet niet of ook de temperatuur daadwerkelijk verandert
Vraag 4: A gokje... ivm de dichtheid van water.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_23610056
Vraag 5: B Wet van Archimedes
Vraag 6: A Volgens een engels onderzoek, ofzo
Vraag 7: A gok
Vraag 8: C gok. Je krijgt een soort bruinige kleur te zien, dan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_23610200
Vraag 13: B gok
Vraag 14: A
Vraag 15: B vijftig min vijftig is nul... De bal zal stil blijven liggen op de plaats waar hij wordt afgevuurd (op het midden van het perron, dus)
Vraag 16: A 2/3
pi_23610295
Wetenschapsquiz-vraag

Daar verder. Het is niet de bedoeling dat er een wildgroei aan topics komt. Ik zal straks proberen te mergen.
  zaterdag 27 november 2004 @ 19:47:02 #81
12107 Casz
What is the FOK?
pi_23613460
-- Dubbele post --

[ Bericht 99% gewijzigd door Casz op 28-11-2004 11:17:30 (Dubbele post) ]
Dient de rijkdom het doel of is het doel de rijkrom?
  zaterdag 27 november 2004 @ 20:26:06 #82
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23614628
vraag 15? Bedoelen ze dat de tennisbal met 50 km/u ten opzichte van de trein weg wordt geslagen? Of van de aarde?
pi_23620151
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:45 schreef J.Aap het volgende:

[..]

De neerwaartse druk is evenredig met de hoogte, en de hoeveelheid vallende suiker ook.
Als je van heel hoog strooit, dan moet je al stoppen voordat er suiker op de weegschaal ligt.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 28 november 2004 @ 11:27:19 #84
12107 Casz
What is the FOK?
pi_23625029
Antwoord 7:
Als je de voetbal bekijkt: http://www.ljsport.nl/afbeeldingen/voetbal/voetbal.jpg
zijn er net zo veel hoeken als rechte stukken. Het antwoord is A, precies 60 nodig.
  zondag 28 november 2004 @ 11:32:29 #85
12107 Casz
What is the FOK?
pi_23625084
  zondag 28 november 2004 @ 12:02:20 #86
12107 Casz
What is the FOK?
pi_23625506
  zondag 28 november 2004 @ 12:08:43 #87
12107 Casz
What is the FOK?
pi_23625614
  zondag 28 november 2004 @ 12:14:45 #88
12107 Casz
What is the FOK?
pi_23625704
  zondag 28 november 2004 @ 13:56:39 #89
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23627378
quote:
Op zondag 28 november 2004 11:27 schreef Casz het volgende:
Antwoord 8:
Als je de voetbal bekijkt: http://www.ljsport.nl/afbeeldingen/voetbal/voetbal.jpg
zijn er net zo veel hoeken als rechte stukken. Het antwoord is A, precies 60 nodig.
Dit is fout, het goede antwoord is c. De hoeveelheid hoekpunten per lijn is makkelijk te berekenen. Je kijkt hoeveel lijnen aan een punt zitten, dit noem je n, en er zitten altijd 2 punten aan een lijn. De verhouding is dan n/2 * punten = lijnen. Aangezien er in het geval van een voetbal 3 lijnen aan een punt vastzitten is de verhouding dus 1,5. Je hebt dus 1,5 keer zoveel lijnen als punten, dus je hebt 90 punten nodig.
pi_23643033
Vraag 16 is B, 2/3.

Je moet de kans dat ze beide wit zijn delen door de kans dat de getrokken bal wit is. De kans dat de getrokken bal wit is als de toegevoegde bal wit is is 1 en als de toegevoegde bal rood is is deze kans 1/2, maakt 3/4 kans dat de getrokken bal wit is. De kans dat beide ballen wit zijn is gelijk aan de kans dat de toegevoegde bal wit is, 1/2 dus. Zo kom je uit op (1/2)/(3/4)=2/3.
  maandag 29 november 2004 @ 14:50:26 #91
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_23644219
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:03 schreef thabit het volgende:
Vraag 16 is B, 2/3.

Je moet de kans dat ze beide wit zijn delen door de kans dat de getrokken bal wit is. De kans dat de getrokken bal wit is als de toegevoegde bal wit is is 1 en als de toegevoegde bal rood is is deze kans 1/2, maakt 3/4 kans dat de getrokken bal wit is. De kans dat beide ballen wit zijn is gelijk aan de kans dat de toegevoegde bal wit is, 1/2 dus. Zo kom je uit op (1/2)/(3/4)=2/3.
Zo had ik het nog niet bekeken, als jij het zegt zal het ongetwijfeld correct zijn

Voor de mensen die het niet meteen zien, je kunt ook mogelijkheden nagaan voor het geval je een witte en rode bal hebt en het geval je twee witte hebt.

w w => je trekt de ene w daarna de andere w
w w => je trekt de andere w daarna de ene w
r w => je trekt eerst r daarna w
r w => je trekt eerst w daarna r

Mogelijkheid 3 valt af want je trok eerst wit: mogelijkheid 1,2 en 4. Daarvan zjn er twee gevallen waarop je de tweede keer ook wit trekt: kans is dus 2/3.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  maandag 29 november 2004 @ 14:56:00 #92
16442 Dutchman77
pi_23644390
Vraag 3.
Het koelt natuurlijk gewoon af. Als je de zaak aan een pomp hangt verdampt er water, omdat gasmoleculen een hogere energie bezitten dan moleculen in voeistoffase moet deze energie dus ergens aan onttrokken worden: de temperatuur van het water daalt.
  maandag 29 november 2004 @ 14:58:10 #93
16442 Dutchman77
pi_23644458
Vraag 4. Lijkt me C.

Ga maar eens in een bad liggen van 30 graden. Kun je nagaan hoe je je voelt als je in een bad van 37 graden ligt. Je kunt gewoon op geen enkele manier je warmte kwijt.
  maandag 29 november 2004 @ 16:46:31 #94
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_23647151
1 B lijkt me, omdat de golflengte korter wordt. Maar het schijnt dus juist A te zijn. Zou leuk zijn als iemand me dit kan uitleggen. Haushofer??
2 c Maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik vind het eigenlijk een beetje een onzin-vraag, aangezien hier nog altijd geen eenduidig antwoord op is in de psychologie. Dit is een beetje pseudo-wetenschap in mijn ogen. Vroeger dacht men dat dit soort gedragingen gebruikt konden worden als aanwijzingen dat iemand liegt, inmiddels is dit al lang achterhaald gebleken. Dus b valt zowiezo af. En ik heb het idee dat a vrijwel hetzelfde is, of niet? Of je nu een antwoord ontwijkt of verhult dat je liegt, das toch een dun lijntje?
3 C het water wordt zowiezo kouder, maar of het eerst nog even een beetje warmer wordt, daar durf ik geen uitspraken over te doen.
4 C je kunt je warmte niet kwijt, lijkt me vrij gevaarlijk zelfs.
5 B of C De spons drijft er al op, en volgens de wet van archimedes maakt t dan niet meer uit of de spons er op ligt of op de bodem ligt. Bovendien zal de spons zelf niet veel extra ruimte in beslag nemen. Wat wel zou kunnen, is dat het water ietsje daalt, omdat in eerste instantie als de spons erop ligt, de ruimte die de lucht in de sponskamertjes inneemt mee wordt genoemn in de stijging van het water, en later als de spons volgezogen is met water, die lucht dus niet meer meedoet.
6 A Het gaat inderdaad om het patroon. Zolang de eerste en de laatste letter op de juiste plaats blijven staan maakt de volgorde van de letters daartussen niet (veel) meer uit.
7 C, hoekpunt heeft drie lijnen, lijn heeft twee hoekpunten. je hebt anderhalf keer zoveel stippen nodig.
8 geen idee
9 geen idee
10 B Je achterwiel slipt zo'n beetje om je voorwiel heen. Je voorwiel blijft zo'n beetje stil staan. Grotere draaicirkel voor het achterwiel, dus die draait sneller.
11A wetenschappelijk aangetoond, bovendien lijkt mij dat b en c gevolgen van a zijn of er mee samen hangen...
12 A Doordat ze sneller afkoelen, blijft het niet lang genoeg warm om al het water te laten verdampen, en condenseert het water dus op het bord.
13 B Laatst een keer op televisie gezien.
14 C ik denk dat ze zo het beeld op hun retina stabiel en constant houden... Maar goed, is een gok.
15 B 50km/h voorwaartse snelheid, van de trein. 50 km/h achterwaartse snelheid van het pistool, beland dus op de plek waar het wordt afgeschoten, midden van het perron.
16 B je hebt vier mogelijkheden waarbij er bij drie als eerste wit getrokken wordt, bij twee van die drie is de tweede bal ook wit, dus je hebt 2/3 kans op tweede bal wit.

hmm is beetje lang verhaal geworden, maar hoop dat jullie er wat mee kunnen
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:51:59 #95
16442 Dutchman77
pi_23678244
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:46 schreef sterre1981 het volgende:
10 B Je achterwiel slipt zo'n beetje om je voorwiel heen. Je voorwiel blijft zo'n beetje stil staan. Grotere draaicirkel voor het achterwiel, dus die draait sneller.
Het achterwiel draait minder snel. Als je een scherpe bocht maakt, legt je achterwiel altijd een kleinere afstand af. Je achterwiel snijdt namelijk het pad af wat het voorwiel aflegt.
Stel je maakt met je voorwiel heel scherp een bocht van 90 graden (dat betekent: je voorwiel draait in oneindig korte tijd ineens 90 graden om). Op het moment dat je dan doorfietst gaat je voorwiel dus meteen 90 graden de andere kant op. Als je doorfietst zal het achterwiel nooit komen op het punt waar het voorwiel de plotselinge richtingwijziging heeft gemaakt maar altijd een korter pad kiezen naar de lijn waarop het voorwiel zich nu beweegt.

Een tekeningetje zou heel veel duidelijker zijn maar dat heb ik ff niet bij de hand.
pi_23683375
Binnenkort zet ik hier wel de juiste antwoorden neer.
  woensdag 1 december 2004 @ 14:24:58 #97
16442 Dutchman77
pi_23693882
Ergens na Kerstmis zeker.
  zaterdag 11 december 2004 @ 12:51:10 #98
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_23896547
Ook dit jaar is de wetenschapsquiz weer in kranten verschenen. Met de search heb ik niet echt een recent topic kunnen vinden wat hier over ging. Als dat er wel is, dan kan hier een slotje op getimmerd worden.

Ook op school is de wetenschapsquiz weer een onderwerp voor het (totaal nutteloze) vak ANW (algemene natuurwetenschapen)

Nu moet iedereen uit mijn klas 3 vragen beantwoorden. Mijn vragen zijn:
Vraag 1:
Een wijnglas gaat zingen als je met een natte vinger over de rand wrijft. Wat gebeurt er met de toonhoogte als je het glas vult?
a) Die wordt lager.
b) Die wordt hoger.
c) Die blijft gelijk.

Vraag 10:
Je maakt al fietsend een scherpe bocht. Welk wiel draait het snelst? Voor- en achterwiel zijn even groot en de banden zijn keihard opgepompt.
a) Het voorwiel.
b) Het achterwiel.
c) Beide wielen draaien even snel

Vraag 11:
Een vrouw krijgt testosteron toegediend Zij zal:
a) Agressief gedrag gaan vertonen.
b) Dominant gedrag gaan vertonen.
c) Meer geneigd zijn om risico's te nemen.

Op vraag 1 en 10 heb ik al een theorie namelijk:

Vraag 1:Het antwoord is: a) Die wordt lager.
Motivatie: De zingende toon ontstaat door trillingen die het glas produceert. Hoe sneller de trilling, hoe hoger de toon. Als er een vloeistof in het glas doet dan moet er meer massa in beweging worden gebracht en is de trilling dus langzamer. De trillingen zijn dus minder snel en de toon wordt lager.
Ik heb het zelf ook nog in praktijk gebracht en een wijnglas laten zingen. Met het lege glas kreeg ik een hogere toon dan met een gevuld glas.

Vraag 10: Het goede antwoord is: a) Het voorwiel.
Motivatie: Ik weet nog dat het en keer had geregend toen ik mijn fiets in de garagemoest zetten. De banden waren nat en om hem op de juiste plaats neer te zetten moest ik ook een bocht maken. Aan de afdruk van de natte banden kon ik duidelijk zien dat het voorwiel een grotere bocht maakte en het achterwiel als het ware een stuk afsneed. Het voorwiel legt dus in dezelfde tijd, een grotere afstand af en zal dus sneller moeten draaien.
Hoe scherper je de bocht maakt, hoe harder het voorwiel moet draaien. Stel dat je een bocht van ongeveer 90 graden maakt, dan zal de fiets om rond het achterwiel draaien, waarbij het achterwiel dus stilstaat omdat er geen voorwaartse beweging in zit, alleen een zijwaartse.
Ook bij deze vraag heb ik het in de praktijk gebracht en eens goed gekeken hoe vaak elk wiel draaide in een redelijk scherpe bocht. Hieruit bleek ook dat het voorwiel sneller draaide dan het achterwiel.

Alleen bij vraag 11 heb ik moeite, want deze site http://www.achmeahealth.n(...)e=showmed&id=773

Hier staat onder het kopje gedrag dat bij kukens een rangorde wordt bepaald, dus zou je denken dat als een vrouw testosteron toegedient zou krijgen er dominant gedrag zou ontstaan, maar nu zeggen ze dat bij vrouwen dit effect niet voorkomt.
Verder kan ik niet echt op internet iets vinden wat mij helpt om deze vraag te beantwoorden. Iemand een suggestie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Erik op 11-12-2004 13:13:49 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_23896877
We hebben hier net al die vragen behandeld, moet je ff kijken welk topic dat was.
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:29:05 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23898090
Wat dacht je van:

[Centraal] Wetenschapsquiz topic ?

Gewoon met de search te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')