quote:Een groentenboer zet 's ochtends 200 kilo komkommers in kisten buiten. De komkommers bestaan voor 99% uit water. De groentenboer verkoopt die dag geen enkele komkommer. Aan het eind van de dag zijn de komkommers wat uitgedroogd en bestaan ze nog maar voor 98% uit water. Hoeveel kilo komkommers heeft hij nog over?
a. 100 kilo
b. 196 kilo
c. 197.77 kilo.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:13 schreef sizzler het volgende:
Okee, ik heb vandaag meegedaan aan de Nationale wetenschapsqui voor studenten in Eindhoven. Erg leuk. Maar 1 vraag begreep ik niet. Kijken of jullie er wel uitkomen.![]()
[..]
Je moet eigenlijk het gewicht weten van die 1 procent aan komkommer....quote:Een groentenboer zet 's ochtends 200 kilo komkommers in kisten buiten. De komkommers bestaan voor 99% uit water. De groentenboek verkoopt die dag geen enkele komkommer. Aan het eind van de dag zijn de komkommers wat uitgedroogd en bestaan ze nog maar voor 98% uit water. Hoeveel kilo komkommers heeft hij nog over?
a. 100 kilo
b. 196 kilo
c. 197.77 kilo.
Anders zou je zeggen....quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:25 schreef vdo28 het volgende:
[..]
[..]
Je moet eigenlijk het gewicht weten van die 2 procent aan komkommer....
Maar je hebt ook nog het deel wat niet water is, dat is 200-198 = 2 kilo. Dit moet je weer bij die 196 optellen, en zo kom je dus op 198..quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:27 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Anders zou je zeggen....
a. 100 kilo
b. 196 kilo
c. 197.77 kilo.
200 kilo, 99% daarvan = 198 kilo.
1%= 2 kilo., dus er gaat 1% af is 196 kilo.
Dat maakt jouw berekening echter nog niet correct.quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:39 schreef vdo28 het volgende:
Maar Alicey, er staat in de Op niet dat het kwa totaal kilo's voor 99% uit water bestaat.
Dat staat nergens....
Dat is wel het goede antwoord ja. Alleen de beredenatie ernaartoe begreep ik niet.quote:Op zaterdag 13 november 2004 00:52 schreef Alicey het volgende:
zakjapannertje heeft mij op IRC het licht doen zien.
Je hebt dus 2 kg vaste stof (De rest is water).
Deze 2 kg is constant.
Er blijft een deel van 98% water over. Dit houdt in dat de vaste stof in 2% van het gewicht zit, oftewel 2 kg is 2% van het nieuwe gewicht.
2 kg is 2% wanneer het totate gewicht 100kg is.
Het duurde mij ook even eer het kwartje viel hoor.quote:Op zaterdag 13 november 2004 01:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat is wel het goede antwoord ja. Alleen de beredenatie ernaartoe begreep ik niet.
quote:Je hebt 9 zakken met elk 1000 munten en een gewone weegschaal. In 1 zak zitten uitsluitend valse munten van 9 gram. De andere zakken bevatten echte munten van 10 gram. Hoeveel keer moet je minstens wegen om de zak met valse munten er zeker weten uit te halen?
a. 1 keer
b. 4 keer
c. 9 keer
Iemand anders?quote:Op zaterdag 13 november 2004 01:18 schreef Alicey het volgende:
B.
Ik denk het niet. De site ( http://www.nationalewetenschapsquizstudent.nl/ ) is gesloten. Heb de uitwerking wel, maar geen scanner, en ik ga niet alle 16 vragen overtikken.quote:Op zaterdag 13 november 2004 01:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Is die hele quiz ergens online te vinden?
Neenee, je moet kunnen zeggen welke zak zeker weten valse munten bezit.quote:Op zaterdag 13 november 2004 01:20 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. vraag verkeerd gelezen.
Je moet dus minstens 1 keer wegen. Wanneer je er dan 1 zak op zet, en deze is 9 kg dan weet je dat dat de valse munten zijn.. Beetje een flauwe vraag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |