abonnement Unibet Coolblue
pi_23510126
dit is duidelijk breda
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:35:24 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23513134
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 02:27 schreef blup het volgende:
das breda niet volgens mij..
Dat ene station met al dat ijzerwerk als dak... damn ben t effe kwijt..
Nee, het is gewoon Breda, niet Zaandam (rood ijzer) of Tilburg (gewelfd ijzer).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:46:44 #28
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23514806
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:43 schreef JDude het volgende:
Inderdaad Breda, momenteel nog een van de lelijkste stations van NL maar er zit een complete verbouwing aan te komen...
En doordat de tijdelijke gebruiks vergunning voor het postperron niet verlengd gaat worden, bestaat de kans dat de stoptreinen naar Breda, weer gewoon tot aan Tilburg-West gaan rijden, en de IC gaat stoppen op alle tussengelegen stations.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:50:16 #29
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23514904
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:43 schreef JDude het volgende:
Inderdaad Breda, momenteel nog een van de lelijkste stations van NL maar er zit een complete verbouwing aan te komen...
Breda is gewoon een efficient station, niet mooi, maar ik vind het ook niet lelijk. Het streekbusstation van Breda is dan wel weer van een ongekende lelijkheid.

Enschede is gewoon een jaren 50 betonnen kubus.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:52:11 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23514961
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon Breda, niet Zaandam (rood ijzer) of Tilburg (gewelfd ijzer).
Het dak van het Tilburgse station is van zeldzame schoonheid! Zeker als je een beetje verstand hebt van draagconstructies, moet je er maar eens goed naar kijken!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:56:50 #31
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23515098
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:46 schreef MREn het volgende:

[..]

En doordat de tijdelijke gebruiks vergunning voor het postperron niet verlengd gaat worden, bestaat de kans dat de stoptreinen naar Breda, weer gewoon tot aan Tilburg-West gaan rijden, en de IC gaat stoppen op alle tussengelegen stations.
Bijzonder matige ontwikkeling... en onbegrijpelijk ook. Dat postperron werd nergens meer voor gebruikt, en er is net nieuw spoor neergelegd toen het weer in gebruik werd genomen.
Zullen de IC reizigers fijn vinden trouwens...
Of bedoel je dat de 3600-serie daar gaat stoppen?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:00:02 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23515193
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Breda is gewoon een efficient station, niet mooi, maar ik vind het ook niet lelijk. Het streekbusstation van Breda is dan wel weer van een ongekende lelijkheid.
Dat laatste is zeker waar ja... maar ook het treinstation vind ik bepaald niet de mooiste van NL. Zeker van buitenaf heeft het weinig uitstraling... Efficient is het op zich wel, hoewel er wel wat meer gemaakt kan worden van alle loze ruimte ten Noorden er van.. maar die plannen zijn in ontwikkeling geloof ik.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:23:27 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23520329
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Het dak van het Tilburgse station is van zeldzame schoonheid! Zeker als je een beetje verstand hebt van draagconstructies, moet je er maar eens goed naar kijken!
Ik bedoelde ook zeker niet dat te ontkennen. Tilburg heeft een zeer mooie kap!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:06:23 #34
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23524302
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Bijzonder matige ontwikkeling... en onbegrijpelijk ook. Dat postperron werd nergens meer voor gebruikt, en er is net nieuw spoor neergelegd toen het weer in gebruik werd genomen.
Zullen de IC reizigers fijn vinden trouwens...
Of bedoel je dat de 3600-serie daar gaat stoppen?
Volgens het Brabants Dagblad:
Zaterdag 20 november 2004 - Het treinverkeer tussen Breda, Tilburg, Boxtel en Eindhoven dreigt tijdelijk te worden uitgekleed. Dat is het gevolg van het verdwijnen van een perron in 2006 op het station van Breda. De NS schrapt mogelijk twee stoptreinen per uur en laat in plaats daarvan de intercity's als stoptreinen rijden. Reizigers op dit traject zijn daardoor een half uur langer onderweg. Dat blijkt onder meer uit een niet openbaar gemaakte brief die minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) op 21 september aan het gemeentebestuur van Breda stuurde. De drukte met goederen- en personenvervoer op het station in Breda is zo groot, dat NS voor sommige intercitytreinen een oud postperron in gebruik heeft genomen. Maar omdat dat perron niet aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, vervalt de vergunning voor het gebruik van dat perron in 2006.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 24 november 2004 @ 00:10:04 #35
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23531792
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:06 schreef MREn het volgende:

[..]

Volgens het Brabants Dagblad:
Zaterdag 20 november 2004 - Het treinverkeer tussen Breda, Tilburg, Boxtel en Eindhoven dreigt tijdelijk te worden uitgekleed. Dat is het gevolg van het verdwijnen van een perron in 2006 op het station van Breda. De NS schrapt mogelijk twee stoptreinen per uur en laat in plaats daarvan de intercity's als stoptreinen rijden. Reizigers op dit traject zijn daardoor een half uur langer onderweg. Dat blijkt onder meer uit een niet openbaar gemaakte brief die minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) op 21 september aan het gemeentebestuur van Breda stuurde. De drukte met goederen- en personenvervoer op het station in Breda is zo groot, dat NS voor sommige intercitytreinen een oud postperron in gebruik heeft genomen. Maar omdat dat perron niet aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, vervalt de vergunning voor het gebruik van dat perron in 2006.
Klinkt nogal onlogisch allemaal. Waarom de intercity (Den Haag-Eindhoven/Venlo) overal laten stoppen? De sneltrein (Roosendaal-Zwolle) stopt al bijna overal en zou alleen extra hoeven te stoppen te Tilburg-Reeshof. De intercity daarentegen moet ineens gaan stoppen op Gilze-R, Reeshof, Tilburg West... en houdt daarmee ook nog eens de sneltrein op die er net achter rijdt..

Het postperron is trouwens ook niet voor ICs in gebruik maar voor de sneltrein naar Amsterdam, die afgezien van een paar spitsdiensten maar om het uur rijdt. Het veiligheidsaspect kan ik nog inkomen, je moet er via een stalen trap naartoe en het perron is iets lager dan normaal.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_23550511
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:10 schreef JDude het volgende:

[..]

Klinkt nogal onlogisch allemaal. Waarom de intercity (Den Haag-Eindhoven/Venlo) overal laten stoppen? De sneltrein (Roosendaal-Zwolle) stopt al bijna overal en zou alleen extra hoeven te stoppen te Tilburg-Reeshof. De intercity daarentegen moet ineens gaan stoppen op Gilze-R, Reeshof, Tilburg West... en houdt daarmee ook nog eens de sneltrein op die er net achter rijdt..
De 3600 kan er qua rijtijd geen stop meer bij hebben.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:44:43 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23552175
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:44 schreef Lucske het volgende:

[..]

De 3600 kan er qua rijtijd geen stop meer bij hebben.
Alsof de IC-reizigers erop zitten te wachten om van Breda naar Tilburg bij iedere dikke boom te stoppen. Gewoon onzin: als het perron nu in orde is, waarom dan in 2006 de vergunning weigeren? Wees dan een vent en verbied 't gebruik nu al. Eens kijken hoe hard ze nat gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 november 2004 @ 21:53:47 #38
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23552431
Wat Duvel zegt
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_23569777
Ik heb een vraagje over de lightrail proef tussen Alphen a/d Rijn en Gouda.

Ik zie ze dagelijks rijden, en ik weet dat er zes van die treinstellen zijn, meestal aan elkaar verbonden. Een tijd lang reden er altijd 3 treinstellen, maar de laatste tijd zijn het er of twee treinen van 2 stellen, of 1 van drie en 1 van twee. Af en toe zie ik ook wel 2 maal 3, maar als dat gebeurd komt er daarna altijd een melding dat er weer een kapot treinstel is.

Is het iemand bekend of er toevallig problemen zijn met een aantal van die treinstellen, kinderziektes uit het begin (kapotgaan van treinstellen, seinstoringen door ander veiligheidssysteem, het niet werken van nieuwe spooronderdelen?) die terugkomen ofzo.

Een andere vraag. Op de stations waar de lightrail stopt, ligt er op op de halteplaats een metalen strip evenwijdig aan de rails gemonteerd op de bielsen. Waar dient die voor?
  donderdag 25 november 2004 @ 20:05:53 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23573578
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:19 schreef beeveer het volgende:

Een andere vraag. Op de stations waar de lightrail stopt, ligt er op op de halteplaats een metalen strip evenwijdig aan de rails gemonteerd op de bielsen. Waar dient die voor?
Volgens mij is dat een ATB-NG baken. Als de trein (of tram in dit geval) over zo'n baken rijdt, krijgt hij informatie over de seinstanden, afstand tot het volgende sein, remweg et cetera. ATB-NG staat voor Automatische TreinBeïnvloeding - Nieuwe Generatie.

Op de andere vragen over het materieel heb ik geen antwoord, sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_23575324
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alsof de IC-reizigers erop zitten te wachten om van Breda naar Tilburg bij iedere dikke boom te stoppen. Gewoon onzin: als het perron nu in orde is, waarom dan in 2006 de vergunning weigeren? Wees dan een vent en verbied 't gebruik nu al. Eens kijken hoe hard ze nat gaan.
Tja, daarvoor moet je bij de diegene zijn die de vergunning moet verlenen, niet bij NS Reizigers.
  donderdag 25 november 2004 @ 22:52:06 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23578149
quote:
Op donderdag 25 november 2004 21:18 schreef Lucske het volgende:

[..]

Tja, daarvoor moet je bij de diegene zijn die de vergunning moet verlenen, niet bij NS Reizigers.
Ik heb het toch ook helemaal niet over NSR? Die kan zichzelf (of NS Stations of of of) geen vergunning verlenen om zelf een perron te gebruiken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 november 2004 @ 23:49:42 #43
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23579521
quote:
Op donderdag 25 november 2004 21:18 schreef Lucske het volgende:

[..]

Tja, daarvoor moet je bij de diegene zijn die de vergunning moet verlenen, niet bij NS Reizigers.
Niet helemaal waar, het zal uiteindelijk aan NSR of de 1900/2500 als stopper gaat rijden of de 3600. Persoonlijk zou ik de 3600 één extra stop laten maken,waardoor de 1900/2500 met +1 uit Breda weg kan ipv met +10. De 3600 zelf heeft in Bd genoeg rijtijdmarge om een stop van 3 minuten op te vangen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 26 november 2004 @ 02:23:11 #44
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23581689
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, het zal uiteindelijk aan NSR of de 1900/2500 als stopper gaat rijden of de 3600. Persoonlijk zou ik de 3600 één extra stop laten maken,waardoor de 1900/2500 met +1 uit Breda weg kan ipv met +10. De 3600 zelf heeft in Bd genoeg rijtijdmarge om een stop van 3 minuten op te vangen.
De huidige situatie:
plusminus :13/:43.... 3600 komt Breda binnen
plusminus :18/:48..... 19/2500 komt Breda binnen
:19/:49..... 19/2500 verlaat Breda
:21/:51..... 3600 verlaat Breda

De 3600 zit bij een extra stop dus de 19/2500 niet eens in de weg, aangezien deze doorgaans eerder vertrekt. In het geval van vertraging van de 19/2500 rijdt de 3600 wel eens eerder weg, maar dan zal de 19/2500 in de nieuwe situatie hoogstens 1 a 2 minuten extra vertraagd raken. Het grootste deel van de tijd echter rijdt deze voor de 3600 uit! Ik zou dus de 3600 de extra stop laten maken, niet de 1900/2500...

Dit verhaal geldt voor de richting Tilburg.
Andersom voor de richting Roosendaal/Rotterdam ligt het wat ingewikkelder, daar rijdt de 3600 voor de 19/2500 uit. De marges op dit moment zijn zodanig dat de 3600 7 minuten eerder van Tilburg vertrekt en 4 minuten eerder in Breda aankomt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:09:24 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23582890
Vergeet ook niet de diverse goederenpaden op het baanvak Breda - Tilburg. Die zie jij in het spoorboekje niet terugkomen, maar kunnen wel worden verkloot door extra stops van intercity's. Stel dat in de 1900/2500-serie ICK aanwezig blijft, dan moeten de rijtijden daarop worden aangepast en dat maakt een vrij sloom geheel als je die treinen wilt inzetten als stopper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:41:52 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23583314
Da's waar ja
Hoe kon ik die vergeten, elke keer dat ik in Breda op het perron sta komen wel een of twee goederentreinen langsgedenderd..
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:55:51 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23583516
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:41 schreef JDude het volgende:
Da's waar ja
Hoe kon ik die vergeten, elke keer dat ik in Breda op het perron sta komen wel een of twee goederentreinen langsgedenderd..
Geeft niet hoor, misschien dat je de goederenpaden kunt terugvinden via de goederendienstregeling op RolandRail, maar dat is nog best een gepuzzel...

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 26-11-2004 11:05:43 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_23584443
er schijnt op dit moment een trein van een vrachtauto te zijn gevallen op de IJsselallee bij Zwolle!
Seriously!?
pi_23586106
ging om een sloopgoederenwagon hoor ik van een collega die ter plekke was. Is van de vrachtwagen gegleden en pontificaal midden op een grote kruising beland.
Seriously!?
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:21:45 #50
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23586563
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:46 schreef ImPrEzA het volgende:
er schijnt op dit moment een trein van een vrachtauto te zijn gevallen op de IJsselallee bij Zwolle!
Dan was het toch maar een deel van een plan U op weg naar de sloper.

Er stonden er nog twee in Zwolle die niet meer over het spoor konden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')