Nee, het is gewoon Breda, niet Zaandam (rood ijzer) of Tilburg (gewelfd ijzer).quote:Op dinsdag 23 november 2004 02:27 schreef blup het volgende:
das breda niet volgens mij..
Dat ene station met al dat ijzerwerk als dak... damn ben t effe kwijt..
En doordat de tijdelijke gebruiks vergunning voor het postperron niet verlengd gaat worden, bestaat de kans dat de stoptreinen naar Breda, weer gewoon tot aan Tilburg-West gaan rijden, en de IC gaat stoppen op alle tussengelegen stations.quote:Op maandag 22 november 2004 18:43 schreef JDude het volgende:
Inderdaad Breda, momenteel nog een van de lelijkste stations van NL maar er zit een complete verbouwing aan te komen...
Breda is gewoon een efficient station, niet mooi, maar ik vind het ook niet lelijk. Het streekbusstation van Breda is dan wel weer van een ongekende lelijkheid.quote:Op maandag 22 november 2004 18:43 schreef JDude het volgende:
Inderdaad Breda, momenteel nog een van de lelijkste stations van NL maar er zit een complete verbouwing aan te komen...
Het dak van het Tilburgse station is van zeldzame schoonheid! Zeker als je een beetje verstand hebt van draagconstructies, moet je er maar eens goed naar kijken!quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon Breda, niet Zaandam (rood ijzer) of Tilburg (gewelfd ijzer).
Bijzonder matige ontwikkeling... en onbegrijpelijk ook. Dat postperron werd nergens meer voor gebruikt, en er is net nieuw spoor neergelegd toen het weer in gebruik werd genomen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:46 schreef MREn het volgende:
[..]
En doordat de tijdelijke gebruiks vergunning voor het postperron niet verlengd gaat worden, bestaat de kans dat de stoptreinen naar Breda, weer gewoon tot aan Tilburg-West gaan rijden, en de IC gaat stoppen op alle tussengelegen stations.
Dat laatste is zeker waar ja... maar ook het treinstation vind ik bepaald niet de mooiste van NL. Zeker van buitenaf heeft het weinig uitstraling... Efficient is het op zich wel, hoewel er wel wat meer gemaakt kan worden van alle loze ruimte ten Noorden er van.. maar die plannen zijn in ontwikkeling geloof ik.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Breda is gewoon een efficient station, niet mooi, maar ik vind het ook niet lelijk. Het streekbusstation van Breda is dan wel weer van een ongekende lelijkheid.
Ik bedoelde ook zeker niet dat te ontkennen. Tilburg heeft een zeer mooie kap!quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Het dak van het Tilburgse station is van zeldzame schoonheid! Zeker als je een beetje verstand hebt van draagconstructies, moet je er maar eens goed naar kijken!
Volgens het Brabants Dagblad:quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Bijzonder matige ontwikkeling... en onbegrijpelijk ook. Dat postperron werd nergens meer voor gebruikt, en er is net nieuw spoor neergelegd toen het weer in gebruik werd genomen.
Zullen de IC reizigers fijn vinden trouwens...
Of bedoel je dat de 3600-serie daar gaat stoppen?
Klinkt nogal onlogisch allemaal. Waarom de intercity (Den Haag-Eindhoven/Venlo) overal laten stoppen? De sneltrein (Roosendaal-Zwolle) stopt al bijna overal en zou alleen extra hoeven te stoppen te Tilburg-Reeshof. De intercity daarentegen moet ineens gaan stoppen op Gilze-R, Reeshof, Tilburg West... en houdt daarmee ook nog eens de sneltrein op die er net achter rijdt..quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens het Brabants Dagblad:
Zaterdag 20 november 2004 - Het treinverkeer tussen Breda, Tilburg, Boxtel en Eindhoven dreigt tijdelijk te worden uitgekleed. Dat is het gevolg van het verdwijnen van een perron in 2006 op het station van Breda. De NS schrapt mogelijk twee stoptreinen per uur en laat in plaats daarvan de intercity's als stoptreinen rijden. Reizigers op dit traject zijn daardoor een half uur langer onderweg. Dat blijkt onder meer uit een niet openbaar gemaakte brief die minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) op 21 september aan het gemeentebestuur van Breda stuurde. De drukte met goederen- en personenvervoer op het station in Breda is zo groot, dat NS voor sommige intercitytreinen een oud postperron in gebruik heeft genomen. Maar omdat dat perron niet aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, vervalt de vergunning voor het gebruik van dat perron in 2006.
De 3600 kan er qua rijtijd geen stop meer bij hebben.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Klinkt nogal onlogisch allemaal. Waarom de intercity (Den Haag-Eindhoven/Venlo) overal laten stoppen? De sneltrein (Roosendaal-Zwolle) stopt al bijna overal en zou alleen extra hoeven te stoppen te Tilburg-Reeshof. De intercity daarentegen moet ineens gaan stoppen op Gilze-R, Reeshof, Tilburg West... en houdt daarmee ook nog eens de sneltrein op die er net achter rijdt..
Alsof de IC-reizigers erop zitten te wachten om van Breda naar Tilburg bij iedere dikke boom te stoppen. Gewoon onzin: als het perron nu in orde is, waarom dan in 2006 de vergunning weigeren? Wees dan een vent en verbied 't gebruik nu al. Eens kijken hoe hard ze nat gaan.quote:Op woensdag 24 november 2004 20:44 schreef Lucske het volgende:
[..]
De 3600 kan er qua rijtijd geen stop meer bij hebben.
Volgens mij is dat een ATB-NG baken. Als de trein (of tram in dit geval) over zo'n baken rijdt, krijgt hij informatie over de seinstanden, afstand tot het volgende sein, remweg et cetera. ATB-NG staat voor Automatische TreinBeïnvloeding - Nieuwe Generatie.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:19 schreef beeveer het volgende:
Een andere vraag. Op de stations waar de lightrail stopt, ligt er op op de halteplaats een metalen strip evenwijdig aan de rails gemonteerd op de bielsen. Waar dient die voor?
Tja, daarvoor moet je bij de diegene zijn die de vergunning moet verlenen, niet bij NS Reizigers.quote:Op woensdag 24 november 2004 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alsof de IC-reizigers erop zitten te wachten om van Breda naar Tilburg bij iedere dikke boom te stoppen. Gewoon onzin: als het perron nu in orde is, waarom dan in 2006 de vergunning weigeren? Wees dan een vent en verbied 't gebruik nu al. Eens kijken hoe hard ze nat gaan.
Ik heb het toch ook helemaal niet over NSR? Die kan zichzelf (of NS Stations of of of) geen vergunning verlenen om zelf een perron te gebruiken.quote:Op donderdag 25 november 2004 21:18 schreef Lucske het volgende:
[..]
Tja, daarvoor moet je bij de diegene zijn die de vergunning moet verlenen, niet bij NS Reizigers.
Niet helemaal waar, het zal uiteindelijk aan NSR of de 1900/2500 als stopper gaat rijden of de 3600. Persoonlijk zou ik de 3600 één extra stop laten maken,waardoor de 1900/2500 met +1 uit Breda weg kan ipv met +10. De 3600 zelf heeft in Bd genoeg rijtijdmarge om een stop van 3 minuten op te vangen.quote:Op donderdag 25 november 2004 21:18 schreef Lucske het volgende:
[..]
Tja, daarvoor moet je bij de diegene zijn die de vergunning moet verlenen, niet bij NS Reizigers.
De huidige situatie:quote:Op donderdag 25 november 2004 23:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, het zal uiteindelijk aan NSR of de 1900/2500 als stopper gaat rijden of de 3600. Persoonlijk zou ik de 3600 één extra stop laten maken,waardoor de 1900/2500 met +1 uit Breda weg kan ipv met +10. De 3600 zelf heeft in Bd genoeg rijtijdmarge om een stop van 3 minuten op te vangen.
Geeft niet hoor, misschien dat je de goederenpaden kunt terugvinden via de goederendienstregeling op RolandRail, maar dat is nog best een gepuzzel...quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:41 schreef JDude het volgende:
Da's waar ja
Hoe kon ik die vergeten, elke keer dat ik in Breda op het perron sta komen wel een of twee goederentreinen langsgedenderd..
Dan was het toch maar een deel van een plan U op weg naar de sloper.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:46 schreef ImPrEzA het volgende:
er schijnt op dit moment een trein van een vrachtauto te zijn gevallen op de IJsselallee bij Zwolle!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |