ik zie meer een actie ---> reactie situatie. beetje hetzelfde dat je minder zwaar gestraft wordt als je eerst op je bek geslagen wordt en daarna een klapje teruggeeft. ik vind het genoeg om vanaf mijn compu de daad af te keuren.quote:Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat lijkt het al te zijn, getuige de brandjes bij moskeeen van de laatste dagen.
Maar of de autochtone Nederlander zich nu geroepen voelt om massaal de straat op te gaan om te roepen dat dit niet uit hun naam is gedaan betwijfel ik.
Nee, was het werk van een extremistische moslimgek, waarvan er wel meerdere rondlopen in NLquote:Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef Meki het volgende:
[..]
was de moord op Theo ook een kwajongens streek![]()
sorry Shmoops, maar er is geen pamflet bij gelegd uit naam van ons Nederlanders en er wordt niet gezegd , behalve door een paar eikeltjes hier, dat het logisch was en dat je ons maar niet moet beledigen of zo.quote:Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat lijkt het al te zijn, getuige de brandjes bij moskeeen van de laatste dagen.
Maar of de autochtone Nederlander zich nu geroepen voelt om massaal de straat op te gaan om te roepen dat dit niet uit hun naam is gedaan betwijfel ik.
De moord op wijlen Theo van G. was een reactie op zijn trollende gedrag en zijn provocerende uitspraken. 11 September was een reactie op het gedrag van de Amerikanen in Palestina-Israël en de politiek in de rest van de wereld. Ik keur het beiden niet goed, maar als we het toch over actie-reactie hebben moet ik toch even duidelijk maken dat het niet omgedraaid moet wordenquote:Op maandag 8 november 2004 10:06 schreef Ventje83 het volgende:
[..]
Zeker omdat de brandstichting een reactie op.. is. Het is beide niet goed te keuren natuurlijk, maar brandstichting in 'n moskee vind ik nog net wel even iets onschuldiger![]()
Aanslagen zijn nooit goed te praten.quote:Op maandag 8 november 2004 09:14 schreef Absinth het volgende:
Eindhoven, Tariek Ibnoe Ziyad
Heeft nauwe banden met en is opgericht en financieel gesteund door Al Waqf. Bestuurslid Dol van Al Furkaan-moskee (moskee van Al Waqf) ook lid van bestuur school. In statuten wordt in artikel 12 verwezen naar Al Waqf. Een andere link leidt naar de Moslim Wereld Liga, een liefdadigheidsinstelling. Een onderdeel daarvan, IIRO, wordt door de CIA verdacht van het doorsluizen van geld en betrokkenheid bij het netwerk van Osama Bin Laden. De Nederlandse vertegenwoordiger, de voorzitter, is Mohammed Cheppih. Hij is bestuurslid op de school in Eindhoven. Tevens is hij betrokken bij Al Waqf.
Praat de "aanslag" natuurlijk niet goed
De opgepakte daders van de aanslagen op moskeeen zijn tussen de 19 en 26 jaar oud. Als je op die leeftijd nog 'belletje trekt' ben je of een lid van de jostiband, of extreem rechts.quote:Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef Absinth het volgende:
Gewoon een kwajongens streek, vroeger trokken we belletje, tegenwoordig doen ze pogingen om islamitische scholen op te blazen
Ik kijk niet verbaast op als straks doden of gewonden vallen. Het is te hopen van niet maar het lijkt me niet onvoorstelbaar. De wederzijdse haat heeft ruimbaan iig.quote:Op maandag 8 november 2004 10:05 schreef milagro het volgende:
[..]
zorgwekkend, maar ik denk niet dat het een trend wordt.
het kalmeert vanzelf weer allemaal, wederzijds, als de moord weer op de achtergrond raakt.
Dan is dit toch evengoed een reactie op de moord op Van Gogh ?quote:Op maandag 8 november 2004 10:08 schreef BansheeBoy het volgende:
De moord op wijlen Theo van G. was een reactie op zijn trollende gedrag en zijn provocerende uitspraken. 11 September was een reactie op het gedrag van de Amerikanen in Palestina-Israël en de politiek in de rest van de wereld. Ik keur het beiden niet goed, maar als we het toch over actie-reactie hebben moet ik toch even duidelijk maken dat het niet omgedraaid moet worden
ahaquote:Op maandag 8 november 2004 10:07 schreef Absinth het volgende:
[..]
Nee, was het werk van een extremistische moslimgek, waarvan er wel meerdere rondlopen in NL
De moord op wijlen Theo van G. was ook reactie op een actie, maar het is niet gerechtvaardigd, en ook toen vonden jullie het niet genoeg dat de Marokkanen alleen maar een afkeurend geluidje zouden geven, nee, ze moesten ten koste van hun ramadan-gebeden naar de Dam komen om een afkeurend gebaar te uiten. Nou, zoiets verwacht ik nu van de Nederlanders :[quote:Op maandag 8 november 2004 10:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie meer een actie ---> reactie situatie. beetje hetzelfde dat je minder zwaar gestraft wordt als je eerst op je bek geslagen wordt en daarna een klapje teruggeeft. ik vind het genoeg om vanaf mijn compu de daad af te keuren.
Theo van Gogh is vermoord! Als reactie op 'n filmpje?!quote:Op maandag 8 november 2004 10:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De moord op wijlen Theo van G. was een reactie op zijn trollende gedrag en zijn provocerende uitspraken. 11 September was een reactie op het gedrag van de Amerikanen in Palestina-Israël en de politiek in de rest van de wereld. Ik keur het beiden niet goed, maar als we het toch over actie-reactie hebben moet ik toch even duidelijk maken dat het niet omgedraaid moet worden
Ik voel me dan ook niet geroepen.quote:Op maandag 8 november 2004 10:08 schreef milagro het volgende:
[..]
sorry Shmoops, maar er is geen pamflet bij gelegd uit naam van ons Nederlanders en er wordt niet gezegd , behalve door een paar eikeltjes hier, dat het logisch was en dat je ons maar niet moet beledigen of zo.
Site van Nova, via VK:quote:Op maandag 8 november 2004 10:09 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Aanslagen zijn nooit goed te praten.
Maar als ik jouw stukje zo lees had ik eerder een aanslag verwacht op de persoon en/of eigendommen en niet op een school. Ik ben ook erg benieuwd hoe jij aan die info gekomen bent...
Dat zouden ze niet MOETEN doen, dat is gewoon een goed advies om de racistische denkbeelden van de Nederlanders tegen te gaan.quote:Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De moord op wijlen Theo van G. was ook reactie op een actie, maar het is niet gerechtvaardigd, en ook toen vonden jullie het niet genoeg dat de Marokkanen alleen maar een afkeurend geluidje zouden geven, nee, ze moesten ten koste van hun ramadan-gebeden naar de Dam komen om een afkeurend gebaar te uiten. Nou, zoiets verwacht ik nu van de Nederlanders :[
Laat de vlam maar goed in de pan slaan, dan wil ik alle heldhaftige computer warriors hier en op andere fora wel eens zien hoe ze het met echte wapens en een niet virtuele tegenstander doen.quote:Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik kijk niet verbaast op als straks doden of gewonden vallen. Het is te hopen van niet maar het lijkt me niet onvoorstelbaar. De wederzijdse haat heeft ruimbaan iig.
Ik zou liever zien dat mensen nu hun verstand gebruiken in plaats van achteraf "dit hebben we niet gewild".quote:Op maandag 8 november 2004 10:13 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Laat de vlam maar goed in de pan slaan, dan wil ik alle heldhatig computer warriors hier en op andere fora wel eens zien hoe ze het met echte wapens en een niet virtuele tegenstander doen.
Nou, als het toch doorzet van kwaad tot erger aan beide kanten, ik wel, gewoon omdat we allemaal moeten kappenquote:Op maandag 8 november 2004 10:11 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik voel me dan ook niet geroepen.
En alle extreem rechtse gastjes dan? Die sluit je al uit door te eisen dat ze over verstand beschikken!quote:Op maandag 8 november 2004 10:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat mensen nu hun verstand gebruiken in plaats van achteraf "dit hebben we niet gewild".
Deden "zij" dat ook maar ...quote:Op maandag 8 november 2004 10:15 schreef NorthernStar het volgende:
Ik zou liever zien dat mensen nu hun verstand gebruiken in plaats van achteraf "dit hebben we niet gewild".
Jij bent een voorstander van oorlog?quote:Op maandag 8 november 2004 10:13 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Laat de vlam maar goed in de pan slaan, dan wil ik alle heldhatig computer warriors hier en op andere fora wel eens zien hoe ze het met echte wapens en een niet virtuele tegenstander doen.
In naam van allah zijn er al genoeg aanslagen geweest op moslims in Irak zelfs een moskee is al wel doelwit geweest. Dus dit argument is zeker niet helemaal valide.quote:Op maandag 8 november 2004 09:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Weet je wat dan zo huichelachtig is.
Toen er gesteld werd dat die hatelijke berichtjes op de condoleanceregisters door extreem rechtse Nederlanders werden gepost, om de Moslims nog verder in diskrediet te brengen, werd je voor gek verklaard.
Maar dit lijkt mij iig een aanslag gepleegd door extreem rechts, simpel en alleen om het feit dat een moslim nooit een moskee op zou blazen.
Ik kan morgen ook een Moskee in de fik steken bij wijze van spreken terwijl de AIVD mij helemaal nog nooit een strobreed in de weg heeft gelegdquote:Op maandag 8 november 2004 09:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard heeft de AIVD zijn handevol aan allerlei andere zaken. Maar ze stellen gewoon de verkeerde prioriteiten, het zal met niet verrassen als ze dit bewust doen. Mohammed B. had alle vrije tijd om zijn daad uit te voeren, geen kiezelsteen die hem in de weg stond. Daarbij zijn er enorm veel partijen die gebaat zijn bij deze actie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |