abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22956101
Het is alweer weken op de buis maar dan toch een topic erover:
quote:
Nieuwe comedy bij de Vara, 'Kinderen Geen Bezwaar'

‘Zeg ‘ns Aaa’, ‘All Stars’, ‘Oppassen!!!’: de VARA heeft een rijke traditie waar het comedy's betreft. Vanaf 25 september is op zaterdagavond – tussen ‘Kassa’ en ‘Kopspijkers’ - een nieuwe comedyserie te zien: ‘Kinderen Geen Bezwaar’. Het is een eigentijdse kruising tussen een relatie- en een familiecomedy, geschreven door Haye van der Heyden.

Een jaar of vijf, zes geleden hebben Gerard (Alfred van den Heuvel) en Maud (Anne-Mieke Ruyten) elkaar leren kennen via een contactadvertentie. De deal was snel gesloten en nu zijn ze getrouwd. Hij kookt, strijkt, stoft en doet de was, zij werkt als psychotherapeute met praktijk aan huis. Maud’s dochter Julia (Céline Purcell) komt uit haar eerste huwelijk. Julia wordt geadoreerd door Gerard’s zoon Daan (Joey van der Velden), die Gerard op zijn beurt uit een ‘vorig leven’ heeft ingebracht. En dan is er nog Eddie (Bart Oomen), de jongere broer van Gerard, die kind aan huis is en in allerlei opzichten verschilt van zijn grote broer. Eddie is mannelijker, zorgelozer en vooral jonger. Want voor Gerard gaan de jaren tellen, terwijl Maud – hard op weg naar de veertig – behoefte heeft aan een tweede jeugd…

De cast van ‘Kinderen Geen Bezwaar’ bestaat uit Alfred van den Heuvel (bekend van onder meer ‘Purper’ en ‘Ook dat nog’), Anne-Mieke Ruyten (onder meer te zien in de musicals ‘West Side Story’ en ‘Tsjechov’ én als Chris in de comedyserie ‘SamSam’), Céline Purcell (speelt de rol van Sophie in de hitmusical ‘Mamma Mia!’, waarvoor ze in maart 2004 de Cubus Award en in mei 2004 de John Kraaykamp Musical Award voor Aanstormend Talent ontving), Joey van der Velden (onder meer te zien in de speelfilm ‘Minoes’ en als Danny in ‘Costa’) en Bart Oomen (bekend van onder meer ‘Volgens hem, volgens haar’).

‘Kinderen Geen Bezwaar’ is geschreven door Haye van der Heyden, die bekend werd als mede-oprichter van ‘Purper’ en als schrijver van diverse boeken, toneelstukken, liedjes en televisieseries.

Zdenek Kraus (bekend als regisseur van onder meer ‘Toen was geluk heel gewoon’) tekent voor de regie.

De productie is namens de VARA in handen van Remmelt Remmelts, die eerder ook VARA-series als ‘Unit 13’ en ‘Ernstige Delicten’ produceerde.

De eindredacteur van de serie is Robert Kievit, die als eindredacteur Drama bij de VARA ook verantwoordelijk was voor onder meer ‘All Stars’, ‘De Band’, ‘De Enclave’ en ‘Ernstige Delicten’.

vanaf 25 september 2004 op zaterdagavond om 19.35 uur bij de VARA op Nederland 3.
Vara website

Kijkcijfers liegen er ook niet om, 1.200.000 vorige week. Wie durft er ook toe te geven dat ie ernaar kijkt? Ik vind het een goede serie, maar goed ik vond Oppassen al goed
pi_22956163
'k vind 't matigjes... drie keer gezien, ofzo... Ongeveer even vaak als Oppassen, wat ik ook matig vond
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:50:16 #3
78907 Charro
Oh no!..Charro don't go!
pi_22956256
Ik vind dat er nogal een overkill aan seksgrappen in zit. Het wat bravere dat Oppassen ed. hadden proberen ze wel èrg duidelijk van zich af te schudden.
He'll be a lot quieter when that swelling goes down.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:57:34 #4
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_22956368
Mij lijkt het totaal ruk. Net als alle Nederlandse producties, op tv of series.

Alleen Cloaca heerscht.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_22956602
Celiné Purell
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 17:14:27 #6
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_22956736
Zeg eens Aaa en Allstars vond ik anders best wel lache series hoor Duritz
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_22956738
Ik wil het op zich wel een keertje zien. Meestal zijn Nederlandse comedyseries wel vrij flauw, maar 't heeft ook wel iets gezelligs om ernaar te kijken.

Hoewel sommige series dan weer té zijn, met zo'n sullige vader en van die overdreven bijdehante kinderen. Maar goed, moet het eerst es zien.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22956753
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 17:14 schreef Pearly het volgende:
Allstars vond ik ook goed, en Fort Alpha.

Zeg eens Aaa is te lang geleden voor mij om er een oordeel over te hebben, toen was ik ook nog best klein.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22957292
Ik kijk voor die celine de rest vind ik het slechter dan oppassen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_22960454
Ondanks dat het wéér om een gezinnetje draait, is het toch weer een geslaagde comedy... maar het kan niet tippen aan 'Zeg 'ns Aaa' (sindskort op dvd) en 'All Stars'.

De slaapkamer van Gerard & Maud doet me trouwens denken aan de huiskamer van de familie Van de Ploeg uit 'Zeg 'ns Aaa'.
  zondag 31 oktober 2004 @ 07:43:01 #11
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_22969357
ik heb het nog niet gezien, maar het kan bijna niet slechter zijn dan bergen binnen
  zondag 31 oktober 2004 @ 10:53:16 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_22970612
* Jojogirl vindt het wel leuk. Tuurlijk, er zijn veel leukere komedies (buitenlandse), maar ik vind hem leuk genoeg om er naar te blijven kijken.
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:28:22 #13
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_22972283
Wat ik nu zo heb gezien. Vind ik het beter dan Bergen Binnen .. dat was echt het lowest of the lowest. Goed van de VARA dat ze dat van de buis hebben gehaald.

Het mag van mij nog wel een kans krijgen om zich te bewijzen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:29:41 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_22972312
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 17:14 schreef Pearly het volgende:
Zeg eens AAA .. moet je nu ECHT niet meer terug zien. Te oubollig voor woorden.
All Stars is goed en blijft goed ... zie de rest van de wereld maakt nu zijn eigen versie ervan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_22972322
Ik vind het overgeacteerd, daar houd ik dus echt niet van.
pi_22972533
Matig, erg matig... heeft mij iig niet kunnen boeien, maar ik heb het dan ook wel weer gezien met morele Nederlandse sit-coms.
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:48:26 #17
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_22972657
Ik keek effe wat het was, realiseerde me het al heel snel toen ik het topic opende, en keek toen terug of het niet toevallig in KB stond ipv TV.

Wat een baggerzooi, man. Vooral die vent met z'n acteerkunsten (niet alleen zijn acteerkunsten, ook zijn teksten zijn kut) maakt het weer net zo triest en kneuterig als Oppassen. Gister even een paar minuten aangehad, maar echt erg irritant.

Als ze nou eens een andere acteur inhuren en wat minder scenario's schrijven om bejaarden etc te plezieren, zou het eventueel nog een redelijk programma kunnen worden.
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:55:06 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22972782
Och, ik kijk het omdat het voor Kopspijkers zit. Het is beter dan het pijnlijk onleuke Oppassen en het nóg pijnlijker nóg onleukere Bergen-Binnen.

Alfred van den Heuvel zet een prima neuroot neer, die Anne-Mieke Ruyten is verbeterd t.o.v. het geneuzel met die John Jones. Die kids zijn te gestudeerd. Die jongen doet qua dictie sterk denken aan dat Rotterdams geaccenteerde putjoch uit Oppassen, en dat meisje -ondanks het lekkere uiterlijk en een ronduit poëtische naam- is ook te gemaakt, maar zij hebben ook de minst leuke scènes samen.

Die Amstel-gozer met die spleet in zijn bek moet zich sinds 'Volgens Hem, Volgens Haar' verre houden van alles dat naar comedy riekt. Sterker nog, hij moet een ander vak kiezen.

Verder valt mij op dat de toon -en de karakters en problemen- van de ouder-protagonisten wel ERG duidelijk zijn gejat van het superieure My Family.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:27:07 #19
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_22973512
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 12:55 schreef Verbal het volgende:
Och, ik kijk het omdat het voor Kopspijkers zit. Het is beter dan het pijnlijk onleuke Oppassen en het nóg pijnlijker nóg onleukere Bergen-Binnen.

Alfred van den Heuvel zet een prima neuroot neer

een prima kutmongool ja
quote:
Die Amstel-gozer met die spleet in zijn bek moet zich sinds 'Volgens Hem, Volgens Haar' verre houden van alles dat naar comedy riekt. Sterker nog, hij moet een ander vak kiezen.
mee eens
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:52:26 #20
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_22979205
Alfred van de Heuvel is leuk op het toneel, maar hiermee slaat ie volledig de plank mis. Hij heeft dan ook een vreselijk debiele rol gekregen. Wat een zeikerd van een huisvader zeg. Ze hadden die rol best nog wel een grappig tintje mogen geven, in plaats van dit gemekker. Die zoon is best wel oké, vind ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zijn karakter gewoon het leukst vind. Die dochter heeft een cursusje acteren en timing nodig, en daarbij ook nog eens een lekkere veeg van ondergetekende. :') Dat SamSam vrouwtje is nog wel de slechtste van allemaal.

Die Amstel kerel moet trouwens gewoon blijven doen wat hij het beste kan. Bier zuipen, keukens slopen, en z'n bek houden.

De serie doet mij trouwens sterk denken aan een wat oudere (en tevens geflopte) Nederlandse comedy met als huisvader Porgy Franssen. Ik heb geen idee meer hoe die serie heette, maar hij was lachwekkend banaal. In die serie probeerde zoonlief ook zijn stiefzusje tussen de lakens te krijgen, wat hem uiteindelijk ook lukte. Volgens mij werd die zoon gespeeld door dezelfde jongen die Raoul speelde in de vroegere afleveringen van Oppassen.
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:54:23 #21
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_22979245
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:52 schreef Shagster het volgende:
Alfred van de Heuvel is leuk op het toneel, maar hiermee slaat ie volledig de plank mis. Hij heeft dan ook een vreselijk debiele rol gekregen. Wat een zeikerd van een huisvader zeg. Ze hadden die rol best nog wel een grappig tintje mogen geven, in plaats van dit gemekker. Die zoon is best wel oké, vind ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zijn karakter gewoon het leukst vind. Die dochter heeft een cursusje acteren en timing nodig, en daarbij ook nog eens een lekkere veeg van ondergetekende. Dat SamSam vrouwtje is nog wel de slechtste van allemaal.

Die Amstel kerel moet trouwens gewoon blijven doen wat hij het beste kan. Bier zuipen, keukens slopen, en z'n bek houden.

De serie doet mij trouwens sterk denken aan een wat oudere (en tevens geflopte) Nederlandse comedy met als huisvader Porgy Franssen. Ik heb geen idee meer hoe die serie heette, maar hij was lachwekkend banaal. In die serie probeerde zoonlief ook zijn stiefzusje tussen de lakens te krijgen, wat hem uiteindelijk ook lukte. Volgens mij werd die zoon gespeeld door dezelfde jongen die Raoul speelde in de vroegere afleveringen van Oppassen.
die ken ik
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:55:34 #22
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_22979275
Die serie met Porgy Franssen? Hoe heet die nou in godsnaam? Word hier helemaal gek, en dat Google ding biedt ook geen uikomst...
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:56:15 #23
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_22979287
porgy franssen?
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:57:01 #24
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_22979307
ik ken die gast en die serie komt me ook bekend voor. weet de titel verder niet
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:57:14 #25
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_22979312
Aan jou heb ik ook niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')