abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 08:26:37 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22413418
vorig deel: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI

Ik heb American Pie 2 dus gezien
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22413666
Marmor, Stein & Eisen (2000)

eerst even kijken naar de ratings op imdb:
11 votes, 2 * 10, 2*2 en 2*1

ik kan het me helemaal voorstellen. eigenlijk is dit een film die je niet nuchter moet kijken. slik eerst wat pillen of bezuip je en dan kijken. alleen oppassen dat je niet misselijk wordt van die draaiende beelden af en toe.

een jongeman ( frank giering ) is geobsedeerd door een tv-presentatrice. onder invloed zit hij voor een tv-winkel naar haar show te kijken en gooit op een gegeven ogenblik de winkelruit in en neemt een van de tv-toestellen mee. daar wordt hij gepakt door de politie en mag een tijd naar de gevangenis. op proefverlof gaat hij met zijn beste vriend die presentatrice ontvoeren om met haar te trouwen.
leuke scenes wisselen af met belachelijke scenes. vooral de baas van het tv-station is erg over-the-top.
naast FG, die weer geweldig is, speelt ook soraya gomaa een leuke rol als jennifer.

het geheel is toch best wel onderhoudend en jullie kunnen de film ook kijken, want de dvd heeft ook engelse subs

ook op de dvd stond:

Surprise!

na flinke sexbeurt maakt een man een incredible-machine opstelling voor zijn vriendin, met bijl, pijl enz.
kan niet goed gaan...
waren aardig leuke 6 minuten.....
pi_22414226
Secret Window

Niet eens onaardig, maar ik wist de clou al na welgeteld 9 minuten !

Day after Tomorrow

Een gemiste kans, vond er heel weinig aan..

Undead

Best grappig, maar ik heb betere zombie-films gezien
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:33:51 #4
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22416056
quote:
hehe okay sorry tis laat en het nodige bier is op.

De bios versie is ook niet slecht om eerlijk te zijn. Weinig kills maar niet slecht. Erg bleak maar dat is de extended versie ook. Verder is hij zoals ik zei nogal anders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las het op imdb. Net zo vaag. Bij de meeste extended editions zijn er gewoon wat langere of nieuwe scenes, maar hier is gewoon keiveel echt veranderd. Lijkt me raar om te zien als je eerst de biosversie hebt gezien
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:49:49 #5
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_22417722
(#298) Sanma no aji (An Autumn Afternoon) (Yasujiro Ozu, 1962)
De laatste film die Yasujiro Ozu ooit gemaakt heeft is wat lichtvoetiger dan bijvoorbeeld Tokyo monogatari, maar heeft ook een bittere ondertoon door thema's als ouderdom en eenzaamheid. Het nostalgische wat z'n films altijd kenmerken is ook hier aanwezig, mede door de kleuren die hij gebruikt. De film komt qua thema's veel overeen met Banshun (Late Spring), welke ik net iets beter vond. Desalniettemen weer een mooie film van de meest Japanse van alle Japanse regisseurs. ****

Québec-Montréal (Ricardo Trogi, 2002)
Leuke film met een bijzondere setting, de film speelt zich in het geheel af in of rondom auto's. De verschillende verhaallijnen lijken op het eerste gezicht niet veel met elkaar te maken te hebben, maar dat zal later veranderen. De gesprekken over relaties, liefde en sex zijn boeiend en de film bevat een leuk gevoel voor humor. Erg aangename film. ****

(#46) Conformista, Il (Bernardo Bertolucci, 1970)
Fantastisch meesterwerk van Bernardo Bertolucci. De zwepende camerabewegingen, kenmerkend voor films van Bertolucci, brengen de memorabele scenes waar de film bol van staat prachtig in beeld. Met name de dans van Dominique Sanda en Stefania Sandrelli, de scene in de radiostudio en de scene in het bos zijn een genot om naar te kijken. De surrealistische droomsfeer deed me bij tijden aan Fellini's 8½ denken. Eén van de beste films die ik heb gezien. Een schande dat hij nog niet op DVD is verschenen. *****

Hunchback of Notre Dame, The (Gary Trousdale & Kirk Wise, 1996)
Best leuke animatiefilm uit de Disney-studio. Het verhaal is bondig en eenvoudig, maar door de korte speelduur gaat het niet vervelen. Wat wel gaat vervelen zijn de matige liedjes. Alleen "Hellfire" vond ik wel aardig, maar de stem van Frollo vond ik daar niet krachtig genoeg voor. De film ziet er wel mooi uit en de sidekicks zijn soms best grappig. **½
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:32:51 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22418590
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:49 schreef Gorro het volgende:

(#46) Conformista, Il (Bernardo Bertolucci, 1970)
Fantastisch meesterwerk van Bernardo Bertolucci. De zwepende camerabewegingen, kenmerkend voor films van Bertolucci, brengen de memorabele scenes waar de film bol van staat prachtig in beeld. Met name de dans van Dominique Sanda en Stefania Sandrelli, de scene in de radiostudio en de scene in het bos zijn een genot om naar te kijken. De surrealistische droomsfeer deed me bij tijden aan Fellini's 8½ denken. Eén van de beste films die ik heb gezien. Een schande dat hij nog niet op DVD is verschenen. *****
Ahum...

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:52:35 #7
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_22420269
Gisteravond een filmavond/nacht gezien. Iedereen koos zelf een film die hij wilde zien. Hierdoor veel films gezien die ik al eerder zag maarja, toen ik aan de beurt was om te kiezen kon ik alleen nog maar denken aan slapen

Garfield
Deze was nieuw voor me. Ik had er wel leuke dingen van verwacht maar viel tegen. De acteurs zijn zo houterig en eendimensionaal als het maar zijn kan en Garfiel is maar bij vlagen grappig. Voor de rest is het soms gewoon zo overduidelijk dat hij erin geplakt is. Ik kreeg bij de gehele film eigenlijk maar een 101 Dalmatiers gevoel. Een 5 dus.

De rest had ik dus allemaal al gezien dus geen verhaaltje erbij
Avalon

Kill Bill: Vol. 1 (uncut Japanse versie)

Kill Bill: Vol. 2
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:52:49 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22420271
Leuke topictitel!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_22420410
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:52 schreef Sai het volgende:
Leuke topictitel!
Gaan we nou hier ook al beginnen?

  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:35:41 #10
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_22421202
I Robot

Was leuker dan ik dacht, heb het nooit zo op Will Smith-films, maar dit verhaal vond ik wel leuk.
Tranendal
pi_22421847
STARCRASH



Idiote STAR WARS rip off, maar het leuke is dat iedereen dat weet

  • You can build a model spaceship out of most anything, even golf balls.
  • Nuclear reactors run off huge bath beads.
  • Running across a beach in high heel boots is not easy.
  • In the future nobody can count.
  • Men with perms are immune to deadly lasers.
  • Being frozen and then thawed out will not smear a woman's mascara.
  • The most powerful weapon in the galaxy is a lava lamp.
  • David Hasselhoff can shoot lasers from his eyes, but can't aim worth a darn.
  • Evil dudes have weapons covered with spikes, falling on one is not recommended.
  • You can swim through space.






  •   dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:21:50 #12
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_22422094
    Oliver Twist

    Goede film. Maar ook niet meer dan dat. Als boekverfilming vond ik het nogal tegenvallen, aangezien er nogal snel van situatie naar situatie wordt gegaan. Het filmwerk van David Lean, en zijn gebruik van schaduw en zwart/wit was erg mooi.
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:59:09 #13
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_22422790
    Zijn misschien niet echt films, maar toch:

    Feed the Kitty

    Schijnbaar een klassieker onder de Looney Tunes tekenfilms, en hoewel ik daar niet veel over kan zeggen is het wel een superleuk en superlief filmpje 7 minuten duurt ie maar, maar je wordt er helemaal blij van

    Un Chien Andalou

    Hmmm, ja, beetje vaag toch wel. Rare beelden allemaal die niks met elkaar te maken hebben zo lijkt het. Gemaakt om een te shockeren naar mijn idee, wat nu niet echt meer lukt. Misschien in de tijd waarin ie gemaakt is wel
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:55:55 #14
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_22423935
    Goh, het is lekker druk hier

    A Talk with Hitchcock



    Geweldig interessant om deze man eens aan het woord te horen. Op de extra's op de dvds hoor je eigenlijk alleen maar mensen om hem heen, maar nu is hij gewoon 50 minuten aan het woord. En aangezien hij naar mijn idee echt goede films maakt is het leuk eens te horen hoe hij over het maken van films, bepaalde technieken etc etc denkt.
    Leuke man verder ook, maakt een aantal zeer slimme opmerkingen.

    Super om te luisteren! Een aanrader!
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
    pi_22424153
    13 GOING ON 30

    De uitgemolken formule is best geinig uitgevoerd

      dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:39:07 #16
    40664 Durbin
    Who knows..
    pi_22424819
    Wicked City



    Redelijk expliciete animé over een wereld dat verdeeld is tussen demonen en mensen. Taki is lid van 'The Black Guards' en moet er voor zorgen dat de vredesovereenkomst tussen beide werelden zonder problemen kan verlopen door een belangrijk persoon te beschermen. Hij krijgt hiervoor help van een vrouw van de demonenwereld. Aardige animé met vooral veel bloot en een mooi onverwachte plotwending tegen het einde van de film.
    ..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:05:15 #17
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_22428152
    The Funhouse

    Van de regisseur van Texas Chainsaw is dit een horror in het spookhuis van de kermis. 4 Tieners verschansen zich na sluitingstijd en dan begint de ellende.

    Beetje jammer dat spanning langzaam wordt opgebouwd en dat het te snel wordt ontladen.

    een 5.5
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:09:43 #18
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_22428279
    Shi mian mai fu (House of Flying Daggers)

    De nieuwe film van Yimou Zhang, na Hero, nu dus deze. En hoewel het visueel echt weer een pracht voor het oog is, valt de film toch wat tegen. Het laatste uur gebeurt er bijna niks afgezien van een langgerekt liefdesdrama, en daar zat ik niet echt op te wachten, en was daarnaast ook wel erg cliche en best slecht eigenlijk.
    Gelukkig wordt je het eerste uur weer getrakteerd op een aantal visueel zeer mooie gevechten waarin wat nieuwe dingen worden geprobeerd. Naar het gevecht met de paarden zat ik echt met open mond van verbazing te kijken . Ook al het bamboegebeuren zag er weer goed uit. Er is sowieso echt zeer veel aandacht aan de omgeving besteed en dat maakt echt elk shot echt mooi . Aan de 'gevechten tussen de messen/zwaarden' moest ik ff wennen, maar was best aardig.
    Al met al was de cinematografie van de gevechten ook een stuk minder dan in Hero, voornamelijk omdat er een stuk minder wordt gezweeft en meer echt wordt gevochten, tot bloedens toe, dat maakt het voor mij allemaal toch net een stukje minder artistiek.
    Maakt het allemaal nog geen slechte film, er had alleen veel meer ingezeten.
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:16:14 #19
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_22428470
    The Calcium Kid

    sja wat valt er van te zeggen. het is geen actiefilm, geen comedy, geen drama. Het is helemaal niks. waardeloze kutfilm. ik ram om wakker te blijven nu walking tall er maar in
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_22430137
    CORPSES ARE FOREVER

    Op zich een aardige indie/zombiefilm die nogal onduidelijk is, maar hey, hij is goor...

    krijg je midden in een verhaal plotseling een compleet zwart beeld met de melding dat we de held terug zien (MISCHIEN BLIJKT LATER...) in de sequel THE CORPSE WHO LOVED ME





    Dus na een btje zoeken kom ik op hun HOMEPAGE waar ik de volgende melding krijg:


    CORPSES ARE FOREVER is renting extremely well and word of mouth has spread the fan base far and wide. Many people have asked about the proposed sequel.

    Well, if the film continues to grow in popularity, we may be able to get someone to spring for the bigger budget, THE CORPSES WHO LOVED ME.

    If you'd like to see a sequel, please sign my guestbook saying so! And just to give you a hint of what's in store, the sequel will feature a brand new form of the undead: VAMPIRES !



      dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:36:00 #21
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_22430762
    wat een lame actie kinkyh
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:54:17 #22
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_22431225
    Walking Tall

    "Fake boobs and real assholes"

    Rukfilm numero deux voor vandaag. zeer kort ook; 1u15m maar dat is in dit geval geen nadeel. plot zoog, acteerwerk lame, plot zoog, voorspelbaar plot dat zoog, slappe actie wat verergerd werd door een zuigend plot. het enige pluspunt waren de schaarsgeklede doch weinig in beeld gebrachte dames die het zuigende plot niet goed konden maken. en het plot zoog.

    fahrenheit 911 is next
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:32:25 #23
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_22432272
    The Conversation
    Spannende thriller rond een gesprek dat getaped wordt door een surveillance-expert. Met Gene Hackman en geregiseer door F. Coppola

    IMDB 8.1 #176
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_22433898
    BEFORE SUNSET

    Wat ik al vermoedde is uitgekomen, een nutteloze sequel op BEFORE SUNRISE met maar enkele aardige momenten die nix toevoegen aan het origineel, Ethan Hawke is ongeinspireerd en geforceerd en Julie Delpy lijkt wel te slaapwandelen.

    Natuurlijk kan deze film zich niet meten met Linklater's magnum opus WAKING LIFE maar ik vond dit toch wel een tegenvaller, zeker omdat het dit keer ALLEEN MAAR gesprekken zijn tussen de hoofdrolspelers, nogal eendemensionaal dus

    4

      woensdag 6 oktober 2004 @ 01:07:27 #25
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_22434398
    Fahrenheit 9/11

    Sja. Dus. Normaal gesproken houd ik mijn politieke meningen voor me. Althans, ik propagandeer ze niet. Nu dus ook niet. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over 9/11 en Al Qaida en ook zo zijn eigen redenen voor die mening. Ook mijn mening over Michael Moore heb ik al in andere topics duidelijk gemaakt. Om dan toch een objectieve subjectieve mening (ja hoe moet ik het anders zeggen ) - crap nu heb ik een tegenstelling en pleonasme in 1 zin - te geven; de filmdocu zit vrij standaard inelkaar. het is dan ook om een punt duidelijk te maken, niet om objectieve feiten weer te geven. maar meneer michael vervalt in goedkope truucjes om het verhaal maar naar zijn hand te zetten, iets waar ik me snel aan erger. kom tenminste met solide argumenten, dan komt je punt sowieso wel over en hoef je ook niet te vervallen in die truucjes. Al met al is mijn mening niet veranderd door Fahrenheit 9/11 maar ik vond het toch de moeite waard om te kijken. Ik ben een aantal dingen wijzer geworden. Ook vond ik het goed om eens het persoonlijke verdriet te zien. Niet "825 soldaten zijn gestorven in [Iraq]" maar gewoon 1 vrouw, 1 gezin dat een kind heeft verloren. Dat brengt een gedeelte van de zaak naar voren die we maar al te weinig zien.

    Verder hoop ik dat de volgende productie van M. Moore iets doordachter zal zijn. Iets wat waarschijnlijk niet zal gebeuren en dat is logisch, want de filmdocus die Moore maakt zijn uitermate geschikt voor het amerikaanse volk. Maar zelf ben ik meer fan van filmdocus met solide argumenten.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')