quote:Bron Digital Bits.
In all the hype over the DVD release of Star Wars, I'm afraid to say there's a bit of bad news about the discs (or at least one of them) from a quality standpoint. We've discovered what we believe are serious audio defects on Episode IV - A New Hope. We've updated our DVD review of the set accordingly with the details as follows:
[Editor's Note: since we initially wrote this review, we've detected a number of audio/mixing errors on the DVD version of A New Hope. They are as follows:
1) The familiar Force theme trumpet fanfare that used to play right after Red Leader says: "This is it!" and just as the X-wings start diving towards the Death Star's surface has been dialed back in volume so that it's almost inaudible - it's almost completely buried in the surround mix.
2) The audio quality varies wildly as Tarkin says the line: "You would prefer another target, a military target? Then name the system." - almost as if the master sound element as damaged. It's very distracting.
3) Possibly most damaging, John Williams' entire score for the film has been flipped in the rear channels, so that what should be the left channel is playing from the right channel (and vise versa). What this means is that the rear channels don't match the front channels - instruments heard from the front right channel come from the left rear instead of the right rear. Again, this is very distracting once you notice it.
These problems are certainly severe enough in our opinion to merit a repressing/exchange of the disc. We're waiting to hear back from Lucasfilm on this issue and we'll update this review with the details as soon as we do.]
ben benieuwd of dat zo is, ik zal het in iedergeval niet opmerken...quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:16 schreef furanku het volgende:
[..]
dan ben je dus geen echte fan, als je echt fan van bent koop je het origineel...quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:45 schreef Flying_Vee het volgende:
Ehh
al een tijdje op de newsserver present hoor![]()
**mag niet natuurlijk en ik verwerp dit dan ook![]()
Anders slaap je er nog een nachtje over?quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:32 schreef Derice het volgende:
FRS zijn homo's.
Hele winkel staat al vol met van die SW goodies, loop je naar die gast toe, ja doe mij zo'n SW box.
Die mag ik nog niet verkopen. ZET DAN JE F*CKING WINKEL NIET VOL MET DIE ZOOI!
Wanna have!!!!!!!!!!!
was dat toevallig in Nijmegen??? Zo ja, dan ben ik de schuldigequote:Op dinsdag 21 september 2004 19:32 schreef Derice het volgende:
FRS zijn homo's.
Hele winkel staat al vol met van die SW goodies, loop je naar die gast toe, ja doe mij zo'n SW box.
Wanna have!!!!!!!!!!!
en een flinke korting van 10 euroquote:Op dinsdag 21 september 2004 19:39 schreef TFM het volgende:
Tja.. eh.. ik kan niet klagen over de FRS..... al die Star Wars goodies komen toch mijn kant op
Bij van Leest zijn het ook al van die lamers, mij helemaal gek maken met een rek vol boxen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:32 schreef Derice het volgende:
FRS zijn homo's.
Wanna have!!!!!!!!!!!
Jullie stellen je echt aan.. 1 nachtje slapen.. dat kan ik zelfs (starwarsgek dat ik er rond loop) nog opbrengen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij van Leest zijn het ook al van die lamers, mij helemaal gek maken met een rek vol boxen.
tja maar jij hebt de box al gezien... menu's enzo...quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:53 schreef TFM het volgende:
[..]
Jullie stellen je echt aan.. 1 nachtje slapen.. dat kan ik zelfs (starwarsgek dat ik er rond loop) nog opbrengen.
waar heb jij besteld als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:00 schreef milagro het volgende:onderweg , het is onderweg
als je op je pc problemen hebt dat je frnase menu's krijgt moet je even de non-unicode instellingen aanpassen naar engels...quote:DVD Nieuws Tips en aandachtspunten voor Star Wars boxset
Geplaatst door Eric van Ballegoie - 21-9-2004
Vanaf morgen is de Star Wars Trilogie overal te koop. Van FOX ontvingen wij onderstaande aandachtspunten en tips met betrekking op de Nederlandse DVD-uitgave, doe er je voordeel mee!
Aandachtspunten Star Wars Trilogy
Het kan voorkomen dat de DVD's starten met Franse menu's in plaats van Engelstalige. Indien dit het geval is, dient u de DVD-speler via het set-up menu in te stellen op Engels als menutaal. Er verschijnen dan Engelstalige menu's
De Nederlandse en Franse ondertiteling kan bij de drie films gekozen worden via de menu's. De ondertiteling van de bonus disc kan worden aangezet via de ONDERTITELING toets van de afstandsbediening van de DVD-speler
Bij het opstarten van discs op een PC, dicteert de landinstelling van de PC de taalkeuze. Wanneer een PC Franstalig is ingesteld, start een disc dus Franstalig op. Door de PC vooraf de gewenste landinstelling te geven, start de disc vervolgens ook in de gewenste taal op
De bonusdisc van de Star Wars Trilogy heeft alleen Engelse audio; op de bonusdisc is zowel Nederlandse als Franstalige ondertiteling aanwezig
De op de bonusdisc aanwezige demo van de X-Box game ‘Star Wars Battlefront’ is niet gelokaliseerd, en dus alleen als Engelstalige feature op te vragen
De op de bonusdisc aanwezige DVD-ROM weblink leidt naar een Engelstalige site, waar geen gelokaliseerde content te vinden is
play.com, al weeeeeeken geleden in de pre order en hij is gister op de post gegaanquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
waar heb jij besteld als ik vragen mag?
50 euro bij FRS en van Leestquote:Op dinsdag 21 september 2004 22:36 schreef Verbal het volgende:
In Hilversum wilden de diverse zaken ook al niet een dagje eerder afstand doen van een exemplaar
Maja, mogguh is het zover
Maarre, wat kost dat ding nou? Van Leest meldde mij dat hij 60 Euro zou gaan kosten... nee toch he?
V.
die 5 euro verschilquote:Op dinsdag 21 september 2004 23:38 schreef milagro het volgende:
45 euro bij Play
is toch 5 euro verschilquote:Op woensdag 22 september 2004 07:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
die 5 euro verschil
* milagro rijdt straks even langs de FRS
27.99 engelse ponden is 41 euroquote:Op dinsdag 21 september 2004 23:38 schreef milagro het volgende:
45 euro bij Play
ik ga af op de euro prijzen op de site zelfquote:Op woensdag 22 september 2004 09:21 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
27.99 engelse ponden is 41 euro
Dat moet je niet doen want dan word je genaaid. Altijd gewoon in ponden bestellen. Ben je goedkoper uit.quote:Op woensdag 22 september 2004 09:28 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ga af op de euro prijzen op de site zelf
Ik ga af op de omrekenmogelijkheid van de site zelfquote:Op woensdag 22 september 2004 10:41 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Dat moet je niet doen want dan word je genaaid. Altijd gewoon in ponden bestellen. Ben je goedkoper uit.
Ik zit nog te twijfelen of ik de box ga bestellen. Hij ziet er wel erg geil uit. Wel jammer dat ze de alleen de geretoucheerde films uitbrengen en niet ook nog even de originele.
Oh ok. Het was me al opgevallen dat de Euro-prijzen wat aan de hoge kant waren en ik ging er vanuit dat ze ook wel in Euro's af te rekenen waren. Een site als cd-wow biedt bijvoorbeeld die mogelijkheid wel.quote:Op woensdag 22 september 2004 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik ga af op de omrekenmogelijkheid van de site zelf
Je kan alleen maar in ponden bestellen daar
Ze willen je gewoon een indicatie geven wat de prijs in jouw valuta zou zijn
In dat geval kan ik de Universal Currency Converter website aanraden:quote:Op woensdag 22 september 2004 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik ga af op de omrekenmogelijkheid van de site zelf
Je kan alleen maar in ponden bestellen daar
Ze willen je gewoon een indicatie geven wat de prijs in jouw valuta zou zijn
Is dat een nieuwe munteenheid?quote:Op woensdag 22 september 2004 13:07 schreef Stiffmaster het volgende:
Ik heb 'm net gescoord....47 eurie bij MM
Ik wil 'm wel voor je ophalenquote:Op woensdag 22 september 2004 08:43 schreef philipnorth het volgende:
grrrrr kan m vandaag dus niet eens ophalen
functioneringsgesprek om 17 uur
1 euro...2 eurie...thats the rulequote:Op woensdag 22 september 2004 13:26 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Is dat een nieuwe munteenheid?
Gelukkig kom ik vanmiddag niet op tijd langs een FRS want ik vrees voor mijn portemonnee.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:31 schreef Mr_Romano het volgende:
Ik heb hem
Bij de FRS 49,99 euro
May the Force be with youquote:Op woensdag 22 september 2004 14:46 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Gelukkig kom ik vanmiddag niet op tijd langs een FRS want ik vrees voor mijn portemonnee.
The force is strong with this one.![]()
Nee dat is taalverloedering. Stop daar mee. :'(quote:Op woensdag 22 september 2004 14:35 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
1 euro...2 eurie...thats the rule![]()
Bron. www.onzetaal.nlquote:Het meervoud van euro is euro's, net zoals auto's het meervoud is van auto en foto's het meervoud van foto. De vorm euri is net zo fout als auti en foti, en komt met name als opzettelijke overdrijving voor. In sommige gevallen kan het gebruik van euri als hypercorrectie worden aangemerkt.
Het Nederlands kent wel meervouden op -i, maar die kunnen alleen voorkomen bij van oorsprong Latijnse woorden op -us (classicus - classici, alumnus - alumni) en enkele van oorsprong Italiaanse woorden op -o (maffioso - maffiosi, conto - conti/conto's). Euro is niet aan het Latijn of het Italiaans ontleend: het is afgeleid van Europa of Europees.
Dat introduceert mij nixquote:Op woensdag 22 september 2004 14:52 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Nee dat is taalverloedering. Stop daar mee.![]()
Even rechtzetten dus.:
[..]
Bron. www.onzetaal.nl
Ik vind het zo irritant dat ik misschien maar wat ruimet moet vrijmaken in mijn ondertitel voor deze taalvervuiling.![]()
Wie zei dat altijd...quote:Op woensdag 22 september 2004 15:12 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
Dat introduceert mij nix![]()
Coole box hè?quote:Op woensdag 22 september 2004 15:20 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
ontopic weer stelletje taalneukers!![]()
Ach, ga je moeder met een lightsaber neuken jij!quote:Op woensdag 22 september 2004 15:20 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
ontopic weer stelletje taalneukers!![]()
Die bestaat inderdaad, maar heb de indruk dat hij nergens te verkrijgen is.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:42 schreef Cleverkidr het volgende:
Ik las ergens dat er ook een full screen versie is. Met een gouden box.
Heeft iemand die gezien?
Nope... Het zijn 2 kartonnen hoezen die je in mekaar moet schuiven met daarin 4 keepcases... (als dit niet de goede benamingen zijn even meldenquote:Op woensdag 22 september 2004 16:07 schreef Sai het volgende:
Heeft de Nederlandse box weer hoesjes a la de Indy en Godfather-boxen?
als je het zo uitlegt lijkt het er niet uit te zienquote:Op woensdag 22 september 2004 16:10 schreef Mister-Me het volgende:
[..]
Nope... Het zijn 2 kartonnen hoezen die je in mekaar moet schuiven met daarin 4 keepcases... (als dit niet de goede benamingen zijn even melden)
Heb de box zelf ook echt heel mooi!
Uhm.. en hoe doe ik dit? Ik heb in ieder geval op mijn pc alle dvd's (1, 2, 4, 5, 6) in het frans...quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:54 schreef mschol het volgende:
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1455
[..]
als je op je pc problemen hebt dat je frnase menu's krijgt moet je even de non-unicode instellingen aanpassen naar engels...
Ja, hij heeft in ANH Jabba opnieuw verbeterd, in TESB de Emperor vervangen met nieuwe teksten en de stem van Boba Fett vervangen en in deel ROTJ aan het einde de oude Anakin vervangen door Haiden Chrisensen. Volgens mij gaan ze aan het einde van ROTJ nu ook naar Naboo!quote:Op woensdag 22 september 2004 16:32 schreef mavje het volgende:
iemand deze versies ook al gezien? heeft lucas weer een aantal 'updates' uitgevoerd op de films zelf? zoals de geruchten gingen dat hij weer jabba the hutt zou hebben verandert en tevens het 3 spoken shot, aan het einde van ROTJ ?
de beeld + geluids kwaliteit is goed en toch een oud tikje en dat maakt die films heerlijk om naar te kijken.quote:Op woensdag 22 september 2004 17:25 schreef Cheiron het volgende:
Overigens heb ik net even alle dvd's bekeken (of ze het doen) en de beeldkwaliteit is erg ok! Ze zien er lekker fris uit!
Ben erg blij met mn filmpjes![]()
![]()
staat op dvd.nlquote:Op woensdag 22 september 2004 16:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Uhm.. en hoe doe ik dit? Ik heb in ieder geval op mijn pc alle dvd's (1, 2, 4, 5, 6) in het frans...
-edit- Zoeken in helpfunctie van windows is okOverigens heet het niet geholpen..
Ik ook niet, maar 50 euro issie gewoon waardquote:Op woensdag 22 september 2004 07:47 schreef milagro het volgende:
[..]
is toch 5 euro verschil
ik doe weer niet moeilijk over een dag later in huis
not very clever you arequote:Op woensdag 22 september 2004 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar 50 euro issie gewoon waard
Alleen ben ik zo stom geweest om mijn wallet hier te laten liggen
Ik zie sowieso het nut niet van een fullscreen versie. Als je zo graag fullscreen wilt kijken dan kan je dat ook gewoon via je dvd-speler regelen.quote:Op woensdag 22 september 2004 17:14 schreef Cleverkidr het volgende:
Ok thanks, jammer dat ie hier niet verkrijgbaar is...
Ach ik kijk wel breedbeeld zoals bij zoveel dvd's.
ik snap de meerwaarde van zo'n gare 4:3 versie ook niet, met name omdat je gewoon je beeld kan pan&scannenquote:Op woensdag 22 september 2004 19:52 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik zie sowieso het nut niet van een fullscreen versie. Als je zo graag fullscreen wilt kijken dan kan je dat ook gewoon via je dvd-speler regelen.
quote:Op woensdag 22 september 2004 20:32 schreef Skull-splitter het volgende:
En trouwens: liever zwarte balken dan vervorming
Ja, dat helpt dus niet. Zowel landcode als de uni-code naar Engels - UK gezet,, nog steeds brie-achtige menu's ...quote:Op woensdag 22 september 2004 18:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
staat op dvd.nl
weet je wat ook zo ergerlijk is?? Non-anamorphic dvd's... ik heb er een paar (oudere MGM titels en een paar budget o.a. 187).... moet je een erge keuze maken: of vervorming of slechtere beeldkwaliteit door zoom-mode op je scherm...quote:Op woensdag 22 september 2004 20:32 schreef Skull-splitter het volgende:
En trouwens: liever zwarte balken dan vervorming
je beeld opblazen naar 16:9?quote:Op donderdag 23 september 2004 01:55 schreef Retarded het volgende:
[..]
weet je wat ook zo ergerlijk is?? Non-anamorphic dvd's... ik heb er een paar (oudere MGM titels en een paar budget o.a. 187).... moet je een erge keuze maken: of vervorming of slechtere beeldkwaliteit door zoom-mode op je scherm...![]()
Of gewoon met balkjes laten staanquote:Op donderdag 23 september 2004 01:55 schreef Retarded het volgende:
[..]
weet je wat ook zo ergerlijk is?? Non-anamorphic dvd's... ik heb er een paar (oudere MGM titels en een paar budget o.a. 187).... moet je een erge keuze maken: of vervorming of slechtere beeldkwaliteit door zoom-mode op je scherm...![]()
dat jij daar geen last van hebt is omdat non-anamorphic versies gemaakt zijn om af te spelen op een 4:3 tvquote:Op donderdag 23 september 2004 07:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Of gewoon met balkjes laten staanIk heb hier nou echt nooit last van, ondanks mijn 4:3 TV.....
Als de douane jouw zending controleert kan jouw box nog wel eens ietsje duurder wordenquote:Op woensdag 22 september 2004 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
not very clever you are
quote:In all the hype over the DVD release of Star Wars, I'm afraid to say there's a bit of bad news about the discs (or at least one of them) from a quality standpoint. We've discovered what we believe are serious audio defects on Episode IV - A New Hope. We've updated our DVD review of the set accordingly with the details as follows:
[Editor's Note: since we initially wrote this review, we've detected a number of audio/mixing errors on the DVD version of A New Hope. They are as follows:
1) The familiar Force theme trumpet fanfare that used to play right after Red Leader says: "This is it!" and just as the X-wings start diving towards the Death Star's surface has been dialed back in volume so that it's almost inaudible - it's almost completely buried in the surround mix.
2) The audio quality varies wildly as Tarkin says the line: "You would prefer another target, a military target? Then name the system." - almost as if the master sound element as damaged. It's very distracting.
3) Possibly most damaging, John Williams' entire score for the film has been flipped in the rear channels, so that what should be the left channel is playing from the right channel (and vise versa). What this means is that the rear channels don't match the front channels - instruments heard from the front right channel come from the left rear instead of the right rear. Again, this is very distracting once you notice it.
These problems are certainly severe enough in our opinion to merit a repressing/exchange of the disc. We're waiting to hear back from Lucasfilm on this issue and we'll update this review with the details as soon as we do.
Hmzz, dat zal ik vandaag meteen even checken. Ik neem dan ook aan dat er een omruilactie komt voor die DVD...quote:Op donderdag 23 september 2004 08:58 schreef MikeyMo het volgende:
ik ga hem denk nog maar niet kopen. Ik wacht wel even totdat ze goede versies op de markt hebben gebracht. Deze persing heeft meerdere audiofouten:
[..]
pas in 2005 komt er een nieuwe lading...quote:Op donderdag 23 september 2004 10:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hmzz, dat zal ik vandaag meteen even checken. Ik neem dan ook aan dat er een omruilactie komt voor die DVD...
V.
aha, we maken expres fouten zeggen zequote:DVD's most anticipated day since the September 1997 national rollout has arrived, but many reviews have posted audio glitches in Star Wars Episode IV ranging from odd audio cues to garbled dialog. Lucasfilm has issued the following statement claiming the audio issues to be deliberate.
"We are always impressed with how closely fans listen to the many different sound mixes we have made for the Star Wars movies over the years. It is flattering to know that, indeed, the audience is listening. Consequently, each mix comes out differently and any changes that you hear on the all-new Dolby Digital 5.1 Surround EX tracks on the Star Wars Trilogy DVD set are deliberate creative decisions. We can confirm that there are no technical glitches as reported.".
Deliberate or not, fans should be aware of the audio differences.
die zie je dan pas ogvber enkel jaren want deze versie wordt niet imgeruild,quote:Op donderdag 23 september 2004 08:58 schreef MikeyMo het volgende:
ik ga hem denk nog maar niet kopen. Ik wacht wel even totdat ze goede versies op de markt hebben gebracht. Deze persing heeft meerdere audiofouten:
[..]
ik wacht eerst de berichten nog wel even afquote:Op donderdag 23 september 2004 10:36 schreef mschol het volgende:
[..]
die zie je dan pas ogvber enkel jaren want deze versie wordt niet imgeruild,
en ik heb het geluisterd maar sorry hoor je bent wel erg knap als je die dingen hoort...
let even op het geluid wil jequote:Op donderdag 23 september 2004 12:18 schreef fratsman het volgende:Woehoe!
2 uurtjes geleden gehaald, en hij is MOOI!!! Vanmiddag maar eens lekker voor gaan zitten.
Hoezo? Leg es uit?quote:Op donderdag 23 september 2004 12:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
let even op het geluid wil je
een paar posts terugquote:Op donderdag 23 september 2004 12:26 schreef fratsman het volgende:
[..]
Hoezo? Leg es uit?
Ik las het al, heb daarstraks even een halfuurtje gekeken maar heb tot nu toe nog niks raars kunnen ontdekken (horen, that is...)quote:Op donderdag 23 september 2004 12:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een paar posts terug
Gewoon iemand beroven. Een weerloos oud oma'tje bijvoorbeeld. Wat kan jou het schelen joh, het gaat hier wel om Star Wars.quote:Op donderdag 23 september 2004 14:30 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
AaAaRGH!!! Ik kan mn pinpas niet vinden godverdeter*ng!
dan ga je toch gewoon even wat ca$h verdienen achter het stationquote:Op donderdag 23 september 2004 14:30 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
AaAaRGH!!! Ik kan mn pinpas niet vinden godverdeter*ng!
quote:Op donderdag 23 september 2004 16:29 schreef kriele het volgende:
Ach, ik had de box vandaag in handen maar bedacht me toen dat ik de films al 3000 keer heb gezien. Alleen de DVD met de extra's vind ik interessant. Ik koop hem eerst nog niet, misschien later.
En er is maar 1 lading die binnenkomt! Op is op! Pas in januari ofzo komt de rest!quote:Op donderdag 23 september 2004 16:34 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zoals hierboven al werd gezegd; het gaat wel om Star Wars!
Op het Leidseplein een biertje halen, DAN voel je je pas bestolenquote:Op donderdag 23 september 2004 18:16 schreef Plengel het volgende:
Ik begin me langzamerhad steeds meer bestolen te voelenIk had me in eerste instantie voorgenomen om de box bij Van Leest te gaan kopen voor 53 Euro (59 - 10% Wildcard Korting) totdat ik bij Bol.com zag dat je em kon reserveren en dan ook mee kon doen met een prijsvraag (750 euro aan spul bij Bol.com). Na goed, voor die paar Euro meer wil ik daar wel aan meedoen.
Wat blijkt nu: overal is die box 49 euro. Bij Van Leest kon ik em dus voor 44 euro (49 - 10% Wildcard Korting) kopen. Maar nu heb ik door die lijers van Bol.com gewoon 61 Euro moeten betalen. 17 EURO meer!!!!! Terugzenden gaat niet meer, want hijs niet meer gesealed
Schandalig gewoon!!!! Maar goed, het is wel Star Wars....
je moet ook nooit pre-orderen, dat is het domste wat je kunt doenquote:Op donderdag 23 september 2004 18:16 schreef Plengel het volgende:
Ik begin me langzamerhad steeds meer bestolen te voelenIk had me in eerste instantie voorgenomen om de box bij Van Leest te gaan kopen voor 53 Euro (59 - 10% Wildcard Korting) totdat ik bij Bol.com zag dat je em kon reserveren en dan ook mee kon doen met een prijsvraag (750 euro aan spul bij Bol.com). Na goed, voor die paar Euro meer wil ik daar wel aan meedoen.
Wat blijkt nu: overal is die box 49 euro. Bij Van Leest kon ik em dus voor 44 euro (49 - 10% Wildcard Korting) kopen. Maar nu heb ik door die lijers van Bol.com gewoon 61 Euro moeten betalen. 17 EURO meer!!!!! Terugzenden gaat niet meer, want hijs niet meer gesealed
Schandalig gewoon!!!! Maar goed, het is wel Star Wars....
Mwah... 17 Euri is natuurlijk gewoon wel weer een DVD. Bijvoorbeeld -op één Euro na met Free-ID- Ep. 1 of Ep. 2.quote:Op donderdag 23 september 2004 18:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Op het Leidseplein een biertje halen, DAN voel je je pas bestolenMan, je kunt moeilijk doen of moeilijk doen, maar dit is formaat dagobert...
ik had het ook meer over zijn eerste overstap van 49 naar 53 euro...quote:Op donderdag 23 september 2004 19:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah... 17 Euri is natuurlijk gewoon wel weer een DVD. Bijvoorbeeld -op één Euro na met Free-ID- Ep. 1 of Ep. 2.
V.
Tja, die prijsvraag die eraan vast zat hequote:Op donderdag 23 september 2004 18:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je moet ook nooit pre-orderen, dat is het domste wat je kunt doen
Wat is een 'non-unicode' en waar stel ik dat in?quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
als je op je pc problemen hebt dat je frnase menu's krijgt moet je even de non-unicode instellingen aanpassen naar engels...
configuratie scherm -> regionale & taal instellingen (oid) dan tabblad advanced (geavanceerd)quote:Op donderdag 23 september 2004 20:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is een 'non-unicode' en waar stel ik dat in?
V.
Om het toch nog even te herhalenquote:Op donderdag 23 september 2004 20:38 schreef mschol het volgende:
[..]
configuratie scherm -> regionale & taal instellingen (oid) dan tabblad advanced (geavanceerd)
en bij de drop down menu engels in geven..
Thanks. Dat werktquote:Op donderdag 23 september 2004 20:38 schreef mschol het volgende:
[..]
configuratie scherm -> regionale & taal instellingen (oid) dan tabblad advanced (geavanceerd)
en bij de drop down menu engels in geven..
Damn, iedereen zit al te genieten terwijl de bezorgdienst op het slimme idee kwam om het morgenmiddag nogmaals te proberen omdat ik vanmiddag niet thuis was. Raar he, sommige mensen werken. Geef dat pakket gewoon af bij de burenquote:Op donderdag 23 september 2004 22:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Net "A new hope" gekeken, blijft een klassieker, heerlijk beeld, jammer dat het dialoog zo jumpy was, maar toch een HELE dikke voldoende
Morgen "The Empire Strikes Back"
Hier pakte hij gewoon 5.1, maar meer heb ik ook niet, maar zou er niet vreemd van staan op te kijken als ie gewoon 5.1 gemixt is, daar hadden ze het al moeilijk genoeg mee (niet altijd even geslaagd immers...)quote:Op donderdag 23 september 2004 22:59 schreef Cascade het volgende:
Hey, klopt het dat A New Hope niet echt Dolby Surround 5.1 EX is? Mijn receiver (Yamaha RX-V630RDS) springt alleen bij A New Hope niet automatisch naar DS-EX 5.1, moet ik handmatig doen (en dan is het 'Matrix 6.1'). De andere twee films doen het wel goed. Hebben meer mensen hier last van en hoort dit zo? Of is hier sprake van een dikke productie-/authoringfout voor deel IV? Verontrustend...
Nee het is wel dolby surround 5.1 EX ze hebben aleen een foutje gemaakt en daarom herkent ie het niet automatisch...quote:Op donderdag 23 september 2004 22:59 schreef Cascade het volgende:
Hey, klopt het dat A New Hope niet echt Dolby Surround 5.1 EX is? Mijn receiver (Yamaha RX-V630RDS) springt alleen bij A New Hope niet automatisch naar DS-EX 5.1, moet ik handmatig doen (en dan is het 'Matrix 6.1'). De andere twee films doen het wel goed. Hebben meer mensen hier last van en hoort dit zo? Of is hier sprake van een dikke productie-/authoringfout voor deel IV? Verontrustend...
Explain?quote:Op donderdag 23 september 2004 18:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je moet ook nooit pre-orderen, dat is het domste wat je kunt doen
quote:Op donderdag 23 september 2004 23:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Aha, dank.quote:Op donderdag 23 september 2004 23:24 schreef Mister-Me het volgende:
[..]
vooral in nederland begint de ware prijzenslag pas op het moment dat de dvd's ind e winkel liggen. De prijs van die DVD was overal eerst rond de 60,- (pre-order). Eenmaal gereleased gaat men elkaar beconcurreren: zo zit MM steevast onder het bedrag van FRS... Je ziet het in dit geval ook weer: Bij de FRS: veranderden ze hun prijs een paar dagen voor de release maar anar 49,99 en de meeste MM's gingen hem verkopen voor 44.99. Tja, daar sta je dan met je pre-order van Bol.com voor ver de 60,-quote:Op donderdag 23 september 2004 23:46 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Explain?
Cool he?quote:Op vrijdag 24 september 2004 07:40 schreef Strolie75 het volgende:
Gister die documentaire gekeken! Geweldig!
ik had een nog veel mooiere pre-order:quote:Op vrijdag 24 september 2004 05:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
vooral in nederland begint de ware prijzenslag pas op het moment dat de dvd's ind e winkel liggen. De prijs van die DVD was overal eerst rond de 60,- (pre-order). Eenmaal gereleased gaat men elkaar beconcurreren: zo zit MM steevast onder het bedrag van FRS... Je ziet het in dit geval ook weer: Bij de FRS: veranderden ze hun prijs een paar dagen voor de release maar anar 49,99 en de meeste MM's gingen hem verkopen voor 44.99. Tja, daar sta je dan met je pre-order van Bol.com voor ver de 60,-
en trouwens, waarom zou je pre-orderen: bang dat je op de releasedag geen exemplaar kunt krijgen?
GRRR!!quote:Op donderdag 23 september 2004 22:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Thanks. Dat werkt(sorry Cheiron)
V.
Ook de bekende draadjes van de puppet-aansturing hebben ze niet weggepoetst :').quote:Op woensdag 22 september 2004 17:56 schreef mschol het volgende:
[..]
de beeld + geluids kwaliteit is goed en toch een oud tikje en dat maakt die films heerlijk om naar te kijken.
nieuwe versies en toch zit dat oude unieke erinSuper
Ik heb het een paar keer gehad met enkele geluidseffecten in A New Hope, inderdaad.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook de bekende draadjes van de puppet-aansturing hebben ze niet weggepoetst :').
Ik heb overigens wel het idee dat de audio niet altijd helemaal synchroon loopt met het beeld. Is dat meer mensen opgevallen?
Ik had het ook bij spraak.. Ik ga straks weer verder kijken, en dan eens wat timecodes opschrijven en op een 2e speler eens bekijken of ik daar hetzelfde merk.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gehad met enkele geluidseffecten in A New Hope, inderdaad.
Die documentaire is trouwens echt geweldig. Ik was echt blij voor ze dat de première zo'n succes was. Bijna kippenvel.
V.
heerlijk rustig filmkijkenquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik had het ook bij spraak.. Ik ga straks weer verder kijken, en dan eens wat timecodes opschrijven en op een 2e speler eens bekijken of ik daar hetzelfde merk.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:27 schreef IceHeat het volgende:
Iedereen mij uitlachen, ik sta hier met een pre-order van Bol.com [afbeelding]
Niet opgevalllen en ik heb er speciaal op geletquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook de bekende draadjes van de puppet-aansturing hebben ze niet weggepoetst.
Ik heb overigens wel het idee dat de audio niet altijd helemaal synchroon loopt met het beeld. Is dat meer mensen opgevallen?
Ik neem aan dat die draadjes bij The Empire Strikes Back te zien zijn ... en die staat vanavond op het programma. Inderdaad een hele verbetering t.o.v. de video's ... A New Hope leek net een nieuwe film.quote:Op zaterdag 25 september 2004 09:33 schreef milagro het volgende:
[..]
Niet opgevalllen en ik heb er speciaal op gelet
Maar ik heb alleen nog A New Hope gekeken.
Iig wel een hele verbetering tov die gare video's, zeg
Die draadjes zijn me nog nooit opgevallenquote:Op zaterdag 25 september 2004 10:12 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die draadjes bij The Empire Strikes Back te zien zijn ... en die staat vanavond op het programma. Inderdaad een hele verbetering t.o.v. de video's ... A New Hope leek net een nieuwe film.
quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Empire blijft de goeiste
Try notquote:Op zaterdag 25 september 2004 11:03 schreef Skull-splitter het volgende:
En Yoda BLIJFT de man
Verticale balken zijn me niet opgevallen, ik zal er eens op letten vanavond. Het geluid liep ook synchroon, tenminste het is mij niet opgevallen dat dat niet het geval was.quote:Op zaterdag 25 september 2004 10:21 schreef milagro het volgende:
[..]
Die draadjes zijn me nog nooit opgevallen
Het geluid liep iig synchroon op deze eerste dvd
Wat ik wel heb, maar dat zal aan mijn tv/dvd (instellingen?) liggen dat ik bij een zwarte achtergrond soms 2 vage verticale zwarte balken zie (niet alleen bij deze dvd overigens, dus het zal daarom wel aan de tv/dvd liggen)
In return of the Jedi ziet Leia er het lekkerst uitquote:Op zaterdag 25 september 2004 11:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Empire blijft de goeiste
* sol1tair wookie begint te spreken
En Yoda BLIJFT de man
Eens, maar alle drie originele delen poepen van grote hoogte op de huidige natte CGI-dromen van Lucas.quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Empire blijft de goeiste :')
doe mij maar Queen Amidala / Padmé uit Episode I, II & IIIquote:Op zaterdag 25 september 2004 14:27 schreef sol1tair het volgende:
[..]
In return of the Jedi ziet Leia er het lekkerst uit![]()
Doe mij ook maarquote:Op zaterdag 25 september 2004 15:00 schreef mschol het volgende:
[..]
doe mij maar Queen Amidala / Padmé uit Episode I, II & III![]()
Jaren 70 / 80 noem jij al prehistorisch?quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind em nog vrij duur eik voor een paar prehistorische (maar legendarische) SCI-Fi films....
Roaaaarrrrr!quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:00 schreef mschol het volgende:
[..]
doe mij maar Queen Amidala / Padmé uit Episode I, II & III![]()
Leiaquote:Op zaterdag 25 september 2004 15:19 schreef Cheiron het volgende:
Maar Lea heeft het mega-grote voordeel van de jeugdverliefdheid![]()
"Mine!'quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:06 schreef mschol het volgende:
[..]
Try not
Do...
or Do Not
There is no try
neh ik ga Le retour du jedi kijkenquote:Op zaterdag 25 september 2004 17:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
"Mine!'Ik heb echt met enige regelmaat dubbel gelegen bij deze heerlijke film... Vanavond Return of the Woo... eh, Jedi
quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:32 schreef milagro het volgende:
Zooo ......The Empire Strikes Back gekeken .....![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:39 schreef milagro het volgende:
Kom je naar mijn SW verzameling kijken, Strolie
Ik heb o.a. de Deathstar (de mooiste,playset) , en planet Hoth, en Dagobah en tig miniatuur poppetjes voor de playsets en alle spaceships en grotere poppetjes en en en en ...kom je![]()
quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:46 schreef HeyFreak het volgende:
hebben ze nu ook anakin vervangen in deel 6? (nadat hij overleden is)
en er goed uitziet... what are the odds right?quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:33 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Een vrouw die SW leuk vindt....
![]()
![]()
Aan het einde van Return... zie je Joda, Anakin en Obi Wan naast elkaar staan. Ik ben ergens op Fok een plaatje tegengekomen waar ze de originele Anakin hebben vervangen met een jongere versie....quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:49 schreef mschol het volgende:
[..]
![]()
![]()
huh waar jij over hebben ik het eff zo snel niet kunnen volgen...
Ik weet het wel zeker. Hayden Christenen speelt Anakin en die zie je op het eind in Jedi. Heeft met continueteit met deel 3 te maken aldus Lucas.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:09 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Aan het einde van Return... zie je Joda, Anakin en Obi Wan naast elkaar staan. Ik ben ergens op Fok een plaatje tegengekomen waar ze de originele Anakin hebben vervangen met een jongere versie....
Ik dacht met de acteur die hem speelde in Eps. 2, maar dat weet ik niet zeker.
Jij weet hoe je iemand opgewonden moet krijgenquote:Op zaterdag 25 september 2004 18:39 schreef milagro het volgende:
Ik heb o.a. de Deathstar (de mooiste,playset) , en planet Hoth, en Dagobah en tig miniatuur poppetjes voor de playsets en alle spaceships en grotere poppetjes en en en en ...kom je![]()
Dat niet alleen, er zijn ook wat extra stukjes toegevoegd van feestvierders op Coruscant en Naboo ... echt wel mooi gedaan. Nu nog ff wachten op deel III en dan het hele setje in een ruk door kijkenquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:09 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Aan het einde van Return... zie je Joda, Anakin en Obi Wan naast elkaar staan. Ik ben ergens op Fok een plaatje tegengekomen waar ze de originele Anakin hebben vervangen met een jongere versie....
Ik dacht met de acteur die hem speelde in Eps. 2, maar dat weet ik niet zeker.
Heb je ook een Leia tenuequote:Op zaterdag 25 september 2004 18:39 schreef milagro het volgende:
Heb je da van dat ene hondje met die sigaar?quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en er goed uitziet... what are the odds right?
Dus Milagro, hoe voelt het nu om als meisje tussen allemaal jongen te zitten die werkelijk geen idee hebben hoe ze en vrouw moeten plezieren
copyright: Triumph
Het staat er onder ja.quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:39 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Heb je da van dat ene hondje met die sigaar?
quote:copyright: Triumph
quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:27 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Eens, maar alle drie originele delen poepen van grote hoogte op de huidige natte CGI-dromen van Lucas.
Superstoer!!!quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:39 schreef milagro het volgende:
Ik dacht al dat ik wat zag aan die stervende Anakin (Luke's Dad) in ROTJ!!!!quote:Op zondag 26 september 2004 11:33 schreef zoom het volgende:
aardige link :
http://www.thedigitalbits.com/reviews3/starwarschanges.html
Ze hebben zijn wenkbrauwen geharst!quote:Op zondag 26 september 2004 15:00 schreef 1972 het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik wat zag aan die stervende Anakin (Luke's Dad) in ROTJ!!!!
(uuuhhm, betekend dit dat ik teveel Star Wars in m'n leven heb gezien ?
)
ik gebruik heel die ondertitels niet eensquote:Op zondag 26 september 2004 18:18 schreef matthijst het volgende:
Hoe zit dat nou met dat breedbeeld geklooi, staat op de doos: 16:9 en 2.35:1.
Ik vat dat 2:35 bioscoopformaat is, maar al ik m zoom naar 16:9 vallen de ondertitels weg
Waarom staan die krengen zo laag, of mis ik hier iets?
klopt deze ken ik al in powerdvd eff een andere scene/hoofdstuk selecteren en hoppa ander menu...quote:Op maandag 27 september 2004 10:39 schreef SignOTheTimes het volgende:
Easter Eggs (not tested yet)
All three movies also have three different kinds of menus that are selected at random when you boot up the disc. If you want to switch to any particular menu set, you can do so with a little trick, too. To get the first menu, simply press the 'Audio' button on your remote control while the FBI logo is visible. To boot up the second menu, press the '2' button during the FBI screen and in order to get to the third menu layout, press '12' – it may be '10+' and '2' depending on your player – and then press the '2' button once again. These cool codes have been first reported to us by our readers Terribly Mauled and Drew Denson.
ik heb al wel een episode 1 & 2 boxset hier in de kast staanquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:02 schreef mrkanarie het volgende:
Komt er dan over een tijdje dan ook een 2e trilogy met deel I, II en III erin dan? Anders heb je nog maar de helft van de film-serie...
Die heb ik ook wel eens gezien. Wel voor 43 Euro (al een tijd geleden), en dan staat ep3 zo alleenquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb al wel een episode 1 & 2 boxset hier in de kast staan
volgens mij wel en heel misschien zelfs een sixlogy (:P)quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:02 schreef mrkanarie het volgende:
Komt er dan over een tijdje dan ook een 2e trilogy met deel I, II en III erin dan? Anders heb je nog maar de helft van de film-serie...
Ik wil ze ale 6 op dvd hebben. Dan kan ik dus denk ik beter wachten toen dat dat ding uit komt? Weet iemand of het zeker is of die uitkomt en wanneer dan?quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:03 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij wel en heel misschien zelfs een sixlogy (:P)
dus 1 t/m 6
Natuurlijk komen alle SW films op dvd en in één box.. oftewel the Ultimate SW Collectionquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:31 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Ik wil ze ale 6 op dvd hebben. Dan kan ik dus denk ik beter wachten toen dat dat ding uit komt? Weet iemand of het zeker is of die uitkomt en wanneer dan?
dat zeg ik nu al, en ik heb die docu nog niet eens gezienquote:Op dinsdag 28 september 2004 23:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Empire of dreams net afgekeken, 2 woorden voor Lucas: respect en waardering.
Er komt waarschijnlijk wel een 4-5-6 box uit toch? heb je twee boxen naast elkaarquote:Op woensdag 29 september 2004 11:01 schreef mrkanarie het volgende:
Ok, dan ga ik mooi ff wachten totdat ze alle 6 in één box uitkomen. Dan heb ik ze ten minste allemaal in een keer, anders heb je allemaal van die losse films enzo...
de 4-5-6 box IS net uitgekomenquote:Op woensdag 29 september 2004 11:34 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Er komt waarschijnlijk wel een 4-5-6 box uit toch? heb je twee boxen naast elkaar
Nou, deel 3 is nog lang niet in de bios, laat staan op DVD.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:31 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Ik wil ze ale 6 op dvd hebben. Dan kan ik dus denk ik beter wachten toen dat dat ding uit komt? Weet iemand of het zeker is of die uitkomt en wanneer dan?
Nee, daar is niets vaags aan.quote:Op zondag 26 september 2004 19:16 schreef matthijst het volgende:
Kan ook wel zonder, maar ik vroeg het me gwoon af....
Vage bende
Overigens kun je wel zeggen: ga naar menu, subtitle, daar de subtitles/goede taal aanzetten, en dan resume film waardoor je verder gaat op hetzelfde punt. Ik heb ook liever dat je het knopje kunt gebruiken trouwens..quote:Op woensdag 29 september 2004 11:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Overigens viel het mij op dat je je audio en subtitle selectie niet kan aanpassen als de film loopt (dus met de subtitle of audio knop op de afstandsbedieniing van de DVD-speler) Daarvoor moet je het DVD-menu in, en daar de selectie maken. Lekker handig weer.
DOH!quote:Op woensdag 29 september 2004 11:35 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
de 4-5-6 box IS net uitgekomen
Is dat zo? Op de bonus DVD heb je die mogelijkheid wel gewoon (subtitles aanzetten tijdens het kijken dus). Heb het bij de film DVD's nog niet geprobeerd.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Overigens viel het mij op dat je je audio en subtitle selectie niet kan aanpassen als de film loopt (dus met de subtitle of audio knop op de afstandsbedieniing van de DVD-speler) Daarvoor moet je het DVD-menu in, en daar de selectie maken. Lekker handig weer.
Ja, daar doelde ik ook op. En ik vind dat knopje ook veel handiger. Het spaart nogal wat tijd uit als iemand zich weer eens heeft uitgeleefd op ellenlange geanimeerde menu's voordat je ene selectie kan maken. Gewoon film starten en met audio en subtitle de gewenste instelling maken is dan een stuk sneller.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:57 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Overigens kun je wel zeggen: ga naar menu, subtitle, daar de subtitles/goede taal aanzetten, en dan resume film waardoor je verder gaat op hetzelfde punt. Ik heb ook liever dat je het knopje kunt gebruiken trouwens..
Ik vind het prachtig hoor, die geanimeerde menu's.. maar het duuuuuuuurrrt allemaal zo langquote:Op woensdag 29 september 2004 12:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ja, daar doelde ik ook op. En ik vind dat knopje ook veel handiger. Het spaart nogal wat tijd uit als iemand zich weer eens heeft uitgeleefd op ellenlange geanimeerde menu's voordat je ene selectie kan maken. Gewoon film starten en met audio en subtitle de gewenste instelling maken is dan een stuk sneller.
en dan WEER wat veranderen natuurlijk, er zullen vast nog dingetjes zijn die nog niet perfect zijn in zn ogenquote:Op woensdag 29 september 2004 15:01 schreef mrkanarie het volgende:
Ik denk ook dat Lucas wel een 6-delige-super-deluxe box uit zal brengen. Lucas brengt alle films wel tig keer uit, dus waarom niet over een tijdje in een 6-box?
Kijk die docu en wordt weer een gelovigequote:Op woensdag 29 september 2004 17:55 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
en dan WEER wat veranderen natuurlijk, er zullen vast nog dingetjes zijn die nog niet perfect zijn in zn ogen
ik HAD respect voor de man, maar hij doet toch aardig zn best de laatste jaren dit tot de gronnd af te breken...
tuurlijk mag je dat zeggen (en het klinkt idd ook wel erg cool...)quote:Op woensdag 29 september 2004 17:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Mag ik overigens zeggen dat deze set me nu HEEL erg doet hangen naar het sparen voor een fatsoenlijke beamer?
Dus je hebt ze op video EN op dvd? Vind je dat niet een beetje jammer?quote:Op woensdag 29 september 2004 20:51 schreef punkgirl het volgende:
star wars dvd, ik heb mk had ze al op video.. maarja.. dvd tijdperk
al is " The Star Wars Kid " ook heeeel leuk
Ik moet zeggen dat de meeste aanpassingen redelijk subtiel zijn, zoals kleur aanpassingen om de modellen beter in de achtergrond te laten opgaan etc, en verder isset gewoon hetgeen Lucas in zijn hoofd had toen het gemaakt moest worden, maar door bugettaire redenen niet gemaakt konden worden. Een aantal dingen vind ik echter wel storend/niet passend, zoals het totaal veranderen van het stukje bij Jaba the Hutt in ROTJ met de muziek (Max Reboo is ineens gedegradeerd tot een figurant van minimale betekenis, terwijl ik die blauwe olifant met zijn zuignapvingers juist zo cool vond in de oude versie)quote:Op woensdag 29 september 2004 22:15 schreef mambo het volgende:
Ik vraag me nou dus een ding af he. waarom kan die Lucas niet met z'n poten van die films blijven? die films zijn juist fantastisch in hun oude stijl. al dat nieuwe gedoe vind ik maar niks. het zal allemaal wel mooier en beter zijn, maar dat moet juist niet! dan verliest de film zijn kracht, zeg maar. ik heb de nieuwe versie nog niet gezien, maar wat ik heb gelezen vind ik eigenlijk niet zo tof.
Haha dat vond ik juist het meest domme figuur uit de hele star wars serie.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
(Max Reboo is ineens gedegradeerd tot een figurant van minimale betekenis, terwijl ik die blauwe olifant met zijn zuignapvingers juist zo cool vond in de oude versie)
Tsja die toegevoegde scene is idd kut. Zelfs een van de weinige SW scenes die ik vaak doorspoel. Heeft idd ook geen enkel nut.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, maar het blijft een klassieke scene die om zeep geholpen wordt om vervangen te worden met een CGI beesten duet die NOG ongeloofwaardiger waren, laat staan dat ze nut hadden...
Vind ik niet echt storend, maar voegt ook niet echt iets toe.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Bijna net zo irritant als de drievoudige introductie met Mos Eisley in ANH, waar 1 flyby met dezelfde tijdsduur even veelzeggend had kunnen zijn, maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk
Ik denk dat Yoda en Obi in rust gestorven zijn. Yoda aan ouderdom en Obi koos er bewust voor. Quigon stierf een geweldadige dood. Of Anakin in rust gestorven is weet ik niet zeker (hangt er vanaf hoe je het bekijkt) maar dat zou een verklaring kunnen zijn voor het verdwijnen van lijken.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:35 schreef Biggs. het volgende:
Heeft trouwens iemand enig idee waarom Yoda en obi wan verdwijnen na hun dood en Qui gon en Vader bijvoorbeeld niet? Het is toch traditie dat een jedi verbrandt wordt na zijn dood? Of krijgen we het antwoord hierop in ep3?
hmmja zou kunnen, maar ik denk dat anakin ook wel vrede had met zijn dood. Dit zou ook iets kunnen zijn waar GL van tevoren geen rekening mee heeft gehouden en nu een oplossing voor moet vinden.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Ik denk dat Yoda en Obi in rust gestorven zijn. Yoda aan ouderdom en Obi koos er bewust voor. Quigon stierf een geweldadige dood. Of Anakin in rust gestorven is weet ik niet zeker (hangt er vanaf hoe je het bekijkt) maar dat zou een verklaring kunnen zijn voor het verdwijnen van lijken.
Als je geen gewijzigde versie wil koop je toch gewoon de oude video'squote:Op woensdag 29 september 2004 22:15 schreef mambo het volgende:
Ik vraag me nou dus een ding af he. waarom kan die Lucas niet met z'n poten van die films blijven? die films zijn juist fantastisch in hun oude stijl. al dat nieuwe gedoe vind ik maar niks. het zal allemaal wel mooier en beter zijn, maar dat moet juist niet! dan verliest de film zijn kracht, zeg maar. ik heb de nieuwe versie nog niet gezien, maar wat ik heb gelezen vind ik eigenlijk niet zo tof.
Er wordt ergens oip het internet gesproken over Anakin, en het feit dat hij als jongeman aan het einde van ROTJ verschijnt. De gossip is dat Anakin in EP III, het gevecht met Obi wan niet overleeft. Dan zou je denken what next want hij moet inmiddels nog Darth Vader worden. Het gerucht is dan ook dat the emperor zijn duistere krachten aanwendt om Anankin terug te laten komen uit de dood.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:44 schreef Biggs. het volgende:
[..]
hmmja zou kunnen, maar ik denk dat anakin ook wel vrede had met zijn dood. Dit zou ook iets kunnen zijn waar GL van tevoren geen rekening mee heeft gehouden en nu een oplossing voor moet vinden.
Maar het sluit wel aan op het gerucht waardoor Palpatine opeens ouder wordt (dat zou een flinke inspanning geweest kunnen zijn). Dit zou ik wel in Ep3 willen zien.quote:Op donderdag 30 september 2004 08:35 schreef Varth_Dader het volgende:
[..]
Er wordt ergens oip het internet gesproken over Anakin, en het feit dat hij als jongeman aan het einde van ROTJ verschijnt. De gossip is dat Anakin in EP III, het gevecht met Obi wan niet overleeft. Dan zou je denken what next want hij moet inmiddels nog Darth Vader worden. Het gerucht is dan ook dat the emperor zijn duistere krachten aanwendt om Anankin terug te laten komen uit de dood.
Maar zoals ik zeg blijven het geruchten.
Vergeet even niet dat Episodes 4,5 en 6 minstens 20 jaar na episode 2 afspeelt. (Tenminste ik schat Luke en Leia zo oudquote:Op donderdag 30 september 2004 09:01 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Maar het sluit wel aan op het gerucht waardoor Palpatine opeens ouder wordt (dat zou een flinke inspanning geweest kunnen zijn). Dit zou ik wel in Ep3 willen zien.
Die was echt irritant. Die hele scene was zo nep als wat, toen ze gingen dansen...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:40 schreef kriele het volgende:
Vraagje:
Ik heb de nieuwe versies nog niet gezien. Maar ik hoop toch niet dat ze aan die muis hebben geknoeit, die zo irritant lacht in ROTJ, in jabba's palace?
Sallacious Crumb zit er nog inquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:40 schreef kriele het volgende:
Vraagje:
Ik heb de nieuwe versies nog niet gezien. Maar ik hoop toch niet dat ze aan die muis hebben geknoeit, die zo irritant lacht in ROTJ, in jabba's palace?
De oude animatronics versie was veel leukerquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:21 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Die was echt irritant. Die hele scene was zo nep als wat, toen ze gingen dansen...
In Episode 2 kun je zien dat Yoda de kleuter-padawan klas leidt. Obi-Wan is ook zijn training in Yoda's kleuterklas begonnen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:42 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb net ESB gekeken dus, maar nou heb ik ff een vraagje:
Obi-Wan loopt steeds te melden dat Yoda hem opgeleid heeft, maar Qui-Gon heeft hem toch opgeleid?
toch neemt dit voor mij zo ONTZETTEND veel kracht weg he...........ik dacht dat alles erom draaide dat Luke na alle inspanningen uiteindelijk in ROTJ TOCH nog een stukje Anakin in Vader bovenhaalt...................daar GAAAAAAAT die hele laatste scene toch omquote:Op donderdag 30 september 2004 08:35 schreef Varth_Dader het volgende:
[..]
Er wordt ergens oip het internet gesproken over Anakin, en het feit dat hij als jongeman aan het einde van ROTJ verschijnt. De gossip is dat Anakin in EP III, het gevecht met Obi wan niet overleeft. Dan zou je denken what next want hij moet inmiddels nog Darth Vader worden. Het gerucht is dan ook dat the emperor zijn duistere krachten aanwendt om Anankin terug te laten komen uit de dood.
Maar zoals ik zeg blijven het geruchten.
Is die op dvd dan? Of kun je die leechen van het net?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:17 schreef Cheiron het volgende:
Net Empire of Dreams gezien (2,5 uur), echt supercool! Geweldige documentaire! Zo krijg je nog meer respect voor alles om Star Wars heen. Heerlijk!
het schijnt dat die op de bonus dvd staat van de trilogy box...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:06 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Is die op dvd dan? Of kun je die leechen van het net?
Zou je denken?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:50 schreef mschol het volgende:
[..]
het schijnt dat die op de bonus dvd staat van de trilogy box...
Viel mij ook op, maar ik zat zelf te denken dat ie idd ooit is opgeleid door Yoda VOOR hij met Qui Gon meeging op stage, plus dat IMO de leerweg van een Jedi nooit echt "af" is, waardoor er na de clonewars wel eens wat tussen die 2 kan zijn gebeurd...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:42 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb net ESB gekeken dus, maar nou heb ik ff een vraagje:
Obi-Wan loopt steeds te melden dat Yoda hem opgeleid heeft, maar Qui-Gon heeft hem toch opgeleid?
Ondertitelaars zijn schaars in deze tijden... Dus zullen ze wel iemand van straat hebben geplukt die een beetje engels kon...quote:[b]
viel me alleen wel op dat bij star wars 1, phantom menace, de ondertiteling best suf is,
R2-D2 word ontertitelt als 'Artoo'![]()
uitverkocht..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:37 schreef Stiffmaster het volgende:
Volgens mij is ie nu ook al uitverkocht...ik heb 'm gelukkig
Artoo en Threepio zijn redelijk normale vertalingen volgens mij. Lucas en kornuiten gebruiken ze zelf ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:53 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Ondertitelaars zijn schaars in deze tijden... Dus zullen ze wel iemand van straat hebben geplukt die een beetje engels kon...
hij is nog gewoon te bestellen anders, en als ik naar een Media markt of FRS ga is hij ook nog wel te krijgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:54 schreef mooiegek het volgende:
[..]
uitverkocht..george lucas staat er ook niet bekend om om alles tot de laatste cent uit te melken.
Bij onze media markt is ie uitverkocht.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hij is nog gewoon te bestellen anders, en als ik naar een Media markt of FRS ga is hij ook nog wel te krijgen.
Mocht de eerste printrun op zijn (lijkt me sterk) dan komt er binnen afzienbare tijd wel weer een nieuwe printrun
Sluit ik me volledig bij aan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 00:07 schreef 1972 het volgende:
Zojuist ROTJ bekeken en sommige scenes zien er echt goed uit. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld de scene waarbij Luke tegen dat Monster vecht in Jabba's paleis niet meer zo houterig eruit ziet als vroegah. De zing/dans scene die er bij de special edition bij was gekomen had er van mij wel uitgemogen (errrggg hoog Muppets in Space gehalte).
wees blij dat ze de oude ondertitels niet meer hebben...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:01 schreef Toeps het volgende:
[..]
Artoo en Threepio zijn redelijk normale vertalingen volgens mij. Lucas en kornuiten gebruiken ze zelf ook.
Ik vind De Kracht veel erger.
Yep het bewijs dat ie niet doodgaatquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
en ik hoorde Jar Jar ook
Bijna alle Jedi's zullen in episode 3 afgeslacht worden en dat @#$!@$ beest vergeten ze...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:36 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Yep het bewijs dat ie niet doodgaat![]()
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:42 schreef 1972 het volgende:
[..]
Bijna alle Jedi's zullen in episode 3 afgeslacht worden en dat @#$!@$ beest vergeten ze...![]()
![]()
![]()
ze suggereren niet dat hij al de hele tijd dood was.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 00:48 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
toch neemt dit voor mij zo ONTZETTEND veel kracht weg he...........ik dacht dat alles erom draaide dat Luke na alle inspanningen uiteindelijk in ROTJ TOCH nog een stukje Anakin in Vader bovenhaalt...................daar GAAAAAAAT die hele laatste scene toch om
dat is nu dus om zeep geholpen door ghost Anakin als twintiger te laten zien en te suggereren dat ie al de hele tijd dood was![]()
ik snap er nu niks meer van hoor bah
En Chewbacca was "Pruimtabak"quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:22 schreef Tokus het volgende:
[..]
wees blij dat ze de oude ondertitels niet meer hebben...
Ik herinner me nog "ploffer" voor de vertaling van blaster.....
quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Chewbacca was "Pruimtabak"![]()
![]()
![]()
Over 5 jaar komt er gewoon de HD-DVD versie uit (en dan ben ik zo'n figuur die dat wel erg ziet zitten, daar gaat je jarenlang opgebouwde collectiequote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:11 schreef MikeyMo het volgende:
er komt een nieuwe lading januari..
Lucas en gelimiteerd, get real, hooguit om ze over 5 jaar in een geweldige nieuwe uitgave uit te brengen...
hoe "daar ga je jarenlang opgebouwde collectie"? die kan je nog steeds bewaren..quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Over 5 jaar komt er gewoon de HD-DVD versie uit (en dan ben ik zo'n figuur die dat wel erg ziet zitten, daar gaat je jarenlang opgebouwde collectie)
wil dan idd de HD-DVD versie maar de oude dvd blijfgt bewqaard in de trend van 'nostalgie'quote:Op vrijdag 12 november 2004 18:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar stiekem wil de echte freak dan wel heel zijn collectie updaten, zeker als je al zo gek bent een HD-plasma TV aan de muur te hebben of een dikke beamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |