abonnement Unibet Coolblue
pi_21677540
Verleden week op een gewone doordeweekse dag liep ik van mijn keuken naar mijn woonkamer.
Er zaten nog twee mensen in de woonkamer dus ik was niet alleen.Ik sta ongeveer in het midden van de kamer en ineens ruik ik een heerlijke bloemengeur.......het was net of ik in een wolk van bloemen stond. Ik vraag aan de andere twee of zij ook die bloemengeur ruiken en vraag zelfs of ze allebei op mijn plek willen gaan staan en ruiken........maar zij roken niets! Ik drong aan om nog eens goed te ruiken maar niks. Ik had geen bloemen of bloeiende planten in huis en niemand was naar de wc geweest en had aan de spuitbus gezeten.Ik kon niet zeggen wat voor bloemengeur het was, voor mijn gevoel alle geuren van bloemen bij elkaar.Even later was het weg.........
Ik heb weleens gehoord dat stervende mensen die bloemengeur ruiken........ik leef nog steeds:-)
Nu is het wel zo dat ik iemand ken die in het ziekenhuis ligt en stervende is....misschien een verband? Weet iemand misschien een verklaring?

ps Heb dit nog nooit eerder 'geroken'

Groetjes Thunderhart
  woensdag 1 september 2004 @ 11:33:48 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21680008
Je hoort weleens dat je een bv de favo parfum of andere kenmerkende geur van een overleden persoon ineens kan ruiken. Vorm van geestelijk contact zeg maar. Geen idee wat er hier aan de hand is. Apart
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_21680143
Of alien parfum deeltjes die vanuit een andere dimensie stiekem hierheen zijn gekomen om plotseling 'vanuit het niets' op te duiken om mensen enorme schrik aan te jagen en dan weer lachend terug gaan naar waar ze vandaan kwamen...
pi_21680302
je zegt dat je naar de woonkamer liep, had één van de bezoekers niet een geurtje op, waaraan zij beiden al 'gewend' waren en jij niet? (factors uitsluiten )
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_21682368
Of heb je een luchtverfrisser ergens in de kamer, waar je door een wolk van luchtverfrisser heen liep?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21729757
Dit heb ik ook eens gehad, ging 's nachts naar de wc en toen ik door de keuken liep rook ik bloemenparfum. De volgende dag heb ik dit aan mijn ouders verteld en blijkt dat mijn vader dit ook vaker heeft gehad.
Ik ben de enige hier die regelmatig parfum gebruikt en het was een totaal andere geur.
pi_21729953
Ineens zomaar een geur in je huis kan vanuit de kruipruimte komen als de buren eens flink hebben lopen sprayen (Wij hebben thuis héél soms een vage sigarettengeur hangen).

Als je zelf een geur ruikt, terwijl de rest dat niet heeft, kan het een storing in je hersenen en/of zintuigen zijn, zoals je ook wel ineens een pijnscheut, een lichtflits of een piep hoort. Sommige mensen kunnen bijvoorbeeld ook geuren "horen" en geluiden "proeven" of smaken "zien", dat heeft te maken met een verkeerde koppeling in de hersenen, maar dat terzijde.
En weer een stukje onzinnige proza.
  vrijdag 3 september 2004 @ 17:08:59 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_21730338
Ik heb dat wel eens gehad met een wierookgeur, en er was geen wierook in de buurt.
Wat ik daarover wijzer ben geworden, is dat sommige mensen beweren dat het een groet is van overleden personen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_21740645
Ik denk dat het niet paranormaal is hoor.

Ik heb ook af en toe dat ik opeens noten-eiercake kan proeven terwijl ik niks in m'n mond heb gehad.
Zeker geen notencake.

Het zit gewoon ergens opgeslagen in je hersenen en die roepen het op.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit. Ik weet niet waar ik die ooit heb geproeft tot ik die zelf een keer heb gemaakt, maar ik ben er zeker van dat ik het ooit al had geproefd.
Het zal iets uit de hele vroege kinderjaren zijn geweest, mogelijk van m'n overgrootoma van vader's zijde die overleed toen ik nog geen 3 was, m'n oma heeft altijd een voorliefde voor noten gehad dus het zou me niets verbazen als die ooit zoiets had gebakken.

Of misschien ook helemaal niet. Wie weet.
pi_21741945
Tja....ik vond het ook wel 'vreemd', en heb alle mogelijke verklaringen aangehaald, maar niets kwam erbij in de buurt.Het rook ook niet als 'parfum' of iets dergelijks. Je kunt het vergelijken met als je smorgens door een bos loopt en alles is nog nat van de dauw en je ruikt de bossen, het gras,de regen, de blaadjes op de grond, enz enz...je 'voelt en ruikt dan de natuur'. De bloemengeur die ik rook, is niet in te delen in een catagorie (zoet,kruidig, chanel,lancome,jhonson)
Voor mijn reukgevoel waren het alle bloemen van de wereld in een boeket....niet te beschrijven hoe lekker het rook.....
Misschien is het inderdaad iets zoals Mobious zegt en zit er een schroefje los bij me in mn bovenkamer of zit er een 'reukstekkertje' verkeerd aangesloten, ik weet het echt niet.
Ik hoop wel dat dit niet de laatste keer is dat ik dit geroken heb want het was zooooooo lekker!
Als ze het is een flesje zouden verkopen zou ik echt de grootste afnemer zijn :-)
Maar voor mij blijft het toch een vreemde ervaring.......
  zaterdag 4 september 2004 @ 07:49:11 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21741968
je bent vast niet een victim van stekker los in je hoofd.

ik denk gewoon dat dit zon verschijnsel is dat mooi is en mischien een contact is met een stervende , of gewoon een contact met de natuur , of een opening van iets wat niet algemeen bekend is
======================================================================
, en dat mensen die het af doen als een ziekte , gekte of losse schroef , kinderachtige kleuters zijn die in onz thuishoren.
waarom altijd alles veroordelen omdat het niet *normaal* zou zijn , wat heet normaal.
======================================================================
als het echt zon lekkere geur was , hoop ik dat je het ook weer eens waarneemd , zodat je het kunt beschrijven
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_21744255
Dit heb ik ook lang geleden een keer gehad. T rook echt heel lekker. Het was ook erg lokaal op een gebied van 2x2 meter ofzo.Geen idee wat het was en waar het vandaan kwam. Als het een stekkertje is die los zit mogen er wel meer stekkertjes los . Naar mijn weten was er niemand overleden, ik heb het in iedergeval niet in verband gebracht met het overlijden van iemand.
100% Funk
pi_21747210
Het ruikt inderdaad erg lekker, het gekke is dat mijn vader en ik het alleen ruiken in de keuken (vrnl 's nachts).
Van de buren kan het niet afkomen, de luchtafvoer van ons komt niet bij elkaar en we hebben als eens gevraagd of ze toevallig met iets lopen spuiten in de keuken.
pi_21769635
Ik heb geen idee waar de geur bij jou vandaan kwam.

ikzelf ruik regelmatig een soort "wierrook" geur.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21769759
Bloemen, parfum, wierook... ik heb vanalles geroken terwijl het niet in de buurt was. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_21770072
quote:
Op zondag 5 september 2004 18:49 schreef MUUS het volgende:
Bloemen, parfum, wierook... ik heb vanalles geroken terwijl het niet in de buurt was. .
Dat is apart idd.

Ik rook toen mijn vader in het ziekenhuis lag regelamtig zijn "geur".
Hij heeft een eigen geur die ik als kind altijd rook ( bv bij he instoppen of het zitten op zijn schoot ).

Ik had het jaren niet geroken ( er is nu iemand anders die mij instopt en op zijnschoot zitten... de arme man zou het begeven ) en toen was het er opeens weer. Gewoon tijdens het doen van de dagelijkse huishoudelijke dingen kwam de geur iedere keer even opzetten.

Apart maar fijn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21770980
Ik kan van alles ruiken als ik wil..... als ik bijv. een topic op Fok lees over de McDonalds ruik ik een McDonalds-geur.... heel apart

Geen idee of het hier iets mee te maken heeft
pi_21774367
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 07:49 schreef BaajGuardian het volgende:
je bent vast niet een victim van stekker los in je hoofd.

ik denk gewoon dat dit zon verschijnsel is dat mooi is en mischien een contact is met een stervende , of gewoon een contact met de natuur , of een opening van iets wat niet algemeen bekend is
======================================================================
, en dat mensen die het af doen als een ziekte , gekte of losse schroef , kinderachtige kleuters zijn die in onz thuishoren.
waarom altijd alles veroordelen omdat het niet *normaal* zou zijn , wat heet normaal.
======================================================================
als het echt zon lekkere geur was , hoop ik dat je het ook weer eens waarneemd , zodat je het kunt beschrijven
Nou, gelukkig dat jij met zekerheid kan stellen dat het geen losse stekker is, maar iets geruststellends als contact met een stervende, een intradimensionale opening naar de hel of een contactprobe van een buitenaards wezen.

Het is heel normaal als je hersenen een hic-up hebben. Ikzelf stotter wel eens: is een kwaaltje in de hersenen. Als ik moe ben, zie ik lichtflitsen, ook een afwijking in de signaalverwerking. Soms, hoor ik ineens een piep in mijn oren: ook een afwijking in de communicatiekanalen in mijn hoofd. Af en toe heb ik opeens jeuk, of voel ik een pijnscheut. Schijnen ook allemaal hersenprocessen te zijn (ja, men kan dit soort dingen in een laboratorium omgeving opwekken). Wat ook wel eens gebeurt is opeens een stuiptrekking, dat schijnt ook vrij normaal te wezen.

Echter, nu TS opeens een bloemengeur ruikt, is het iets totaal onverklaarbaars, al zijn we er wel over uit dat het iets bovennatuurlijks moet zijn. Want stel dat je toegeeft dat je hersenen niet voor 100% betrouwbaar zijn, maar je ook wel eens voor de gek houden... Nee, dat kan natuurlijk niet, want dan kom je op het enge gebied terecht van steekjes los en niet alle vijf op een rijtje hebben.
En weer een stukje onzinnige proza.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')