abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 20:41:29 #1
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21451668
Wie doet hier aan Krav Maga? Is het echt zo zwaar zoals ik gehoord heb? Heb je er daadwerkelijk wat aan? Zou graag in contact willen komen met mensen die er meer vanaf weten.

Ps. Waar kun je Krav Maga beoefenen?
pi_21452072
Geef eens wat meer info.

Bijvoorbeeld, wat is krav maga, want ik zou bij god niet weten wat het is.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21452122
Is koel. Ik ken iemand die het doet. En tuurlijk heb je er wat aan.
pi_21452161
Is dat niet die Israëlische gevechtssport waarbij geldt: de eerste klap is een daalder waard. oftewel meteen uitschakelen, dan pas vragen stellen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_21452178
Maar wat is het nou?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21452190
Krav Maga is Israelische vechtsport die vooral veel door de Mossad (israelische geheime dienst, weet niet of die nu nog zo heet) word gebruikt. Je kan het een beetje zien als een vorm van Aikido. Krav Maga is vooral gericht op het ontwapenen van je tegenstander en ook het zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander. Dit gaat er niet zo kunstig aan toe als Aikido (er zit nog een spiritueel iets achter Aikido), maar precies zoals de Mossad handelt: effectief en snel.

Edit: ik ben er zelf niet echt gecharmeerd van, aangezien er ook ooguitsteek technieken worden gebruikt (natuurlijk niet tijdens lessen, maar je begrijpt wat ik bedoel. Dat zeg ik: effectief en snel .
pi_21452210
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 20:59 schreef pAin het volgende:
Krav Maga is Israelische vechtsport die vooral veel door de Mossad (israelische geheime dienst, weet niet of die nu nog zo heet) word gebruikt. Je kan het een beetje zien als een vorm van Aikido. Krav Maga is vooral gericht op het ontwapenen van je tegenstander en ook het zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander. Dit gaat er niet zo kunstig aan toe als Aikido (er zit nog een spiritueel iets achter Aikido), maar precies zoals de Mossad handelt: effectief en snel.
Dus best gevaarlijk?
pi_21452263
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 20:59 schreef pAin het volgende:
Ze doen er in Rusland nu ook veel aan dacht ik?
pi_21452264
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 21:00 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dus best gevaarlijk?
Ja, ziet er ook best effectief uit. Heb wellis een demonstratie ervan gezien. Het doel ervan is je tegenstander echt uit te schakelen
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 21:03:00 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21452277
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21452326
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 21:03 schreef static het volgende:
http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=14
Leuke post in een van de topics.
pi_21452393
het is idd best gevaarlijk, maar welke vechtsport is dat niet??

@Skiczukie: zelfs in Amerika doen ze er veel aan, de FBI geeft trainingen aan zijn agenten, net als de DEA en verschillende SWAT teams.
pi_21452417
Deze blijft gewoon open.
pi_21462421
In rusland doen ze aan systema, een vergelijkbaar iets
Als je meer over krav maga wil weten, moet je maar ff aan gimgamgommetje vragen, die doet aan krav maga.

En gevaarlijk tsja, je zal wel eens een ongelukje krijgen, maar niks ernstigs hoor lijkt me.
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:17:19 #15
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21468960
Inderdaad ik heb ook wat over Systema gelezen en in grote lijnen komt het overeen met Krav Maga.
Het probleem met systema is dat de onderwijslocaties (nog) minder zijn dan voor Krav Maga.

Systema heeft een dojo in Amersfoort, dat weet ik wel.
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:49:05 #16
15080 static
pi_21469604
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef ThaMadEd het volgende:

En gevaarlijk tsja, je zal wel eens een ongelukje krijgen, maar niks ernstigs hoor lijkt me.
De 'sport' is gebaseerd op het zo snel mogelijk uitschakelen van de tegenstander, op wat voor manier dan ook.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21469694
Het ligt eraan wat jij onder "uitschakelen" verstaat static.
pi_21475719
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:49 schreef static het volgende:

[..]

De 'sport' is gebaseerd op het zo snel mogelijk uitschakelen van de tegenstander, op wat voor manier dan ook.
Dat is in principe elke vechtsport
Niet dat ik expert ben op het gebied ben van km(beoefen het niet), maar om het nou gevaarlijk te noemen lijkt mij een beetje overdreven.
Als je technieken hebt bij een andere vechtsport laten we zeggen jiu-jitsu die erop gericht zijn iemand zijn pols te breken.
Is dit dan gevaarlijk?
Als je normaal traint en als uke natuurlijk meewerk(dwz, niet tegenwerken, maar ook niet overdreven meewerken) zal dit nooit gebeuren.
  maandag 23 augustus 2004 @ 00:00:32 #19
15080 static
pi_21476898
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:54 schreef pAin het volgende:
Het ligt eraan wat jij onder "uitschakelen" verstaat static.
Nou, iig niet meer opstaan.

Heb eens een demonstratie gezien, is erg effectief.
pi_21477118
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:00 schreef static het volgende:

[..]

Nou, iig niet meer opstaan.

Heb eens een demonstratie gezien, is erg effectief.
Dat klopt, maar waarom vind je het dan gevaarlijk
  maandag 23 augustus 2004 @ 00:36:29 #21
15080 static
pi_21477192
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:29 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dat klopt, maar waarom vind je het dan gevaarlijk
Waar zeg ik dat?
  maandag 23 augustus 2004 @ 01:38:30 #22
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21477929
Krav Maga is niet echt een sport, meer een systeem
Ik heb er een boekje over gekocht onlangs

Kun je het ook in Amsterdam beoefenen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 23 augustus 2004 @ 01:52:07 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21478092
pi_21480128
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 21:00 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dus best gevaarlijk?
Ken jij vechtsporten die niet gevaarlijk zijn? Lijkt mij vrij nutteloos
pi_21480597
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 09:58 schreef erikh het volgende:

[..]

Ken jij vechtsporten die niet gevaarlijk zijn? Lijkt mij vrij nutteloos
Bij de combinatie Mossad, snel en effectief krijg ik toch andere gedachten dan bij bijvoorbeeld gewoon karate.
pi_21481682
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:33 schreef zjroentje het volgende:

Bij de combinatie Mossad, snel en effectief krijg ik toch andere gedachten dan bij bijvoorbeeld gewoon karate.
Terecht ook. Waar andere stijlen toch ook echt een vechtsport zijn en er nog sier elementen of spirituele gedachtes in voorkomen is dat bij Krav Maga niet zo.

Het is destijds door de Mossad ontwikkeld als ultieme "zelfverdediging", met de gedachtegang "de beste verdediging is de aanval". Dus zo snel mogelijk zorgen dat de ander niets meer kan. Welke manier maakt niets uit.

Ik wil er nog een keer een demonstratie van zien maar persoonlijk trekken de traditionele vechtsporten we me een stuk meer KM
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_21481776
Ok.

Is het met blote handen, of ook met wapens?
pi_21481859
De wapens die gebruikt worden zijn alleen als voorbeeld en om af te weren in een gevecht. De beoefenaar zelf gebruikt in principe nooit een wapen.
...
pi_21482260
Altijd met de blote handen, aangezien het denk ik ook nog een redelijk "stealth" gehalte moet hebben en het niet echt nuttig is in operaties om lekker in het rond te gaan meppen met een zwaard ofzo .

@Vision: traditionele vechtsporten zijn mooier, vooral de sierlijkheid erin. En zo snel mogelijk uitschakelen is voor Mossad agenten trouwens heel makkelijk: men steekt gewoon de ogen uit .
pi_21487054
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij kyokushinkai karate meer kans hebt op een blessure dan bij krav maga
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:46:04 #31
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_21487325
Krav Maga lijkt in de verste verte niet op Aikido.

Bij Aikido probeer je vooral met de energie van de aanval van je tegenstander hemzelf onder controle te brengen. Je streeft naar een zo volmaakt mogelijke techniek waardoor de extra kracht die van jou nodig is minimaal is. Het gaat om harmonische perfectie.

Bij Krav Maga gaat het er in de eerste plaats om dat je jouw tegenstander zo snel en effectief mogelijk neutraliseert. In plaats van te trainen op technische perfectie, proberen ze je automatische reactie op een aanval te zo vormen zodat je bij een aanval met een reflex meteen goed verdedigd. Dat dit soms niets anders is dan bruut geweld maakt niet uit.
De manier waarop ze dit trainen lijkt trouwens erg op de manier die ik gezien heb in Escrima/Kali, hetzij een stuk meer gefocusd op effectiviteit.

Een klein detail: wat de leraar zijn leerlingen leert bij Krav Maga wordt bepaald wat die leerlingen ermee moeten gaan doen. Wat militairen leren op Krav Maga is heel wat anders dan bijvoorbeeld beveiligingsmensen of politieagenten en wat ook weer anders is dan gewone burgers. Waar een militair zal leren zo snel mogelijk iemand buiten gevecht te stellen, zal een politieagent leren iemand zonder al te veel buitensporig geweld iemand te controleren en zal een burger leren in benarde situaties heelhuids te ontsnappen.

Ik denk overigens dat dat hele Krav Maga een beetje gehyped wordt.

Ik doe zelf nu Ju-Jitsu en ik denk dat dit, afhankelijk van de stijl en leraar, erg dicht in de buurt kan komen van Krav Maga. Ju-Jitsu is tenslotte enorm uitgebreid en al wordt er minder op reflexen getraind, en meer op algemene technieken, bij Krav Maga hebben ze heel wat van Ju-Jitsu geleend

Ik heb Judo, Aikido (zowel de Ki-Aikido en de Takeda-Ryu stijlen), Kempo, Ken-Jutsu en Kobudo gedaan en doe nu Ju-Jitsu. Daarnaast zitten er op mijn sportschool vrienden die ook nog Taekwon-Do, Win-Chun, Escrima en Krav Maga beoefenen.

Een hoop leraren prijzen hun vechtsport aan als het beste, maar ik denk dat het vooral gaat om wat het beste bij jou past. En vaak zijn dit onderdelen van verschillende vechtsporten samengevoegd, want iedere vechtsport heeft zijn voor- en nadelen.
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_21487834
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:46 schreef Stroomschok het volgende:
Krav Maga lijkt in de verste verte niet op Aikido.

Bij Aikido probeer je vooral met de energie van de aanval van je tegenstander hemzelf onder controle te brengen. Je streeft naar een zo volmaakt mogelijke techniek waardoor de extra kracht die van jou nodig is minimaal is. Het gaat om harmonische perfectie.

Bij Krav Maga gaat het er in de eerste plaats om dat je jouw tegenstander zo snel en effectief mogelijk neutraliseert. In plaats van te trainen op technische perfectie, proberen ze je automatische reactie op een aanval te zo vormen zodat je bij een aanval met een reflex meteen goed verdedigd. Dat dit soms niets anders is dan bruut geweld maakt niet uit.
De manier waarop ze dit trainen lijkt trouwens erg op de manier die ik gezien heb in Escrima/Kali, hetzij een stuk meer gefocusd op effectiviteit.

Een klein detail: wat de leraar zijn leerlingen leert bij Krav Maga wordt bepaald wat die leerlingen ermee moeten gaan doen. Wat militairen leren op Krav Maga is heel wat anders dan bijvoorbeeld beveiligingsmensen of politieagenten en wat ook weer anders is dan gewone burgers. Waar een militair zal leren zo snel mogelijk iemand buiten gevecht te stellen, zal een politieagent leren iemand zonder al te veel buitensporig geweld iemand te controleren en zal een burger leren in benarde situaties heelhuids te ontsnappen.

Ik denk overigens dat dat hele Krav Maga een beetje gehyped wordt.

Ik doe zelf nu Ju-Jitsu en ik denk dat dit, afhankelijk van de stijl en leraar, erg dicht in de buurt kan komen van Krav Maga. Ju-Jitsu is tenslotte enorm uitgebreid en al wordt er minder op reflexen getraind, en meer op algemene technieken, bij Krav Maga hebben ze heel wat van Ju-Jitsu geleend

Ik heb Judo, Aikido (zowel de Ki-Aikido en de Takeda-Ryu stijlen), Kempo, Ken-Jutsu en Kobudo gedaan en doe nu Ju-Jitsu. Daarnaast zitten er op mijn sportschool vrienden die ook nog Taekwon-Do, Win-Chun, Escrima en Krav Maga beoefenen.

Een hoop leraren prijzen hun vechtsport aan als het beste, maar ik denk dat het vooral gaat om wat het beste bij jou past. En vaak zijn dit onderdelen van verschillende vechtsporten samengevoegd, want iedere vechtsport heeft zijn voor- en nadelen.
Je hebt gedeeltelijk gelijk imo
Ikzelf beoefen ook jiu-jitsu , en ook ninjutsu
Dat krav maga niet op aikido lijkt klopt, krav maga is niet sierlijk en heeft niet de achterliggende gedachte die aikido wel heeft(aanvaller verstoort de harmonie van de natuur, jij herstelt die).
Aikido zie je echter wel terugkomen bij het systema, die ook ki trainingen doen
Echter krav maga is echt een no-nonsens stijl, waar geen bs in verwerkt zit en wat absoluut nuttig is.
In jj zitten zeker nuttige dingen verwerkt, maar ik persoonlijk vind het e-bo-ne kata een beetje zinloos

Vaste aanvallen waar niet van wordt afgeweken en stoten helaas vanuit de heup.
Wat echter wel zo is is dat mijn leraar zeer weinig e-bo-ne kata traint(gelukkig) en meer zelfverdedigingsaspecten behandelt.
We doen ook regelmatig circuitje met allemaal onderdelen, zelfs doen we oefeningen in zijn auto(1 voor 1).
JJ kan er enigsinds op lijken, maar bevat helaas ook een hoop bs wat helaas niet goed in de praktijk valt toe te passen.
Maar er zitten ook een hoop nuttige dingen aan(grondgevecht/technieken, controleringstechnieken).
pi_21655167
krav maga is naar mijn idee (ervaring met leraren) een beetje een sport voor aggresieve mannetjes die willen leren hoe snel mogelijk ze iemand op hun smoeltje kunnen rossen...het verdediging aspect heb ik alleen maar overompeld zien worden door agresiviteit
  donderdag 9 september 2004 @ 00:36:01 #34
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_21830710
met welke leraren heb jij ervaring en op welke manier?
  donderdag 9 september 2004 @ 00:40:07 #35
15080 static
pi_21830787
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 09:33 schreef NinjaNoKa het volgende:
krav maga is naar mijn idee (ervaring met leraren) een beetje een sport voor aggresieve mannetjes die willen leren hoe snel mogelijk ze iemand op hun smoeltje kunnen rossen...het verdediging aspect heb ik alleen maar overompeld zien worden door agresiviteit
Dat heb je dan compleet mis.
  donderdag 9 september 2004 @ 01:02:26 #36
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_21831102
Ik heb zelf een instructeurscursus gevolgd in krav maga , heb het nog nie helemaal gehaald maar ben al weer bezig voor volgende ronde.

Persoonlijk heb ik een hekel aan politiek. Ook vind ik het vergelijken van vechtsporten meestal appels met peren vergelijken. Vandaar dat ik er liever niet op in ga wat nou het beste is. Uiteraard prijs ik krav maga om de practische zelfverdedigingstechnieken en zo. Maar vergeet niet de waarde die andere vechtsporten kunnen hebben op zowel zelfverdedigingsgebied als andere aspecten in het leven zoals cultuur, sociale omgang in de vereniging etc. Elke vechtsport kan gigantisch veel voor mensen betekenen . Als je ontzettend hecht aan de oude japanse cultuur en kata's en vormen en zo, dan is het niet zinvol om krav maga te gaan doen alleen voor zelfverdediging. Dat is hetzelfde als voetbal met volleybal vergelijken.

Het feit dat krav maga wordt gegeven aan politie,beveiliging en militaire eenheden in Israel en daarbuiten zie ik als een groot voordeel omdat de technieken zo in de praktijk voldoende getest en ge-evalueerd worden. Ook wordt het aan beroeps en doelgroepen aangepast.

Ook is het redelijk beperkt waardoor je een aantal dingen goed leert uitvoeren ipv een hele boel verschillende technieken een beetje of redelijk leert.
we hebben liever 1 oplossing voor 10 problemen dan andersom.

Op de cursus kwamen we zelf met dingen en als de instructeur het niet wist werd het uitgezocht en kwam hij er later op terug. Het systeem ontwikkelt zich duidelijk en de technieken veranderen ook als blijkt dat iets niet goed werkt.

Ik denk niet dat je krav maga met een andere vechtsport moet proberen te vergelijken.
Ik zou niet weten wat er op lijkt. Aikido iig in de verste verte niet.

Wat betreft agressieve mannetjes, dat zal jouw persoonlijke opvatting zijn. Ik heb zelf goede ervaringen met krav maga leraren en studenten.
Wel voer je de technieken vaak op een redelijk agressieve manier uit.
Laten we onthouden dat je zelfverdediging traint en vaak traint op gevaarlijke situaties waarin je zelfs vecht voor je leven. Dan red je het niet met een wijzende vinger en een aai over zijn bol.

MIjn instructeur (eyal yanilov, www.krav-maga.com) heeft dondersgoed uitgelegd waar zelfverdediging ophoudt en je te ver gaat als je doorgaat.

Als een instructeur dat niet uitlegt ligt het niet aan het systeem maar aan de instructeur.

Verder heb ik van Nederlandse instructeurs niet echt les gehad en wil ik daar niet over oordelen.
Wat ik gezien heb tot dusver van de lessen in Den Haag waar ik gekeken heb, was wel gecontroleerd en absoluut niet te agressief.
  donderdag 9 september 2004 @ 01:10:15 #37
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_21831186
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef ThaMadEd het volgende:
In rusland doen ze aan systema, een vergelijkbaar iets
Als je meer over krav maga wil weten, moet je maar ff aan gimgamgommetje vragen, die doet aan krav maga.

van wat ik van systema heb gezien zou ik het niet vergelijkbaar willen noemen.
Maar ook krav maga wordt in Rusland beoefent hoor.
Wellicht systema ook wel in Israel,, weet ik veel
  donderdag 9 september 2004 @ 02:30:18 #38
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21831732
Wat leuk, ik las zojuist dat men vanaf Oktober ook Krav Maga lessen kan volgen in Amstelveen, weet iemand hier wat meer over? wat zal het niveau zijn etc?

Zelf heb ik geen echte ervaring met vechtsporten (naja judo toen ik 7 was ) en het lijkt mij wel wat eigenlijk, dus ben eigenlijk op zoek naar iets voor beginners en niet om tussen de mensen met de zwarte band in vanalles te staan en als stootkussen te mogen dienen
  donderdag 9 september 2004 @ 14:03:10 #39
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_21838206
KRAV MAGA-school HSW Amstelveen (ook in Den Haag en Rotterdam)

Franklyn Hartkamp
KRAV MAGA school HSW Amstelveen College
Startbaan 12

starters: 20.00-21.30 uur
Amstelveen

Director IKMF-NL
Instructeur G4
Beroep: Docent Lichamelijke Opvoeding
Achtergrond: 22 jaar budo

(bron www.ikmf.nl)
  donderdag 9 september 2004 @ 15:43:46 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21840279
Ah bedankt, dat lijkt mij wel wat
pi_21846593
quote:
Op donderdag 9 september 2004 01:10 schreef gimgamgommetje het volgende:

[..]

van wat ik van systema heb gezien zou ik het niet vergelijkbaar willen noemen.
Maar ook krav maga wordt in Rusland beoefent hoor.
Wellicht systema ook wel in Israel,, weet ik veel
Dat klopt op zich wel lex, maar het oogpunt van waaruit het is ontwikkeld en het gebruik is toch wel hetzelfde te noemen of niet

Mzzl,

Ed
  vrijdag 10 september 2004 @ 05:19:55 #42
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_21853272
nou het heeft beide een militaire achtergrond en verder ehh,,, tja wil ik het nie met elkaar vergelijken.
pi_21853887
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 05:19 schreef gimgamgommetje het volgende:
nou het heeft beide een militaire achtergrond en verder ehh,,, tja wil ik het nie met elkaar vergelijken.
Oke
  donderdag 16 september 2004 @ 01:28:22 #44
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_21985753
http://www.krav-maga.spb.ru/photo.html

okay voor de niet russen onder ons (waaronder ikzelf) is het mischien wat moeilijk leesbaar.
Maar wees gerust, het zijn allemaal fotolinks. Ik denk dat je wel een idee kunt krijgen van krav maga.
er worden ook foto's getoont van militaire- en politie oefeningen aldaar.
(hoezo geen krav in Rusland thamadedje?)

http://www.krav-maga.com/T&T.html

Mocht je de winter in Nederland ook irritant koud vinden kun je altijd naar Israel om Krav te trainen en wat van het land te zien.
pi_38258079
Waarom vind ik vrij weinig video's waarin Krav Maga écht gevochten wordt

Dus wedstrijden, net als bij Muay Thai.
pi_38258623
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 03:12 schreef K33T het volgende:
Waarom vind ik vrij weinig video's waarin Krav Maga écht gevochten wordt

Dus wedstrijden, net als bij Muay Thai.
omdat het niet echt een sport is, maar zelfverdediging

interessant sprongetje trouwens van 2004 naar 2006
pi_38261234
Het is een vechtstijl die het bruikbaarste van verschillende vechtsporten voor het echte leven overhoud en het onbruikbare(de show) links laat liggen.

Daarnaast maakt het ook gebruik van de in officiële vechtsporten (maar erg effectieve) verboden bewegingen, zoals eye gouge of oogvork en schop in de ballen
Het is ook erg compleet, dwz dat je in 3 dimenties vecht(handen voeten en worpen en grepen) wat een sport als boksen of judo niet is.

Daarom oogt het ook niet zo mooi als een "echte" vechtsport en is het erg bruut en vulgair, maar wordt al vrij effectief op korte tijd. Natuurlijk is het maar een schim van echte vechters die getrained zijn in verschillende arts

[ Bericht 14% gewijzigd door Genjuro op 27-05-2006 12:26:54 ]
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_38288930
Geen Krav Maga in Utrecht
pi_38290196
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:13 schreef Gio het volgende:
Geen Krav Maga in Utrecht
wel in Breukelen
pi_38290333
Het Nederlandse leger is momenteel ook bezig met het implementeren van Krav Maga in de lessen zelfverdediging. Wat ik er tot nu toe van heb meegekregen is dat het erom gaat om zo snel mogelijk je tegenstander uit te schakelen, maar daarbij wel altijd proportioneel geweld te gebruiken (dus niet meer dan nodig). Die oog-uitsteek technieken klinken erg grof en gemeen, maar iemand die goed getraind is in Krav Maga zal ze nooit gebruiken als er ook andere mogelijkheden zijn om een aanvaller uit te schakelen (zoals een goed gemikte trap). Of militaire Krav Maga erg verschilt van de burgervarianten kan ik niet zeggen, hoewel het leger ook leert om te vechten mbv wapens (denk hierbij aan het geweer als effectief slagwapen) ga ik ervan uit dat de technieken om ongewapend een gewapende tegenstander uit te schakelen hetzelfde zijn.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 29 mei 2006 @ 11:00:25 #51
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38327003
Basisverdedigingen zijn in de verschillende modules gelijk.
Het afweren van bepaalde aanvallen blijft in eeraste instantie de techniek die het beste aansluit op je natuurlijke reflexen etc.
De afwerking is wel specifiekvoor de doelgroep.

Maar uiteraard zijn de verschillen best groot.
Het doel van een soldaat in een confrontatie met een andere soldaat is anders dan de burger die in een kroeg vecht en dat doel is weer anders dan de poltie die de kroegvechters uit elkaar moet halen en of aanhouden en de boel rustig moet krijgen verder.

In de training voor politie behoort het gebruik van pepperspray, handboeien en vuurwapen tot het curricilum.
Ook wordt doelmatig getraint op situaties die voor de doelgroep relevant zijn.

Je loopt op een vredesmissie in Afghanistan waar je met behulp van een tolk praat met lokale bevolking. Een omstander pakt je wapen beet en probeert hem af te pakken.
Zo'n soort situatie zou je kunnen verwachten in de militaire versie, maar op een cursus zelfverdediging voor vrouwen is het niet zo relevant, en dus tijdsverspilling.
Ik heb niet de module voor militair of politie gevolgd dus kan je over die modules geen details geven.

In mijn lessen voor burgers behandel ik situaties zoals die op straat voorkomen en de oplossingen zijn niet specifiek gericht op een beroepsgroep.
pi_38327040
ik doe het...ik klap jullie allemaal...fokking n00bs
  zondag 7 januari 2007 @ 21:36:13 #53
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_45123628
Tsja het lijkt me wel wat. Ik zie dat er her en der in februari wat beginnerslessen worden gestart, dus een paar lessen meedoen om 'eraan te proeven' is misschien wel wat.
Voornaamste reden om mee te doen: vergroten van zelfvertrouwen.
pi_45172575
Hoeveel kost Krav Maga per les/ cursus?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:08:10 #55
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_45197001
Dat hangt er vanaf waar je les neemt. Ik geef les in Oisterwijk (naast Tilburg)
Ik vraag 20 euro per maand voor 1,5 uur les per week.
Tarieven varieren een beetje... check www.kravmaga.nl voor locaties
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:51:15 #56
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_45198754
Beetje balen want de dichtsbijzijnde tov Groningen is locatie Leeuwarden, Heerenveen of Zwolle.
pi_45198871
Ga binnenkort maar ook eens beginnen
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:49:11 #58
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_45208332
Ik heb een aantal studenten die uit Geleen komen om in Tilburg les te krijgen.
Dan valt Groningen-Leeuwarden nog wel mee lijkt me
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:23:48 #59
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_45219912
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:49 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ik heb een aantal studenten die uit Geleen komen om in Tilburg les te krijgen.
Dan valt Groningen-Leeuwarden nog wel mee lijkt me
Klopt. :-)

Groningen - Zwolle is een uurtje (100km).
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:04:31 #60
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_45519199
Ik doe het nu al ruim een jaartje in Leiden en bevalt heel goed! Het is alleen jammer dat er zo weinig vrouwen meedoen...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:15:01 #61
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_45521341
Dat verschilt erg per club. Maar ook bij mij zijn ze nog in de minderheid (3 stuks waarvan er 2 daadwerkelijk komen) dat is idd jammer.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:57:46 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_45605456
Gister ff wezen kijken bij zo'n school. Heel Interessant. En precies wat ik zoek eigenlijk. Eindelijk kunnen verweren in echte situatie's, want hoevaak mensen mij wel niet hebben willen kloppen .
Ik doe nu karate en da's ergens best wel tam. Die kata's zijn best wel [ja ik weet, essentieel om de technieken goed te gaan beheersen dus zeker geen onzin, i know].
Het vechtsportgedeelte is nog het beste, maar in de echte praktijk eigenlijk niet eens zo bruikbaar.

Krav Maga. Ik dacht dat het een heel geprut zou worden met valbreken en smerige trucs waarbij je na afloop altijd half dood de kleedkamer binnenstruikelt, maar dat viel me honderd procent mee. Ik durf het nu best te gaan doen, ook met mn kapotte knie.
Conditie wordt een probleem in eerste instantie (sodeknetter 121x opdrukken ). Maar goed dat zien we dan maar als een uitdaging.
pi_45805560
Heb het ook een tijd in Leiden gedaan. Verder is er in ieder geval ook een school in Den Haag en eentje in Nieuwegein.
Het grote verschil met andere vechtsporten is dat de basis de grootste effectiviteit is en niet zozeer dat het harmonieus is met andere bewegingen oid.
Een block bijvoorbeeld gaat uit van je eigen reflex. Als je reflex is je hand opsteken, dan gaat de actie verder vanuit dat hand opsteken en dan daarna bijvoorbeeld een klap naar het hoofd.
Ik denk dat het op zich niet harder is dan bepaalde andere vechtsporten, zeker niet als je bij die andere sporten vaak gaat sparren. Dit omdat er behoorlijk wat technieken gebaseerd zijn op het compleet uitschakelen van de tegenstander en dit doe je nou eenmaal niet bij sparren. Bij thaiboksen daarentegen moet je zoveel mogelijk klappen geven, dus ik denk dat je bij spar-sessies ook meer klappen oploopt.. (alhoewel ik dat nooit gedaan heb).
Uniek zijn volgens mij de lessen 'onder druk'. D.w.z. vechten met licht uit, onder groot lawaai, één tegen tien, een tegen een waarbij de rest je duwt.. allemaal dingen waardoor de stressfactor wat oploopt en het allemaal veel moeilijker wordt. Het wordt echter ook veel reeeler want als je ooit in een gevecht terechtkomt zal dat ook niet beginnen met eerst netjes groeten, handjes schudden en dan beginnen maar..
Are you gonna bark all day little doggy, or are you gonna bite??
pi_45808002
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:34 schreef Persy het volgende:
Heb het ook een tijd in Leiden gedaan. Verder is er in ieder geval ook een school in Den Haag en eentje in Nieuwegein.
Hoe is het in Leiden? Ik zit te twijfelen tussen Leiden en Den-Haag moet zelf een keertje gaan kijken dat weet ik, maar misschien enige ervaring?
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_46141958
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Hoe is het in Leiden? Ik zit te twijfelen tussen Leiden en Den-Haag moet zelf een keertje gaan kijken dat weet ik, maar misschien enige ervaring?
Die in Den Haag zou ik niet doen, heb ik een jaartje gezeten. Gebeurde echt te veel ongelukken daar En ik ben echt niet de enige die om die reden is gestopt...
pi_46144804
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:37 schreef GinaG het volgende:

[..]

Die in Den Haag zou ik niet doen, heb ik een jaartje gezeten. Gebeurde echt te veel ongelukken daar En ik ben echt niet de enige die om die reden is gestopt...
Wat voor 'n ongelukken?
pi_46147407
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Wat voor 'n ongelukken?
Van die ongelukken als je beginnelingen op elkaar laat oefenen zonder ze goed te begleiden... Die ongelukken Ongelukken die te voorkomen waren als er op tijd was gecorrigeerd etc. etc.

Voor alle duidelijkheid ik heb ook nog naast Krav Maga, Muay Thai gedaan je kon het verschil qua begeleiding merken.

Overigens van het groepje met wie ik in de beginnersploeg destijds startte met Krav Maga is een heel groot deel gestopt omdat er iets te veel ongelukken gebeurden.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:26:17 #68
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_46147451
ik heb ook muay thai gedaan en zit er over te denken om nu krav maga te gaan doen.
is het aan te raden?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_46148323
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:24 schreef GinaG het volgende:

[..]

Van die ongelukken als je beginnelingen op elkaar laat oefenen zonder ze goed te begleiden... Die ongelukken Ongelukken die te voorkomen waren als er op tijd was gecorrigeerd etc. etc.

Voor alle duidelijkheid ik heb ook nog naast Krav Maga, Muay Thai gedaan je kon het verschil qua begeleiding merken.

Overigens van het groepje met wie ik in de beginnersploeg destijds startte met Krav Maga is een heel groot deel gestopt omdat er iets te veel ongelukken gebeurden.
Mmm en je ervaring in Leiden?
pi_46150414
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb ook muay thai gedaan en zit er over te denken om nu krav maga te gaan doen.
is het aan te raden?
Ik moet zeggen ik vind, onddanks de slechte begleiding bij Krav Maga, beide sporten even leuk. Heb ook een tijdje beide tegelijkertijd gedaan. Een combi dat veel voorkwam destijds Krav Maga en Muay Thai

Tongy naar Leiden ben ik zelf nooit geweest, maar ik heb gehoord dat de groepen kleiner zijn daar. En dat er NOOIT les wordt gegeven aan groepen van diverse nivo's tegelijkertijd. Dat wilde in Den Haag wel eens gebeuren de beginners met de vergevorden, erg handig
pi_46150644
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:36 schreef GinaG het volgende:

[..]

Ik moet zeggen ik vind, onddanks de slechte begleiding bij Krav Maga, beide sporten even leuk. Heb ook een tijdje beide tegelijkertijd gedaan. Een combi dat veel voorkwam destijds Krav Maga en Muay Thai

Tongy naar Leiden ben ik zelf nooit geweest, maar ik heb gehoord dat de groepen kleiner zijn daar. En dat er NOOIT les wordt gegeven aan groepen van diverse nivo's tegelijkertijd. Dat wilde in Den Haag wel eens gebeuren de beginners met de vergevorden, erg handig
Ik heb Leiden vanmiddag gemaild, daar is de proefles gratis. In Den-Haag 12 euro (ik vind dat redelijk veel voor een proefles). Aan welke prijs moet ik denken voor een maandje trainen?
pi_46151251
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik heb Leiden vanmiddag gemaild, daar is de proefles gratis. In Den-Haag 12 euro (ik vind dat redelijk veel voor een proefles). Aan welke prijs moet ik denken voor een maandje trainen?
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar in Den Haag probeert men je zoveel mogelijk geld van je te krijgen zeg maar Had toch verwacht dat er inmiddels wat van was geleerd Ik weet dat destijds men bij Muay Thai vroeg of wij op een gouden vloer trainden aangezien we zoveel geld kwijt waren aan Krav Maga

Oooh ja wat ik me opeens ook herinner van Krav Maga Den Haag je betaalde ook voor lessen die zeg maar op een feestdag vielen (en dus niet werden gegeven) December was dus ook een hele dure trainingsmaand je betaalde voor 8 lessen maar kreeg er maar 4 (ivm 2 weken kerst vakantie). Ik weet niet of DAT nog steeds gebeurt trouwens...
Wat gangbaar is weet ik eerlijk gezegd niet meer.... Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel lessen je per week volgt en hoe lang die lessen duren he
pi_46151475
Hahahaha, nou Leiden begint nu steeds meer te trekken

Het gaat mij erom dat ik ook echt iets leer. Zit nu ook op bodybuilding + schietclub en wil dit alle drie gaan combineren.
pi_46159028
quote:
Je bent uiteraard van harte welkom bij Krav Maga Nederland om
een gratis proefles te volgen. Dit kan op de volgende dagen/tijden:

Op woensdag (beginners/gevordenden), van 19.00 uur tot 20.00 uur.
Op woensdag (gevordenden), van 20.00 tot 21.00 uur.
Of op zaterdag (beginners/gevorderden), van 16.00 uur tot 17.30 uur.

Locatie: Universitair Sportcentrum, Einsteinweg 6, 2333 CC Leiden.
(zie bijlage)
Het vind plaats in de Dojo op de begane grond.
De receptionist kan je doorverwijzen.

Voor de kijkers: Aub schoenen uit in de Dojo!

Als je een proefles hebt gevolgd en je wilt je inschrijven, dan kan je
direct een inschrijvingsformulier meekrijgen.
De contributie is ¤45,- per maand en je kan zowel op woensdags als op
zaterdags trainen bij de beginners/gevordenden groep.
Er word een éénmalige inschrijfgeld van ¤15,- van je gevraagd.
Voor een tok en een bitje moet je zelf zorgdragen. (dit is geen vereiste voor de proefles)

Neem makkelijk zittende kleding mee zoals een lange
sportbroek/T-shirt/box-judo-schoenen met witte zolen of anders op blote voeten.
Na afloop kan je gebruik maken van de douches in de kleedruimte.
Er is ook een kantine (1ste verdieping) waar je een hapje en een drankje
kunt nuttigen.

Voor meer info: www.kravmaganederland.nl
Op de website kun je o.a. het lesrooster bekijken.
Mailtje van Leiden...
pi_46214775
Ik ga woensdag voor de 1e keer meedoen/ meekijken.
  maandag 12 februari 2007 @ 16:34:16 #76
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_46241773
Gezellig, tot dan
pi_46412260
Weet iemand het adres waar ze in Delft krav maga geven. Ik weet dat er een school is, alleen ik weet het adres niet en hun site doet het ook niet
pi_46473457
weet nog niemand het :S
  maandag 19 februari 2007 @ 22:16:21 #79
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_46474453
stuur een mail naar info@kravmaga.nl
pi_47562786
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:38 schreef Originele_Naam het volgende:
Weet iemand het adres waar ze in Delft krav maga geven. Ik weet dat er een school is, alleen ik weet het adres niet en hun site doet het ook niet
laat ff weten als je wat vind/gevonden hebt ? ben zelf wel benieuwd namelijk! wil het ook gaan doen in delft volgende maand. dus als je me kunt helpen graag.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 00:09:58 #81
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_47567918
of je mailt ook ff naar bovenstaand e-mail adres
pi_53037877
Ik ga over 2 á 3 weken waarschijnlijk een proefles in Arnhem volgen . Weet iemand hier of er enigszins gespard wordt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:02:17 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53038816
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:26 schreef cultheld het volgende:
Ik ga over 2 á 3 weken waarschijnlijk een proefles in Arnhem volgen . Weet iemand hier of er enigszins gespard wordt?
Alle scholen zijn ongeveer gelijk van opzet. Echt karate-achtig sparren zoals een minuut strijden met een tegenstander en dan weer een minuut met een andere, komt niet voor. Well de stress-test, dus dat je zgn door meerdere mensen aangevallen wordt en dat je je steeds moet verweren. En reken maar: dat is s-l-o-p-e-n-d.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:54:18 #84
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_53041412
Het verschilt wel enigzins per school, ik doe wel degelijk aan sparren. Zij het wel bij de iets meer gevorderden niveau omdat ze dan enige basis hebben. En zodat ze dan tijd hebben om bescherming aan te schaffen.
pi_53045851
Ik heb een half jaar aan Krav Maga gedaan. Ik vond dat er zeer effectieve technieken tussenzaten. Maar toch vond ik het persoonlijk geen 'complete' vechtsport. Meer een verdedigingsport zoals anderen al zeiden.

Het is wel zeer waardevol als aanvulling op (thai/kick)boksen. Dus meer een 2de vechtsport die je op straat voorbereidt. Voorbeeld... Een amerikaanse Abram tank is goed (bijv een gewone bokser), maar met een TUSK- kit pas je hem aan aan andere omstandigheden (een bokser met krav maga training is beter voor straat voorbereid).

Ik hoop dat het zo min of meer duidelijk was.

[ Bericht 14% gewijzigd door LordofWar86 op 09-09-2007 14:25:34 ]
pi_53047183
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:36 schreef LordofWar86 het volgende:
Ik heb een half jaar aan Krav Maga gedaan. Ik vond dat er zeer effectieve technieken tussenzaten. Maar toch vond ik het persoonlijk geen 'complete' vechtsport. Meer een verdedigingsport zoals anderen al zeiden.

Het is wel zeer aan te waardevol als aanvulling op (thai/kick)boksen. Dus meer een 2de vechtsport die je op straat voorbereidt.
Voor mij perfect dus .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 9 september 2007 @ 14:08:13 #87
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_53048587
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:36 schreef LordofWar86 het volgende:

Het is wel zeer aan te waardevol als aanvulling op (thai/kick)boksen. Dus meer een 2de vechtsport die je op straat voorbereidt.
inderdaad ik vind het een super uitbreiding op mijn Muay Thai. maar ben er reeds weer mee gestopt ivm tijdgebrek
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_53061034
Ik zou eigenlijk al 2 jaar terug beginnen met krav maga maar het is er eigenlijk nooit van gekomen.
Nu wil ik me eigenlijk wel inschrijven voor een proefles in Den haag maar ik las hier dat het daar een zooitje is?
Leiden is eigenlijk net zo gemakkelijk voor mij dus wil ik even vragen of iemand ervaring heeft daar?
Hoe zit het overigens met het slag mensen, zijn het allemaal van die opgefokte en gefrustreerde mannetjes of valt dat reuze mee?
Zijn de groepen ook in leeftijd verdeeld of gaat het echt alleen op niveau?
En als het niet op leeftijd verdeeld is wat is dan de gemiddelde leeftijd?

tot zover mijn vragen

edit: Ohja, mijn enige ervaring met zelfverdediging/vechtsport is judo, maar dit is zo'n 10 jaar terug. Is dat een groot nadeel? (aangezien ik in dit topic zie dat veel mensen ook aan muay thai e.d. doen)
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  maandag 10 september 2007 @ 00:13:42 #89
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53063531
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:40 schreef Mustard_Man het volgende:
edit: Ohja, mijn enige ervaring met zelfverdediging/vechtsport is judo, maar dit is zo'n 10 jaar terug. Is dat een groot nadeel? (aangezien ik in dit topic zie dat veel mensen ook aan muay thai e.d. doen)
Neuh. Je begint eigenlijk blank. Ik heb wat karate kennis maar daar heb je weinig aan bij Krav Maga, integendeel het werkt zelfs tegen. bv de stand van de voeten is anders, dus ik sta zelfs standaard in de verkeerde verdegigingshouding. Heel irri.
  maandag 10 september 2007 @ 00:48:04 #90
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_53064187
sfeer vind ik bij meeste clubs waar ik geweest ben relaxed, maar dat moet je toch zelf ff proberen.
Er komt een grote mix van mensen op af van student tot politieagent of fysiotherapeut.
Bij mij traint momenteel een jongen van 18 en ik had een man van 76 die proefles wou nemen.
Alsmede een aantal dames,, dus vanalles wat.
pi_56073292
Een klein kickje...helaas geen tijd/ ruimte gehad voor de proefles vorig jaar. Deze maand toch maar eens gaan proberen.
pi_56074030
en vanwaar dan deze kick? om ons dit heugdelijke feit mede te delen?

naja probeer maar raak, waar ga je ?
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:08:15 #93
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_56076077
Lijkt me een interessante en nuttige sport. Volgende week maar eens een proefles volgen misschien.

Ik heb geen hele goede conditie. (gewoon normaal gezond, niet te dik of heel slap ofzo, maar doe er verder niks aan.) Is dat een probleem?

Wordt er tijdens de lessen ook aan conditie/ kracht training gewerkt?

Hoe ziet een normale les er ongeveer uit?

Ik denk dat ik de proefles in Leiden wil doen.

Ik draag af en toe lenzen en af en toe een bril. Ik snap dat het veiliger is om lenzen te dragen tijdens de training maar zou het een probleem zijn om een bril te dragen?

[ Bericht 17% gewijzigd door borbit op 16-01-2008 16:19:14 (vraagje over bril toegevoegd. ) ]
pi_56077726
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:08 schreef borbit het volgende:
Lijkt me een interessante en nuttige sport. Volgende week maar eens een proefles volgen misschien.

Ik heb geen hele goede conditie. (gewoon normaal gezond, niet te dik of heel slap ofzo, maar doe er verder niks aan.) Is dat een probleem?

nee, zeker als je gewoon gezond bent kun je gewoon meedoen, die conditie die krijg je wel

Wordt er tijdens de lessen ook aan conditie/ kracht training gewerkt?

zie hierboven

Hoe ziet een normale les er ongeveer uit?

bij ons: eerst warming up, vrij uitgebreid, rekken, strekken, slowfight en spelletjes (op elkaars rug zitten en dan elkaar er af proberen te stoten, of er omheen klimmen ed.

dan gaan we oefeningen en technieken oefenen en meestal aan het eind van de les nog even helemaal los, bv sparren, stoeie (op je knieen en dan 1 op 1) of los op een trap kussen oid. en soms nog een cooling down

Ik denk dat ik de proefles in Leiden wil doen.

succes

Ik draag af en toe lenzen en af en toe een bril. Ik snap dat het veiliger is om lenzen te dragen tijdens de training maar zou het een probleem zijn om een bril te dragen?

sommige mensen dragen wel eens een bril, bij sommige onderdelen kan ik me voorstellen dat het lastig is, maar daar heb eigenlijk geen ervaring mee

[ Bericht 2% gewijzigd door dudge op 16-01-2008 17:13:45 (deetee foutjes ) ]
pi_56077732
Ivm met de drukte van de afgelopen maanden heb ik ook nog geen kans gezien een proefles te nemen.
In februari moet dit wel lukken, overigens ga ik dit ook in Leiden doen.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:36:48 #96
68091 borbit
pi_56078319
Ik zag op het schema dat er vanavond een beginners les is. Is dat hetzelfde als een proefles? Of zijn die op aparte data?

Als hetzelfde is zou ik vanavond de proefles wel willen doen.

Kan geen telefoon nummer vinden, en op mijn mail kreeg ik een automatisch mailtje terug dat hun mailbox vol zit. (delivery failed).

Kan ik ook gewoon zomaar er heen gaan?
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:59:07 #97
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_56078942
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:36 schreef borbit het volgende:
Ik zag op het schema dat er vanavond een beginners les is. Is dat hetzelfde als een proefles? Of zijn die op aparte data?

Als hetzelfde is zou ik vanavond de proefles wel willen doen.

Kan geen telefoon nummer vinden, en op mijn mail kreeg ik een automatisch mailtje terug dat hun mailbox vol zit. (delivery failed).

Kan ik ook gewoon zomaar er heen gaan?

Ja hoor. dat is nooit een probleem. Trainingsbroek mee, wit t-shirt en gymschoenen met niet-zwarte zolen, en je mag meedoen... ik zou het doen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:40:26 #98
68091 borbit
pi_56085570
Haha dat was echt vet
pi_56087929
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:40 schreef borbit het volgende:
Haha dat was echt vet
Vertel
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:27:58 #100
68091 borbit
pi_56117197
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Vertel
Ja, was zeker gaaf.
Wel echt zwaar, moest na een uur ook even stoppen om wat water te drinken Maar rennen, tillen (mensen ) vechten (niet echt hoor, met een kussen ertussen) geoefend (<-- wat een raar woord met eoe) wat je moet doen als iemand je aanvalt, of wurgt of bedreigt met een mes.

Even wachten tot ik wat meer geld heb, dan ga ik zeker verder. Vind het wel best duur, zeker omdat ik maar 1 keer per week kan. (lessen voor beginners zijn trouwens op woensdag avond en zaterdag middag) Maar is het wel waard denk. In ieder geval een stuk leuker als de sportschool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')