abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21391028
Nu op het nieuws, het kabinet gaat binnenkort het grijze kenteken afschaffen. Dit betekent dat iedereen de nu een voordelige bestelwagen op diesel rijdt binnenkort weer torenhoge belastingen moet betalen....


Echt iedioot, veel mensen rijden grijs kenteken omdat de wegenbelastingen op diesel zo idioot hoog is.. Ik had, als ik weer teruggegaan naar NL zeker ook een auto op grijs kenteken gekocht.. dit gaat veel mensen financieel duperen!

bron: nosjournaal
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21391030
als dat waar is...
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
pi_21391040
het is ruil voor het verlagen van de vennootschapsbelasting op winst van bedrijven. van 34 naar 30% .. daar staan een aantal maatregelen tegenover zoals onder meer dus het grijze kenteken en de pc-privé regeling die worden afgeschaft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21391113
Het was al eens eerder gezegd dat het afgeschaft ging worden (ik geloof een jaar geleden ofzo), maar het is er nog steeds. Dus misschien gaat het ook nog wel ff duren.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_21391124
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
pi_21391322
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken. Het ging fout toen half nederland met een cabrio op grijs kenteken ging rijden....

Wel erg jammer voor de mensen die er nu eentje particulier hebben, maar er zal wel een overgangsregeling komen.
"Every situation is filled with possibilities if you look deeply with an open heart and mind"
pi_21391338
Aan de andere kant is het wel weer een heel goed iets. Ongelofelijk veel mensen rijden een grijs kenteken zonder een bedrijf te hebben, wat jouw en mij dus weer belasting geld kost.
Grijze kentekens zijn ontwikkeld voor de bedrijven en niet voor paritkulieren die via een maas in de wet ook grijs kunnen rijden.

Dus wat dat betreft heel erg goed dat het afgeschaft wordt, mits het maar terug komt naar de bedrijven die er echt recht op hebben. (bv via vennootschap belastingen)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_21391341
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
pi_21391378
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:33 schreef Zpottr het volgende:
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
"Every situation is filled with possibilities if you look deeply with an open heart and mind"
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:41:18 #10
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_21391389
Hmm dit is minder. Ik heb een voorkeur voor tereinwagens en die dingen zijn niet goedkoop op geel kenteken wegenbelastig. OUCH time!

*zoekt op NOS site* en vindt nada.. of ik kijk er blind overheen. Heeft er iemand een link naar een officiele nieuwsmededeling ?

[ Bericht 34% gewijzigd door ByteMe op 19-08-2004 08:52:52 ]
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_21391422
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:38 schreef qmark het volgende:
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
Echt? Da's is wel cool. Helaas gisteren weer bijna van m'n fiets gereden door een kereltje in een landrover met de helft van z'n ruiten geblindeerd. Dat een of ander ambtenaartje ooit verzonnen heeft dat dat een goed idee was is echt niet voor te stellen.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:47:57 #12
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_21391426
Ze hadden in het verleden het hele grijs kenteken moeten koppelen aan BTW nummer. Dan hadden particulieren niet van deze maas in de wet gebruik kunnen maken. Dus geen BTW-nummer betekend geen grijskenteken.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 augustus 2004 @ 08:48:51 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21391436
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:30 schreef qmark het volgende:
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken.
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..
pi_21391456
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 07:43 schreef Dementor het volgende:
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
pi_21391467
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
pi_21391496
Je vergeet de 1 aan het einde
quote:
Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting

Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23
DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.

Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.

Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.
Nu.nl
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:57:19 #17
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_21391502
Eigenlijk zouden de bedrijven met auto's met een grijs kenteken het meeste wegenbelasting moeten betalen... zij verslijten de wegen veel meer dan de gewone particulier... snap het probleem niet helemaal..
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_21391507
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:51 schreef Markster het volgende:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
+1
pi_21391515
nog even en ik kan niet eens naar mijn werk want vorig jaar hebben we al reisgeld ingelevert en deze grijskenteken auto met weinig luxe want dat vergeet men toch was mijn oplossing. dus weer minder centen veerdienen tjonge nog even en heb geen zin meer om te werken
  donderdag 19 augustus 2004 @ 09:08:53 #20
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_21391619
Het is om en nabij €500 gemiddeld wat het scheelt voor auto's met een grijs kenteken. Is voor velen dus een minder feit dat het gaat verdwijnen. Denk dat ik maar weer fijn Suzuki Samurai ga rijden. Dat is dan betaalbaarder als een Isuzu Trooper
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_21392538
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:50 schreef beauco het volgende:

[..]

Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalen
De enige die hier voordeel bij hebben zijn de grote bedrijven.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 10:20:28 #22
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21392575
Roept men al jaaaaaaaaaaren. Ik wacht rustig af totdat het eens waarheid wordt ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21392938
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 10:59:54 #24
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21393221
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:44 schreef skyfire het volgende:
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21394736
Ik ben het volledig met je eens, die dingen kosten geen hout om in te rijden. Zelf zal het me werkelijk niets intresseren of ze duurder worden, het spekt de staatskas wel weer. Maar het gaat er misschien zelfs op aan, dat klassieker rijden straks nog duurder is dan een gewone nieuwe auto.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:03:17 #26
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21394910
De huidige wetgeving is er om klassiekers te behouden, waar weinig in gereden wordt.. liefhebbers auto's dus..
Alleen, door de enorme toename van het dagelijks gebruik van ouwe saabs, ford escorts etc etc schiet het z'n doel voor bij.... Jammer...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_21394959
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 07:05 schreef DJ_Fritz het volgende:
als dat waar is...
dan is het waar ..
Religion : Mankind's worst invention !
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:07:31 #28
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_21395017
Terrecht
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_21395176
Iemand m'n auto kopen??
Altijd binnen gestaan, door de dealer onderhouden en van een oud vrouwtje geweest
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_21395982
Ik rijd zelf een oldtimer (>50 jaar oud) en hooguit zo'n 1500km per jaar. Als ik daarvoor normaal belasting moet gaan betalen dan kan ik hem beter naar de schroot brengen, want dat is niet meer op te brengen. De belastingvrijstelling is officieel bedoeld om "cultureel erfgoed" te behouden, maar dat is dan niet meer erg aantrekkelijk.

Ik zou dan ook meer zien in een kilometerbeperking voor oldtimers die vrijgesteld worden van belasting. Dan ben je wel meteen van omgebouwde Volvo Amazone's af omgebouwd worden naar LPG. Niet omdat ze het zo'n mooie auto vinden, maar om dat het zo lekker goedkoop is.
pi_21395989
Wat een schreeuwige kop! Het is nog niet definitief, ze zeiden ook dat LPG verboden zou worden, dat is inmiddels alweer teruggedraaid..
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:58:17 #32
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_21396224
weer zo een leuke regel van die harry potter met al ze vriendjes in ze toverkasteel zodat wij weer lekker meer kennen betalen en zodat hun dat geld weer uit kunnen geven aan onzin. waarom zijn de consumenten altijd de lul als die homo's wat invoeren.
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_21400547
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:18 schreef Agp het volgende:

Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalen
De enige die hier voordeel bij hebben zijn de grote bedrijven.
De bedoeling is dat ook de zelfstandigenaftrek fors verhoogd wordt, ter compensatie voor ondernemers die onder het IB-regime vallen.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 19 augustus 2004 @ 18:17:14 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21404358
quote:
donderdag 19 augustus 2004 uur.
Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting
ANP


DEN HAAG - De winstbelasting voor bedrijven gaat flink omlaag. Het tarief zakt volgend jaar van 34 procent naar 31,5 en vervolgens naar 30 procent in 2007. Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard euro oplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven grotendeels zelf financieren. Hierdoor verdwijnt onder meer het grijs kenteken, het belastingvoordeel voor bedrijfswagens.


De verlaging van de vennootschapsbelasting (vpb) is volgens het kabinet nodig om de concurrentiekracht van de Nederlandse economie te versterken. Het bedrijfsleven moet daarvoor voordeeltjes inleveren. 'Het is nooit alleen maar plezier', zei minister Zalm (Financiën) donderdag.

Het plan komt uit de koker van staatssecretaris Wijn, die gaat over de belastingen. Wijn wijst op het oneigenlijk gebruik van het grijs kenteken door particulieren. Het zou gaan om 20 procent van de 800.000 auto's die gebruik maken van de regeling.

Per saldo levert het afschaffen van het grijs kenteken en de verlaging van de vpb het bedrijfsleven 275 miljoen euro op, zei Wijn. Zij profiteren allemaal van de komst van nieuwe bedrijven. Bovendien is dat ook nog eens goed voor de werkgelegenheid, aldus de CDA-bewindsman.

Behalve het grijze kenteken zet het kabinet ook in op een verhoging van energiebelastingen (300 miljoen) en het snijden in subsidies om de lagere vennootschapsbelasting te kunnen financieren. Daartegenover staat een hogere aftrekpost voor kleinere ondernemers.

Nog een mogelijkheid om de lagere vennootschapsbelasting te bekostigen is de beoogde daling van de WAO-premie af te zwakken. Doordat de WAO-instroom daalt en de komende jaren verder lijkt te af te nemen, zou de premie voor bedrijven op termijn verminderd kunnen worden. Door die premie nu minder sterk te laten dalen, houdt het kabinet tot honderden miljoenen euro's over. Over dit punt hebben de ministers nog geen besluit genomen.

VNO-NCW en MKB-Nederland zijn verheugd over de lagere winstbelasting maar tegelijk kritisch over de financiering. „De voordelen worden weer weggehaald door de hogere belasting op bedrijfswagens en de lastenverzwaring voor directeuren-grootaandeelhouders van familiebedrijven”, aldus VNO-NCW.

Volgens MKB en de brancheorganisatie voor verladers, EVO, dreigt de rekening van de plannen vooral terecht te komen bij het midden- en kleinbedrijf. Afschaffing van het grijs kenteken betekent dat een bestelauto al snel 40 procent duurder wordt, berekende de EVO.

Het CNV vreest dat vooral multinationals profiteren van het beleid, op kosten van het midden- en kleinbedrijf. Volgens voorzitter Terpstra moeten ondernemers de lagere vpb verdienen door hun concurrentiepositie via innovatie te versterken. 'Oftewel: een prestatiebeloning voor bedrijven.'

De Tweede Kamer is blij met de lagere vennootschapsbelasting. Coalitiepartijen CDA en VVD en oppositiepartij PvdA vinden het belangrijk dat het Nederlandse tarief meer in overeenstemming komt met dat in omringende landen. Dat komt de concurrentiepositie van Nederland ten goede, menen zij.

Volgende week hoopt het kabinet definitief knopen te kunnen doorhakken over het belastingplan voor volgend jaar. Dan komt ook de afschaffing van het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting (ozb) weer aan de orde. Dat zou volgend jaar gebeuren, maar het kabinet kiest vrijwel zeker voor een jaar uitstel. De gedeeltelijke afschaffing van de ozb dient als compensatie voor hogere zorgkosten door de invoering van een nieuw zorgstelsel in 2006.

Ook het koopkrachtverlies van lage inkomens komt nog ter sprake. Het kabinet wil daar iets aan doen en koerst op een koopkrachtdaling voor minima van ongeveer een half procent. Voorspellingen van het Centraal Planbureau tonen aan dat die groep zonder maatregelen gemiddeld op -2 procent zou uitkomen.

Om de koopkracht van minima te kunnen repareren, zet het kabinet hoogstwaarschijnlijk de pc-privé-regeling, de fiscale regeling voor de aanschaf van een computer, en het dubbele spaarloon voor mensen met twee banen in. Volgens Zalm bestaat er 'een grote kans' dat de pc-privéregeling verdwijnt. 'Pc-gebruik hoeft niet meer gestimuleerd te worden', zei de VVD-bewindsman.



het lijkt vrij zeker, alle plannen zijn al ongewijzigd door het kabinet geloodst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 augustus 2004 @ 18:21:59 #35
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21404431
hoezo oneigenlijk gebruik door partikulieren trouwens. alsof je voor je lol in een lelijke bestelauto gaat rijden met verhoogd dak ... dat is het offer dat men er voor over heeft om wat minder belasting te betalen. Logisch dat zo'n auto goedkoper is, want je kan er immers niet met veel mensen inzitten. Ik zou , als ik weer terugkwam naar Nederland wellicht anders een Bus (h200) met dubbele cabine, of een terreinwagen hebben gekocht...is ook een optie... anders kan je toch niks fatsoenlijks meer betalen met die idioot hoge dieseltaxen... en van LPG gaat men binnenkort de accijnzen verdubbelen hoorde ik ook al.. mooie boel weer...

dat feest gaat straks mooi niet door en zit ik met torenhoge wegenbelasting voor diesel in Nederland...

Gelukkig woon ik nu in België en hoef ik bijna helemaal geen belasting te betalen voor mn nieuwe diesel (ga hem deze week bestellen) ..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21404525
Wow, dan moet mijn baas voor zijn Opel Montery LTD ipv 72 euro per kwartaal 412 euro betalen! Damn zal die niet blij mee zijn.

Wat gaan ze dan doen met de BPM, die is nl bij aanschaf niet betaald. Gaan ze die nu ook ineens heffen? Zo ja, en hoe gaat het dan met de ex grijskenteken auto's dus zoals mijn 205 die op kenteken nog grijs is en ook een VS-**-** kenteken heeft, maar waar sinds 1995 het volle pond wegenbelasting voor wordt betaald. Moet ik dan ook ineens die bpm restwaarde aftikken?
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
  donderdag 19 augustus 2004 @ 18:45:24 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21404973
ik begreep dat de BPM op alle auto's wordt nageheven (al kan ik dat niet in dit artikel terugvinden) met terugwerkende kracht. Maar dat het er vanaf hangt hoe oud de auto is. Dus 1-3 jaar volledige Naheffing BPM en dan getrapt aflopend. Als je nu net een nieuwe grijze auto hebt gekocht ben je goed zuur, want dan krijg je een naheffing van vele duizenden euro's.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21405032
Ik rij nu een jaar in deze auto en heb er dus helemaal geen belastingvoordeel aangehad, ik betaal gewoon het volle pond wegenbelasting maar de bpm is nooit afgedragen. Ik zou dan nog 650 euro moeten afbetalen, wat die hele auto niet waard is!
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
  donderdag 19 augustus 2004 @ 18:50:30 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21405121
bij zon oude auto misschien niet. Ik weet wel dat mensen die een nieuwe terreinwagen hebben gekocht, of andere dure auto zeer zuur zijn.. BPM is enorm veel namelijk.. op een fiat panda JTD (die ik ga kopen) is de BPM al 3500 euro in Nederland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21405140
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:59 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.
Het feit dat die auto's de staatskas al 25 jaar lang hebben lopen spekken laat je gemakshalve maar even achterwege met je auto die hooguit 10 jaar mee zal gaan.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_21405320
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij zon oude auto misschien niet. Ik weet wel dat mensen die een nieuwe terreinwagen hebben gekocht, of andere dure auto zeer zuur zijn.. BPM is enorm veel namelijk.. op een fiat panda JTD (die ik ga kopen) is de BPM al 3500 euro in Nederland.
Dat de bpm hoog is weet ik, mijn baas zijn Opel Montery heeft nog een bpm restwaarde van meer dan 3.000 pleuro's en die is van 98
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_21407371
Ik ben net bezig met de aanschaf van een busje (VW< Renault of Opel) en op z'n ding zit als je geel kenteken neemt ongeveer 12.000 euro BPM.

Dus da's voor mij toch echt wel een reden te kijken naar een dubbelcabine grijs kenteken busje.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 20:53:22 #43
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_21407477
ze zijn lekker bezig daaro...
Feed your head
  donderdag 19 augustus 2004 @ 20:53:35 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21407488
kan een mod die capslock zooi in de titel ff aanpassen, BHFH's caps lock is tijdelijk kapot lijkt het, verder is er nog niets definitief, eerst maar es afwachten.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21407570
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 20:53 schreef Klonk het volgende:
kan een mod die capslock zooi in de titel ff aanpassen, BHFH's caps lock is tijdelijk kapot lijkt het, verder is er nog niets definitief, eerst maar es afwachten.
Gast-mod
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 20:57:40 #46
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21407607
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Gast-mod
eenmalig, is een van afwijkingen ik kan me helemaal scheel ergeren aan de caps lock terreur
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:11:05 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21407910
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Gast-mod
dat misschien kan wel weg, want het is zeker, het is allang beklonken in het kabinet, of het je het nieuws niet gezien..! graag weer aanpassen, want nu lijkt het net of het wel los zal lopen.. het is echt al besloten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:12:49 #48
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21407945
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 20:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ben net bezig met de aanschaf van een busje (VW< Renault of Opel) en op z'n ding zit als je geel kenteken neemt ongeveer 12.000 euro BPM.

Dus da's voor mij toch echt wel een reden te kijken naar een dubbelcabine grijs kenteken busje.
ik zou wel even afwachten wat de nieuwe regels gaan worden. als je straks alsnog bpm moet betalen dan zou ik het niet doen, zit je met een onverkoopbare bedrijfswagen opgescheept die dan niemand meer wil hebben omdat er toch geen voordelen meer aan zitten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21408803
Zoals eerder gezegt is het koppelen aan een BTWnummer veel beter denk ik. Dan kunnen de auto's BPMvrij worden gekocht Maar dat de wegenbelasting hetzelfde is als gewone auto's lijkt mij niet zo'n probleem. Met de verlaging van de winstbelasting zal je dat verschil kunnen rechttrekken. Weinig particulieren kopen een auto op grijs kenteken nieuw volgens mij. De meeste worden 2e hands gekocht. Soort tussenweg dus BPM niet betalen, wel gewone wegenbelasting

Maargoed, ik heb er niet direct veel over te beslissen
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:53:29 #50
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21409003
er zijn heel veel particulieren die wagens op grijs kenteken kopen,,, wagens als een fiat doblo van, ford courier, vw caddy etc etc.. maar ook de transporter en hyunday h200, mercedes vito met dubbele cabine zijn razend populair. als ik nu in nl had gewoond had ik een fiat doblo gekocht op grijs nieuw.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')