Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:33 schreef Zpottr het volgende:
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
Echt? Da's is wel cool. Helaas gisteren weer bijna van m'n fiets gereden door een kereltje in een landrover met de helft van z'n ruiten geblindeerd. Dat een of ander ambtenaartje ooit verzonnen heeft dat dat een goed idee was is echt niet voor te stellen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:38 schreef qmark het volgende:
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:30 schreef qmark het volgende:
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken.
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:43 schreef Dementor het volgende:
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
Nu.nlquote:Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting
Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23
DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.
Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.
Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.
+1quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:51 schreef Markster het volgende:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:50 schreef beauco het volgende:
[..]
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:44 schreef skyfire het volgende:
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.![]()
dan is het waar ..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:05 schreef DJ_Fritz het volgende:
als dat waar is...
De bedoeling is dat ook de zelfstandigenaftrek fors verhoogd wordt, ter compensatie voor ondernemers die onder het IB-regime vallen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:18 schreef Agp het volgende:
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalen![]()
De enige die hier voordeel bij hebben zijn de grote bedrijven.
het lijkt vrij zeker, alle plannen zijn al ongewijzigd door het kabinet geloodst.quote:donderdag 19 augustus 2004 uur.
Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting
ANP
DEN HAAG - De winstbelasting voor bedrijven gaat flink omlaag. Het tarief zakt volgend jaar van 34 procent naar 31,5 en vervolgens naar 30 procent in 2007. Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard euro oplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven grotendeels zelf financieren. Hierdoor verdwijnt onder meer het grijs kenteken, het belastingvoordeel voor bedrijfswagens.
De verlaging van de vennootschapsbelasting (vpb) is volgens het kabinet nodig om de concurrentiekracht van de Nederlandse economie te versterken. Het bedrijfsleven moet daarvoor voordeeltjes inleveren. 'Het is nooit alleen maar plezier', zei minister Zalm (Financiën) donderdag.
Het plan komt uit de koker van staatssecretaris Wijn, die gaat over de belastingen. Wijn wijst op het oneigenlijk gebruik van het grijs kenteken door particulieren. Het zou gaan om 20 procent van de 800.000 auto's die gebruik maken van de regeling.
Per saldo levert het afschaffen van het grijs kenteken en de verlaging van de vpb het bedrijfsleven 275 miljoen euro op, zei Wijn. Zij profiteren allemaal van de komst van nieuwe bedrijven. Bovendien is dat ook nog eens goed voor de werkgelegenheid, aldus de CDA-bewindsman.
Behalve het grijze kenteken zet het kabinet ook in op een verhoging van energiebelastingen (300 miljoen) en het snijden in subsidies om de lagere vennootschapsbelasting te kunnen financieren. Daartegenover staat een hogere aftrekpost voor kleinere ondernemers.
Nog een mogelijkheid om de lagere vennootschapsbelasting te bekostigen is de beoogde daling van de WAO-premie af te zwakken. Doordat de WAO-instroom daalt en de komende jaren verder lijkt te af te nemen, zou de premie voor bedrijven op termijn verminderd kunnen worden. Door die premie nu minder sterk te laten dalen, houdt het kabinet tot honderden miljoenen euro's over. Over dit punt hebben de ministers nog geen besluit genomen.
VNO-NCW en MKB-Nederland zijn verheugd over de lagere winstbelasting maar tegelijk kritisch over de financiering. „De voordelen worden weer weggehaald door de hogere belasting op bedrijfswagens en de lastenverzwaring voor directeuren-grootaandeelhouders van familiebedrijven”, aldus VNO-NCW.
Volgens MKB en de brancheorganisatie voor verladers, EVO, dreigt de rekening van de plannen vooral terecht te komen bij het midden- en kleinbedrijf. Afschaffing van het grijs kenteken betekent dat een bestelauto al snel 40 procent duurder wordt, berekende de EVO.
Het CNV vreest dat vooral multinationals profiteren van het beleid, op kosten van het midden- en kleinbedrijf. Volgens voorzitter Terpstra moeten ondernemers de lagere vpb verdienen door hun concurrentiepositie via innovatie te versterken. 'Oftewel: een prestatiebeloning voor bedrijven.'
De Tweede Kamer is blij met de lagere vennootschapsbelasting. Coalitiepartijen CDA en VVD en oppositiepartij PvdA vinden het belangrijk dat het Nederlandse tarief meer in overeenstemming komt met dat in omringende landen. Dat komt de concurrentiepositie van Nederland ten goede, menen zij.
Volgende week hoopt het kabinet definitief knopen te kunnen doorhakken over het belastingplan voor volgend jaar. Dan komt ook de afschaffing van het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting (ozb) weer aan de orde. Dat zou volgend jaar gebeuren, maar het kabinet kiest vrijwel zeker voor een jaar uitstel. De gedeeltelijke afschaffing van de ozb dient als compensatie voor hogere zorgkosten door de invoering van een nieuw zorgstelsel in 2006.
Ook het koopkrachtverlies van lage inkomens komt nog ter sprake. Het kabinet wil daar iets aan doen en koerst op een koopkrachtdaling voor minima van ongeveer een half procent. Voorspellingen van het Centraal Planbureau tonen aan dat die groep zonder maatregelen gemiddeld op -2 procent zou uitkomen.
Om de koopkracht van minima te kunnen repareren, zet het kabinet hoogstwaarschijnlijk de pc-privé-regeling, de fiscale regeling voor de aanschaf van een computer, en het dubbele spaarloon voor mensen met twee banen in. Volgens Zalm bestaat er 'een grote kans' dat de pc-privéregeling verdwijnt. 'Pc-gebruik hoeft niet meer gestimuleerd te worden', zei de VVD-bewindsman.
Het feit dat die auto's de staatskas al 25 jaar lang hebben lopen spekken laat je gemakshalve maar even achterwege met je auto die hooguit 10 jaar mee zal gaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:59 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.
Dat de bpm hoog is weet ik, mijn baas zijn Opel Montery heeft nog een bpm restwaarde van meer dan 3.000 pleuro's en die is van 98quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij zon oude auto misschien niet. Ik weet wel dat mensen die een nieuwe terreinwagen hebben gekocht, of andere dure auto zeer zuur zijn.. BPM is enorm veel namelijk.. op een fiat panda JTD (die ik ga kopen) is de BPM al 3500 euro in Nederland.
Gast-modquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:53 schreef Klonk het volgende:
kan een mod die capslock zooi in de titel ff aanpassen, BHFH's caps lock is tijdelijk kapot lijkt het, verder is er nog niets definitief, eerst maar es afwachten.
eenmalig, is een van afwijkingen ik kan me helemaal scheel ergeren aan de caps lock terreurquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Gast-mod
dat misschien kan wel weg, want het is zeker, het is allang beklonken in het kabinet, of het je het nieuws niet gezien..! graag weer aanpassen, want nu lijkt het net of het wel los zal lopen.. het is echt al besloten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Gast-mod
ik zou wel even afwachten wat de nieuwe regels gaan worden. als je straks alsnog bpm moet betalen dan zou ik het niet doen, zit je met een onverkoopbare bedrijfswagen opgescheept die dan niemand meer wil hebben omdat er toch geen voordelen meer aan zitten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ben net bezig met de aanschaf van een busje (VW< Renault of Opel) en op z'n ding zit als je geel kenteken neemt ongeveer 12.000 euro BPM.
Dus da's voor mij toch echt wel een reden te kijken naar een dubbelcabine grijs kenteken busje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |