abonnement Unibet Coolblue
pi_21379216
Even hypothetisch

Welke landen hebben allemaal geen uitleveringsverdrag met Nederland? Dit naar aanleiding van die vrachtwagenchauffeur die hier in Nederland wordt gezocht en als ze hem te pakken hebben zal worden veroordeeld maar nu met z'n luie reet op het strand ligt in Venezuela zonder dat Nederland hem wat kan maken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21379508
ok, waar wordt je voor gezocht?
pi_21379541
Ontopic aub
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 19:20:37 #4
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_21379696
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ontopic aub
Ontopic svp
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_21379734
Mhhh goede vraag ja, ik denk dat sommige bananen republieken geen uitleveringsverdrag hebben. Je zult denk ik moeten denken aan de kleinere landen
pi_21379764
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:13 schreef mcDavid het volgende:
ok, waar wordt je voor gezocht?
pi_21379884
http://www.uba.uva.nl/jb/(...)271-85C4E4B402259FA7

Ongeveer halverwege staat de link : Hoe zoek ik een verdrag, die moet je openen en allicht helpt het je of je hypothetische vriend een eind op weg...
pi_21380161
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:26 schreef Santos het volgende:
http://www.uba.uva.nl/jb/(...)271-85C4E4B402259FA7

Ongeveer halverwege staat de link : Hoe zoek ik een verdrag, die moet je openen en allicht helpt het je of je hypothetische vriend een eind op weg...
Thanks!

Kom ik dan uit op de site van het Min van BuZa of zit ik dan al te ver of helemaal verkeerd?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 19:38:32 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21380247
Libië, denk ik. Gezien het feit dat die moordenaar van de vrouw en de ontvoerder van het meisje van 2 in Libië zit en het zeer onwaarschijnlijk is dat we hem uitgeleverd krijgen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_21420369
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Thanks!

Kom ik dan uit op de site van het Min van BuZa of zit ik dan al te ver of helemaal verkeerd?
Nee er staan meerdere links naar verdragen, alleen ik heb geen zin om het op te zoeken


Op www.overheid.nl kun je ook kijken, alle verdragen worden bekend gemaakt dmv het tractatenblad als ik me niet vergis kan je daarin dus zoeken naar het bestaan van zo een verdrag.


pi_22341402
Het staat er ook niet op volgens mij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22805173
In Amerikaanse films vluchten criminelen vaak de staatsgrens over. Of ze gaan naar Mexico. Dan kunnen ze niet vervolgd worden. In hoeverre geldt dit voor Nederlanders? Ik neem aan dat alle landen in de Europese Unie een uitleveringsverdrag hebben ondertekend. Toch? Als je naar een ander land vlucht dan word je daar meteen opgepakt. Mijn vraag is dus: Zijn er landen in de wereld waar je naartoe kunt gaan zonder het risico van uitlevering? In welke landen kun je als een vrij man rondlopen? Het is voor een werkstuk van mijn neefje.
pi_22805297
Je kan eigenlijk naar elk land vluchten, een land hoeft namelijk geen gehoor te geven aan een verzoek tot uitlevering. In de praktijk gebeurd dit echter wel vaak tot altijd, maar in theorie kan je naar elk land vluchten.

Het verschilt heel erg per land, zo levert bijna geen enkel land in Europa mensen uit aan Amerika, Nederland is daarop een uitzondering omdat ze dat in veel gevallen wel doet. Je vraag is dus moeilijk te beantwoorden.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:02:30 #14
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22805370
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:53 schreef STENTOR het volgende:
In Amerikaanse films vluchten criminelen vaak de staatsgrens over. Of ze gaan naar Mexico. Dan kunnen ze niet vervolgd worden. In hoeverre geldt dit voor Nederlanders? Ik neem aan dat alle landen in de Europese Unie een uitleveringsverdrag hebben ondertekend. Toch? Als je naar een ander land vlucht dan word je daar meteen opgepakt. Mijn vraag is dus: Zijn er landen in de wereld waar je naartoe kunt gaan zonder het risico van uitlevering? In welke landen kun je als een vrij man rondlopen? Het is voor een werkstuk van mijn neefje.
Volgens mij is het moeilijk om als Nederlander naar een land te vluchten zonder de kans te lopen dat je uitgeleverd gaat worden. Er zijn wel genoeg landen die geen uitleveringsverdrag hebben met Nederland. Daar zou je dus heen kunnen, het is alleen de vraag hoelang je daar zou kunnen zitten. Nederland zal wel aan het betreffende land vragen om uitlevering, maar dan hangt het totaal af van de medewerking van het desbetreffende land.

Als je 2 nationaliteiten hebt, dus 2 paspoorten, wordt het weer wat anders. Iemand die hier een moord pleegt (en die een nederland paspoort heeft) en vervolgens vlucht naar een land (zonder uitleveringsverdrag) waarvan hij ook een paspoort heeft kun je daar sowieso blijven vanwege je burgerschap in dat land. Ook dan is de regering weer afhankelijk van de medewerking.
pi_22805416
Misschien handig dat je even vermeld hoe oud je neefje is.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:07:08 #16
16563 Cesarino
Wendy`s kut court. AZ
pi_22805478
In het boek van Peter R. de Vries "de Heinekenontvoering" wordt daar diep op ingegaan, maar of dat nog actueel is vraag ik me af.
Zuid Amerika zit je sowiezo wel redelijk goed volgens mij.
Als de crime die je gaat plegen boven de 10 miljoen is mag ik dan meedoen.... ; )
Woord van 2006. Zidaantje
Zi~daantje - Een kopstoot tegen de borst
~Iemand een Zidaantje geven ~ Kappen nu of je krijgt een Zidaantje.
pi_22805509
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:04 schreef harlingen het volgende:
Misschien handig dat je even vermeld hoe oud je neefje is.
Hij is dertien.
pi_22805662
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:08 schreef STENTOR het volgende:

[..]

Hij is dertien.


Dan gaat iedereen veel te diep. Haal dat boek even in de bieb morgen (wat hierboven staat), dan heb je genoeg info. De gemiddelde juf/meester weet er minder van dan jij ben ik bang.

Maar volgens mij moet je neefje opschrijven: dit kan niet in Nederland. Dat is volgens mij het antwoord wat de juf/meester/docent wil horen.
pi_22805686
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:13 schreef harlingen het volgende:

[..]



Dan gaat iedereen veel te diep. Haal dat boek even in de bieb morgen (wat hierboven staat), dan heb je genoeg info. De gemiddelde juf/meester weet er minder van dan jij ben ik bang.
Jullie gaan niet te diep. Ik leg het hem wel uit. En het is toch al een slimme jongen.
pi_22805732
ik kan maandag wel op mijn werk kijken, heb hier niet meer info liggen. Stel je vraag ook even aan Aladin (http://aladin.bibliotheek.nl/?bron=1&bibliotheek_naam=bibliotheek.nl) of via www.bibliotheek.nl en dan op aladin klikken.

Dan heb je vast nog sneller het juiste antwoord te pakken dan dat ik het maandag voor je kan vinden in de mediatheek waar ik werk.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:18:34 #21
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22805810
Duitsland levert geen eigen burgers uit aan andere landen ook niet aan bv Nederland.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:20:25 #22
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_22805860
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:18 schreef HarigeKerel het volgende:
Duitsland levert geen eigen burgers uit aan andere landen ook niet aan bv Nederland.
Het gaat hier ook niet om eigen burgers dacht ik
Het gaat om nederlandse burgers die naar een ander land vluchten.
pi_22805881
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:20 schreef Noca het volgende:

[..]

Het gaat hier ook niet om eigen burgers dacht ik
Het gaat hier niet om Duitsland, wel om eigen burgers van Nederland.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:25:49 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22806114
Oh in dat geval kun je bv in Libie terecht, maar de meeste landen leveren met wat druk heel gemakkelijk een buitenlander uit, ook zonder verdrag.
Een eigen burger doen ze een stuk moeilijker over.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22806311
Libië is nou niet bepaald je-van-het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')