abonnement Unibet Coolblue
pi_21376040
Wat zien ik nu?

Deel 2
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers DEEL II

is al weer volgeschreven. Snel maar weer door hierin deeltje III

voor de lol ook nog een link naar Deel I
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:06:00 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21376462
Heb in Düsseldorf weer een winkel ontdekt die overhemden op maat maakt, binnenkort verslag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21376706
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb in Düsseldorf weer een winkel ontdekt die overhemden op maat maakt, binnenkort verslag.
Sovrano? Zitten naast Düsseldorf o.a. ook in Aachen en Maastricht.

www.sovrano.de
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:20:29 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21376836
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:16 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Sovrano? Zitten naast Düsseldorf o.a. ook in Aachen en Maastricht.

www.sovrano.de
Nee, die kende ik al.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21378120
Hey, ben een 2 dagen in london, en heb genoeg dingen in Selfridges gezien om mijn kast te vullen, maar mijn credit card is toch in mijn zak gebleven. Bijna net zo mooi als harrods
pi_21380482
Uit gesloten topic
quote:
heee, ik heb (hopelijk) een goede baan binnenkort. Heb nu een goede pak en als ik de baan krijg ga ik nog wat pakken kopen. Maar de schoenen die ik heb waren jaren geleden 60 gulden ofzo. Ik droeg ze misschien 3 keer per jaar, ze zien er redelijk mooi uit maar ik merkte afgelopen woensdag dat ze volkomen kut lopen als je ze de hele dag aan hebt. Wat resulteerde in vette blaren. Ik heb dus sowieso een paar goede schoenen nodig. Nog tips mensen? zwart/bruin, punt vorm of meer klassiek, merk?

Heb nu 1 pak dat van verscace is, wat toch voor mijn doen hele goede kwaliteit is, dus moet toch goede schoenen hebben. Maar kom nu niet met schoenen tussen de 250 en 500 euro want zoveel heb ik niet te investeren als ik binnenkort ook nog wat mooie pakken moet kopen. Alle tips zijn welkom..

mzzl
Een standaard in de schoenen collectie is toch gewoon de zwarte plain Oxford. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een Van Bommen (¤180-¤220) of een iets goedkopere van Lier. Beide goede schoenen die wel inelopen moeten worden. Blaren zullen dan tot het verleden behoren.
pi_21382317
Nu een paar van Bommels... bevallen prima maar ik mis de charme van een "echt mooie schoen". Mocht ik weer eens in pak moeten (en die kans zit er misschien binnenkort in) dan ga ik zeker naar wat fraaiers kijken (Santoni? Zeker eens even aanhebben)... inspiratie genoeg hiero
pi_21382472
Ff resumeren: het gaat in dit topic echt om (de beste/mooiste) pakken en bijbehorende zaken als schoenen e.d.?

Dus niet om trendy of casual herenkleding? Dan hou ik me hier buiten (al lees ik aandachtig mee )
pi_21384772
Ik heb trouwens bij de laatste restantjes der uitverkoop een mooie Lorenzini op de kop kunnen tikken.

Het is een roze met wit boord en manchetten (Ajax shirt ). Maar vooral de stof is prachtig. Superdun, zeg maar het vloeipapier waar Solitarias het vaak over heeft.

Hier een paar detail pics



De 'butterfly' aan de voorkant zit het aan de buitenzijde genaaid en aan de achterkant aan de binnezijde (volg de naad maar)



Knoopsgaten, zoals je kunt zien is de boven kant bol en loopt de onderkant spits , prachtig detail IMO. Alleen geen idee of het hand gemaakt is, volgen smij wel namelijk, maar zeker weten doe ik het niet. Er zijn tenslotte ook machines die onregelmatige steken kunnen maken.
pi_21385146
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 22:34 schreef Two_Tribes het volgende:
...
Superdun, zeg maar het vloeipapier waar Solitarias het vaak over heeft.
...
Schijnt dat nou enorm door of valt dat mee (wil zal erger zijn denk ik)? En draag je er wat onder?
pi_21385290
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 22:49 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Schijnt dat nou enorm door of valt dat mee (wil zal erger zijn denk ik)? En draag je er wat onder?
Het is een behoorlijke slanke snit, dus t-shirt eronder is een dikke no-no. Maar nee, het schijnt bij mij niet door. Geen idee hoe het is als het een wit hemd is en je hebt een tattoo

Dus hoeft niet altijd doorzichtige te betekenen.
pi_21386007
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:47 schreef Two_Tribes het volgende:
Uit gesloten topic
[..]

Een standaard in de schoenen collectie is toch gewoon de zwarte plain Oxford. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een Van Bommen (¤180-¤220) of een iets goedkopere van Lier. Beide goede schoenen die wel inelopen moeten worden. Blaren zullen dan tot het verleden behoren.
bedankt voor de tip. Ik had haast en inderdaad gisteren heb ik zwarte plain oxford gekocht (had hele mooie paul smiths gezien, maar die liggen nu nog buiten mijn budget. Ander keertje misschien). Van het merk Harvey Lewis & sons. Het is een merk dat alleen in Nederland te verkrijgen is (als ik zo naar de website kijk), wat voordoet alsof het amerikaans is en zijn gemaakt in Engeland. Ken het merk niet echt maar de kwaliteit zag er gelijk uit aan die van van Bommels, met leren zool en dezelfde afwerking. Goed begin iig. Binnenkort een tweede pak aanschaffen.
pi_21386132
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 23:21 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

bedankt voor de tip. Ik had haast en inderdaad gisteren heb ik zwarte plain oxford gekocht (had hele mooie paul smiths gezien, maar die liggen nu nog buiten mijn budget. Ander keertje misschien). Van het merk Harvey Lewis & sons. Het is een merk dat alleen in Nederland te verkrijgen is (als ik zo naar de website kijk), wat voordoet alsof het amerikaans is en zijn gemaakt in Engeland. Ken het merk niet echt maar de kwaliteit zag er gelijk uit aan die van van Bommels, met leren zool en dezelfde afwerking. Goed begin iig. Binnenkort een tweede pak aanschaffen.
Ken het merk wel, pakken en overhemden ervan vind ik niet echt iets eigenlijk. Schoenen geen ervaring mee.

Vergeet ook niet het tweede paar schoenen
pi_21386257
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 23:25 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Ken het merk wel, pakken en overhemden ervan vind ik niet echt iets eigenlijk. Schoenen geen ervaring mee.
het zijn geen santoni's ofzo, dat merk ik wel. Maar van bommels zijn dat ook niet. was vandaag in Selfridges en daar had je toch een mooi aanbod van mooie schoenen
  woensdag 18 augustus 2004 @ 23:35:21 #15
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_21386402
Ik ben na het lezen van de afgelopen twee delen toch wel zwaar benieuwd hoe Solitarias eruit ziet in volledige outfit
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_21393884
Ja, ik ook! En ik weet het........

[ Bericht 51% gewijzigd door Solitarias op 19-08-2004 11:32:09 ]
  donderdag 19 augustus 2004 @ 15:04:59 #17
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_21399909
Terugvindpost.

Ik blijf namelijk gaarne op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van kersenhouten schoenspanners, zuigkalflederen elleboogstukken en handgeknoopt flosdraad.
Master of my domain
pi_21431544
Ik was vandaag gaan kijken voor Santoni, model 6130 schoenen, wél gevonden. Maar helaas niet in mijn maat, waar moest mijn geld dan naartoe gaan?

Ik zag een hemd van Barba Napoli liggen, na het zien van de kwaliteit van het handwerk, de stof en de afwerking heb ik besloten het te te kopen. Maatwerk was niet veel duurder, dus ik wilde dat op zich wel eens uit proberen. Dus ik sta helemaal klaar om mijn maat op te laten nemen zegt die verkoper, trek dat overhemd dat je nu koopt eens aan, dan kunnen we zien wat er nog beter kan.

Dus ik trek dat hemd aan en echt een perfecte pasvorm, was net alsof het al op maat was :# Dus toen heb ik nog maar zo'n confectie hemd erbij genomen.







[ Bericht 0% gewijzigd door Espantoso op 20-08-2004 20:37:02 ]
pi_21460932
Hey da's mooi... deel 3

@Espantoso: zou je mij kunnen vertellen bij welke winkel het was, en wat confectie en maatwerk daar kosten? Ben nog steeds op zoek naar leuke adresjes daarvoor.
pi_21460960
@Fastcruiser; hey ik merk het nu pas.. ken ik jou niet ook van M-F? (Nexus daaro)
pi_21461831
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:10 schreef TCT_Nexus het volgende:
Hey da's mooi... deel 3

@Espantoso: zou je mij kunnen vertellen bij welke winkel het was, en wat confectie en maatwerk daar kosten? Ben nog steeds op zoek naar leuke adresjes daarvoor.
Ik heb ze gekocht bij Sartoria in Naarden, De prijs voor confectie ligt rond de 170 euro en voor maatwerk rond de 200 euro. Ik ziet net dat een paar foto's het niet doen, dus hier is een linkje naar de site waar de foto's staan http://gallery91807.fotopic.net/c264122.html

www.sartoria.nl is de site van de winkel waar ik ze gekocht, ik vond het zelf een prettige winkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Espantoso op 22-08-2004 13:25:04 ]
pi_21464720
@Espantoso, Bedankt!
Die 'vouwtjes' bij de schouder en op de rug.. teken van hanwerk, prachtig! Zeer napolitaans...!

[ Bericht 87% gewijzigd door TCT_Nexus op 22-08-2004 17:41:02 ]
pi_21468250
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:16 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Sovrano? Zitten naast Düsseldorf o.a. ook in Aachen en Maastricht.

www.sovrano.de
Iemand hier trouwens ervaring mee?

Zo op het eerste oog lijkt het inderdaad maatwerk, maar dan wel machinaal vervaardigd.
pi_21468490
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:44 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Espantoso, Bedankt!
Die 'vouwtjes' bij de schouder en op de rug.. teken van hanwerk, prachtig! Zeer napolitaans...!
Het eerste waar ik naar gekeken heb inderdaad Ben er echt blij mee.
pi_21470384
Mijn Van Liers, voor een beginneling toch wel een goede start?

  zondag 22 augustus 2004 @ 20:10:36 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21471369
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 19:27 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn Van Liers, voor een beginneling toch wel een goede start?

[afbeelding]
Ja, hoewel het plaatje het niet doet,
Het kan altijd beter natuurlijk
Goede schoenen zijn trouwens ook veel beter voor je voeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21471426
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, hoewel het plaatje het niet doet,
Het kan altijd beter natuurlijk
Goede schoenen zijn trouwens ook veel beter voor je voeten.
Misschien even refresh? Bij mij doet ie het wel nu.

Maar inderdaad, goede schoenen zijn veel beter. Ik heb de Van Liers eigenlijk alleen voor onder mijn kostuum, maar op zich zijn het prima schoenen voor iedere dag.
  zondag 22 augustus 2004 @ 20:16:04 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21471518
Keurige zwarte schoenen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21471557
Bedankt. Trouwens, zoals je misschien wel kunt zien. Het gedeeltje tussen de "stijve" leren vlakken is wat "gekreukt" door het lopen uiteraard. Is dit iets wat je moet accepteren en wat kan, of is het de bedoeling dat je hier wel wat aan doet? Ik heb wel eens gehoord over bepaalde rekkertjes ofzo.
pi_21472193
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:17 schreef FuifDuif het volgende:
Bedankt. Trouwens, zoals je misschien wel kunt zien. Het gedeeltje tussen de "stijve" leren vlakken is wat "gekreukt" door het lopen uiteraard. Is dit iets wat je moet accepteren en wat kan, of is het de bedoeling dat je hier wel wat aan doet? Ik heb wel eens gehoord over bepaalde rekkertjes ofzo.
Daar heb je schoenspanners van cederhout voor.
pi_21472229
Erg mooi hemd die Barba trouwens!
pi_21472508
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 19:27 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn Van Liers, voor een beginneling toch wel een goede start?

[afbeelding]
die heb ik gekocht van harvey lewis. Heb ze 1 dag aangehad en ik merk echt verschil ten opzichte van mijn oude schoene. En de zool is er niet op gelijmd
pi_21479388
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:12 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Fastcruiser; hey ik merk het nu pas.. ken ik jou niet ook van M-F? (Nexus daaro)
pi_21479548
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:52 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

die heb ik gekocht van harvey lewis. Heb ze 1 dag aangehad en ik merk echt verschil ten opzichte van mijn oude schoene. En de zool is er niet op gelijmd
Inderdaad, ze lopen wel lekker. Ik heb altijd een rubberen zool gehad, dus moest eerst even wennen .
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:07:56 #35
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_21482226
Ik zou zeggen kijk hier is:
www.possen.com
er word teveel abstract gedingest
pi_21482561
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:41 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Daar heb je schoenspanners van cederhout voor.
Of gewoon beukenhout. Maar iig wel spanners gebruiken als je de vorm van je schoen wilt behouden......
pi_21483368
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:24 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Of gewoon beukenhout. Maar iig wel spanners gebruiken als je de vorm van je schoen wilt behouden......
Wat kost een setje spanners? gewoon die met zo'n veer.
pi_21485597
@Two_Tribes: die met veer kun je beter niet gebruiken, zijn zeer slecht voor de hiel van je schoen. Vind zelf de Seeadler spanners van eBay.de wel aardig, zeker voor 't geld.
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:50:42 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21486153
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:01 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Wat kost een setje spanners? gewoon die met zo'n veer.
Tussen duur en goedkoop, kijken waar ze een aanbieding hebben, in een chique schoenenzaak kan je er veel geld voor laten, ik heb er vorig jaar een heel stel ingeslagen toen de aldi ze in de aanbieding had.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21489685
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:24 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Two_Tribes: die met veer kun je beter niet gebruiken, zijn zeer slecht voor de hiel van je schoen. Vind zelf de Seeadler spanners van eBay.de wel aardig, zeker voor 't geld.
Ja, idd, die veren gaan er bij mij ook uit, kost je idd je hiel.
Ik heb nog een paar of 6 liggen in mt 42-43, als iemand ze wil kopen hoor ik het wel
Cederhouten spreidspanners doen ongeveer 35-45 eur per paar (maar wat een geurgenot!)
De Seealders zijn 25 pp, inclusief 4,50 eur verzendkosten. Ik persoonlijk vind die Seeadlers wel wat te zwaar en ze spannen niet zo lekker op als die cederhouten, maar da's meer een gevoel
pi_21500158
Ik heb in Zwitserland op vakantie een Etro shirt en broek gekocht . 'k ben der blij mee :p, 't was daar echt stukken meer verkrijgbaar als hier.
pi_21503485
Op http://www.pakopmaat.nl/waarom.html staat op de achtergrond een pak die ik erg mooi vind (het concept). Wat voor kleur (/soort) schoenen hoort daar nu precies onder? Kan bruin bijvoorbeeld?
pi_21506401
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:42 schreef FuifDuif het volgende:
Op http://www.pakopmaat.nl/waarom.html staat op de achtergrond een pak die ik erg mooi vind (het concept). Wat voor kleur (/soort) schoenen hoort daar nu precies onder? Kan bruin bijvoorbeeld?
Donkerblauw: Zwart (een mooie plain oxford staat bij dit pak bijvoorbeeld erg goed) of cognac
Grijs: Zwart of chocoladebruin
Zwart: Zwart
Bruin: Een geschikte bruinttint (donkerbruin/chestnut/chocoladebruin/cognac/merlot/chili etc.)

P.S.: Hoe is het met je kleding voor die trouwerij afgelopen Fuifduif?
pi_21506495
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:42 schreef FuifDuif het volgende:
Op http://www.pakopmaat.nl/waarom.html staat op de achtergrond een pak die ik erg mooi vind (het concept). Wat voor kleur (/soort) schoenen hoort daar nu precies onder? Kan bruin bijvoorbeeld?
Erg mooi gesneden dat pak op die site. Erg goede taille en mooie schouders.....
pi_21508633
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:10 schreef Roman_Empire het volgende:
Donkerblauw: Zwart (een mooie plain oxford staat bij dit pak bijvoorbeeld erg goed) of cognac
Grijs: Zwart of chocoladebruin
Zwart: Zwart
Bruin: Een geschikte bruinttint (donkerbruin/chestnut/chocoladebruin/cognac/merlot/chili etc.)
Nog best wel wat mogelijkheden dus .
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:10 schreef Roman_Empire het volgende:
P.S.: Hoe is het met je kleding voor die trouwerij afgelopen Fuifduif?
De trouwerij moet nog komen hoor . Maar nu ik dat pak gezien heb van die site, krijg ik spontaan weer vlinders in mijn buik . Dus ik weet niet precies wat ik ga doen. Ik heb geen zin om weer met mijn antreciet driedelig aan te komen, een keer weer wat anders. Even kijken nog maar.
pi_21508642
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:14 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Erg mooi gesneden dat pak op die site. Erg goede taille en mooie schouders.....
Ja, vind ik ook.
pi_21516076
Maar vinden jullie zo'n pak geschikt voor een bruiloft?
pi_21520691
Misschien niet in het juiste topic maar graag zou ik willen weten of jullie een adres hebben voor goede en mooie maatpakken voor de vrouw.

Mijn vriendin heeft bij la chemiserie traditionelle (www.1850-lct.nl) een blouse laten aanmeten. Zij maken echter alleen maatshirts (voor man vrouw en kind) en geen maatpakken.
Hoe zijn jullie ervaringen met deze zaak? Ze zitten in den haag en in den bosch.
pi_21525638
Start een topic

[Centraal] Dameskleding voor de ware fijnproefster
  woensdag 25 augustus 2004 @ 02:23:51 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21525920
Maatkostuum zou ik niet in bruin laten maken, maar in een fijne krijtstreep. Bruin pak geeft míj de indruk van een gereformeerde leraar in zijn nette pak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21538775
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:15 schreef Solitarias het volgende:
Ff delen met jullie:

Domenico Caraceni www.campagna.it/campagnadocs/company.html
En ook http://www.caraceni.it/index2.htm
pi_21539972
Solitarias, ik ben zo brutaal geweest om er klikbare linkjes van te maken.
pi_21540002
ik zat eraan te denken een paar mooie brogues te kopen voor vrije tijd.

klopt het dat ik dan bruine moet hebben?
en nog enige suggesties voor het merk?
rond de 200E zou mooi zijn, eronder nog beter
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_21545688
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:24 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Of gewoon beukenhout. Maar iig wel spanners gebruiken als je de vorm van je schoen wilt behouden......
En schoenen altijd met schoenlepel aantrekken... scheelt veel geweld en komt de levensduur van de schoen dus zeer ten goede. En is een stuk fijner.
pi_21545836
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:18 schreef mister_popcorn het volgende:
ik zat eraan te denken een paar mooie brogues te kopen voor vrije tijd.

klopt het dat ik dan bruine moet hebben?
Idd. Zwart = formeel. Brogue = vrije tijd. Zwarte brogues slaan dus als kut op dirk, stijltechnisch.
quote:
en nog enige suggesties voor het merk?
rond de 200E zou mooi zijn, eronder nog beter
200E.. Van Lier / Van Bommel? En iig randgenaaid.

Wat doen bijv. Church's qua prijs Solitarias?
pi_21545998
quote:
Maatkostuum zou ik niet in bruin laten maken, maar in een fijne krijtstreep. Bruin pak geeft míj de indruk van een gereformeerde leraar in zijn nette pak.
Mijn advies: ga bij een pak voor donker; antraciet of navy. Stijlvol en veilig. Krijtstreep kan, maar is wat gewaagder.

Overigens; de pakken bij pakopmaat.nl zijn plakpakken (heb ik nagevraagd). Zonde. Als je al een maatpak laat aanmeten, ga dan meteen voor kwaliteit en handwerk.
pi_21552629
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:16 schreef schatje het volgende:
Solitarias, ik ben zo brutaal geweest om er klikbare linkjes van te maken.
Thanks, ik waardeer je vrijpostigheid
pi_21552680
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 23:05 schreef TCT_Nexus het volgende:

Wat doen bijv. Church's qua prijs Solitarias?
Die doen in de reguliere winkel ongeveer 400-500 EUR, afh vh model.
Maar er zijn wel af en toe en met enige mazzel kortingen te krijgen, ik heb 1 paar gekocht voor 220 (toevalstreffer)

Voor 200 eur zou ik voor VB gaan, ik zou geen andere in NL goed verkrijgbare schoenen weten met zo'n prijs-kwaliteitsverhouding

Of als je je maten kent: op Ebay kun je ook zeer veel moois voor zeer weinig kopen. Maar da's misschien minder geschikt voor 'de beginner' .........
pi_21553424
Soli, wat vind jij van Barba Napoli ten opzichte van Luigi Borrelli?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 12:23:42 #62
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_21554123
Wat zijn nu mooie casual/ vrijetijdsmerken in deze klasse ?
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 13:17:23 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21555183
* Pietverdriet gaat trouwens een op zoek naar een nieuw wintermantel, vervanging van mijn Hubertus Loden SA.L.KO
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21566505
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:23 schreef Meyer_Lansky het volgende:
Wat zijn nu mooie casual/ vrijetijdsmerken in deze klasse ?
Wat noem je casual?... beschaafde vrijetijdskleding (zeg a la Paul & Shark e.d.)?

Ik denk trouwens dat de Barba's die hier getoond werden ook prima als vrijetijd te dragen zijn... niet zo'n steriele look en een mooie weving.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:49:30 #65
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_21573661
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:53 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Wat noem je casual?... beschaafde vrijetijdskleding (zeg a la Paul & Shark e.d.)?

Ik denk trouwens dat de Barba's die hier getoond werden ook prima als vrijetijd te dragen zijn... niet zo'n steriele look en een mooie weving.
Meestal draag ik overhemden etc en van lacoste en RL en dat soort dingen. Maar dat is wat te massaal naar mijn idee. Wat ik laatst tegenkwam was stone island en CP company in een winkel in Den bosch, dat is wat sportiever en wat minder bekend. Al vetelde de verkoper dat het in de lift zit.

Ze hadden wel aparte dingen in de collectie zitten. Niet te opvallend maar toch apart.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_21573980
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:53 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]
. beschaafde vrijetijdskleding (zeg a la Paul & Shark e.d.)?
Leuke kleding voor 50ers op de HISWA......
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:09:31 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21575849
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:19 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Leuke kleding voor 50ers op de HISWA......
Wat ben je toch een verrukkelijk secreet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21579337
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat ben je toch een verrukkelijk secreet
Ik ook van jou.......
pi_21580606
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:19 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Leuke kleding voor 50ers op de HISWA......
En voor juristen in hun vrije tijd (en ik spreek uit ervaring)

Maar wat is dan wel "topklasse" casual kleding? Ga er dan van uit dan mijn smaak daar niet toe hoort ondanks de prijs
pi_21582104
Etro is leuk voor business casual (ik draag het op dit moment)

Zeer mooi spul, alleen wel echt Italiaans, dus moet je voorzichtig mee zijn (stomen ipv wasssen, of immer handwassen, geen centrifuge etc..) Ik draag het dan ook alleen op kantoor (hele dag zitten). Thuis doe ik het meteen uit, ik ben nogal klunzig met bv. bleekmiddel of achter de deurklink blijven hangen (rats, scheur, weer een Borrelli naar z'n grootje). Thuis loop ik altijd in polo en 501, opgeleukt met een paar plastic badslippers of een paar Grenson loafers

Kwa casual broeken zou je eens naar Incotex kunnen kijken........
pi_21583707
@Fastcruiser

check deze draad eens
http://www.styleforum.net(...)ff;act=ST;f=1;t=4437
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:01:34 #72
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_21586434
Bedankt voor de tips Solitarias.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_21594722
tvp
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_21604867
Net besteld!



Chronograaf van Zeno (Basel, Zwitserland) met Valjoux 7734 uurwerk, limited serie, handgemaakt, serienr. 28

Als dit geen stijlvol accessoire voor de fijnproever is...
pi_21605605
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:14 schreef TCT_Nexus het volgende:
Net besteld!

[afbeelding]

Chronograaf van Zeno (Basel, Zwitserland) met Valjoux 7734 uurwerk, limited serie, handgemaakt, serienr. 28

Als dit geen stijlvol accessoire voor de fijnproever is...
Ik heb laatst ook gekeken naar zo'n Zeno, erg mooie horloges. Automatisch uurwerk, groot en niet eens zo duur
pi_21605758
Zeer mooi horloge ja. Ik heb net weer een Rolex Seadweller gezien, minder (lees: totaal niet) stijlvol. Maar wat een gaaf ding ook.
pi_21607092
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:49 schreef Meyer_Lansky het volgende:

[..]

Meestal draag ik overhemden etc en van lacoste en RL en dat soort dingen. Maar dat is wat te massaal naar mijn idee. Wat ik laatst tegenkwam was stone island en CP company in een winkel in Den bosch, dat is wat sportiever en wat minder bekend. Al vetelde de verkoper dat het in de lift zit.

Ze hadden wel aparte dingen in de collectie zitten. Niet te opvallend maar toch apart.
Aquascutum is ook leuk, alleen niet in NL verkrijgbaar dacht ik, belgie en engeland wel. SI is heel bekend in engeland en italie, in Nederland alleen onder de voetbalsupporters(zover ik weet....)
pi_21608250
Zeno is inderdaad niet duur als je ziet wat je ervoor krijgt. Kan de kwalitatieve vergelijking met de bekende merken (Tag Heuer, Rolex, etc.) makkelijk aan. Men investeert echter niet in reclame, hetgeen de prijs zeer gunstig houdt. Is echt een liefhebbers merk.

Fotootjes van het uurwerk en de bodem:

pi_21608900
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:37 schreef TCT_Nexus het volgende:
Zeno is inderdaad niet duur als je ziet wat je ervoor krijgt. Kan de kwalitatieve vergelijking met de bekende merken (Tag Heuer, Rolex, etc.) makkelijk aan. Men investeert echter niet in reclame, hetgeen de prijs zeer gunstig houdt. Is echt een liefhebbers merk.

Fotootjes van het uurwerk en de bodem:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi binnenwerk, alleen geen automaat zie ik. Dus een sin de twee dagen opwinden?
pi_21609408
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:02 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Mooi binnenwerk, alleen geen automaat zie ik. Dus een sin de twee dagen opwinden?
Goed opgemerkt

Inderdaad een handopwinder. Gangreserve is 45 uur idd. Zal hem gewoon 's ochtends voor het omdoen eventjes opwinden. Op zich een mooi ritueel toch?
  zondag 29 augustus 2004 @ 10:38:53 #81
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_21614279
Mooi horloge TCT nexus. Zeno heeft hele mooie modellen. Veel draagplezier.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_21616499
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:44 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Ik heb laatst ook gekeken naar zo'n Zeno, erg mooie horloges. Automatisch uurwerk, groot en niet eens zo duur
IDD! Bling bling!
pi_21616555
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:24 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Goed opgemerkt

Inderdaad een handopwinder. Gangreserve is 45 uur idd. Zal hem gewoon 's ochtends voor het omdoen eventjes opwinden. Op zich een mooi ritueel toch?
Hoe duur is al dit moois?
  zondag 29 augustus 2004 @ 13:37:45 #84
89297 BigB
tja.........
pi_21616762
zeer mooi klokje
zelf wil ik dit klokje halen
http://www.raymond-weil.com/masters/RW/default.asp?

Hier staan trouwens ook nog een paar hele leuke tussen
http://www.amsterdamwatchcompany.nl/klaauw_horloges.htm

[ Bericht 28% gewijzigd door BigB op 29-08-2004 13:42:46 ]
pi_21618973
Weet iemand hier een site, waar ik wat meer kan lezen over pakken, want ik wil me er wat meer in verdiepen. Weet er nog niks vanaf.
pi_21620795
Deze vind ik heel mooi.

pi_21631183
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 15:30 schreef itsontoday het volgende:
Weet iemand hier een site, waar ik wat meer kan lezen over pakken, want ik wil me er wat meer in verdiepen. Weet er nog niks vanaf.
Duh, lees de 3 delen van dit topic eens door.......

verder: www.styleforum.net
pi_21639727
Binnenkort moet ik gaan stage lopen en moet ik dus ook een pak gaan aanschaffen. Omdat ik dan wel gelijk een goed pak wil dacht ik aan een pak bij oger te gaan kopen en dan de collectie van martijn lusink "dresses for success". Of om een pak te kopen bij suitsupply. Wat is jullie mening erover. En weet iemand misschien hoe duur de beide pakken zijn met alles erop en eraan?
  maandag 30 augustus 2004 @ 19:51:35 #89
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21644882
Ik moet een pak aan naar school, heb al een grijs versace pak gekocht (moest per sé grijs zijn..). Maar wat voor schoenen moeten hier nou onder? Ik heb compleet geen idee. Gaarne onder de zeg maar 150 euro.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_21645073
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 19:51 schreef Euc- het volgende:
Ik moet een pak aan naar school, heb al een grijs versace pak gekocht (moest per sé grijs zijn..). Maar wat voor schoenen moeten hier nou onder? Ik heb compleet geen idee. Gaarne onder de zeg maar 150 euro.
onder de 150 euro? van lier zou ik dan zeggen. Welke versace lijn heb je het pak van trouwens; versace classic of gianni versace?
  maandag 30 augustus 2004 @ 20:52:28 #91
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21646088
De versace classic, vond ik de mooiste

Maar van lier, waar is dat te krijgen? Ik woon namelijk in een gat tussen Weert en Roermond in, en er zijn compleet geen merkkledingwinkels hier in de buurt. Misschien wel wat kleine boutiekjes oid, maar that's it. Eventueel in Roermond, bij het designeroutlet ?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 30 augustus 2004 @ 21:00:40 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21646345
Horloge
Ik draag het zelden, maar als ik het draag, heb ik mijn omega seamaster automatic, zelfde model als op deze foto.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 augustus 2004 @ 21:45:39 #93
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21647547
Daarbij, wat zijn nog leuke herenmantels (zo heten ze toch? die lange jassen die je over je pak aandoet? ) Voor een arme student?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_21648301
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 20:52 schreef Euc- het volgende:
De versace classic, vond ik de mooiste

Maar van lier, waar is dat te krijgen? Ik woon namelijk in een gat tussen Weert en Roermond in, en er zijn compleet geen merkkledingwinkels hier in de buurt. Misschien wel wat kleine boutiekjes oid, maar that's it. Eventueel in Roermond, bij het designeroutlet ?
Meeste schoenenzaken verkopen wel Van Lier... en anders evt. Van Bommel.

Best een prijzig pak voor school...
pi_21648618
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:11 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Meeste schoenenzaken verkopen wel Van Lier... en anders evt. Van Bommel.

Best een prijzig pak voor school...
goede pak is altijd een investering
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:30:34 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21648827
Goede schoenen kan je laten verzolen en gaan bij goed onderhoud jaaaarenlang mee itt sneakers. Verder zijn ze beter voor je voeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21649154
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:04 schreef kultivate het volgende:
Binnenkort moet ik gaan stage lopen en moet ik dus ook een pak gaan aanschaffen. Omdat ik dan wel gelijk een goed pak wil dacht ik aan een pak bij oger te gaan kopen en dan de collectie van martijn lusink "dresses for success". Of om een pak te kopen bij suitsupply. Wat is jullie mening erover. En weet iemand misschien hoe duur de beide pakken zijn met alles erop en eraan?
zie www.oger.nl
en
www.suitsupply.nl

Daar staan de prijzen

Verder: lees de 3 delen van dit topic eens door....... genoeg info te vinden

[ Bericht 5% gewijzigd door Solitarias op 30-08-2004 22:49:44 ]
pi_21649190
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 19:51 schreef Euc- het volgende:
Ik moet een pak aan naar school, heb al een grijs versace pak gekocht (moest per sé grijs zijn..). Maar wat voor schoenen moeten hier nou onder? Ik heb compleet geen idee. Gaarne onder de zeg maar 150 euro.
Gewoon zwarte plain oxford, Van Lier is idd een goede keuze voor dit budget
pi_21649504
Hiet zie je erg goed hoe een schoen nou precies gemaakt wordt:
http://cobblers.hp.infoseek.co.jp/count004_01.htm
  maandag 30 augustus 2004 @ 23:55:34 #100
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21651305
Om even in de herhaling te vallen (overheen gekeken?) Herenmantels (of hoe ze ook hete, die lange jassen over je pak heen ). Wat zijn nog leuke voor een arme student?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_21653493
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Horloge
Ik draag het zelden, maar als ik het draag, heb ik mijn omega seamaster automatic, zelfde model als op deze foto.
[afbeelding]
Stijlvol klokje! Vintage? Dan gok ik zo rond de 1970..
Weet je toevallig welk caliber erin zit?
pi_21653562
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:54 schreef Solitarias het volgende:
Hiet zie je erg goed hoe een schoen nou precies gemaakt wordt:
http://cobblers.hp.infoseek.co.jp/count004_01.htm
WOW... harde porno dit!

Check voor foto's van een bezoek aan de Zeno-'familie':
http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?t=5960
pi_21656218
Check deze schoenspanners eens:



die linker schoen heeft overigens zo te zien een Bentivegna constructie........

site in het Japans
http://homepage2.nifty.com/m_boll/index.htm
pi_21656527
De volledige Lattanzi catalogus!
TCT zal wel zitten druipen nu

http://www.zintala.com/catalogo.exe
(Flash-dingetje)
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:17:10 #105
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21660891
Ik heb vandaag toch maar Panama Jacks aangeschaft, net iets meer dan 150 euro maar ach, ze zaten lekker, zagen er leuk uit en er zat ook nog een antislip onder (kan nog wel eens glad zijn in een keuken, met ophalen van bestellingen enzo)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_21661720
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:17 schreef Euc- het volgende:
Ik heb vandaag toch maar Panama Jacks aangeschaft, net iets meer dan 150 euro maar ach, ze zaten lekker, zagen er leuk uit en er zat ook nog een antislip onder (kan nog wel eens glad zijn in een keuken, met ophalen van bestellingen enzo)
Is niet helemaal waar het over gaat in dit topic
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:21:41 #107
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_21662325
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:54 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar het over gaat in dit topic
Was van plan van liers of van bommels aan te schaffen, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan maar deze gekocht, houd jullie dus eigenlijk op de hoogte
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_21664292
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 10:59 schreef Solitarias het volgende:
De volledige Lattanzi catalogus!
TCT zal wel zitten druipen nu

http://www.zintala.com/catalogo.exe
(Flash-dingetje)
Over Lattanzi gesproken.

Ik ben met vakantie naar Italië geweest en een dagje Milaan en Florance gedaan (o.a.).
Wat was dat smullen zeg! Even naar de winkel van Lattanzi in Milaan geweest. Ik heb echt nog nooit zoveel moois bij elkaar gezien. Dat leer, die kleuren, die afwerking. Echt zo glad en soepel allemaal. Hoogwaardige schoenen van bijvoorbeeld Church of C&J stellen gewoon echt niks voor als je Lattanzi's in je handen hebt gehad. Ik kon me nog net bedwingen om niet bruut m'n bankrekening te gaan plunderen. Instappertjes begonnen bij eur 450+, oxfords etc. bij eur 1100+ en dan waren er nog krokodillenleren schoenen van eur 4000+. Kortom lichtelijk boven mijn budget. Ik heb nog wel een hele mooie glossy catalogus meegekregen met grote foto's erin en een verhaal over de maakwijze van de schoenen (er staan echter maar weinig foto's van de schoenen in, tot mijn spijt). Helaas mocht ik binnenin de winkel geen foto's maken, dus ik heb niks om hier te posten.

Verder heb ik nog Berlutti bezocht. Ook echt heel erg mooi allemaal. Helaas bleef het ook hier bij een catalogus. De winkel van Church (er wordt erg veel Church verkocht in Italië viel me op) ook nog even binnengelopen. Die schoenen vielen gewoon tegen, vergeleken met alle Italiaanse pracht!

Qua kleding heb ik o.a. gezien: Etro, Brioni, Borrelli, Kiton, Brooks Brothers (1e winkel in Europa) etc. etc. Uiteraard zijn alle grote merken ruimschoots vertegenwoordigd. Maatpak van Borelli ging vanaf eur 1300. De stalenboeken nog even bekeken (erg moeilijk kiezen uit zoveel stofjes!). Helaas duurt het 2 maanden voordat het pak klaar is en dan moet je nog terugkomen voor passessies. Kortom dat feest ging niet door.

Florance had ook veel stijlvolle winkels (vooral veel lederwinkels uiteraard). Hele winkel van The Bridge (mjum). Heb daar een riem en portemonnee gekocht (past mooi bij m'n tas). Verder heb ik bij een heel klein kleermakertje twee maathemden laten maken. Erg grappig dat die mensen dus totaal geen woord Engels spreken (en ik geen Italiaans). Ik ben ongeveer 3 uur bezig geweest om alles uit te leggen met handen en voeten. Inmiddels heb ik de hemden binnen. Uiteraard niet de kwaliteit van Borelli, maar dat mag je ook niet verwachten voor eur 75 per hemd (incl. verzendkosten). De prijskwaliteit verhouding is erg goed en ik ben er dan ook tevreden mee.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:18:32 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21664922
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 01:44 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Stijlvol klokje! Vintage? Dan gok ik zo rond de 1970..
Weet je toevallig welk caliber erin zit?
Diegen die ik heb is van eind jaren 40, van mijn pa geweest, gekocht voor ie naar indie vertrok. waar kan je dat "caliber" zien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21664969
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:51 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Over Lattanzi gesproken.
Verhaal.....

Verder heb ik bij een heel klein kleermakertje twee maathemden laten maken
Mooi verhaal! Hoe groot was dat menneke, 1.25m of zo?
pi_21665183
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:20 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Mooi verhaal! Hoe groot was dat menneke, 1.25m of zo?
Haha, nee ik bedoel meer dat hij een atelier had van 3x3
pi_21670110
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:21 schreef Euc- het volgende:

[..]

Was van plan van liers of van bommels aan te schaffen, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan maar deze gekocht, houd jullie dus eigenlijk op de hoogte
Fotootje?
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_21682674
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:26 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Hoe duur is al dit moois?
Zie uw mail (ik loop er niet graag mee te koop)
pi_21682896
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 10:59 schreef Solitarias het volgende:
De volledige Lattanzi catalogus!
TCT zal wel zitten druipen nu

http://www.zintala.com/catalogo.exe
(Flash-dingetje)
Ik heb een Mac, dus een .exe wordt lastig (heb geen Virtual PC geinstalleerd). Zal straks eens de PC van m'n vriendin hiervoor misbruiken. Klinkt iig druipwaardig...

@Roman_Empire: bedankt voor het verhaal! Zoiets lezen we graag
pi_21683084
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Diegen die ik heb is van eind jaren 40, van mijn pa geweest, gekocht voor ie naar indie vertrok. waar kan je dat "caliber" zien?
Oef, da's een echte vintage! Nooit weg doen (wordt sowieso alleen maar meer waard)!

Caliber = uurwerk. Dit uurwerksnr. staat op het uurwerk zelf. Verder staan er bij de Seamaster gegevens op de deksel aan de binnenkant. Is het een schroefdeksel (die je erop schroeft) of drukdeksel (die je erop drukt)? Als je het niet weet, maak eens een paar foto's.

Met wat meer gegevens kun je exact achterhalen welke seamaster je hebt met dank aan de Omega vintage database: http://www.omega.ch/cu_vintage/
pi_21683809
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:52 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Ik heb een Mac, dus een .exe wordt lastig (heb geen Virtual PC geinstalleerd). Zal straks eens de PC van m'n vriendin hiervoor misbruiken. Klinkt iig druipwaardig...
Er is ook een Mac versie bescikbaar op die site.......
pi_21683976
Op www.zintala.it

in de flash-animatie:
die laatste schoen, met dat zwart en die bruine neus: ik krijg hier ter plekke ene plaatsvervangende harde taas. Hoe de neuk krijg je dat patina er zo op? Zijn hiet masterclasses voor te volgen???
Ik ben nu bewust mijn Santoni's aan het mishandelen: veel in de regen, in de zon, te vaak dragen, opdat ze er 'hongerig en dorstig' gaan uitzien (ze schreeuwen om gepoetst te worden).

Wat is nu de beste techniek om z'n uniek patina te krijgen?
pi_21684553
Ik vind dat geen mooie schoenen van Lattanzi, misschien is het qua afwerking wel helemaal perfect enzo. Maar ik vind de modellen gewoon niet mooi.
pi_21687977
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:04 schreef Espantoso het volgende:
Ik vind dat geen mooie schoenen van Lattanzi, misschien is het qua afwerking wel helemaal perfect enzo. Maar ik vind de modellen gewoon niet mooi.
Hij heeft inderdaad wel wat apartere modellen (waar je van moet houden). Maar er zijn ook de wat meer 'standaard' klassiekere schoenen. Van elk paar schoenen weet hij echter iets speciaals te maken. Trust me, als je ze in je handen hebt gehad begrijp je waarom ze eur 1100+ kosten. Dat leer is zo glad en soepel, die afwerking subliem, die patina etc. etc.

@sol: Die zwarte met die bruine neus zijn GRUWELIJK! Ik wil ook wel weten hoe je die patina zo krijgt. Ik kijk hier in die glossy catalogus en zie een chestnut bruine oxford met een donkerbruine hoogglans neus . Ik denk dat hij een donkere kleur schoenpoets heeft gebruikt en dat er met een machine heeft ingewreven. Volgens mij krijg je schoenen nooit zo glansend met een borstel of een doek. Als je zelf gaat wrijven dan smeer je de schoensmeer teveel uit. Om die patina zo op die neus te krijgen, moet het meteen diep in het leer trekken. Denk ik....
pi_21706925
Wat me opvalt is dat de onderwerpen uit dit (inmiddels uit 3 delen bestaande) topic veel interesse trekken. Blijkbaar zijn er meer liefhebbers dan Soliarias bij het starten van Deel I verwachtte. In dit topic bespreken we eigenlijk veel onderwerpen door elkaar heen (schoenen, horloges, pakken, shirts, tassen, mantels, etc). Logische stap zou dus zijn om een eigen forum hiervoor te beginnen. Dan kunnen we veel overzichtelijker discussieren over deze onderwerpen.

Met die gedachte heb ik een begin gemaakt:
http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/

Ik zou het leuk vinden als de mensen uit dit topic daar een accountje aanmaken. Dan kunnen we eens kijken hoe levensvatbaar het idee is. Vooralsnog draait het op een niet zo handige URL. Maar als de animo er is, koppel ik er een leuk domein aan; ik dacht zelf aan stijlforum.nl.

Vinden jullie ervan? Barst maar los op het Stijlforum zou ik zeggen!
pi_21709523
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:40 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]


@sol: Die zwarte met die bruine neus zijn GRUWELIJK!
als in "awesome, radical, vet, cool, top.." of als in "niet om aan te zien?"
Ik hoop het eerste.......

Ik heb gisteren een poging gewaagd om zoiets te doen met een paar oudere schoene, maar faalde bruut....
pi_21709567
@TCT: ik zal binnenkort eens een accountje doen......
pi_21710444
Jongens toch, ik snap jullie passie voor mooi schoenen (en dat zijn ze imho ook) alleen draven jullie wel erg ver door in dit kleding topic. Hou het ook nog ene beetje algemeen.

Denk dat inmiddels 50% gevuld staat met schoenen

En nee, dat is geen harde porno
pi_21714130
quote:
Op donderdag 2 september 2004 18:11 schreef Two_Tribes het volgende:
Jongens toch, ik snap jullie passie voor mooi schoenen (en dat zijn ze imho ook) alleen draven jullie wel erg ver door in dit kleding topic. Hou het ook nog ene beetje algemeen.

Denk dat inmiddels 50% gevuld staat met schoenen

En nee, dat is geen harde porno
Daar hebben we op bovenstaand forum dus gelukkig een subforum voor
pi_21721363
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:26 schreef TCT_Nexus het volgende:
Wat me opvalt is dat de onderwerpen uit dit (inmiddels uit 3 delen bestaande) topic veel interesse trekken. Blijkbaar zijn er meer liefhebbers dan Soliarias bij het starten van Deel I verwachtte. In dit topic bespreken we eigenlijk veel onderwerpen door elkaar heen (schoenen, horloges, pakken, shirts, tassen, mantels, etc). Logische stap zou dus zijn om een eigen forum hiervoor te beginnen. Dan kunnen we veel overzichtelijker discussieren over deze onderwerpen.

Met die gedachte heb ik een begin gemaakt:
http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/

Ik zou het leuk vinden als de mensen uit dit topic daar een accountje aanmaken. Dan kunnen we eens kijken hoe levensvatbaar het idee is. Vooralsnog draait het op een niet zo handige URL. Maar als de animo er is, koppel ik er een leuk domein aan; ik dacht zelf aan stijlforum.nl.

Vinden jullie ervan? Barst maar los op het Stijlforum zou ik zeggen!
Goed idee! Ik ga dit wel volgen....
  zaterdag 4 september 2004 @ 20:03:40 #126
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_21752240
Wie kan mij mooie casual shirts aanraden, een beetje in de trant van Ralph Lauren's Oxfords shirts alleen dat wat mooier qua pasvorm.

Het samenstellen van het casual gedeelte van een gradarobe blijkt lastiger dan gedacht, het verzandt bij mij al snel inderdaad in de categorie "vijftigers op de HISWA" Hulp is van harte welkom.
= there is a light that never goes out =
pi_21756467
Hoewel ik altijd vond (en nog steeds vind) dat het Fok-forum in het algemeen voor losers is, heb ik me toch geregistreerd. Oa om hier over kleding mee te kunnen praten..... Net alle drie de delen van dit topic doorgelezen, leuke leesstof.
Vraagje aan de "kenners", wat is de opinie over broekenmerk Incotex? Ik ben er namelijk erg over te spreken!
TCT-Nexus, heeft dat Nexus toevallig op Fort Koning Willem 1 betrekking?
pi_21764356
Wat vinden jullie van Boss Selection?
pi_21766703
Heren,

Iemand de Elsevier? De laatste gaat vergezeld met de Elsevier Thema (niet eerder gezien, soort dikke bijlage). Deze hele bijlage gaat over Mannenmode, maar met name veel zaken die ook in dit topic voorkomen! Misschien de moeite waard om even door te lezen...

Hoe denken mensen over de overhemden van Jaques Britt? Niet op maat, niet extreem mooi, maar voor een redelijk prijs vind ik het altijd wel fijne overhemden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 5 september 2004 @ 16:05:02 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21766913
* Pietverdriet vind britt niet echt wat. Ik had altijd overhemden van Karl Helmold, helaas worden die niet meer gemaakt.
:-(
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21767016
Ok, ik vind de stof namelijk altijd wel ok, afwerking wat minder. Het is meer dat ik vroeger als casual shirts vaak Ralph Lauren enzo droeg, maar daar heb ik zo'n spijt van. Die overhemden van Britt zijn goedkoper en zo veel mooier... Wordt wel tijd voor een paar 'echte' overhemden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_21774875
quote:
Op zondag 5 september 2004 15:55 schreef Drive-r het volgende:
Heren,

Iemand de Elsevier? De laatste gaat vergezeld met de Elsevier Thema (niet eerder gezien, soort dikke bijlage). Deze hele bijlage gaat over Mannenmode, maar met name veel zaken die ook in dit topic voorkomen! Misschien de moeite waard om even door te lezen...
Die Thema's hebben ze al best lang (Carriere, eten, wonen, vrouwenmode, mannenmode, gezondheid e.a.)

Ik heb nu 5 van die themanummers over mannenmode, erg interessant idd (y) Veel over 'trendy' mannenmode maar ook veel over de traditionele kleding als Borrelli, Brioni enzo.
  zondag 5 september 2004 @ 23:49:34 #133
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_21776188
Ik weet niet of ik het hier al een keer heb laten vallen maar op school keer presentatie gehad van de oprichter van possen.com. Leuk verhaal, revolutionair idee volgens mij op kleding gebied.

Je gaat in je (strakke) onderbroek in een scanner staan. Die scanner berekent tot op de mm. je maten. Deze maten worden in een computer opgeslagen zodat je dit maar 1 KEER hoeft te doen.
Daarna, of ervoor kun je een pak uitzoeken, tientallen stoffen en kleuren hebben ze op voorraad. Ook overhemden ed. kun je dus perfect op maat laten maken. Nadat je alles hebt uitgezocht wordt de bestelling naar een atelier gestuurd in het buitenland waar deze gemaakt wordt, paar weken later heb je hem in je handen, jouw maatpak.
En dat voor niet echt veel geld, geloof dat het start rond de 400 euro. Dat betaal je ook zo voor een beetje kwalitatief gewoon pak.

Daarnaast kun je de volgende bestelling evt. via internet bestellen, je maten blijven bewaart. Uiteraard kun je ook naar de winkel gaan (geloof in a'dam 1 en nog ergens).

Als ik er het geld voor zou hebben zou ik het zeker laten doen.
er word teveel abstract gedingest
pi_21776340
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:49 schreef misterikke het volgende:
Ik weet niet of ik het hier al een keer heb laten vallen maar op school keer presentatie gehad van de oprichter van possen.com. Leuk verhaal, revolutionair idee volgens mij op kleding gebied.

Je gaat in je (strakke) onderbroek in een scanner staan. Die scanner berekent tot op de mm. je maten. Deze maten worden in een computer opgeslagen zodat je dit maar 1 KEER hoeft te doen.
Daarna, of ervoor kun je een pak uitzoeken, tientallen stoffen en kleuren hebben ze op voorraad. Ook overhemden ed. kun je dus perfect op maat laten maken. Nadat je alles hebt uitgezocht wordt de bestelling naar een atelier gestuurd in het buitenland waar deze gemaakt wordt, paar weken later heb je hem in je handen, jouw maatpak.
En dat voor niet echt veel geld, geloof dat het start rond de 400 euro. Dat betaal je ook zo voor een beetje kwalitatief gewoon pak.

Daarnaast kun je de volgende bestelling evt. via internet bestellen, je maten blijven bewaart. Uiteraard kun je ook naar de winkel gaan (geloof in a'dam 1 en nog ergens).

Als ik er het geld voor zou hebben zou ik het zeker laten doen.
Maar dat zijn dan waarschijnlijk wel machinaal vervaardigde 'plakpakken?
pi_21778741
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 23:32 schreef Thein het volgende:

Vraagje aan de "kenners", wat is de opinie over broekenmerk Incotex? Ik ben er namelijk erg over te spreken!
Da's zeer top! Best of the best! Wordt alom geprezen!
pi_21781230
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:49 schreef misterikke het volgende:
Ik weet niet of ik het hier al een keer heb laten vallen maar op school keer presentatie gehad van de oprichter van possen.com. Leuk verhaal, revolutionair idee volgens mij op kleding gebied.

Je gaat in je (strakke) onderbroek in een scanner staan. Die scanner berekent tot op de mm. je maten. Deze maten worden in een computer opgeslagen zodat je dit maar 1 KEER hoeft te doen.
Daarna, of ervoor kun je een pak uitzoeken, tientallen stoffen en kleuren hebben ze op voorraad. Ook overhemden ed. kun je dus perfect op maat laten maken. Nadat je alles hebt uitgezocht wordt de bestelling naar een atelier gestuurd in het buitenland waar deze gemaakt wordt, paar weken later heb je hem in je handen, jouw maatpak.
En dat voor niet echt veel geld, geloof dat het start rond de 400 euro. Dat betaal je ook zo voor een beetje kwalitatief gewoon pak.

Daarnaast kun je de volgende bestelling evt. via internet bestellen, je maten blijven bewaart. Uiteraard kun je ook naar de winkel gaan (geloof in a'dam 1 en nog ergens).

Als ik er het geld voor zou hebben zou ik het zeker laten doen.
Possen.com is failliet ;-)

En het zijn inderdaad plakpakken.
pi_21786133
possen.com is nu toch Harvey Lewis ofzo?
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:33:46 #138
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_21858543
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:50 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Possen.com is failliet ;-)

En het zijn inderdaad plakpakken.
zijn ze failliet of overgenomen? Ik dacht trouwens dat ze handgemaakt werden.
er word teveel abstract gedingest
pi_21878342
Stijlforum.nl begint aardig los te komen
pi_21878746
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:32 schreef TCT_Nexus het volgende:
Stijlforum.nl begint aardig los te komen
Misschien als je ook nog de url erbij neemt
pi_21913964
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:54 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Misschien als je ook nog de url erbij neemt
Komt eraan
  zondag 12 september 2004 @ 23:26:39 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21914270
Wat is een plakpak en waar zie je dat aan?
En wat is er mis mee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21994550
Dan is toch de voering gelijmd. Dat lucht dan veel minder geloof ik.

Ik heb nog een vraagje. Een paar jaar geleden heb ik een broek van rene lezard gekocht. Naar mijn mening een mooie broek van goede kwalitiet maar ik heb nu alle 3 de topics doorgelezen maar er niks over gehoord. Waar is dat merk mee te vergelijken?
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:05:52 #144
101983 exile0000
mad scientist
pi_22014283
Ouderwetse Bretels
Waar o waar kan ik die kopen? Ik heb bij de Open32 een hele stoere nieuwe broek gekocht. Een beetje ouderwetse, met aan de achterkant 2 knoopjes voor bretels. Het zou heel erg vet zijn om er van die echte ouderwetse bretels bij te dragen, maar die kan ik nergens vinden! Ze moeten een Y-vorm hebben en als sluiting zo'n leren riempje met knoopsgaten. Liefst past het kleurtje/motief bij mijn broek en die is grijs met een soort van beige werkje/streepje. Tot dusver heb ik alleen deze gevonden op een duitse motorwinkel:

maar die zien er toch niet erg ouderwets uit...

Wie kan mij helpen?
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_22014437
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:19 schreef kultivate het volgende:
Ik heb nog een vraagje. Een paar jaar geleden heb ik een broek van rene lezard gekocht. Naar mijn mening een mooie broek van goede kwalitiet maar ik heb nu alle 3 de topics doorgelezen maar er niks over gehoord. Waar is dat merk mee te vergelijken?
Middenklasser, zit nog net onder Boss bijvoorbeeld. Ken zelf weinig merken van nette broeken (en daar valt Rene Lezard meestal wel onder).
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:17:26 #146
101983 exile0000
mad scientist
pi_22014551
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:05 schreef exile0000 het volgende:
Ouderwetse Bretels
Waar o waar kan ik die kopen? Ik heb bij de Open32 een hele stoere nieuwe broek gekocht. Een beetje ouderwetse, met aan de achterkant 2 knoopjes voor bretels. Het zou heel erg vet zijn om er van die echte ouderwetse bretels bij te dragen, maar die kan ik nergens vinden! Ze moeten een Y-vorm hebben en als sluiting zo'n leren riempje met knoopsgaten. Liefst past het kleurtje/motief bij mijn broek en die is grijs met een soort van beige werkje/streepje. Tot dusver heb ik alleen deze gevonden op een duitse motorwinkel:
[afbeelding]
maar die zien er toch niet erg ouderwets uit...

Wie kan mij helpen?
En van die 'gansterschoenen' zijn ook stoer trouwens, maar die zie ik ook nooit ergens...
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_22015429
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:17 schreef exile0000 het volgende:

[..]

En van die 'gansterschoenen' zijn ook stoer trouwens, maar die zie ik ook nooit ergens...
Met slobkousen. Die heb ik nog wel liggen, in maat 40 ongeveer...wil ze best verkopen
Bretels: gewoon bij de betere herenmode zaken of warenhuizen......
pi_22020810
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_22022161
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_22022217
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:05 schreef exile0000 het volgende:
Ouderwetse Bretels
Waar o waar kan ik die kopen? Ik heb bij de Open32 een hele stoere nieuwe broek gekocht. Een beetje ouderwetse, met aan de achterkant 2 knoopjes voor bretels. Het zou heel erg vet zijn om er van die echte ouderwetse bretels bij te dragen, maar die kan ik nergens vinden! Ze moeten een Y-vorm hebben en als sluiting zo'n leren riempje met knoopsgaten. Liefst past het kleurtje/motief bij mijn broek en die is grijs met een soort van beige werkje/streepje. Tot dusver heb ik alleen deze gevonden op een duitse motorwinkel:
[afbeelding]
maar die zien er toch niet erg ouderwets uit...

Wie kan mij helpen?
De meeste zaken hebben die wel. Moet je even in Utrecht op oud kerkhof kijken. Zelfs de makro verkoopt ze
Ik heb ze ook. Donkerblauw met bruine riempjes. Ziet er erg mooi uit. Maar ik vind het toch vreemd om die lusjes voor de riem open te laten. Ik vind eigenlijk dat er dan helemaal geen lusjes op moeten zitten (ik heb het nu over de broek).
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_22026479
Heren met smaak

Goed om te zien dat jullie zo met kwaliteit bezig zijn...
Regelmatig zie ik onderwerpen en vragen over schoenen langskomen
Lijkt me toch tijd om jullie de mogelijkheid te geven om van mijn kennis gebruik
te maken... So shoot!

gr. Danny (http://www.theroyaltreatment.nl)
pi_22027105
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 18:05 schreef ssebass het volgende:
Ik heb ook weer nieuwe schoenen.

http://public.fotki.com/ssebass/divers/schoen2.html

http://public.fotki.com/ssebass/divers/schoen3.html

http://public.fotki.com/ssebass/divers/

direct linken werkt blijkbaar niet.
ik heb -vind ik dan- nagenoeg hetzelfde model (ook zelfde stiklijnen) als jou schoen, alleen dan floris van bommel, geheel zwart. zijn erg fijne schoentjes, alleen vind ik die looplijnen die ontstaan (ongeacht mijn gebruik van schoenspanners en het gebruik afwisselen met andere paren schoenen) zo jammer :')
pi_22027252
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 21:53 schreef Danny_rtm het volgende:
Heren met smaak

Goed om te zien dat jullie zo met kwaliteit bezig zijn...
Regelmatig zie ik onderwerpen en vragen over schoenen langskomen
Lijkt me toch tijd om jullie de mogelijkheid te geven om van mijn kennis gebruik
te maken... So shoot!

gr. Danny (http://www.theroyaltreatment.nl)
Een van de vaste posters is een eigen forumpje begonnen met dit soort onderwerpen. Misschien wil je daar ook eens een kijkje nemen?
Alvast één schoenentopic
http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/viewtopic.php?t=13
pi_22027549
had t al gezien... erug leuk!
pi_22028279
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 22:19 schreef ßØúÐêWyN het volgende:

[..]
...alleen vind ik die looplijnen die ontstaan (ongeacht mijn gebruik van schoenspanners en het gebruik afwisselen met andere paren schoenen) zo jammer
Wat voor soort schoenspanners gebruik je? Er zit namelijk nogal wat verschil in.
Voornamelijk spiraal schoenspanners zijn funest voor het behoud van het model
en de pasvorm van je schoenen. Helaas zijn dit de meest verkochte en meest verkeerd
begrepen spanners!

Goedpassende spreid schoenspanners van onbehandeld cederhout
reduceren huidplooien en vouwen die tijdens het dragen ontstaan het beste!
pi_22028520
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 23:08 schreef Danny_rtm het volgende:

[..]

Wat voor soort schoenspanners gebruik je? Er zit namelijk nogal wat verschil in.
Voornamelijk spiraal schoenspanners zijn funest voor het behoud van het model
en de pasvorm van je schoenen. Helaas zijn dit de meest verkochte en meest verkeerd
begrepen spanners!

Goedpassende spreid schoenspanners van onbehandeld cederhout
reduceren huidplooien en vouwen die tijdens het dragen ontstaan het beste!
ik had net elders in dit forum vernomen dat dit niet goed is inderdaad. en laat ik nou net (houten) schoenspanners hebben gekocht met springveer..... wordt dus maar weer een bezoekje aan de schoenmaker en mijn moeder overtuigen dat ik voor het behoud van mijn schoenen andere spanners nodig heb. zijn de door jou genoemde spanners veel duurder zijn dan diegene met springveer ?

-edit- de schade is in ieder geval niet aangericht door de spanners hoor, want de schoenen zijn vrij nieuw. ik dacht, dat laat ik nog even weten -edit-
pi_22031246
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 00:06 schreef Two_Tribes het volgende:
Is dit niks voor je Soli?

http://cgi.ebay.com/ws/eB(...)d=1#ebayphotohosting
JA, INDERDAAD. Ik heb daar al op geboden, maar mijn maximumbedrag was niet hoog genoeg. En omdat ik geen Japans kan lezen wil ik er niet al te veel aan spenderen

Maar ik ben nu op iets dergelijks aant bieden....
pi_22031420
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 23:17 schreef ßØúÐêWyN het volgende:

[..]
. zijn de door jou genoemde spanners veel duurder zijn dan diegene met springveer ?
Ja, reken op 40-50 eur voor Rochester spreidspanners van cederhout. Maar die geur, da's echt de bom!, ik heb nu schoenen van 3 jaar oud die echt heerlijk ruiken (naar cederhout), als een geurblokje......... ik zet soms mijn schoenenkast open om de geur in mijn kamer te laten komen

Voor de lol ff pleur ik er nog een foto van een tentoonstelling die ik vorig jaar op mijn werk had....
(ik moet die webserver van mij ook een beetje fit houden)
(wel met veerspanners helaas....ik had nog niet zoveel goede spanners toen)
De kenners herkennen de boeken.....


[ Bericht 0% gewijzigd door Solitarias op 18-09-2004 13:14:39 ]
  zaterdag 18 september 2004 @ 09:55:16 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22032926
Plaatje doet het niet, Solitarias
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22033346
quote:
Ja, reken op 40-50 eur voor Rochester spreidspanners van cederhout. Maar die geur, da's echt de bom!, ik heb nu schoenen van 3 jaar oud die echt heerlijk ruiken (naar cederhout), als een geurblokje......... ik zet soms mijn schoenenkast open om de geur in mijn kamer te laten komen


klinkt goed in ieder geval, die lekkere geur. maar 40-50 euro is niet niets, alhoewel de prijs van de schoenen het wel rechtvaardigt.

en idd je plaatje werkt niet soli..
  zaterdag 18 september 2004 @ 12:37:16 #162
13297 moker
that's the shit!
pi_22034782
Heb juist deze week bij 'Both Schoenen' reebruine Van Liers gekocht. Helaas heb ik daar op aanraden van de verkoopster ook ' veerschoenspanners' bij gekocht. Deze waren 26 EUR per paar....

Nu is mijn vraag, is het werkelijk zo heel beroerd voor je schoenen? De spanning op de hiel lijkt me nl wel mee te vallen en waarom worden deze dingen dan uberhaupt verkocht in een toch goede schoenenzaak? (ze verkopen er namelijk ook bv. Greve, Crocket & Jones ed)
Hammerstyle!
pi_22035393
Het valt wel mee hoor, alhoewel ik bij oude schoene die al jaren op zo'n veer staan het wel merk dat de hiel 'puntig' begint te worden...........
pi_22041797
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 13:16 schreef Solitarias het volgende:
Het valt wel mee hoor, alhoewel ik bij oude schoene die al jaren op zo'n veer staan het wel merk dat de hiel 'puntig' begint te worden...........
dat is toch wel goed om te horen dan. dan wacht ik er nog eventjes mee. mijn collectie schoenen is niet dermate groot dat ze lange tijd op de spanners staan

[ Bericht 4% gewijzigd door ßØúÐêWyN op 18-09-2004 19:08:47 ]
pi_22042048
Herenkleding voor fijnproevers bij uitstek: COUTURE !!!!

Gucci winter 04


YSL: Rive Gauche winter 04


Prada winter 04
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_22048414
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 22:38 schreef Danny_rtm het volgende:
had t al gezien... erug leuk!
Durf het bijna niet te vragen... Maar zou je ons daar van je kennis willen laten meegenieten?
pi_22048446
Heej... weer aardig wat gemist in dit topic .

Ik wil eigenlijk tzt mijn eigen schoenenrek bouwen uit cederhout. Lijkt me wel een leuk project.
pi_22048763
@Danny: Leuk je eens te 'zien/spreken'! Je bent natuurlijk meer dan welkom op het Stijlforum (binnenkort onder stijlforum.nl). Er is daar momenteel een vraag/topic over maakwijzen van schoenen (zoals al eerder aangegeven).
pi_22051411
quote:
[b]
Nu is mijn vraag, is het werkelijk zo heel beroerd voor je schoenen? De spanning op de hiel lijkt me nl wel mee te vallen en waarom worden deze dingen dan uberhaupt verkocht in een toch goede schoenenzaak? (ze verkopen er namelijk ook bv. Greve, Crockett & Jones ed)
Letterlijk mijn tekst die ook op mijn site staat:

Spiraal schoenspanners zijn funest voor het behoud van de pasvorm en het model van uw schoenen. De hiel van de schoen wordt in de meeste gevallen naar achteren geduwd waardoor uw schoen gaat 'slippen'. Op de voorkant van de schoen komt te veel spanning te staan. Uw schoenen raken hierdoor uit model en zullen uiteindelijk scheuren.

Note: de cederhouten spreid schoenspanners van Rochester, USA worden gemaakt naar aanleiding van de modellen van Amerikaanse schoenen (Bijvoorbeeld: Alden & Allen Edmonds). Het voorste gedeelte is vaak te laag voor bijvoorbeeld schoenen van Santoni of Crockett and Jones. De cederhouten spreid schoenspanners van Dunkelman/Dasco uit Londen kosten welliswaar zestig Euro maar... zijn bijna voor elk merk geschikt!

Ik denk dat spiraal schoenspanners nog steeds verkocht en geadviseerd worden omdat deze goedkoper zijn. Onder het mom: je geeft al veel geld aan je schoenen uit dus, dit is een soort sluitpost. Een hele foute dus daar ik vaak genoeg gezien heb bij mij in de winkel dat schoenen echt verknalt worden bij het gebruik hiervan!
pi_22051441
quote:
Op zondag 19 september 2004 00:06 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Danny: Leuk je eens te 'zien/spreken'! Je bent natuurlijk meer dan welkom op het Stijlforum (binnenkort onder stijlforum.nl). Er is daar momenteel een vraag/topic over maakwijzen van schoenen (zoals al eerder aangegeven).
Dank! Zal ook daar de nodige aanvulling geven
pi_22052164
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 21:53 schreef Danny_rtm het volgende:
Heren met smaak

Goed om te zien dat jullie zo met kwaliteit bezig zijn...
Regelmatig zie ik onderwerpen en vragen over schoenen langskomen
Lijkt me toch tijd om jullie de mogelijkheid te geven om van mijn kennis gebruik
te maken... So shoot!

gr. Danny (http://www.theroyaltreatment.nl)
Kijk, dit is DE Danny zelve? ZEER WELKOM dan maar! Waarschijnlijk kom ik binnenkort bij je langs met een paar Allen Edmonds (model Jodox- kan je daar wat mee?) uit plusminus 1970 (waar ik de zool + hak heb verwijderd) om weer te laten opbouwen......

Danny, wat is jouw mening over Mischa Berghoeff? Ik heb vorig jaar een 2,5 uur durende tour gehad door zijn werkplaats in Gouda...erg goed en eerlijk die Mischa. Vooral de manier waarop hij achter zijn product staat spreekt mij aan..........

[ Bericht 0% gewijzigd door Solitarias op 19-09-2004 05:04:03 ]
pi_22052166
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 19:10 schreef Biglebowski het volgende:
YSL: Rive Gauche winter 04
[afbeelding]
Dubbele overslag. Wat staat dat chique. Dat men daar ooit vanaf gestapt is.
pi_22052169
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 21:53 schreef Danny_rtm het volgende:
Heren met smaak

Goed om te zien dat jullie zo met kwaliteit bezig zijn...
Regelmatig zie ik onderwerpen en vragen over schoenen langskomen
Lijkt me toch tijd om jullie de mogelijkheid te geven om van mijn kennis gebruik
te maken... So shoot!
Ok: kun jij met woorden en plaatjes de bentivegna maakwijze uitleggen? Ik zag die bij Lattanzi (@Shoes &Shirts in Maastricht), maar snap niet precies hoe die werkt. In het boekje van mijn Santoni's wordt het ook niet duidelijk uitgelegd.....
pi_22052180
quote:
Op zondag 19 september 2004 05:00 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ok: kun jij met woorden en plaatjes de bentivegna maakwijze uitleggen? Ik zag die bij Lattanzi (@Shoes &Shirts in Maastricht), maar snap niet precies hoe die werkt. In het boekje van mijn Santoni's wordt het ook niet duidelijk uitgelegd.....
OK, ik zag al dat je op http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/viewtopic.php?t=13
wat vertelt.....
pi_22052183
dubbelpost.....
pi_22052208
quote:
Op zondag 19 september 2004 02:52 schreef Danny_rtm het volgende:

[..]

Note: de cederhouten spreid schoenspanners van Rochester, USA worden gemaakt naar aanleiding van de modellen van Amerikaanse schoenen (Bijvoorbeeld: Alden & Allen Edmonds). Het voorste gedeelte is vaak te laag voor bijvoorbeeld schoenen van Santoni of Crockett and Jones. De cederhouten spreid schoenspanners van Dunkelman/Dasco uit Londen kosten welliswaar zestig Euro maar... zijn bijna voor elk merk geschikt!
Nou, gelijk maar eens wat gaan proberen met mijn Rochesters en 1 paar
Allen Edmonds
Grenson
C&J
Church's
Santoni
VB
Cheaney

ja, puur gezien heb je gelijk, maar de verschillen ziijn wel erg klein, maw mijn Rochesters passen goed bij al deze schoenen.........
pi_22057713
quote:
Op zondag 19 september 2004 04:59 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dubbele overslag. Wat staat dat chique. Dat men daar ooit vanaf gestapt is.
Ziet er goed uit... schijnt volgens Oger Lusink (in zijn laatste mailing) weer helemaal hot te worden.
Oger: Slank gesneden double breasted kostuums maken hun rentree en we zien smallere dassen die ook kleiner geknoopt worden. De vintage-look blijft ook dit seizoen actueel, onder andere met gewassen wol en zelfs gewassen cashmere kolberts! http://www.oger.nl

Ik was gister bij een vriendin van mij die een bedrijf heeft in gelegenheidskleding. Zei vertelde mij dat 'double breasted' niet echt geschikt is als je een figuur hebt wat al 'double breasted' is. Het maakt dik...
pi_22057950
quote:
Op zondag 19 september 2004 04:57 schreef Solitarias het volgende:

[..]
Kijk, dit is DE Danny zelve? ZEER WELKOM dan maar! Waarschijnlijk kom ik binnenkort bij je langs met een paar Allen Edmonds (model Jodox- kan je daar wat mee?) uit plusminus 1970 (waar ik de zool + hak heb verwijderd) om weer te laten opbouwen......

Danny, wat is jouw mening over Mischa Berghoeff? Ik heb vorig jaar een 2,5 uur durende tour gehad door zijn werkplaats in Gouda...erg goed en eerlijk die Mischa. Vooral de manier waarop hij achter zijn product staat spreekt mij aan..........
Klinkt goed... altijd leuk om iets aan schoenen te doen die al zo'n tijd hebben rondgelopen!
U bent zeer welkom!

Mischa maakt mooie schoenen! grappig om te zien dat hij net als ik in de Smaakgids van Brand bier staat. Das trouwens een aanrader (als je 'm nog niet hebt). Te bestellen via: http://www.smaakgids.nl of te koop in de Bruna winkels.
pi_22058918
quote:
Op zondag 19 september 2004 14:45 schreef Danny_rtm het volgende:

[..]

Klinkt goed... altijd leuk om iets aan schoenen te doen die al zo'n tijd hebben rondgelopen!
U bent zeer welkom!

Mischa maakt mooie schoenen! grappig om te zien dat hij net als ik in de Smaakgids van Brand bier staat. Das trouwens een aanrader (als je 'm nog niet hebt). Te bestellen via: http://www.smaakgids.nl of te koop in de Bruna winkels.
Ik zie dat Christiaan van der Klaauw er ook in staat
pi_22060668
quote:
Op zondag 19 september 2004 02:52 schreef Danny_rtm het volgende:
[...]
Ik denk dat spiraal schoenspanners nog steeds verkocht en geadviseerd worden omdat deze goedkoper zijn. Onder het mom: je geeft al veel geld aan je schoenen uit dus, dit is een soort sluitpost. Een hele foute dus... daar ik vaak genoeg gezien heb bij mij in de winkel dat schoenen echt verknalt worden bij het gebruik hiervan!
Maar is het gebruik van spiraal schoenspanners niet altijd nog beter dan -geen- spanners gebruiken?
pi_22061647
quote:
Op zondag 19 september 2004 16:54 schreef var.fok het volgende:

[..]

Maar is het gebruik van spiraal schoenspanners niet altijd nog beter dan -geen- spanners gebruiken?
Nope! Zoals je eerder hebt kunnen lezen is het gebruik van spiraal schoenspanners funest voor het behoud van pasvorm en model van je schoenen.



Geen spanners is een betere tijdelijke optie! Uiteindelijk zorgen cederhouten spreid schoenspanners voor
het behoud van je schoenen... Kost n beetje maar dan heb/houd je ook wat!

pi_22067609
w.b. die 'haute couture'.. double brested vind ik dus helemaal niks...
pi_22068948
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:52 schreef TCT_Nexus het volgende:
w.b. die 'haute couture'.. double brested vind ik dus helemaal niks...
Opzich wel te begrijpen dat het terugkomt, de complete jaren 80 zijn al langsgekomen tenslotte. Dus een good ol' fashion powersuit kan er ook wel bij. Uiteraard met wit shirt en knalrode das

[ Bericht 0% gewijzigd door Two_Tribes op 19-09-2004 22:45:52 ]
pi_22126750
Solitarias ik had nog een vraagje. Deze schoenen heb ik laatst gekocht, maar wat me opviel is dat er aan de binnenkant iets anders staat (praeses) dan op de zool (dario dodonis). Oke dat kan wel maar de broer van mijn vriendin blijkt ze dus ook te hebben en daar staat aan de binnen en onderkant wel hetzelfde (dario dodonis).
Tja het viel me gewoon op.
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 18:05 schreef ssebass het volgende:

Ik heb ook weer nieuwe schoenen.

http://public.fotki.com/ssebass/divers/schoen2.html

http://public.fotki.com/ssebass/divers/schoen3.html

http://public.fotki.com/ssebass/divers/

direct linken werkt blijkbaar niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_22131464
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:54 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Misschien fabrikant van het zoolleer?
Vreemd dat die broer van mijn vriendin het wel weer aan de binnenkant van de schoen heeft staan
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_22176012
Hey, ik ga in December naar Londen voor een weekje...
Ik zou graag is wat winkels weten waar ik trendy winkels kan vinden (goed)koop. Mag ook wel wat duurder natuurlijk...
En ook qua uitgaansgelegenheid...
Ministry of Sound, etc... (2genres eigenlijk: Trance & RnB/HipHop)
Mercikes

PS: Ook het adres van een trendy kapper die goed overweg kan met "lang" haar
mercikes:-)
pi_22176213
Ik denk dat je voor 'trendy' kleding in een ander topic moet zijn.
Advies over Londen zal zich hier concentreren op Savile Row en Jermyn Street.
pi_22216338
misschien is het wel een aardig idee om alle do's en don'ts op een rijtje te zetten voor het kopen van een hemd / pak mbt de maten en kleurcombo's (hoewel dat natuurlijk een mening blijft)
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_22216625
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:24 schreef postman het volgende:
misschien is het wel een aardig idee om alle do's en don'ts op een rijtje te zetten voor het kopen van een hemd / pak mbt de maten en kleurcombo's (hoewel dat natuurlijk een mening blijft)
Zelf houd ik wel van dingen niet zo standaard zijn. Er zijn wel 'regels' zeg maar, maar daar moet je een beetje mee kunnen spelen vind ik.
pi_22216713
nee ok maar qua maten bedoel ik.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_22216852
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:40 schreef postman het volgende:
nee ok maar qua maten bedoel ik.
Wat bedoel je dan precies? Hoe groot je pak moet zijn e.d.
pi_22218294
nou dingetjes zoals dat de manchet een klein stukje onder het pak vandaan moet komen e.d
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_22225995
-edit: berichten verwijderd die offtopic waren
pi_22231205
-edit: berichten verwijderd die offtopic waren en eentje op verzoek

laatste waarschuwing om te kappen met dat geneuzel, forum heb je een keer noemen, linkje staat ook nog gewoon in dit topic, maar niet herhaaldelijk, verdere vragen in het feedback svp.
pi_22238983
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:46 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan precies? Hoe groot je pak moet zijn e.d.
Ik denk dat die bedoeld hoe een pak moet vallen. Zeg maar de mouwen tot op het midden van de bal van je hand, de broek net zo lang dat wanneer je loopt je sokken niet zichtbaar zijn dat soort dingen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_22342094
Even dit topic kicken voor een vraagje

Weet er iemand of en zo ja waar je in NL overhemden van Angelo Galasso kunt kopen? Ben een beetje verliefd geworden op het Polso Orologio overhemd dat ik in een tijdschrift zag staan...

tia!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_22345113
Ik heb er nog nooit van gehoord.... wat zijn dit voor hemden. Italiaans handwerk???? Heb je een plaatje/linkje ervan?

*******

[ Bericht 36% gewijzigd door Mylene op 02-10-2004 12:24:35 (offtopic verwijderd) ]
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:21:27 #198
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_22347060
Solitarias, U bent een charrrrrlatan, meneer! U weet heel goed... Enfin. Schurrrrrk!
Master of my domain
pi_22347385
Angelo Galasso is een Italiaanse kleermaker inderdaad. Vroeger maakte hij al z'n kleren wel met de hand, denk echter dat dat tegenwoordig niet meer zo is, althans niet met z'n overhemden (aangezien je die online kunt bestellen). Z'n pakken zijn nog wel maatwerk, hij kleedt o.a. Tony Blair, Roger Moore en David Beckham.

www.interno8.net
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_22348709
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 09:21 schreef Koobus het volgende:
Solitarias, U bent een charrrrrlatan, meneer! U weet heel goed... Enfin. Schurrrrrk!
"Nette jongen" Koobus is gelukkig nog ene stuk levendiger dan de oude Oltmans......
pi_22348733
@Wizzz: ziet erg idd erg strak uit . **********

[ Bericht 49% gewijzigd door Mylene op 02-10-2004 12:26:05 (offtopic verwijderd) ]
  maandag 4 oktober 2004 @ 10:09:54 #202
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_22390669
Solitarias,

Mijn vrouw beweert dat je het beste twee paar schoenen voor dagelijks gebruik kunt hebben, omdat beide paren dan relatief langer mee gaan als je ze per dag afwisselt. Wat vind jij hiervan? Ik was altijd gewoon een paar te kopen, dat af te dragen, en dan een nieuw paar te kopen.

(Hiermee doel ik dus op schoenen voor dagelijks gebruik: geen sport- of ander schoeisel.)
Master of my domain
pi_22391438
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 10:09 schreef Koobus het volgende:
Solitarias,

Mijn vrouw beweert dat je het beste twee paar schoenen voor dagelijks gebruik kunt hebben, omdat beide paren dan relatief langer mee gaan als je ze per dag afwisselt. Wat vind jij hiervan? Ik was altijd gewoon een paar te kopen, dat af te dragen, en dan een nieuw paar te kopen.

(Hiermee doel ik dus op schoenen voor dagelijks gebruik: geen sport- of ander schoeisel.)
Komt de levensduur zeker ten goede.
Een vriend van mij krijgt het voor elkaar een paar Van Bommels in een halfjaar volledig af te trappen terwijl mijn stapschoenen van Van Lier (dus een slag goedkoper), die een heleboel bier, modder en heen-en-weer-gehups te verdragen krijgen er na 2,5 jaar nog best aanvaardbaar uitzien - maar die draag ik dan ook maar 2 à 3 x per week.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_22401063
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 10:09 schreef Koobus het volgende:
Solitarias,

Mijn vrouw beweert dat je het beste twee paar schoenen voor dagelijks gebruik kunt hebben, omdat beide paren dan relatief langer mee gaan als je ze per dag afwisselt. Wat vind jij hiervan? Ik was altijd gewoon een paar te kopen, dat af te dragen, en dan een nieuw paar te kopen.

(Hiermee doel ik dus op schoenen voor dagelijks gebruik: geen sport- of ander schoeisel.)
Je vrouw heeft helemaal gelijk. Bij 3 paar is dit effect nog sterker. En ook altijd schoenspanners gebruiken na dracht, dat scheelt ook stukken
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:05:53 #205
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_22406818
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:30 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Je vrouw heeft helemaal gelijk. Bij 3 paar is dit effect nog sterker. En ook altijd schoenspanners gebruiken na dracht, dat scheelt ook stukken
Ja, die vrouw van mij... Er zijn weinig dingen waar ze geen verstand van heeft! Verkocht jij nou zelf schoenspanners a 6 Uiri 't paar? In dat geval wil ik graag een setje bestellen.
Master of my domain
pi_22412369
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:05 schreef Koobus het volgende:

[..]

Ja, die vrouw van mij... Er zijn weinig dingen waar ze geen verstand van heeft! Verkocht jij nou zelf schoenspanners a 6 Uiri 't paar? In dat geval wil ik graag een setje bestellen.
Nee Koobus, die waren 10 eur per paar. Dat moet voor een puissant rijk iemand als jou toch geen drempel zijn? De Kasperge had trouwens ook al een optie genomen op 3 paar.....
pi_22916987
Ontdek dit topic net.

Heb een maand geleden deze schoenen gekocht:



Hoop dat 't plaatje het doet.

Het is een mooie slanke schoen, iets langer dan de kings die ik heb. Dat zit 'm voornamelijk in de neus. Verder is de zool mooi dun, daar hou ik altijd erg van.

Vroeger dacht ik altijd dat kwaliteitsmerken altijd schoenen met dunne zolen maakte, maar dat blijkt helemaal niks met kwaliteit of prijs te maken te hebben, is mijn idee nu.
T-Mobile
  donderdag 28 oktober 2004 @ 18:49:37 #208
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_22917914
wat is nou eigenlijk een spaanse kraag?
7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
  donderdag 28 oktober 2004 @ 18:52:33 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22917927
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 18:49 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
wat is nou eigenlijk een spaanse kraag?
iig geen kleding.
Het is een pijnlijke zwelling van de voorhuid, die, indien onbehandeld blijft, tot afsterven van de eikel kan leiden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22919889
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

iig geen kleding.
Het is een pijnlijke zwelling van de voorhuid, die, indien onbehandeld blijft, tot afsterven van de eikel kan leiden.
Natuurlijk is het wel kleding! Waar denk je dat de aandoening naar genoemd is?

--edit--
Ik meen dat het zoiets is als die mannen hier dragen (maar ik weet het niet zeker):
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_22929632
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 15:26 schreef Timo_Baal het volgende:
Ontdek dit topic net.

Heb een maand geleden deze schoenen gekocht:

[afbeelding]

Hoop dat 't plaatje het doet.

Het is een mooie slanke schoen, iets langer dan de kings die ik heb. Dat zit 'm voornamelijk in de neus. Verder is de zool mooi dun, daar hou ik altijd erg van.

Vroeger dacht ik altijd dat kwaliteitsmerken altijd schoenen met dunne zolen maakte, maar dat blijkt helemaal niks met kwaliteit of prijs te maken te hebben, is mijn idee nu.
Ja, ik ben ook een redelijk Cheaney aanhanger, maakt idd mooie modellen. Hyne is mijn favo (met die mooie 'geknikte' leest), gevolgd door Brandon

*******

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 29-10-2004 11:26:52 (niet doen) ]
pi_22930000
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 11:13 schreef Solitarias het volgende:

Ja, ik ben ook een redelijk Cheaney aanhanger, maakt idd mooie modellen. Hyne is mijn favo (met die mooie 'geknikte' leest), gevolgd door Brandon
Ik kom zowel de Hyne als de Brandon niet tegen op de website van Cheaney. Zijn er ergens foto's van te vinden?
T-Mobile
pi_22936475
De Brandon (mijn paar dus)



Ze waren toen net nieuw. Nu zijn ze een stuk mooier qua patina!
Ik vind de lange en platte neus erg mooi,. niet te overdreven en toch suggereert het lengte....
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:10:25 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22937251
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:31 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel kleding! Waar denk je dat de aandoening naar genoemd is?

--edit--
Ik meen dat het zoiets is als die mannen hier dragen (maar ik weet het niet zeker):
[afbeelding]
Naar een manier van randen maken om munten dacht ik altijd, maar nu je het zegt zou je best gelijk kunnen hebben.
Echter dan deze, en niet die jij liet zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:16:29 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22937385
hoewel anderen dit weer een spaanse kraag noemen

Mmmmm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:18:55 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22937432
In ieder geval heet het strijken van zo een kraag met een krultang onduleren.
Als je deze kunst beheerst kan je in noordduitsland veel geld verdienen. De lutherse dominee´s dragen zulke kragen, maar bijna niemand kan ze nog stijven,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22963916
Shirts op Maat mensen!
ik ben opzoek naar shirts die op maat gemaakt worden, maar niet al te duur zijn (tot 150 euro)
weet iemand een winkel met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding?
Damn! We're in a tight spot!
pi_22964714
suitsupply, denk de enige die onder de 150 euro zit voor maatwerk.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_22988854
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:30 schreef nik2043 het volgende:
Shirts op Maat mensen!
ik ben opzoek naar shirts die op maat gemaakt worden, maar niet al te duur zijn (tot 150 euro)
weet iemand een winkel met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding?
-- Typo -- lama

[ Bericht 1% gewijzigd door Solitarias op 01-11-2004 00:21:48 ]
pi_23074986
Uit deel 2
Steppingout schreef

--------------------------------------------------------
Hier is ie dan eindelijk, het logotje

Het origineel:

http://members.home.nl/cw(...)20De%20Gentlemen.JPG

En hier een knip/ plak/ poets creatie die iets beter herkenbaar zou moeten zijn

------------------------------------------------

Ik weet het nu: Het is een shit van Cordings
http://www.cordings.co.uk/
pi_23433645
Een vraagje;

weet iemand een verkooppunt voor overhemden van Massimo Rebecchi, behalve in de pc hoofdstraat?
pi_23441064
Nooit van gehoord! Misschien weten mijn internetvriden raad!
pi_23449260
Zow.... ik mag nu ook in dit topic posten.

Vandaag op zoek geweest naar nieuwe schoenen. Ik had een paar van Van Lier dat aan vervanging toe is, maar Van Lier blijkt de modellen veranderd te hebben (spiterse neuzen) waardoor het niet veel soeps meer is.

Toen maar Van Bommel geprobeerd. Wel wat duurder, maar soît. Die zaten dus niet lekker.

Wat dan? Greve maar eens aanproberen en... hé, die zitten erg goed! Wel allejezus duur, maar goed van pasvorm, mooi leer en volledig handgemaakt.

En nu kom ik dus net thuis met een paar schoenen van 330 euro.
pi_23450386
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 02:25 schreef Solitarias het volgende:
Nooit van gehoord! Misschien weten mijn internetvriden raad!
Massimo Rebecchi zegt mij dus helemaal niets

http://www.exclusieveherenboutiques.nl/heren-start.html biedt ook geen uitkomst.
pi_23474524
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:03 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Massimo Rebecchi zegt mij dus helemaal niets

http://www.exclusieveherenboutiques.nl/heren-start.html biedt ook geen uitkomst.
Thnx voor de hulp, ook Solitarias

Mijn vriend heeft vanwege een bruiloft een keer een blouse + toebehoren geleend van een kennis van dit merk. Het zat als gegoten, dus wou hij zelf ook er een overhemd van kopen. Helaas wonen wij niet in de buurt van A'dam, dus hoopte ik dat iemand een ander verkooppunt weet dan in de pc hoofdstraat.

Iemand anders misschien?
pi_23531191
Ff zelf maar ff geneusd in m'n lijstjes (wat een service )

www.attitude-fashion.nl (Veldhoven) is naast die in de PC de enige die ik heb kunnen vinden.
pi_23812252
Ik vind al deze adviezen wel erg braaf. Een krijtstreepje hier en een plain donkerblauwpak daar... mag het wat gewaagder?

Afgezien daarvan van Lier als goede schoen? Mm Edward Green en John Lobb maken leuke Engelse schoenen en merken als Mantelassi/Santioni maken stijlvol Italiaanse schoenen.
pi_23971659
Heb vandaag een nieuw pak gekocht in de uitverkoop.

Ik had 1 pak, maar de laatste tijd heb ik die met meer regelmatigheid moeten dragen, vandaar dat ik pak nummer 2 nodig had. Zat ditmaal op een budget, maar dat maakt niet zoveel uit omdat ik al 1 duur pak heb. Heb in den haag rond lopen kijken, ik vond dat Paul Smith hele mooie pakken maakt en er waren een paar hele mooie in de uitverkoop maar ik wist niet of je ermee naar werk kon omdat ze toch een minder klassieke uitstraling hebben. Ze waren wat moderner. Als ik al meerdere pakken al in bezit had zou ik graag eentje willen kopen, maar omdat dit pas mijn tweede pak is ben ik voor iets wat klassieker gegaan (volgende keer dan maar). Oger Dressed for success pak is het uiteindelijk geworden, zelfde prijs als bijvoorbeeld een Boss maar ik vond ze veel beter zitten en mooier afgewerkt. Volgende week ophalen want ze zijn de broek aan het inkorten (als ik wist dat je ervoor moest betalen had ik het makkelijk zelf kunnen doen, maar weet het tenminste voor volgende keer dan).

Oh ja, het is donker grijs geworden, had namelijk al donkerblauw (lijkt bijna zwart).
pi_24122400
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:52 schreef RikW het volgende:
Ik vind al deze adviezen wel erg braaf. Een krijtstreepje hier en een plain donkerblauwpak daar... mag het wat gewaagder?
Nee, dat mag dus niet.

Al hangt het een beetje af van waar je werkt. Maar een 'gewaagd' pak valt al snel uit de toon. Je kunt je beter onderscheiden door ut te blinken in smaakvolheid in details dan dat je je moet onderscheidnen door extreme kleuren oid.
quote:
Afgezien daarvan van Lier als goede schoen? Mm Edward Green en John Lobb maken leuke Engelse schoenen en merken als Mantelassi/Santioni maken stijlvol Italiaanse schoenen.
En wat kosten die?

Van Lier schoenen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
pi_24122901
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:52 schreef RikW het volgende:
Ik vind al deze adviezen wel erg braaf. Een krijtstreepje hier en een plain donkerblauwpak daar... mag het wat gewaagder?
Degenen die affiniteit hebben met dit topic zijn inmiddels een eigen forumpje begonnen. Daar staan wel wat 'gewaagdere' dingen. Daarbij is dit topic door Soli vooral bedoeld geweest om het klassieke handwerk wat meer naar voren te schuiven. Dat gaat bijna hand in hand met een klassieke stijl.
quote:
Afgezien daarvan van Lier als goede schoen? Mm Edward Green en John Lobb maken leuke Engelse schoenen en merken als Mantelassi/Santioni maken stijlvol Italiaanse schoenen.
Ik vraag me af hoeveel paar Lobbs jij wel niet in de kast hebt staan...
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24123508
Ik ben op zoek naar een mooi strak overhemd, van mooie kwaliteit, prijsklasse 80-100 euro. Heb erg mooie gezien van Canali, alleen zijn die niet getailleerd. Nu heb ik geen tijd om er eentje op maat te laten maken, dus ik moet een kant en klare hebben. Wie heeft er tips? Ik heb confectie maat 46/small.
pi_24123539
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:15 schreef itsontoday het volgende:
Ik ben op zoek naar een mooi strak overhemd, van mooie kwaliteit, prijsklasse 80-100 euro. Heb erg mooie gezien van Canali, alleen zijn die niet getailleerd. Nu heb ik geen tijd om er eentje op maat te laten maken, dus ik moet een kant en klare hebben. Wie heeft er tips? Ik heb confectie maat 46/small.
Ign. Joseph, of Fattori in de uitverkoop?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24124136
Heb nu mijn pak opgehaald vandaag. Hij zit mooi, maar net iets minder mooi als mijn andere pak. Ik weet dat de stof van oger dressed for succes pakken super 100 is (toch?). Maar voelt iets minder fijn aan, dus ik neem aan dat mijn andere pak super 120 is (tenminste dat denk ik dan). Voor een pak dat minder is dan 400 euro (in de uitverkoop dan) vind ik het toch goede prijs/kwaliteit verhouding
pi_24607267
Hmm zeker weten dat het geen Super 120 is (de DFS)? Super 100 is echt een winterstofje vind ik
pi_24611100
zeker weten, heb net even gekeken
  maandag 17 januari 2005 @ 15:28:02 #236
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_24613256
Super 100 is ook geen kwaliteitsgarantie he
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24613833
Nee dat is niet echt een beschermde titel geloof ik.
pi_24620212
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:15 schreef itsontoday het volgende:
Ik ben op zoek naar een mooi strak overhemd, van mooie kwaliteit, prijsklasse 80-100 euro. Heb erg mooie gezien van Canali, alleen zijn die niet getailleerd. Nu heb ik geen tijd om er eentje op maat te laten maken, dus ik moet een kant en klare hebben. Wie heeft er tips? Ik heb confectie maat 46/small.
Misschien Kenzo? Zijn behoorlijk getailleerd alleen wel wat minder "klassiek" (maar ook effen versies hoor)
pi_24626536
Hij heeft geen tijd er eentje op maat te laten maken, maar jij reageert een maand na zijn post...
pi_24627137
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:02 schreef k_man het volgende:
Hij heeft geen tijd er eentje op maat te laten maken, maar jij reageert een maand na zijn post...
Ach hij reageert tenminste. Ik heb nu wel een Canali overhemd gekocht en laten tailleren, moet hem nog terug krijgen. En die Zara hemden zitten perfect bij mij.
pi_24630583
Wel wat laat, maar alsnog voor allemaal gelukkig nieuw jaar.

Na een verblijf van ca. 2,5 maand in Brazilië (Lekker niets doen en genieten) ben ik maar weer eens op dit deel van het forum gaan kijken. Inmiddels nog maar 4 maanden te gaan voor het huwelijk. Ik heb mijn pak laten maken bij Henry Poole & Co in Londen. De jurk van mijn vriendin heb ik niet gezien, maar is er al wel. Nederlands fabrikaat. Ook heb ik, weer terug in NL, weer het nodige schoeisel gekocht.
pi_24655283
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:03 schreef SjaakieV het volgende:
Ook heb ik, weer terug in NL, weer het nodige schoeisel gekocht.
Wat en waar?
pi_24690005
Mijn schoenen voor onder het trouwpak van Mischa Bergshoeff, een tweede paar Bamfords van Church's, en de Handgrade Audley van Crockett and Jones. De Church's en de C & J heb ik gekocht in Utrecht bij Hermans, de schoenen voor onder het trouwpak in Gouda.
pi_24690936
Is dit het paar Bergshoeffs toevallig?



  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:40:58 #245
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24696641
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:31 schreef Solitarias het volgende:
Is dit het paar Bergshoeffs toevallig?

[afbeelding]

Dat is geen paar, dat is maar een schoen.
Master of my domain
pi_24697760
Nee, ik heb geen groene schoenen.
pi_24701049
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:40 schreef Koobus het volgende:

[..]

Dat is geen paar, dat is maar een schoen.
Gij fluim!
pi_24732229
Welkom terug SjaakieV

Wel eens een kijkje op 'het andere forum' genomen waarvan ik de naam niet mag noemen?
  maandag 24 januari 2005 @ 23:29:34 #249
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_24733009
Toch vind ik die groene qua model wel gaaf. Zou ze alleen in het fel rood nemen
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:48:00 #250
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24736652
quote:
Op zondag 23 januari 2005 03:38 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Gij fluim!

Master of my domain
pi_25169135
Vandaag voor het eerst een paar schoenen gekocht van Crockett & Jones.

Daar zitten twee groene, stoffen zakken bij. Heb ik nog nooit meegemaakt, waar zijn die voor?

Ze zijn groot geneog om elk een schoen te kunnen bevatten, maar waarom zou ik m'n schoenen in zakjes willen doen? Of moet m'n hand erin en zijn de om de schoenen op te wrijven?
pi_25171693


Maar dan zwart.
pi_25175380
Zakken zijn volgen mij voor het vervoer. Minder kans op beschadiging.

Goede aankoop trouwens
pi_25175755
quote:
Op zondag 20 februari 2005 00:22 schreef k_man het volgende:
[afbeelding]

Maar dan zwart.
Mooi C&J Finsbury. Die heb ik ook, in het bruin zoals op je plaatje. Houd je er wel rekening mee dat deze schoen niet voor onder het pak is. >aar bijvorrbeeld (in jouw geval, want jij hebt zwarte) onder een donkerblauwe corduroy, of een donkerekleurige broek.
pi_25176390
Ja, ik weet dat brogues in principe 'vrijetijdschoenen' zijn.

Maar aangezien ik er vrij zeker van ben dat ik in mijn omgeving de enige ben die dat weet (er zijn collegae die zonder schroom bruine schoenen bij een blauw pak dragen), sluit ik niet uit dat ik een enkele keer tegen die regel zal zondigen.
pi_25352898
quote:
Op zondag 20 februari 2005 11:52 schreef k_man het volgende:
Ja, ik weet dat brogues in principe 'vrijetijdschoenen' zijn.

Maar aangezien ik er vrij zeker van ben dat ik in mijn omgeving de enige ben die dat weet (er zijn collegae die zonder schroom bruine schoenen bij een blauw pak dragen), sluit ik niet uit dat ik een enkele keer tegen die regel zal zondigen.
Voor mijn werknemers heb ik, zoals dat voor goede kleding hoort, naast de spiegel op de overloop, twee stijlvolle lijstjes laten ophangen met daarin hoe onze klanten de dames en heren van ons kantoor graag zien. Met daarbij de nodige tips en opmerkingen. Ook heeft iedereen een kaartje (een beetje à la nieuwsbrief van Oger) waarop alles nog eens kort samengevat is.
pi_34208217
Ik ben van plan om in maart een maatpak van Suitsupply aan te schaffen. Als budget heb ik mezelf 750 euro gesteld. Wel inclusief een maatshirt, das en een eventueel pochet. Een verkoper van cut to the bone dit ik gisteren aan de lijn had, vertelde mij dat de prijzen bij 350 euro beginnen (een s100 zonder opties) tot 789 euro (een s150 met alle opties). Dit gaat uiteraard om pakken uit het Italiaanse atelier.

Zouden de experts mij wat advies kunnen geven? Zelf zat ik te denken aan een Napolitaans- blauw krijtstreep pak en een plaid shirt in de zelfde kleur. Wat voor een das zou hierbij te combineren zijn? Zijn de dassen van Suitsupply btw lang, zodat ik een volle knoop kan maken? De broek wordt sowieso flatfront, de pijpen 10 cm van de grond en alles sowieso strak gesneden. Wel wil ik wat extra ruimte bij het boord, zodat de das niet tegen mijn keel gedrukt zit.

Het pak is bedoeld voor feestjes e.d. Voor een eventuele sollicitatie is een plaid-shirt op krijtstreep een beetje te overdressed voor een 18-jarige . Het wordt btw mijn eerste pak.

Ik heb cognackleurige schoenen van Calzoleria Harris (fatto a mano, Firenze). Daar heb ik 107 dollar voor betaald in Florida, terwijl deze een retailwaarde van 600 dollar hebben .

@ Nexus

Ik heb mij aangemeld bij stijlforum als thmeky. Zou je mijn account kunnen activeren?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:17:19 #258
89297 BigB
tja.........
pi_39722530
ff een klein vraagje..

wat kost een MTM pak van suit supply ongeveer?
zag dat ze vanaf 350 beginnen maar dat zal wel een basic pak zijn.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:19:24 #259
16715 Mylene
*schatje*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')