abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21070741
dat die hitlijsten doorgestoken kaart zijn, dat was al duidelijk sinds het feit dat de airplay een rol speelt in de notering, op die manier kunnen platenmaatschappijen de hitlijst makkelijk manipuleren. Dus die hitlijksten, maak ik me toch niet druk om.

Wat ik echter wel een treurig verschijnsel vind, is dat de playlist van een zender als mtv zo ontzettend beperkt is, en dat ze dan ook nog op prime-time allerlei real-world-osbourne-newly-married-enz programmas gaan draaien, die in feite niets met muziek te maken hebben. Ik vind dat er voor dat soort programmas geen (of in zeer beperkte mate) plaats is op een muziekzender. Want per slot van rekening staat mtv nog steeds voor music television.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om muziekliefhebbers te bedienen. Men lijkt niet door te hebben dat er ook in Nederland een gigantisch potentieel publiek is voor bijvoorbeeld een zender als mtv2 in amerika, die nog wel meer om de muziek draait en veel gevarieerder is.
pi_21073333
Ik vind het een belachelijke regeling dat singles op festivals e.d. niet meer mee tellen voor de charts. Zoals al eerder in dit topic werd gezegd, het wordt goed verkocht en hoort het in de charts, ook al is het Frans Bauer ofzo.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_21073398
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 12:36 schreef Gitarist het volgende:
Ik vind het een belachelijke regeling dat singles op festivals e.d. niet meer mee tellen voor de charts. Zoals al eerder in dit topic werd gezegd, het wordt goed verkocht en hoort het in de charts, ook al is het Frans Bauer ofzo.
Precies. Verkoop is verkoop lijkt me.
pi_21073476
Hoe zit het dan eigenlijk met zo'n actie als die kerstsingle van Jim, die samen met een pak Marsen verkocht werd? Dat vind ik eigenlijk een veel dubieuzere manier om je singletje in de Top 40 te krijgen, maar in het artikel staat er helemaal niks over...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21073503
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 12:41 schreef Zander het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met zo'n actie als die kerstsingle van Jim, die samen met een pak Marsen verkocht werd? Dat vind ik eigenlijk een veel dubieuzere manier om je singletje in de Top 40 te krijgen, maar in het artikel staat er helemaal niks over...
Daar krijgen de hitlijstmakers ook geld voor
pi_21073561
de hitlijst stelt tot op heden ook niks meer voor
  Moderator donderdag 5 augustus 2004 @ 12:46:35 #32
18653 crew  D.
pi_21073600
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:29 schreef Seborik het volgende:
Het wordt een beetje paternalistisch allemaal. Een "Wij bepalen wel wat jullie luisteren"-mentaliteit. Een echt poldermodelmuziekje. Uniformiteit door vervlakking.

http://instruct.westvalley.edu/lafave/hb.html

Prachtig verhaal.
tvp-tje

thuis ff lezen
pi_21130925
Ik kijk per schotel naar muziekzenders als Viva, MTV Duitsland en VH-1 (dat eigenlijk ook de geest gegeven heeft) en MTV Nederland kan er nog heel wat van leren. De tijd is inderdaad rijp voor een TMF Plus, waarop dan voor 50-60% aandacht wordt besteed aan alternatievere muziek.
  Redactie Frontpage zondag 8 augustus 2004 @ 19:46:36 #34
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_21137617
Volgens mij is de enige muziek die nog in de top 40/100 mag komen R'n'B . Iedereen doet eraan mee. Luisteren we op het werk altijd naar Radio 2 vanwege de zeer lage R'n'B -frequentie, nu is het roer omgeslagen en lijken ze wel het R'n'B -station van Nederland te zijn! AAAAAARGH!!! Nee, ik heb nu vakantie, dus nu drie weken lang radio Veronica!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_21177781
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:51 schreef J_TM het volgende:
Ik kijk per schotel naar muziekzenders als Viva, MTV Duitsland en VH-1 (dat eigenlijk ook de geest gegeven heeft) en MTV Nederland kan er nog heel wat van leren. De tijd is inderdaad rijp voor een TMF Plus, waarop dan voor 50-60% aandacht wordt besteed aan alternatievere muziek.
Dat is inmiddels ook verleden tijd. Op het Duitse Viva mocht ik graag naar "Electronic beats" kijken, maar dat programma is al tijden spoorloos. Daar heb je tegenwoordig namelijk ook de shows die IMHO niet op een muziekzender thuishoren, SMS-terreur en de algemene vervlakking.
pi_21185914
Het is toch te krankzinnig voor woorden dat normale single verkoop op een festival niet meetelt, maar wél het aantal keren dat een plaatje gedraaid wordt op de landelijke radiostations die vrijwel allemaal exact dezelfde playlist hanteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')