Ehr, je houd tongetwijfeld van Sport, dus ik zou zeggen: Bezoek eens een GGA wedstrijd, Hurling danwel Gaelic football, programma:
http://www.gaa.ie/page/june__july.htmlJe komt op een prima moment in het seizoen hiervoor aan, alle districtskampioenschappen komen eraan.
Galway, Cork, Tipperary, moet allemaal te doen zijn qua afstand en zijn grote ploegen.
Ook leuk is het bezoeken van een hazewindhonden race of paardenraces (en uiteraard het gokken erop).
Qua landschap neem ik aan dat je al bekend bent met de ring of Kerry, lakes of Killarney en de Dingle penninsula?
Al een bezoekje gebracht aan de Jameson Distillery in Middleton (10m mijl Oostelijk van Cork)?
Wat zelf erg mooi is, is Lismore Castle (and garden)
http://www.lismorecastle.com , moet qua afstand wel aan te raden zijn (of je neemt een B&B for the night).
Wat niet al te ver van Shannon vandaan ligt zijn de Cliffs of Moher, erg spectaculair, je zit, ik meen, dan een meter of 240 boven de zee. Niet zo hoog als Sleave League (dik 600 meter, in Donegal), maar wel beter bereikbaar, bezichtbaar etc.
Zeer mooi in de buurt is het vissersdorpje Doolin, ga ook ff langs in O'Connor's, de beroemde pub daar, hier zijn veel grote Ierse muziekanten ooit begonnen.
Als je met een dolfijn wilt zwemmen moet je in Fanore zijn, dit is 1 van de minder bekende plekken waar een Dolfijn zwemt, heb zelf destijds dat beest vanaf de kant bijzonder goed kunnen zien/fotograferen, maa rje kan dus er gerust mee zwemmen als je wilt.
Wat je ook zeker niet moet missen is the Burren, een kalksteen plateau, in de winter bijna helemaal kaal, met zelfs polaire begroeing, in de zomer wat fleuriger maar zeker net zo indrukwekkend.
Je kunt de Burren al goed zien op het bekende punt Black head, maar he tmoiste is er doorheen met de auto en regelmatig even eruit voor een wandeling.
Ga je nog verder noord/Westwaards, naar Connemara, ga dan zeker langs Kylemore Abby.
Als je wat meer naar het centrale deel van Ierland trekt, zou ik zeker langs Clonmacnois gaan (aan de Shannon).
Verder, ach, je kan er alles heerlijk, wandelen, een boot huren, vissen, veel oak smoked salmon in de pub eten met een Guinness erbij, je gaat je ongetwijfeld wel vermaken.
Zo voldoende?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away