abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 september 2004 @ 15:31:02 #176
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_22058974
Zoals beloofd hierbij mijn foto's van het feestje in Dahlheim i.v.m. 100 jaar ijzeren rijn.






Deze loc stond de hele tijd op het station en werd aangezet zodra er een stoomtrein binnenkwam.


Het tot woonhuis omgetoverde seinhuis van station Dahlheim.


Binnenkomst van de stoomtrein uit Monchengladbach, jammer genoeg reed ie andersom met zeg maar de stompe kant naar voren.


Details van de koppeling tussen loc en wagon.


gehoord tijdens het maken van deze foto: papa waarom lekt deze trein water, omdat het een stoomtrein is, waarop kind vraagt, is dat water warm, waarop pappa antwoord: ik zou het niet weten


Foto genomen terwijl diverse duitse spoorwegmensen probeerde de fotografen op het perron te komen, ik ben op zo'n moment oost indisch doof

Mijn mening, het was lekker weer, de braadworst was lekker, maar de organisatie was een puinhoop, we moesten met z'n allen op het perron gaan staan om daar foto's te maken (lekker veilig ) terwijl het hele emplacement verboden toegang was (ofschoon je daar veel verder van de trein afstaat.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_22064158
goed nieuws, de nieuwe commercials zullen deze herfst te zien zijn op tv!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_22064465
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed nieuws, de nieuwe commercials zullen deze herfst te zien zijn op tv!
Vorig jaar kon je ze ook al zien.
Dat van die lorrie is trouwens opgenomen op het traject van de VSM.
pi_22065608
De open dag in haarlem was oa. erg leerzaam.

Waarom zijn de borden met richting vaak verkeerd?
Omdat de lijst met nummers niet altijd klopt. Het bord is in te stellen bij de ruimte voor de conducteur. Daar hangt een lijst met 'Schiphol = 99' bijvoorbeeld, en toevallig bij de open dag klopte die lijst ook al niet.

Hoe worden treinen binnen Nedtrain verplaatst
En dan denk je natuurlijk op wagentjes of met kranen. Nou, het gebeurt met kussens! Onder hoge druk worden die als het ware op druk gezet en zo is een complete trein zonder onderstel zeer nauwkeurig te verplaatsen. MPEG, 7.608 kb

Dodemans bediening
Elke 1 minuut 20 moet de poot van de dodemans knop. Ergens heel logisch, want anders heeft de dodemansbediening geen nut. immers staat die poot erop en mocht je wegvallen, blijft die poot er ook op. Mijn vraag is nu hoe snel dat automatisme wordt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 september 2004 @ 10:38:32 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_22076418
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:36 schreef spectrumanalyser het volgende:

Dodemans bediening
Elke 1 minuut 20 moet de poot van de dodemans knop. Ergens heel logisch, want anders heeft de dodemansbediening geen nut. immers staat die poot erop en mocht je wegvallen, blijft die poot er ook op. Mijn vraag is nu hoe snel dat automatisme wordt.
Vrij snel lijkt me... Daarom moet iedere machinist ook regelmatig op psychologische herkeuring waarbij ook wordt getest of hij nog lang alert kan blijven. Er wordt dan ook getest of ie iets anders kan dan iedere zoveel tijd zijn linkervoet op te tillen, bijvoorbeeld iedere zoveel tijd de rechtervoet neerlaten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 september 2004 @ 03:54:24 #181
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_22098291
Mijn pa werkt overgens bij de NS dus mochten er gekke vragen zijn over wat iets is oid.. stel ze.
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:02:15 #182
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_22102994
De hele tent staat weer stil.........

Tussen Den Bosch en Utrecht rijden er geen treinen meer vanwege een grote brand bij (station)Geldermalsen. Tussen Utrecht en Amsterdam rijdt ook niets meer vanwege een stroomstoring. Of zou er stiekem gestaakt worden

Vanmorgen was er al een aanrijding tussen Den Bosch en Tilburg en een stroomstoring tussen Zwolle en Almelo.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_22128486
Weer eens in Leeuwarden geweest.. Helaas wilde het licht niet meewerken


  woensdag 22 september 2004 @ 16:21:31 #184
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22131476
Voor de liefhebbers:
Gedigitaliseerd NS-beeld archief:
http://www.hetutrechtsarchief.nl/spoorwegen.asp
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22132366
quote:
Op zondag 19 september 2004 15:31 schreef Klonk het volgende:
Foto genomen terwijl diverse duitse spoorwegmensen probeerde de fotografen op het perron te komen, ik ben op zo'n moment oost indisch doof
Oh, jij bent zo'n kiekjesmaker die de bij het personeel nog aanwezige goodwill laat verdwijnen door zulk gedrag? Regels zijn er niet voor niets en zulke toestanden zorgen er alleen maar voor dat ritten niet meer worden aangekondigd en/of überhaupt niet meer worden georganizeerd.

Er zullen wel meer mensen niet blij zijn geweest met dat gedrag. Volk dat koste wat 't kost zijn eigen gang gaat en niet luistert naar anderen, neemt ook zelden adviesen aan en gaat dan, een paar meter voor de trein staand, klinknagelfoto's maken op 20mm-brandpuntsafstand, daarmee de mensen die zich wel fatsoenlijk weten te gedragen hinderend.
quote:
Mijn mening, het was lekker weer, de braadworst was lekker, maar de organisatie was een puinhoop, we moesten met z'n allen op het perron gaan staan om daar foto's te maken (lekker veilig ) terwijl het hele emplacement verboden toegang was (ofschoon je daar veel verder van de trein afstaat.
Een emplacement is een spoorterrein en daar heb je als toeschouwer niets te zoeken. Het is niet voor niets dat er diverse veiligheidscursussen zijn verbonden aan de bevoegdheid om het spoor te betreden.
  woensdag 22 september 2004 @ 17:10:50 #186
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_22132497
ik merk dat je de situatie niet kent, Dahlheim is een compleet doodlopend station, beide sporen houden een stukje verderop te bestaan, het is het laatste station aan de duitse kant van de ijzeren rijn, de kans dat je door een trein aan word gereden is zo ongeveer 0,0000000000000001 %, je kunt er heerlijk wandelen vanaf daar, ik snap ook wel dat je op een doorgaande lijn/ druk emplacement niet moet gaan staan .

Dus niet gelijk iets gaan roepen waarvan je niet weet hoe het in elkaar zit

Ik weet uit ervaring dat het in Duitsland veel beter kan dan deze amateur zooi hier, later hoorde ik ook dat een trein later, de fotografen wel voor de trein werden gelaten, zelfs tijdens het binnenrijden, keurig op een schuin rijtje, dus ze hebben wel wat geleerd.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 22 september 2004 @ 17:20:26 #187
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_22132711
Waarom zijn sommige treinen toch zo lelijk. . .
pi_22133548
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:10 schreef Klonk het volgende:
ik merk dat je de situatie niet kent, Dahlheim is een compleet doodlopend station, beide sporen houden een stukje verderop te bestaan, het is het laatste station aan de duitse kant van de ijzeren rijn, de kans dat je door een trein aan word gereden is zo ongeveer 0,0000000000000001 %, je kunt er heerlijk wandelen vanaf daar, ik snap ook wel dat je op een doorgaande lijn/ druk emplacement niet moet gaan staan .

Dus niet gelijk iets gaan roepen waarvan je niet weet hoe het in elkaar zit
Ik weet best hoe 't daar in elkaar zit. Dat de kans op een trein op het emplacement verwaarloosbaar klein is, is nog geen vrijbrief om er te staan. Er lopen genoeg figuren rond die niet goed na kunnen denken en dan voor zichzelf beslissen dat "omdat het in Dahlheim kan, het overal wel kan".
quote:
Ik weet uit ervaring dat het in Duitsland veel beter kan dan deze amateur zooi hier, later hoorde ik ook dat een trein later, de fotografen wel voor de trein werden gelaten, zelfs tijdens het binnenrijden, keurig op een schuin rijtje, dus ze hebben wel wat geleerd.
Het ligt er aan. Net als hier heb je in Duitsland fatsoenlijk georganiseerde fotostops, maar evengoed kunnen ze er soms een grote rommel van maken.
  woensdag 22 september 2004 @ 22:46:33 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_22140573
quote:
Op woensdag 22 september 2004 17:20 schreef blup het volgende:
Waarom zijn sommige treinen toch zo lelijk. . .
't Zijn net mensen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_22163047
stel ik heb enorme zin om een stukje ICE te doen, mag ik met mijn OV jaarkaart en toeslag dan van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal?

het lijkt mij dat we dan spreken van een binnenlandse trein, hij gaat toch de grens nog niet over?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 24 september 2004 @ 00:42:41 #191
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_22165246
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
stel ik heb enorme zin om een stukje ICE te doen, mag ik met mijn OV jaarkaart en toeslag dan van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal?

het lijkt mij dat we dan spreken van een binnenlandse trein, hij gaat toch de grens nog niet over?
Met OV jaarkaarten mag het m.i.v. dit jaar zelfs zonder toeslag.

Staat niet expliciet bij vermeld dat dit ook geldt voor SOV's of juist niet voor SOV's.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_22165389
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 00:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Met OV jaarkaarten mag het m.i.v. dit jaar zelfs zonder toeslag.

Staat niet expliciet bij vermeld dat dit ook geldt voor SOV's of juist niet voor SOV's.
Dit geld zeker neit voor de Thaly tussen Rotterdam en Den haag....? Anders neem k die gewoon als k het 3e uur op school moet zijn
  vrijdag 24 september 2004 @ 01:01:05 #194
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_22165491
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 00:53 schreef Baan1980 het volgende:

[..]

Dit geld zeker neit voor de Thaly tussen Rotterdam en Den haag....? Anders neem k die gewoon als k het 3e uur op school moet zijn
Thalys is sowieso niet voor binnenlands gebruik bedoeld. Speciaal tarief en reservering verplicht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 24 september 2004 @ 01:19:30 #195
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_22165659
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:05 schreef Lucske het volgende:
Die ICE was een of ander promoritje Zwolle-Leeuwarden-Wolvega v.v. Toevallig het stelnummer onthouden?
e.e.a. in het kader van week van het vervoer oid. 21 September was bijvoorbeeld busverkeer in de regio Twente gratis en zo zijn er nog wat acties.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_22166962
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 01:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Thalys is sowieso niet voor binnenlands gebruik bedoeld. Speciaal tarief en reservering verplicht.
In- en uitstappen duurt ook eeeeeeuwen.
For great justice!
  vrijdag 24 september 2004 @ 08:06:04 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_22167188
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 00:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Met OV jaarkaarten mag het m.i.v. dit jaar zelfs zonder toeslag.

Staat niet expliciet bij vermeld dat dit ook geldt voor SOV's of juist niet voor SOV's.
De studenten OV heet dan ook OV-Studentenkaart en niet OV-Jaarkaart. Vrijstelling van toeslag in de ICE geldt alleen voor de laatstgenoemde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 september 2004 @ 08:06:33 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_22167193
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 06:36 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

In- en uitstappen duurt ook eeeeeeuwen.
En dat voor een hogesnelheidstrein...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_22171135
Dus mag je met een OV Studentenkaart wel in de ICE mits er toeslag betaald wordt, begrijp ik het goed.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:29:01 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_22172644
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus mag je met een OV Studentenkaart wel in de ICE mits er toeslag betaald wordt, begrijp ik het goed.
ja
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')