abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:27:10 #1
35150 rjsomeone
a.k.a. Tuslsh
pi_20204642
Gmail op de Frontpage! http://frontpage.fok.nl/nieuws/43062

Nieuwe en oude regeltjes in deze topicreeks:

Terugvindposts:
Aangezien TVP's het topic zeer snel vullen worden deze vanaf het dit deel verwijderd door de mods. Als je toch een TVP wilt plaatsen, zet dan gewoon [ i ]TVP [ / i ] (zonder spaties). De mods zullen de reactie dan verwijderen, maar het topic blijft toch in de MyAT staan. Zo kan je toch het topic makkelijk volgen en wordt het topic niet onnodig gevuld/vervuild met TVP's.
Voor de duidelijkheid: Een TVP is een terugvindpost, bedoeld om het topic terug te vinden in je "My Active Topcis". Door het plaatsen van een TVP wordt het topic je My Active Topics geplaatst en kan je het makkelijk terugvinden. Vandaar ook de naam.

Ontopic blijven
Klets alleen over Google en Gmail, niet over de nieuwe auto van de buren. Oh, en alle grappen over "die regel in de OP over die auto van de buren" hebben we allemaal al gehoord dus die hoef je ook niet te maken.

Slowchat
Ga niet zitten keuvelen over je nieuwe boxenset, dat lekkere wijf op school of andere onzinnige zaken. Daar is dit topic niet voor, daar hebben we deze reeks voor: [Slowchat deeltje 9] deeltje 9 al

Post niet op welke plek je staat!
Verbazing over de snelheid van deze lijst en alle dankgebeden aan de mensen die dit allemaal mogelijkmaken waarderen we erg O+. Ondanks dat houden we deze reeks het liefst zo schoon mogelijk. Daarom is er dit topic: [Gmail-reeks] Bedank hier Slarioux, Jump en QuietGuy!.

Wil je weten waar je staat? Klik dan HIER

Let op! Toelatingseisen!
Mensen met amper 1 of minder posts op forum of FP worden niet toegevoegd. Deze mensen zijn in 99 vd 100 gevallen alleen uit op de Gmail account en zullen niet terugkomen om invites uit te delen. Dit zien wij gelijk. We hebben je door. Doe dus geen moeite.

Fouten bij het aanmelden of registreren
Het is mogelijk dat het inloggen bij GMail niet vlekkeloos verloopt. Ook na het registreren kan je een foutmelding krijgen (server to busy enzo...). Panikeer niet, maak geen 30 posts daarover, je account is aangemaakt en actief. Met inloggen zal je gewoon eventjes moeten wachten. Sommige kunnen terug inloggen na 30 minuten, andere na een paar uurtjes.
Ook kan het handig zijn om je browser eens te updaten naar de laatste versie. (Windows Update)

Belangrijk in verband met Hotmail, Yahoo en anderen:
Omdat er her en der geruchten opduiken dat Hotmail, Yahoo en en andere gratis aanbieders de mails van GMail (en zo ook de invitations) blokkeren (omwille van privacy) kan het handig zijn om een mailadres van je provider op te geven.


Deel 1: Gmail van Google
Deel 2: Gmail van Google deel 2
Deel 3: Gmail van Google deel 3
Deel 4: Gmail van Google [deel 4]
Deel 5: Gmail van Google [Deel 5]
Deel 6: Gmail van Google [Deel 6]
Deel 7: Gmail van Google [Deel 7]
Deel 8: Gmail van Google [Deel 8]
Deel 9: Gmail van Google [Deel 9]
Deel 10: Gmail van Google [Deel 10]
Deel 11: Gmail van Google [Deel 11]
Deel 12: Gmail van Google [Deel 12]
Deel 13: Gmail van Google [Deel 13]
Deel 14: Gmail van Google [Deel 14]
Deel 15: Gmail van Google [Deel 15]
Deel 16: Gmail van Google [Deel 16]
Deel 17: Gmail van Google [Deel 17]
Deel 18: Gmail van Google [Deel 18]
Deel 19: Gmail van Google [Deel 19]
Deel 20: Gmail van Google [Deel 20] --> Nieuwe regels!
Deel 21: Gmail van Google [Deel 21]
Deel 22: Gmail van Google [Deel 22]
Deel 23: Gmail van Google [Deel 23]
Deel 24: Gmail van Google [Deel 24]
Deel 25: Gmail van Google [Deel 25]
Deel 26: Gmail van Google [Deel 26]
Deel 27: Gmail van Google [Deel 27]
Deel 28: Gmail van Google [Deel 28]
Deel 29: Gmail van Google [Deel 29]
Deel 30: Gmail van Google [Deel 30]

The saga continues!

quote:
:? Wat is Gmail en waarom zijn jullie allemaal zo vrolijk met dat emailadres? :?

Gmail is een nieuwe service van Google. Je krijgt namelijk 1000 MB ruimte voor je email! Dat is niet alleen erg rieleks, maar Google beloofd een erg goed spamfilter, is bovendien ontzettend snel (in tegenstelling tot Hotmail), en tja, het is gewoon errug stoer.

:{ Maar wat is er nou zo speciaal? Ik kan me toch gewoon op die site registreren en dan heb ik er ? toch? :?

Nee. Gmail werkt met een "invite-systeem".

Huh? :?

De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten. Je kan je niet registreren. Je moet dus door andere mensen worden uitgenodigd. Voorbeeldje: Ik heb een Gmail adres. En nu mag ik drie mensen uitnodigen om ??een Gmail-adres te nemen. Nu kan ik natuurlijk alle kanten op met die drie invites.

Ik kan ze verkopen op Ebay
Ik kan ze ruilen voor Limburgse kaas of eeuwige liefde op Gmail Swap
Of ik zoek de bovenste drie leden van Fok! op het Gmail lijstje op, en stuur ze een uitnodiging!

Zo zitten wij hier dus. Er staan een heleboel mensen geduldig in de rij. Zij wachten op een uitnodiging. Heb je er dus ? of meer over, kan je die hier weggeven.

Het leuke is dat de nieuwe mensen ook weer invites krijgen. Zo kan dus iedereen een GMail account krijgen, zonder veel $$$ te betalen of mensen hun teennagels op te sturen.

:o Ja maar wat moet je in hemelsnaam met 1 GB mailruimte?

Dat is gewoon gaaf.

SpyMac biedt dat ook aan! >:)

Maar Spymac is niet Gmail, of wel? 8-)

Jullie zijn echt dom zeg. :( |:(

Wij ook van jou O+

Ok O+. Maar dan is dit toch weleens in het nieuws geweest? :?

Ja hoor, check onderstaande links maar eens:

Google's pressrelease
Tweakers.net over Gmail
Webwereld dacht dat het een 1 april grap was
Spymac, de lang niet zo stoere concurrent, doet zijn intrede op Webwereld.nl
Slashdot meldt het ook

Invites :?
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten.

Hoe groot mogen de mails zijn :?
GMail laat bijlagen toe tot 10 MB. Dit wil niet zeggen dat je een 10 MB grootte mail naar hotmail kan sturen. Wel ontvangen.

Kan ik GMail via POP3 laten verlopen :?
Ja, het is mogelijk. Daarvoor moet je wel een extra programmatje installeren dat terug te vinden is op http://jaybe.org/info.htm

Op de betreffende site zijn ook screenshots terug te vinden van hoe je je mailcli? moet instellen.

:o :X Heb je dit weleens gelezen? Gmail is too creepy! ?

Yep, dat hebben we. De site rept over enge conspiracy dingen, en de privacy policy van Gmail. Want wat doet Gmail? Hun text-ad systeem zoals je ook op sommige sites ziet, leest je emailtjes en plaatst er relevante advertenties bij. Dat is het feitelijk. En sop zei hierover:

" En jij denkt dat hotmail, yahoo, etc niet in jouw email kan kijken? Of MSN Gesprekken kan volgen? Technisch is het allemaal mogelijk. En waarschijnlijk wordt dat ook wel gedaan om aan de hand van je profiel je interesses te bepalen. Niet persoonlijk, maar statistisch.

Waar het Google om draait is het automatisch relevante advertenties aanbieden bij de inhoud van de mail. Daar is geld mee te verdienen. De email adressen zullen nooit aan derden worden gegeven. Dat zou een instant death van Google in zijn algemeenheid zijn."


drelletje had te melden:

"alle mensen hier weten dat wel enzo en ik heb de privacy policy al door gelezen enz. En mij maakt het niet uit! Alles wat je doet en invult op google wordt toch ook geregistreerd en voor altijd opgeslagen. En jij googled toch ook? ofnie soms?"

Je kan iemand een uitnodiging sturen als de volgende link er staat:



HET OFFICIELE LIJSTJE!
Post je emailadres en je username om aan te sluiten!


Heb je een invite weg te geven? Mail de persoon bovenaan de lijst, en geef een seintje in dit topic, zodat deze van het lijstje af kan.

De mensen die een account hebben dankzij hun mede-Fok!kers (klik hier!) O+

Overzicht alle wachtenden
Figuur: http://fok.internix.be/gmail_g3.php
No-nonsense textueel: http://fok.internix.be/lijst.php

Met dank aan Jump voor de lijstjes! _O_
De FAQ is geschreven door Slarioux, met een toevoeging van Me_Wesley, sop en drelletje! :* :*

De openingspost.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sander op 27-08-2010 10:07:54 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:28:21 #2
35150 rjsomeone
a.k.a. Tuslsh
pi_20204665
Hier maar weer verder,
Zolang jump er niet is, wordt de lijst niet geupdate, zie http://fok.internix.be/gmail_g1_oud.php voor de namen en emailadressen, nr 18 is aan de beurt om geinvite te worden (de rest heeft al dus)
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
pi_20204686
MonoSynth heeft zijn invite inmiddels ontvangen .

Ah, nummer 18 dus .
Het zou fijn zijn als deze werd doorgestuurd.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_20204766
tvp, en ik heb nog steeds geen Ivite's ontvagen
pi_20204786
Bedankt voor de invite alles werkt!
Ik was nr 11
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:36:57 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20204854
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:32 schreef grunge-metal het volgende:
tvp, en ik heb nog steeds geen Ivite's ontvagen
Geloof me maar ; dat is vandaag niet zo erg
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_20205014
Wat deed ik nu fout, ik heb invites naar 1 t/m 10 verzonden ?
pi_20205066
Ik heb 1 invite, wie zal ik doen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:46:13 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20205071
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef R0ADKILL het volgende:
Wat deed ik nu fout, ik heb invites naar 1 t/m 10 verzonden ?
En met jou vele anderen je had beter eerst ff het topic kunnen doorlezen dan had je dat geweten.
Jump heeft heel wat uit te zoeken vanavond
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:47:42 #10
35150 rjsomeone
a.k.a. Tuslsh
pi_20205114
RichardQuest: doe jij nr 18.
Nr 1 tm 10 hebben waarschijnlijk dus meerdere invites, if so: dan moeten die doorgestuurd worden.

Nr 19 is aan de beurt!
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
pi_20205117
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En met jou vele anderen je had beter eerst ff het topic kunnen doorlezen dan had je dat geweten.
Jump heeft heel wat uit te zoeken vanavond
Dus ??
Het plaatje met de adressen is niet up-to-date ??
pi_20205144
Whatever, geef me een overzicht met 16 email adressen en ik mail de boel wel opnieuw
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:49:01 #13
35150 rjsomeone
a.k.a. Tuslsh
pi_20205148
@ roadkill: nee niet up to date, vanaf 19 kan wel. zeg ff wie je doet.
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:49:30 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20205165
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:28 schreef rjsomeone het volgende:
Hier maar weer verder,
Zolang jump er niet is, wordt de lijst niet geupdate, zie http://fok.internix.be/gmail_g1_oud.php voor de namen en emailadressen, nr 18 is aan de beurt om geinvite te worden (de rest heeft al dus)
lees dit eerst voor dat je iemand een invite stuurt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_20205180
Ik ga 18 inviten dan, oke?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20205192
GoeRoe86 dus...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:50:59 #17
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_20205196
Bedankt W. Zeggelaar , maar ik heb al een invite gekregen, dus heb ik hem niet meer nodig.
Helaas is die lijst niet uptodate. Moet ik anders dat mailtje doorsturen?

Voor de mod, nlboy mag van de lijst verwijderd worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door nlboy op 26-06-2004 15:56:44 ]
pi_20205199
Voor de duidelijkheid
Ik heb 16 invites over maar geen zin in een zoekspelletje net namen en adressen.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:52:17 #19
35150 rjsomeone
a.k.a. Tuslsh
pi_20205224
Okee richardquest,
Roadkill: neem dan nr 19 tm 34 op de lijst. bevestig ff als je dit doet. (dan meot de volgende nr 35 hebben.)
Hier had uw advertentie kunnen staan :).
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:52:23 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20205225
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:51 schreef R0ADKILL het volgende:
Voor de duidelijkheid
Ik heb 16 invites over maar geen zin in een zoekspelletje net namen en adressen.
Bewaar ze dan voor jump dat kan toch òòk
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_20205244
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:51 schreef R0ADKILL het volgende:
Voor de duidelijkheid
Ik heb 16 invites over maar geen zin in een zoekspelletje net namen en adressen.
http://fok.internix.be/gmail_g1_oud.php je mag beginnen bij nummer 19
pi_20205247
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:52 schreef rjsomeone het volgende:
Okee richardquest,
Roadkill: neem dan nr 19 tm 34 op de lijst. bevestig ff als je dit doet. (dan meot de volgende nr 35 hebben.)
Ok, ik kijk wel even wat ik kan doen

[ Bericht 3% gewijzigd door R0ADKILL op 26-06-2004 16:09:35 ]
pi_20205289
Wie invite mij?

KOS - fokkos@printscrn.nl
...
pi_20205303
gaat dan ineenkeer wel lekker snel als roakill t/m 34 kan pakken
pi_20205316
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:52 schreef rjsomeone het volgende:
Okee richardquest,
Done.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')